روايات

رواية حور الصقر الفصل الأول 1 بقلم مريم

رواية حور الصقر الفصل الأول 1 بقلم مريم

رواية حور الصقر الجزء الأول

رواية حور الصقر البارت الأول

رواية حور الصقر
رواية حور الصقر

رواية حور الصقر الحلقة الأولى

تبدأ قصتنا ب

حور : صباح الخير يا ماما

الام سعاد :صباح النور

حور: امال بابا فين

سعاد : راح الشغل انهارده بدري عشان المدير طلب يجي بدري

حور : طب عن ازنك يا ماما انا هاروح اجيب أسر من المطار قولت اروح اعملو مفاجأه و اجيبو

سعاد:فكره حلوه يلا روحي

حور:باي

سعاد :باي

بعد ما حور وصلت المطار لقت أسر نازل من الطياره و معاه واحده اجنبيه و مسكها من وسطها

حور اول ماشفت اسر مع البنت دي حست ان قلبها اتكسر

أسر شافها اتصدم جري على حور و قال لها حور حبيبتي انتي فاهمه غلط

حور : فاهمه غلط اي يا زباله يا ابن الك********

أسر : متغلطيش عشان موركيش الوش التاني

حور رمت الدبله في وشه و مشيت جري فضلت تجري وهيا في الشارع و كان في عربيه جايه و كانت هتخبط حور راحت العربيه و قفت على اخر لحظه

نزل منها واحد و قال مش تفتحي يا حماره

حور: انا اسفه

قال لها انا اعمل بيها اي انتي مبتفهميش

حور على فكره انا اعتذرة و تاني حاجه انت المش بتفهم و انت الحمار

رد بنرفزه انا صقر المنشاوي يتقلي ياحمار و مبتفهمش انتي شكلك متعرفش مين صقر المنشاوي انتي لعبتي في عداد عمرك لسه حور هاترد صقر قاطعها وقال لها انا همشي ضيعت وقتي و انا عندي معاد مهم

مشي و ساب حور

حور: و انا نقصاك انت كمان ومشيت حور

اعرفكم على أبطالنا ( حور عندها ٢١ سنه بشرتها بيضه في كلية هندسه معمار طيبه جدا قصيره و شعرها اصفر عنيها خضره)

( صقر المنشاوي رجل أعمال مشهور متكبر و مغرور بس طيب بس لي قصه خليتو يبقا قاسي عندو ٢٨ سنه طويل و عريض بشرته قمحاويه عينو زرقه)

بعد ماحور وصلت البيت دخلت منهاره و جريت على الاوضه بتاعتها على طول مامتها شافتها و جريت وراها وقالت

سعاد: مالك يا حور يا بنتي

حور : سبيني لوحدي يا ماما

سعاد يا بنتي متقطعيش قلبي ال حصل

حور : طلع خاين و زباله

سعاد : هوا مين

حور : أسر يا ماما طلع خاين نزل من الطياره معاه واحده اجنبيه

سعاد بحزن على بنتها :بصي انا هقولك كلمتين حوطيهم في دماغك انتي حياتك مش هتقف على حد يا حور ولازم تعيشي حياتك هوا مش هيوقف حياته عليكي ف انتي لازم متوقفيش حياتك عاليه لازم تبقى قويه و كمان عشان ربنا بيحبك كشفه ليكي على حققته

حور ب راحه : عندك حق يا ماما انا هنام دلوقتي

سعاد : ماشي يا بنتي طلعت سعاد و حور لسه هنام تليفونها رن و كانت مريم أقرب صديقه لحور

حور : الو

مريم : الو يا حور عمله ايه

حور بحزن : كويسه

مريم : حور صوتك مش مرياحني

حور بعياط : أسر يا مريم

مريم: مالو

حور : قصت لها كل شى *******

مريم : اهدي يا حبيبتي ده ربنا كشفه على حققته

حور : انا مش زعلانه انا كنت خايفه افضل عايشه في كذبه

مريم : الحمد لله

حور : انا هقفل دلوقتي

مريم : تمام

قفلت حور و نامت

اعرفكو على مريم ( عندها ٢٣ سنه بيضه شعرها اسود عنيها عسلي فاتح ولا قصيره ولا طويله شعرها طويل)

عند صقر

كان داخل الشركه في واحد جري عاليه وقال اتأخرت ليه يا صقر

صقر : ابوس ايدك يا عز متفكرنيش

عز: احكيلي يا صاحبي حصل اي

صقر : قص لهو كل شى ***

عز بضحك : طب يلا عشان الاجتماع

صقر :يلا

اعرفكو على عز ( ابيضاني شعره اسود عينو سوده طويل و عريض هوا وصقر أصدقاء من الطفوله)

بعدما الاجتماع خلص و راح صقر المكتب بتاعه كان قاعد بيفكر في حور و جمالها

عند حور صحيت و طلعت من الاوضه لقت بباها قاعد قدام التلفزيون

حور : بابا عامل اي

ابو حور الهوا احمد : كويس انتي عمله اي يا بنتي دلوقتي احسن

حور : اه الحمد لله

احمد : حور حولي تنسى

حور :انا نسيت كل حاجه انا اتولدت انهارده

احمد ربنا معاكي يا بنتي

حور : يارب

اعرفكو على أحمد و سعاد احمد عندو 54 سنه طيب جدا

سعاد عندها ٥٠ سنه طيبه و حانونه

عند صقر اتصل ب التليفون على واحد

الو

صقر : تعالي دلوقتي

الشخص حاضر

بعد خمس دقاىق وصل الشخص و دخل عند صقر

صقر : ضياع عامل اي

ضياع :الحمد لله انت عامل ايه يا صاحبي

صقر: كويس

اعرفكو على ضياع ( عندو ٢٨ هوا و صقر و عز اعز اصدقأ لبعض عينو خضره شعره اسود لون بشرته قمحاوي طويل و عريض)

صقر: كنت عايز منك طلب

ضياع : قول يا صاحبي

صقر : كنت عايزك************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى