روايات

رواية حور الفارس الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حور الفارس الجزء الرابع

رواية حور الفارس البارت الرابع

حور الفارس
حور الفارس

رواية حور الفارس الحلقة الرابعة

تشرق شمس يوم جديد ع بطلتنا
صحت حور من النوم ع صوت خبط الباب
كان يوم متعب اوي امبارح
قامت فتحت الباب وهيا شعرها مبعتر ومغمض عينيها نص قفله
فارس قعد يضحك على شكلها
،، كل دا نوم اصحو يا كسلانين عندكم جامعه
قامت فريده وهيا بتتاوب
،، اه والله اليوم كان متعب اوي امبارح
عدلت حور شعرها باحراج
،، هيا الساعه كام
فارس وهوا بيشوف الإشارات بتاعت حبيبه الساعه داخله ع ١٠
،، محضرتنا الساعه ١١ يلا عشان نلحق نروح
،، طب تعالو اوصلكم
،، لا شكرا مش عايزين نتعبك احنا هناخد تاكسي
محمد من وراها ،، اسمعي الكلام بقى انتي كل حاجه لا
فارس ،، انا اصلا ماشي من سكتكم فهوديكم معايا بالمره
حنان ،، ومتقلقيش انا قاعده معاها على ما تيجو
،، خلاص ماشي
ونزلوا يركبو
راحت رفيده تسبقها وتركب ورا عشان تخليها تقعد جنبه وراحت غمزت لفارس
فارس ضحك عليها
،، يلا يا حور اركبي
حور بصتلها وبرقت ومن حولها ،، اه يا حيوانه وحيات امي ل اوريكي ماشي
وركبت
،، امال انتو هتبداؤو امتحانات امتى
رفيده ،، الاسبوع الجاي دعواتك بقى
،، ربنا معاكو وان شاء الله تبقو دكاترة قد الدنيا
انتو على كلامه
وبعد شوية وصلو الكليه
فارس ،، عندكم كام محاضرة
حور ،، واحده
،، طب هعدي عليكم
وقبل ما تعترضي انا رايح المطار اجيب بنت عمي فعلى ما اجي تكونو خلصتو نروح سوا
،، تمام
وفضل واقف لحد ما دخلو وبعدها مشي
رفيده بغمزه ،، ايه بقى
،، ايه
،، ايه الجو
،، الله في ايه يا رفيده
،، الواد شكلو واقع
،، بس ابت انتي عبيطه كل الموضوع انو ساعدني
،، ياسلاام بس كدا
،، اه وعشان تريحي نفسك هوا قالي انتي اختي
،، يسلام ياختي قالك انتي اختي جاتو خوت في دماغه قال اختي
واكملت بمكر ،، طب وانتي زعلانه انو قالك اختي ليه
،، بت اسكتي بقى الله
دخلو المحاضرة وطول الوقت حور عماله تفكر في كلام رفيده
ورفيده بتبصلها بخبث
اما فارس بعد ما وصل المطار
فضل يدور عليها بعنيه
لحد ما حس بحد بيحضن من ظهره بكل قوته
بعد عنها بكل ديق
مرنا بنت جميله عينيها خضره وشعرها بني قصير إلى حد بعد رقبتها بشويه
اتولدت في مصر وعاشت فيها لمدة ١٦ سنه وبعدها اخدها والدها ووالدتها يعيش في امريكا كانت بتنزل كل اجازه تقعد عندهم بس بقالها ٣سنين منزلتش
مرنا بصتله بحب ،، وحشتيني اوي يا فارس
،، وانتي كمان عامله ايه
،، كويسه عشان شفتك
،، طب يلا نروح
ركبوا العربيه وفارس شاف أن لسه فاضل ساعه ونص ع خروجهم من الكليه
،، انتي فطرتي
فكرتو اهتمام ،، اكلت في الطياره بس مشبعتش
،، طب يلا نفطر
ووداها مطعم وطلبوا فطار وطول الوقت هيا بتبصلو بحب وهوا مش عطيها اهتمام وبيفكر في اللي اخدت قلبو من اول نظره
بعد وقت
فارس ،، يلا بينا
،، يلا
راح فارس ووقف قدام الجامعه
مرنا باستغراب ،، انت واقف ليه مستني حد
من غير ما يبص ليها ،، اه
بتبص مرنا باستغراب لقت بنتين جايين عليها الاتنين كتلتين من الجمال بس لفت نظرها حور اكتر لأنها على نسبه أعلى من الجمال عن رفيده
وزاد استغرابها لما لقتهم بيركبو
مرنا ،، هما مين دول يا فارس
،، رفيده خطيبة احمد قريب وحور صحبتها وهيا بقت صحبتنا كلنا الصراحه هتحبيها اوي
بصتلها مرنا بقرف ،، اه اهلنا
بدلتها حور نفس البصه ،، وسهلا ياختي
رفيده بصتلهم بحيره وقالت بصوت مسموع
،، لا باين انكم هتحبو بعض اوي الصراحه
ابتسم فارس ع كلامها وانطلق بالعربيه نحو المستشفى
وقف وكلهم نزلوا
،، انت جيبنا هنا ليه كمان هو احنا مش هنروح
،، لا انتي هتروحي مع علي في حاجه اهم انا هعملها
رفعت مرنا حواجبها باستغراب ودخلت وراهم
عند حبيبه بنلاقي معاها ساميه ومحمد وحنان ورياض وعلي ووفاء وريماس وفادي واحمد
دخلو عليهم الغرفه
رفيده ،، متجمعين عند النبي كدا أن شاء الله
الكل رد عليها
حور قربت من حبيبه وبستها ع رأسها
،، انتي كويسه دلوقتي يا ماما حاسه بحاجه
،، لا يا حبيبتي انا كويسه انا خلاص هروح
مرنا راحت سلمت ع محمد وساميه
محمد ،، عامله ايه يا مرنا
،، انا الحمد لله كويسه يا اونكل
الكل بصلها بطرف عنيه بقرف من لبسها لأنها كانت لابسه هوت شورت ديق جدا وعليه تيشرت كت كاشف صدرها
يعني من الاخر هيا لو رايحه بسين هتستر نفسها عن كدا 🙄
الكل ساعد حبيبه وشالها فارس ركبها عربيته وهيا بتقوله
،، انا كويس والله يابني قادرة امشي
ولاكن هوا مسمعش كلامها
مسكت مرنا في ايد فارس قبل مايركب ،، هوا انت مش جاي معانا يا فارس
بعد ايديها بديق ،، لا هوصلهم وعندي شغل في المستشفى ومشي فارس بسرعه منها
عشان هيا لازقه اوي الصراحه 🤨
كانت كل دا شيفاه حور وحاسه أنها عايزه تجيب البنت دي من شعرها
ركب فارس حبيبه ورا وجنبها ريماس
وقعدت جنبو حور وراح يوصلهم
وأحمد اخد رفيده وحنان ورياض يوصلهم
وعلي راح يوصل ساميه ووفاء ومعاهم مرنا بكل ديق
وصل فارس قدام العماره بتاعتهم وشال حبيبه كالعاده ووراه حور وريماس
حبيبه ،،والله يابني مش عارفه اشكرك ازاي على وقفت جنبنا
،، مش عيب لما بتقولي ابني واشكرك طب تيجي ازاي دي
يلا بعد اذنكم انا بقى عشان ورايا شغل
،، اذنك معاك يابني
راحت حور توصل فارس على الباب
،، شكرا اوي يا فارس بجد على وقفتك جنبي انت عملت معايا اللي مفيش اخ بقى بيعمل كده في الزمن دا
،، متشكرنيش انا معملتش حاجه وبعدين ياستي الجيات جايه كتير تبقي رديها
ابتسمتلو حور وبعدها مشي وقفلت الباب ووقفت وراه وابتسمت
ريماس بموشاكسة ،، انا بقى يماما شامه ريحت واحده واقعه مش عارفه ليه
حور ،، بس يا زئردة ياللي لسه مطلعتيش من البيضه
،، داري على خبتك بقى ياختي
،، بت طب تعالي بقى
وقعدو يلعبو ويضربو في بعض
وبصتلهم حبيبه بحب
،، ربنا يكتبلك كل خير يا حبيبتي ويبقى هوا الشخص اللي يعوضك عن كل اللي فاتك
،، ماما انا هنام ساعتين بالظبط لو مصحتش ابعتيلي ريماس تصحيني عشان الشغل
،، ماشي يا حبيبتي
بعد ما دخلت غرفتها
،، ربنا يجبرك يابنتي ويعوضك خير شلتي هم بدري
الوقت اللي كان العيال بتلعب في في الشارع كنتي انتي بتشتغلي عشان تصرفي عليا انا واختك وشايله البيت على كتافك
منو لله اللي كل ورثنا ورت يتامى حسبي الله ونعم الوكيل فيك يخالد الشرقاوي انت وابنك
بعد ساعتين صحت حور قامت غيرت ملابسها ببنطلون جينز واسع
عليه تيشرت موف ورفعت شعرها كحكه مبعثره لفوق
،، انا نازله يا ماما عايزه حاجه خدي علاجك وكلي كويس انا حاطه الاكل ع الترابيزه على عيني والله اني اسيبك لوحدك دلوقتي بس انتي عارفه اللي فيها
“الباب خبط ”
فتحت الباب حور
،، ايه ده ايه اللي جابك
رفيده ،، وانتي مالك يا حيوانه انا جايه اقعد مع بيبه
،، الحمد لله انا كنت شايله هم اني اسيبها لوحدها
،، اي خدمه جايه ارزل عليكو وابات عندكو
حبيبه ،، انتي تنوري فاي وقت يا فوفا
ريماس ،، وبعدين ياختي اي اسبها لوحدها دي كنت هوا ولا كنت هوا انا
مش مايلة عينك انا
حور ،، يا شيخه اتنيلي مش لما طنطقيها صح الاول
ونزلت حور راحت محل الملابس اللي بتشتغل فيه
هوا صاحب الشغل بيديقها بس هيا ساكته عشان مش لاقيه شغل غيره تصرف على عيلتها منه
أما عند فارس
بعد ماخلص شغل وهيا طول الوقت شاغله تفكيرو
روح اول ما وصل لقى واحده بتجري عليه
مين غير الملزقه 😒
،، انا كنت مستنياك من الصبح عايزه انزل اشتري كام حاجه ومستنياك عشان تيجي معايا
،، لا مش هينفع انا لسه جاي من الشغل وتعبان
،، يا فارس بليز بليز عشان خاطري
،، ا
محمد،، فيها ايه يعني لما توديها ساعه تشوف عايزه ايه وتيجي
،، ما عشان اليومين دول محدش تعبان غيري ورميين شغل المستشفى عليا
اللي متجوز وعليه مسؤوليه واللي بيحضر لفرحه وانا طظظظ
وبص ل مرنا بديق
،، انا مستنيكي في العربيه غيري وحصليني
،، لا منا لابسه اهو يلا وتشبثت في دراعه
بغضب ،، انتي عبيطه انتي هتخرجي كدا
،، ايه يا فارس منا كنت لابسه زيو الصبح معلقتش
،، متمشيش معايا بالمنظر دا هنا احنا مش ف امريكا
اخرج معاكي كدا والناس يا هيقولو شاقطها يا راجل بقرون
وخرج وسألها
هيا فسرت دا غيره عليها ومديقتش وطلعت تغير
يا شيخه جتك نيله يغير عليكي وانتي عامله شبه صباع المحشي كدا
المهم غيرت ونزلت ومشو بالعربيه
،، هتوديني فين بقى
،، هوديكي محل قريب عشان انا تعبان مش قادر اقعد كتير
،، محل ايه يا فارس انا عايزه مول
،، لا دا حلو حاجته حلوه وفاء بتحب تجيب من عندو
في سرها ،، وفاء ايه دي اللي هجيب زيها انا
ماشي بس لو معجبنيش ؟
،، مع نفسك بقى انا ورايا اشغل مش فضيلك
بوم ياجمالو ياجمالو ياجمالوو😉
سكتت مرنا وودها فارس المحل
،، يلا ادخلي انا هستناكي هنا
تشعبثت في دراعه
،، لا يافارس يلا خش معايا عشان خاطري عشان خاطري
،، اوووف يلا
ولما دخلو كانت الصدمه 😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى