روايات

رواية حياة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية حياة قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورا فريد

رواية حياة قلبي الجزء الثالث عشر

رواية حياة قلبي البارت الثالث عشر

رواية حياة قلبي
رواية حياة قلبي

رواية حياة قلبي الحلقة الثالثة عشر

حياة بعدت عنه و قالت بغضب: و ليه ميبقش الحد ده انت عشان تنتقم منها و مني مش بعيد تكون ليه ميبقش انت اللي ماجر الشخص انت اللي عمل كل ده عشان تكسرني و تكسر اختي صح يا ايان
ايان قام و هو مصدوم من كلامها : انتي بتقولي ايه هى راحت منك على الاخر بتشكي فيا انا يا حياة
حياة بزعيق: ااااه انت كده و ابو كده عمري ما كنت اعرف انك ندل و شيطان اوى كده ايه ياخي اييييه بتنتقم من اختي ليه ليييه يا ايان
ايان جذبها ليه و حضنها أما حياة عمل تضرب فيه و تعيط
ايان: انا مستحيل اعمل كده في نور نور اختي زى ما هى اختك يعني اخاف عليها زيك بالظبط مستحيل اخ ياذي اختو نور اه عملت كده بس عشان تخد حقك مننا مستحيل اذيها مهما حصل
حياة ببكاء: انا تعبت والله العظيم تعبت هو بيحصل لينا كده ليه عملنا ايه لكل ده ليه حياتي عمل تدمر و دلوقتي حياتي اختي اختي هتموت وانا مش عارفه ولا قادرة اعمل حاجة انا تعبت اوي يا ايان والله العظيم تعبت و مش قادرة استحمل والله ما قادرة
ايان: هشششششش اهدي كل هيتحل والله هتعدي نور بريئة مستحيل تقتل بس والله العظيم اعرف بس مين اللي عمل فيها كده والله العظيم ما هرحمه كل هيعدي و حياتنا هتكون احسن من الاول الفترة دى كل حاجة فوق دماغنا بس هتعدي اطمني نور مش ها يحصل ليها حاجه روقي بقا
حياة ببكاء: اول مرة مدمتش ايدك عليا خصوصا انى غلطت فيك انت كويس ولا اتخطفت
ايان ابتسم غصب عنه: لا يا ستي انا مش مخطوف ولا حاجة بس حبيت ايان القديم و بعدين ده انتي قلبك جاحد اوى يعنى بقولك هتعدي و بهدي فيكي و انتي لسانك ماشاءالله عليه مبراد بس حبيت قلب ايان تعمل اللى يعجبها
بعده عنه قبل جبينها و حضنها تاني أما في منزل اهل حياة في غرفة محمد كمال دخل لقه قعد سرحان
كمال: مالك يا حمادة
محمد: بابا حضرتك هنا من امتي
كمال: لسه جاي امك قالت انك مش طبيعي بقلك فترة قولت اشوف مالك
محمد: مفيش والله بس شوية صداع
كمال: غريبة اوى اسما بنت خالتهم دى هى مش بتروح من عندهم من يوم متولدة و هى عايشة معاهم هى مجنونة شوية بس عسولة بصراحة بفرح لم بشوفكم مع بعض
محمد: انسه اسما طلبة عندي مش اكتر
كمال ابتسم: على بابا الكلام ده يابني انت عيونك فض..حك طلامة بتحبها متتجوزهش ليه بدل وجع القلب ده بصراحه انا زهقت منك انت و اخوك و عايزة افرح بيكم
محمد : بابا هو انت اتخنقت مع ماما في يوم
كمال: اكيد لان الدنيا كده بس طبعا في بينا كل الاحترام و الحب عشان كده مكملين الجواز مش حب بس ولا سعادة و الخناق مش قلت ادب ولا ذوق طلامة باحترام يعني عندك انا و امك مثلا منتخنق و كل حاجة بس ل في هانتني ولا انا مديت ايدى عليها ولا هانتها منتعصب و نستحمل بعض اوقات بنجيب اخيرنا بس عمرنا ما وجعنا ولا جينا على بعض متخدش حد مثل ليك انت مش انا ولا حد من اجواز اخواتك انت انت ف متحكمش على نفسك بمجرد ما شوفت غيرك.. ايان عمل كده غصب عنه اخوه و الشيطانة التانية كانوا مليين دماغو بحتبها اتجوزها و كمل معاها متخفش من نفسك ولا منها انتوا الاتنين اطيب من بعض و تستاهلو كل خير فكر يا ابني قبل ما تلقي نفسك خسرتها انت مش بتحميها منك بالعكس انت بدمرها و بتعيد نفس حكايه اختك
محمد بسرعة: مفيش بينا حاجة اصلا ايه اللي حضرتك بتقولو ده
كمال: اقصد انها تتجوز واحد و هى بتحب واحد تاني انا رايح انام تصبح على خير يا محمد و راح كمال لى غرفته و ساب محمد في حيرة
ايمان: كمال
كمال: افندم
ايمان: هى مين سلمي دى اللى مصطفى بيرغي معاها في التلفون بصراحة الموضوع مش عجبني بيحبها يتجوزها أما رغي و ارف مش بحب
كمال غمض عيونه: معاكي حق بس كل واحد و دماغه
ايمان ( بس انا مش ها سكوت) هى تبقا بنت صاحبك اللواء مختار صح
كمال: بيقولوا سبني انام لان مش فايق
ايمان: طب انا عايزة رقمها
كمال حط المخدة على دماغه: مع ابنك روحي خديه منو و سبني انام كفاية رغي صدعت منكم يا عالم
ايمان بغيظ: نام يا كمال نام نوم الظالم عبادة
ايمان خدت تلفونها و خرجت من الغرفة راحت غرفة مصطفى كان نايم خدت تلفونه حاولت تفتحوا بس معرفتش و راحت غرفة محمد
ايمان: نمت يا حبيبي
محمد: ليه لسه يا ست الكل بس ايه الرومانسيه دى خير يا امي
ايمان: الوحيد اللي مريحني في ولادي كلهم بقولك يا قلب امك بيمم انك تؤام اخوك بصراحة عايزة افتح التلفون شكلو عملوا بى بصمة الوش ف ممكن تفتحو عايزة اشوف حاجة فتح تلفون مصطفى بشك
محمد: اتفضلي يا ستي اي خدمه تانية
ايمان بفرح: ربنا يوفقك و يسعدك يا حبيبي
محمد قبل ايديها: ربنا ما يحرمني منك أبدا يا اجمل ام فى الدنيا
ايمان رتبت على ضهره و خرجت خدت رقم سلمى و طبعا هى معاها رقم اسما اتصلت بكل واحدة فيهم و بعدين نامت
و في اليوم التالي امام عمارة اهل حياة
اسما: اوقف هنا متستنش انا لم اخلص ابقا اروح بتاكسي تمام
بس كده ايان بيه أو ابوكي ممكن يقطعو عيشي
اسما: سامح سامح بلاش تعصبني اكتر ما انا متعصبة روح و ملكش دعوة انا خمس دقائق مش ها تاخر روح انت شوف حالك تمام
سامح: حاضر ربنا يستر
مشي سامح اسما كانت دخلة لكن لقت سلمى قدامها
سلمى: هو ده بيت كمال الابياري
اسما: حضرتك شايفة ايه مكتوب اهو جانب العمارة يبقا هو انتي طالع لحد فوق
سلمى: انتي شايفه ايه
اسما: اشطا تعالي نطلع مع بعض
سلمى: تمام اتفضلي
و طالعت اسما و سلمى ايمان فتحت الباب ليهم و رحبت بيهم جدا ( طبعا مكنش حد من عيالها موجود حتي كمال)
أما عند ايان ايان راح بيت الشاب لكن
ايان قعد حطت رجل على رجل و مسك مس..دس : بعدين بقا شكلي ها زعل منك و انا زعلي وحش اوي ف اتكلم و ليك الأمان مين اللي زقك
الشاب بخوف: محدش زققني انا كنت ماشي و الهانم خبطتني بى عربيتها و مشيت
ايان: لا انا كده بضيع وقتي و انت مش عايز تتكلم اشهد على روحك
الشاب: ها قول والله العظيم ها قول امجد و واحدة اسمها الهام هما اللي اتفقوا معايا على كده انى ارمي نفسي قدام عربيتها و حد يصورها كل ده بالاتفاق مع امجد و الهام والله العظيم هو ده اللي حصل يا باشا
ايان
يا تري ايان ها يعمل ايه و ايمان ها تعمل ايه مع البنات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى