روايات

رواية حور الفارس الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء العاشر

رواية حور الفارس البارت العاشر

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة العاشرة

رفيده وحور اول مادخلو الڤيلا قاعدو يجرو فيها ويدخلو من
اوضه يطلعو من اوضه
والكل مش فاهم في ايه لحد ما سمعو صوتهم وهما بيقولوا
،، اعععععع ايوا هيا دي
حور ،، انا هنام ع السرير دا
رفيده ،، لا انا انا فوني بيفصل شحن وببقى محتاجه الفيشه
،، والله ابدا انا اللي قولت الاول
،، انا اللي هنام هنا
،، لا انا
،، لا انا
،، انااا
،، اناااااا
فارس ،، بس يبت منك ليها صدعتونا مين قالوكم هتاخدو الاوضه دي اصلا دي بتاعتي انا وأحمد يلا بره
حور بصت لرفيده ،، انتي سمعتي اللي انا سمعتو
هوا بيكرشنا صح
،، اه
استعنا ع الشقى بالله
وشمرو كمامهم
وحور قربت منو وحطت ايديها على كتفه وهيا بتهرش في دقنها زي السرسجيين
،، كنت بتقول حاجه يا شبح
،، احمد بصدمه ،، شبح
الحق دي بتقولك شبح
بخوف مصطنع ،، اه منا خدت بالي
،، ناوليني يابنتي
عطتها رفيده مشط
وحور رفعتو في وشو كأنو مطوه
،، ليك شوق في حاجه
،، انا لا ابدا
انت عايز حاجه منهم ياحمد يلا نشوف اوضه تانيه
حور بصت للفراغ
،، هأ ناس مبتجيش غير بالعين الزيتوني صحيح
بتجبروني اطلع جعفر ليه بس وانا جوايا ست مؤدبه
الكل ضحك عليها بهستيريه وكل واحد اختار الاوضه اللي هينام فيها مع شريكه
ورصو هدومهم في الدولاب
ونامو بتعب واضح
” تاني يوم ”
في الصباح الكل صحى وخرج من اوضته الساعه ٩ الصبح ع صوت حور ورفيده
حور ،، انتو ياناس يالي هنا
هتفضل نايمين لامتى احنا جايين هنا عشان ننام
محدش صحي هنعمل ايه
،، مضطرين نعمل كدا يلا بسم الله
،، يلا
ورفيده جابت صحن غسيل وبدأت تطبل عند غرفة كل واحد شويه وحور
،، قومو قومو قومو
ويخبطو ع بابا
ساميه وهيا بتتاوب ،، ايه الصداع اللي انتو عاملين ع الصبح دا يابنات
محمد ،، في حد يصحي حد كدا
رياض ،، يخربيت كدا انتو مبتتهدوش بقى
حور ،، احنا عمالين نصحوكو بالزوق مبتقوموش
علي ،، ايوا انتو عايزين ايه بقى
رفيده ،، هنعوز منك ايه يا حاسرة
حور ،، قوليلي يابنتي
وبعدين فوقو كدا انتو عايزين تضيعو علينا المصيف ولا ايه
فادي ،، الراجل دا بيتكلم صح الصح
فارس ،، اسكت انت يا مطبلاتي
ايوا انتي عيزانا نعمل ايه دلوقتي
،، ولا حاجه هنفطر وجنابكم انت وعلي وأحمد هتروصلنا الكراسي والشمسيات عشان ننزل البحر
حبيبه ،، بس متقوليش ننزل بس انتي لو رجلك لمست البحر يبقى بحق
مرنا وهيا لسه طالعه من الاوضه ،، ايه الدوشه اللي انتو عملينها دي احنا جايين من سفر وتعبانين
والبحر مش هيطير يعني
اه معلش ممكن تكونو محرومين من الخريجات دي فعملين الزيطه دي
رفيده كانت هتتكلم
حور ،، استني انتي يا رفيده
اولا احنا خبطنا ع اوض الكل الا انتي يعني مضربناكيش ع ايدك وقولنالك اطلعي
رفيده ،، ثانيا بقى يا ماما
احنا خرجنا الخروجه دي وعلى عنينا أننا ناخدك معانا انتي اللي نطتيتي ولزقتي وأخرج معاكو أخرج معاكو
يعني مين المحروم يا حور
،، هههأ احنا
وبصولها بقرف
،، انا مش هرود عليكي ولا انتي ولا هيا عشان انتو مش من مستويا
حور ،، عندك حق
بس احنا متواضعين ونقدر ننزل من مستوانا فوق
ننزل لمستواكي نعرف قيمتك
بغيظ ،، مش هرود عليكم عشان بقلل من كرامتي
رفيده ،، تقليليها اكتر من ماهي في الأرض
ليه
هتحفرلها
تركتهم بغيظ ودخلت غرفتها
رفيده ،، هههه كفك
سلمو ع بعض بانتصار
وفاء ،، شاطرين
مش بطقها البنت دي صراحه
ساميه ،، خلاص بقى كفايه موناقره ويلا حضرو معانا الفطار
بعد الفطار
كل واحد دخل غرفته عشان يبدل ملابسه للسباحه
الكل خرج
احمد ،، شاطرين ع اللبس المحترم
حور ،، ماهو مش عشان سواد عيونك عشان جسمنا مايتحرقش
ومش هنلبس بكيني يعني احنا متربيين
وبصت أمرنا بقرف عشان هيا كانت لابسه بكيني
وبدلتها مرنا بصه بغيظ
وراحت لفارس وحطط ايديها ع كتفو
،، فيرو يلا ننزل البحر سوا
نزل ايديها من ع كتفو وبعد
،، لا انا مش نازل دلوقتي
،، براحتك
وراحت نزلت وسابتهم
حور ،، بنت لازقه
وبصت لفارس بغيظ
،، يوه وانا مالي يا لمبي الله
بعد دقايق
الكل راح عشان ينزل المايه
فارس قلع التيشيرت
بصتلو حور بكسوف وغيظ
قرب منها ،، يلا
،، يلا ايه
،، عشان ننزل المايه علي بيقول سخنه
بخوف ،، لا شكرا انا هلعب بالرمله هنا مع فادي
فادي قام من جنبها
،، فادي مين ياختي انا قولت اخدك ع قد عقلك والعب معاكي شويه بس اناا
ع اخر الزمن فادي الصاوي العب في الرمله
يلا من هنا يا شاطره
ومشي وسابها
بصدمه ،، شاطرة
بضحك ،، بقى انتي سايبه كل الكلام اللي قالو وماسكه في شاطره
يلا عشان ننزل المايه بقى
،، لا لا لا انا كدا حلو انتو انزلو وانا هقعد اتفرج عليكو
وفاء ،، يلا يا حور متبقيش بارده
رفيده ،، المايه حلوه يا حور والله سخنه
ساميه اللي قاعده تحت الشمسيه مع حنان وحبيبه ومحمد ورياض ،، متنزلي يا حور انتي خايفه ليه
،، انا مبحبش انزل البحر مبعرفش اعوم
فارس ،، لا يلا متخافيش إحنا معاكي
،، ال للأ مش نازله متبقوش زنانين
الكل يصلها بغيظ وكانو زعلانين
راح ليهم فارس وهمس
،، عايزها تنزل
الكل في صوت واحد
،، ااااه
،، اسبقوني ع البحر وانا جاي وراكم
حنان ،، هتعمل ايه
،، راقبوني
حور كانت قاعده ع الرمله بتعمل فلافل بالرمله 😂
،، وبس كدا نرش شوية سمسم ونحطها في
اععععععع
صرخت لما لقيت فارس شالها وجري بيها ع البحر
،، سمسم دا انا هعملك كفته
حور اتعلقت في رقابتو جامد وبتحاول تنزل منو
،، لا يا فارس والنبي والنبي لا انا بخاف من البحر
اععععععععع
يابن الاداره والله لواريك يا ساقعه يابن السقعه
الكل انفجر من الضحك عليهم
ساميه ،، ايوا انا الغداره
وسبحان الله انا برضو السقعه ام الساقع
حبيبه بضحك ،، معلش يا ساميه هيا حور بنتي كدا لسانها فالت
حور وهيا لسه متعلقه في رقبتو
،، هيا دي المايه اللي سخنه يا ولاد الكدابه
رفيده بضحك ،، والله لما تاخدي عليها هتلاقيها سخنه
،، مش عايزه
مش عااااايزه اخد عليها يا كلاب يالي اتفقتو عليا
وانت نزلني نزلنيي
فارس كان داخل لحد طوله وهيا اقصر منو بمسافه
،، متاكده
،، نزلني يلا بقلك
نزلها حور لقت نفسها هتغرق اتشعلقت في رقبتو اكتر من الاول
،، لا شلني شلني
الكل حرفيا ميت ضحك ع حور
بعد وقت خروج من البحر وكان فاضل شويه ع اذان العصر
ساميه وهيا بتلم الحاجات اللي كانو بيتسلو بيها
،، يلا يا ولاد ادخلوا خدو شاور وغيرو هدمكم ع ما نحضر لكم الغدا و
حنان ،، واللي شايف هدوم لسه بتسقط مايه ودخل وبوظ السجاد
والله ل اخليه يغسلها
الكل دخل يغير
والباقي بيعمل الغدا
حور خرجت
،، انا جعانه يا ناس اكلوني
حبيبه ،، لو محطناش الاكل بنتي هتمسك المذياع وتفضحكو
ضحكوا ع حور وبدأو يصبو الاكل
حنان ،، طب تعالو خدو مننا الاكل حطو ع السفره
بعد ما خلصوا غدا
حور ،، ايه رايكم نشغل فيلم وتقعد كلنا نتفرج عليه
فارس ،، اشطى هجيب انا الفيلم
ساميه ،، ماشي جيب الفيلم انت يا فارس وانتي يا حور روحي هاتي الموز من ع الرخامه وتعالي
،، بس كدا عونيا
بعد مرور حوالي ربع ساعه
فارس ،، يلا انا شغلت الفيلم هيا فين حور
ساميه ،، مش عارفه بقالها كتير قولتلها تروح تجيب الموز ومجتش اتاخرت حد يروح يشوفها
حنان بشهقه وهيا بتضرب ع صدرها
،، حور بنتي والموز وكمان لوحدهم
ربنا يعوض عليكي يا ساميه ياختي في الموز
انا هروح اشوفها
دقيقه ورجعت وهيا ماسكه حور من قفاها وحور ماسك موزتين واحده في ايد وواحده في التانيه ومقشره الاتنين
وبتاكل قطمه من دي وقطمه من دي
حور وهيا بتتكلم والأكل في بقها
،، ايه يا ماما ماسكت حرامي الغسيل دي
حبيبه ،، شايفين أخرى صبري اقسم بالله ما في في الطبق غير موزه واحده
،، ايوا منا هكولها
ساميه بصدمه
،، كلتي ٤ كيلو لوحدك يا حور وفي كام دقيقه انتي ملحقتيش
وهيا لسه بتاكل ،، اصل انتو مش فاهمين انا هفهمكم
اصل من يومين قرأت عالفيس أن الموز مسمم
قولت اتاكد واجرب فيا
شايفين قد ايه انا موضحيه
كلو ضحك عليها بهستيريه
فارس ،، شكلك مسخره وشك كلو مليان موز
رفيده ،، اه يابت المفجوعه
سوري يابيبه
حبيبه قعدت بقلة حيلة وبصتلها بغيظ
حور وهيا بتقرب منها وبتلحس صوابعها مترح الموز
،، كلمتي هوا انتي مش مصدقاني
،، بس يا حيوانه مش عايزه اسمع صوتك
وفاء بضحك ،، ولا تزعلو نفسكو حضرو الفيلم وانا هعمل فشار واجي
حور ،، الله عليك يا بت يا فوفااا هوا دا الكلام الواحد كان عايز يتسلى بعد الاكل
محمد وهوا بيضحك بقوه ،، يتسلى ايه انتي بعد ال ٤ أو ال ٥ كيلو موز اللي كلتيهم المفروض متتكلميش لمدة سنه قدام
ببكاء مصطنع ،، انت بتعدلي الاكل يا دودو أخص عليك
طب وربنا منا قاعده معاكو
ها
وقامت من ع الكرسي وشدة الريموت من فارس وقعدت ع الكنبه
،، ايه الفيلم المعغن اللي انت جايبه دا انا هجبلكم فيلم حلو
الكل ضحك على مرح حور
وقعدو اتفرج على فيلم من ٣سعات بعد ماخلص
محمد ،، أتاه الفيلم كان طويل اوي
يلا انا هطلع انام بعد اذنكم
رياض ،، خدني معاك انا كمان هنام
والكل قام عشان ينام
حور ،، هوا انا الوحيده اللي مجاليش نوم ليه
انتو ياناس يالي سبتوني ومشيتو انا مش بتكلم تقفز تسمعوني
ها
يا رفيده …. يا وفاء …. يا فارس …… يامااا …
يا خالد يا عوض ودوني الورشه
هيييييح ناس مبيقدروش الجمال
اتفرج مع نفسي انا بقى
تاني يوم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى