روايات

رواية حياة غزل الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محمد

رواية حياة غزل الجزء الحادي عشر

رواية حياة غزل البارت الحادي عشر

رواية حياة غزل
رواية حياة غزل

رواية حياة غزل الحلقة الحادية عشر

تاني يوم ابو مروان جه وقرأو الفاتحه والبنات نزلوا يشتروا فساتين الفرح
تارا:نا عاجبني ده اوي
غزل:ايوه حلو اوي
سلمى:طب وده ياغزل هيبقى حلو عليا صح
غزل:مش شايفه أنه مفتوح سيكا
سلمى:حسيت خلاص بصي ده
غزل:اه ده حلو اوي بصي ده ليا بقا
سلمى:الله حلو اوي ياغزل
سيلا:يابنات بصوا ده عليا
كان فستان سيلا حلو اوي وعجبهم كلهم
غزل راحت لزينب وكانت زعلانه
غزل:في حد يكون مكشر كدا وهو بيجيب فستان فرحه
زينب:مفيش حاجه عجباني
غزل:عشان نتي مشوفتيش الدور اللي فوق تعالي معايا
وطلعوا الدور اللي فوق من الاتيليه
وزينب شافت فساتين احلى من الدور اللي تحت
زينب:ده حلو اوي وهادي
غزل:اه حلو
مروه:يابناااااات لقيت واحد تحففه اوي
غزل:ورينييي
مروه: اهو
غزل:ايوه حلو اوي
كلهم اشتروا الفساتين وروحوا وبعدين جهزوا كل حاجه واتغدوا وناموا
تاني يوم كل واحد في اوضه ومعاها الميكاب ارتيسيت وفرحانين
غزل قاعده متوتره وكل شويه تقول لا مش عايزه اتجوز
البنوته:حاسه بيكي وبتوترك بس ده لازم متخافيش
غزل:يعني بذمتك ده منظر واحده هتكون متجوزه
البنوته بضحك:بصراحه لا نا افتكرتك ف تانيه اعدادي
غزل:اهو يبقى مش لازم اتجوز نا لسه صغيره
عند سيلا كانت مهيبره وعماله ترقص:احساسك ايه النهارده ونا جايلك ف بيتك جاي اقول لأهلك قد ايه نا حبيتك جايب البيت بحاله مستني اليوم بطوله(مش عارفه قولت الاغنيه صح ولا لا)
عند تارا كانت بتكلم مهند
مهند:يارب الوقت بيعدي ببطئ بقى عايز اتجوزك
تارا:متبقاش مستعجل كدا اصبر
مهند:لا نا صبرت كتير
تارا فضلت تضحك
عند زينب بقا كانت متوتره زي غزل بالظبط
عند مروه:ياربي يعني كان لازم اوافق ده نا لسه عارفاه اول امبارح ايه اللي دبسني التدبيسه دي ياربي
عند سلمى بقى كانت قربت تخلص وكانت فرحانه اوي
كل البنات لبسوا الفستان وكانو اميرات ديزني
اسر دخل الاوضه عشان ياخد غزل
اسر:عايز اشوف اميرتي ممكن
غزل لفت وأسر انبهر بجمالها وبعدين حضنها وعيونه دمعت من الفرحه وب
اس رأسها
اسر:ليلتنا عنب انهارده وغمز
غزل اتكسفت وخبت وشها ف حضنه
عند مروه ومروان
مروان دخل وشاف مروه عمل اكنه داخ يعني من جمالها😂
مروه افتكرته هيقع فعلا ومسكته
مروان:نا بحلم ولا ايه يعني نا هتجوز القمر ده
مروه:اه شوفت بقا
مروان حضنها ومروه كانت مبسوطه مكنتش عارفه منين الفرحه دي بس كانت فرحانه
عند زينب ويوسف دخل وحضن زينب جامد وعيط بردو
عند سلمى بردو علاء دخل وحضنها وخدها ونزل
ومهند خد تارا ونزل وطبعا بردو حضنها
وسيلا كانت طالعه اميره بردو وفهد اتصدم من جمالها
كلهم نزلوا وبعدين دخلوا الفيلا باغنيه عبله كامل بتاعة خمسه لو حد يعرفها😂
وكتبوا الكتاب
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وزغاريط بقا وشغل جامد
وبعدين فضلوا يرقصوا وكان يوم مليان بالسعاده
وكل واحد خد عروسته وطلعوا ع المطار وسافروا المالديف تاني
كلهم خدوا اوض ف نفس الفندق وكل واحد وعروسته دخلوا الاوضه وملناش دعوه بالباقي بقا
تاني يوم
غزل:نهارك اسود ايه اللي منيمك جمبي
اسر قام مخضوض:في ايه ياغزل احنا اتجوزنا امبارح ياحبيبتي
غزل:احم اه افتكرت بس ولو بتنام جمبي ايه
اسر:تقريبا جوزك صح
غزل:اه
اسر:قومي ياغزل البسي عشان ننزل نفطر قومي عشان متجيبيليش شلل
غزل:هو مالو ده وقامت غيرت وأسر غير وبعدين نزلوا وكلهم اتقابلوا تحت
وفطروا وكان الفطار عباره عن ضحك
وبعدين راحوا على البحر محدش منهم نزل عشان مكنوش قادرين بس فضلوا قاعدين يتكلموا ويهزروا
غزل:يابنات
سلمى وتارا وسيلا وزينب ومروه ف نفس واحد:نعم
غزل:تعالو عايزاكو ف موضوع
وقاموا وبعدين راحوا بعيد عن الشباب شويه غزل:احم ايه رايكو نعمل مقلب فيهم
مروه:مقلب ايه
غزل:هنعمل اني تعبت ونشوفهم هيعملوا ايه ونتي يازينب هتقولي ليوسف انك شوفتي المسدجات بينه هو وواحده وأنه بيخونك
زينب:ايوه وفين المسدجات دي
غزل: نا عملت حسابي ف رقم ونتي تروحي تقوليله عايزه فونك اكلم ماما من عليه بس الكلام ده بليل مش دلوقتي عشان ميشكش ونا هكون بكلمك ونتي يامروه تقولي لمروان نا مش بحبك وكدا ونشوف رد فعله
ونتي ياسلمى هتقولي لعلاء انك حامل ف يوم
سلمى:يخربيتك اكيد مش هيصدق
غزل:لا هيصدق واحنا هنجيب اختبار حمل وهما مش بيفهموا فيه اصلا
تارا:ونا بقا اعمل ايه
غزل:هنلبس المخده زي لبس ولد ونتي تنامي وتحضنيها بس تخبي من فوق عشان يبان أنه وشه مدار ونخلي مهند يدخل
سيلا:ونا بقاااا
غزل:نا هلبس لبس ولد وهقف قدامك ونتي تحضنيني وكدا ونشوف فهد هيعمل ايه
غزل: معايا
البنات بشر:معاكي ورجعوا للشباب وهما ناوين على شر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة غزل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى