روايات

رواية حياة النسر الفصل السابع 7 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الفصل السابع 7 بقلم مريم صلاح

رواية حياة النسر الجزء السابع

رواية حياة النسر البارت السابع

رواية حياة النسر الحلقة السابعة

وفي اليوم اللي الكل مستنيه طلت حياة ومكة بهيئتهم الملائكية بعد ما اتفق كلا طرفي العلاقتين علي اقامة العرس مع بعضهم
طلت حياة وهي لابسة فستان ابيض ديق من عند الصدر ومنفوش وشكله تحفه مع خمارها الابيض (اه نسيت اقولكم حياة قررت تعمل مفاجأة لنسر انها اختمرت وبالفعل اتفاجئ جدا وفرح اوي)
مكة طلت بفستان ضيق كله لحد الركبة ومنفوش الباقي وكانت جميلة اوي بجد
العرسان اخدو عرايسهم بعد ما استلموهم من ابوهم في منظر رائع بتوديع اهلهم واتكتب الكتاب و كان الفرح من اكبر الافراح في مصر حرفياا بدئو العرسان يرقصو والعرايس مكسوفين اوي عدي في ودان مكة رغم انك لابسه ضيق بس هعديه ولينا حساب في البيت وحياتك انهارده هتنامي في حضني يقلبي مكة.ضحكت وخجلت اوي
نسر.اليوم اللي بستناه من ساعة ما شوفتك وانتي سحراني اخيرااا اتحقق الحلم بصتله ايوه انتي كنتي بالنسبالي حلم انا بحبك اوي بجد
حياة. وتعرف ان انا كمان بحبك بس أنا كنت عايزه اقولك عليها بعد ما تكون جوزي وحلالي ربنا يديمك ليا يروحي
نسر اتفاجئ وقام شايلها ولف بيها بحركة مفاجأه منه وقال بعشقك بصوت عاالي والكل قعد يضحك عليهم وسقفو وفي وسط ما هما في فرحتهم دخلت اللي هتنكد علي الفرح وتقلبه عزا
وهي حبيبة نسر القديمة دخلت وكانت لابسه فستان قصير اووي وشعر طويل وميكب وراحت عند الميكروفون.انهارده يجماعه فرح حبيبي نسر اصل انا جاية اباركله اصل كان في يوم حبيبي بردو الف مبرووك ينسر متصدقش انا فرحانه قد اي ليك
نسر عينه بقت حمره وعروقه برزت من كتر العصبيه وقال انتي اي اللي جابك هنا يا مايا
مايا.جاية اباركلك يحبيبي اي كفرت نزل كف علي وشها وقعها ع الارض
نسر.انا مش حبيبك حبيبك مات وانتي اللي موتيه بإيديكي انا نسيتك وانتي ادتيني اكبر صدمة في حياتي انا مش مسامحك وجاية تخربي عليا حياتي من تاني قسما عظما لو شوفتك تاني في طريقي مش هيحصلك خير وهندمك ع اليوم اللي اتولدتي فيه وخدها من ايديها وخرجها بره وطردها وقال بصوت عالي الفرح انتهي يا جماعه والعرسان راحو علي بيوتهم
نسر اول ما وقف عربيته حياة نزلت جري ع البيت وهي بيتعيط نسر دخل وراها وهو مضايق من اللي حصل دخل ع الاوضة بتاعتهم بعد ما دخل الفيلا
نسر. حياة انا اسف ع اللي حصل في الفرح بس هي والله ماضي وانتهي
حياة .انت لسه بتحبها
نسر.لا والله انا بحبك انتي وانتي عارفه كده كويس دي واحده بسببها كرهت البنات بس انتي جيتي واتغيرت وحبيتك
حياة.انا عارفة اني ماليش دعوه بماضيك بس اللي حصل كان صعب عليا وهاخد وقت افكر واسامحك واستوعب اللي حصل
نسر مسك ايديها وانا معاكي لحد ما تسامحيني خدي الوقت اللي انتي عايزاه بس اهم حاجه في الاخر تسامحيني مردتش
نسر اتنهد بحزن.وقال طب انا هنام في اس اوضة تانيه وانتي نامي هنا تصبحي علي خير ومشي
حياة قعدت تعيط كتير لحد ما نامت عند عدي ومكة.اليوم انهارده كان وحش اووي بسبب الزفته اللي جت دي
عدي والله انا زعلان عليهم حياتهم باظت بسبب واحده قلبها مليان بالحقد والغل ربنا يستر من اللي جاي وبعدين قال وبعدين الليلة ليلتنا يا جميل سيبك من اي حاجه في الدنيا ونبدأ حياة جديدة مع بعض يا قلبي يلا نقوم نصلي الاول
مكة بخجل.يلا يروحي وصلو وبعدين باس راسها وقامت غيرت وشالها حطها ع السرير وتسكت شهرزاد عن الكلام في يوم جديد علي ابطالنا بعد ما قضو ليله منهم الحزين ومنهم السعيد ومنهم المشتاق حصل.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياة النسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!