روايات

رواية حور الادم الفصل الثالث عشر 13 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حور الادم الفصل الثالث عشر 13 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حور الادم الجزء الثالث عشر

رواية حور الادم البارت الثالث عشر

حور الادم
حور الادم

رواية حور الادم الحلقة الثالثة عشر

نطت في الماية ادم بص ليها بصدمة و نط وراها ملحوظه ادم كان مواقف اليخت نطت في الماية و لحقها قبل ما تغرق نهائى
ادم شالها و طالعوا اليخت
حور بتزقه:ـ نزلني بقولك نزلني بقاا انت ياخي
ادم نزلها
حور بصتله و هوب نزلت بكفها على وشه صوت القلم رن
ادم بصلها بغضب و صدمة
حور مسكته من هدومه:ـ انت عاايز مني ايه انا اذيتك في ايه علشان تدمرني بالشكل دا ااانت عااايز اي ما ترحمني بقا ارحمني بقاا
ادم بيبصلها و ساكت
حور:ـ مش بتحبهااا روحلها و طلاقني ولا ناوي تخليني الزوجة الأولى صح عايز تعمل فياا كدا عايز تدمرني
حور:ـ لا يا ادم انا عقلت انا مش حور الغبية الى من كلمة تضحك عليها انا فوقت و مش عاايزك حتي لو كملت معاك مستحيل ارجع زي ما كنت تمام
حور ضربته كف تانى بس اقوى من الاول قالت كدا و نزلت تحت دخلت الاوضة قعدت حطت وشها بين ايديها بتعب و عصبية
ادم جاه
حور شالت ايديها و قامت بغضب:ـ لا دا انت معندكش دم بقاا هو انت مش بتفهم
ادم فتح الدولاب طالع هدوم و اتجه ليها:ـ روحي غيري هدومك بدل ما تبردي
حور بصتله:ـ شكرا مش عايزة حاجة من وشك و بالنسبة ابني ف دى غلطتي و للاسف هدفع تمنها
ادم قرب منها حور بتبعد و وقعت على السرير ادم حاصرها و قال بهمس:ـ طب اظبطي ل انفذ وعدي و ساعتها هتزعلي جامد ولا تحبي ناس بريئة يروحو بسببك
ادم بعدا و خرج
حور بغضب و صوت عالي:ـ حيوان هتعيش و تموت حيوان انت فاكرك انى هخاف منك انت نسيت انا مين قرب من حد فيهم علشان اقت.لك و اخلص منك يا غبي يا متخلف
كان واقف برا بيضحك في صمت على كلامها و خوفها الى بدريه بالصوت العالي بص لدبلة و هو بيبتسم
ادم:ـ حبيت مجنونة والله العظيم
فى الفيلا
حسام بغضب:ـ يعني ايه محدش عارف عنها حاجة ولا حد عارف يوصلها
ملك واقفة مش عارفه تخاف ولا تضحك سلوى خدت بالها
سلوى:ـ انا بقول بلاش القوة تدخل
حسام بغضب:ـ انتي بتقولي ايه يا عمتي من الصبح لا ظهرت و تلفونها مقفول و تقوليلي مفيش بلاش القوة تدخل اختي بضيع و مش عااايزني اتحرك هلقيها يعني هلقيها
سلوى بهدوء:ـ اااختك كويسة تمام و اكيد مع جوزها ما هو مش غريب
حسام:ـ لا غريب و هلقيها و هيطلاقها يعني هيطلاقها لا عاش ولا كان الى يرفع ايديه عليها… و انتي بتضحكي على ايه شايفة فين قدامك
ملك:ـ هووو في ايه هو انا اتكلمت ولا انت متقدرش عليهم تتجنن عليا ايه الارف دا مكنتش جميلة عمله فيا انا غايرة من هنا من خرج من داره اتقل مقداره
ملك طالعت و هى بتضحك:ـ اخيرا عملتها يا ادم جتكم الارف المهم ان حور معملتش المصيبة الى كانت هتعملها
حسام:ـ عجبك طريقتها دى مريضة دى عايزة تروح لدكتور نفسية
حسام خرج بغضب سلوى افتكرت كلام ملك الصبح على حسام و حطت ايديها على رأسها
ادم:ـ انتي كويسة
حور:ـ هبقا كويسة لم تبعد عن وشي
ادم قام:ـ هسيبك ترتاحي
حور بعصبية:ـ لا دا انت اعمي البصر و البصيرة المغرب شايفني مضيقة تقعد تشوفني ايه الى تعبني فيا ايه
ادم بصلها باستغراب:ـ طب انتي بتعيطى ليه دلوقتي
حور ببكاء:ـ و انت مالك مانت لو كنت مهتم كنت عرفت لوحدك و بعدين انت لبس اللون دا ليه
ادم:ـ اللون الاسود الى بتحبيه
حور:ـ للون وحش اوي ازاي تقعد بيه قدامي بتفول عليا يعني عايزني اموت
ادم راح غيير التشيرت و طالع ليها
حور بهدوء:ـ اقعد جانبي
ادم باستغراب:ـ حاضر
ادم قعد جانبها
حور تنفست بعمق:ـ احضني
ادم بصدمة:ـ انتي كويسة
حور بهدوء و بعض العصبية:ـ بقولك احضني
ادم حضنها
حور:ـ بتحبني يا ادم ولا دا كلام
ادم بحب:ـ هتصدقيني لو قولت انى محبتش غيرك
حور بعدت عنه:ـ حتي لو طلبت منك حاجة مستحيلة
ادم بابتسامة و حب:ـ حتي لو هتخدي عمري
حور بصت له:ـ هات ايدك
ادم:ـ ليه
ادم:ـ هات الواجب بس
ادم:ـ عيوني دا انتي تخدي ايدي و عيوني كمان
حور مسكت ايده الى ضربها بيها عضي.ت ايديه بغل
ادم بصرخ:ـ يا مجنونة بتهببي ايه ايدي يا حور
حور بعدت عنه:ـ اسفة يا حبيبي بس البيبي طالب كدا انا حامل و بتوحم
ادم:ـ وحم ايه دا
بص لايديه و قال بألم:ـ كدا و بتتوحمي
حور بصت له بخبثة و عملت نفس الحركة
بعد يومين في القصر
حسام بغضب:ـ يعني ايه الكلام دا
حور:ـ يعني مش رجعة معاك في مكان الست مكانها مع جوزها انا اسفة يا قلب اختك بس انا مقدرش اعيش من غير حبيبي و ابو ابني و حقيقي احلي حاجة انو خطفني
حسام بص لادم بتوعد:ـ براحتك خالص اعملي الى تعمليه بس لو عمل فيكي حاجه مترجعيش تعيطي و انت حسابنا لسه مخلصش
حسام مشي بغضب و توعد
حور مسكت فيه ادم و بصت لى مليكة:ـ هو ايه الى عمل في وشك كدا
مي مسكة نفسها من الضحك
الام:ـ البيت نور لم دخلتيه
حور بابتسامة:ـ البيت منور علشان انتي فيه علشان اصحابه فيه
مليكة بصت ليهم بغضب و قهرة لم شافت ادم مسك ايديها
مي:ـ طب يلا بقا غيرو هدمكم علشان عايزين ننلعب مع بعض و طنط مليكة هتلعب معانا
حور:ـ تمام
ادم:& عن اذنكم يلا يا حبيبتي
حور بخبثة و تمثيل:ـ ااه يا رجلي حقيقي الجزم متعبة جدا هنعمل ايه بقا المهم الشياكة مش كدا يا لوكة
ادم ساب ايديها و شالها حور طالع على السلم حور بصت لمليكة الى بتبصله بقهرة
بعد شوية
ادم:ـ طب انا مش شايف انتوا واخديني على فين
مي:ـ مش المهم تشوف احنا شايفين و مش خطفي.نك يعني
ياسين :ـ ما هى دى اللعبة يا بابي
الام بابتسامة:ـ اخيرا جيتو
ادم:ـ انتوا بتعملوا فيا ايه افهم بس
الام بصتله بغيظ ممزوج بهدوء:ـ فين مراتك يا ادم
ادم:ـ اعرف منين و انا مش شايف
حور بصت له بابتسامة سخرية
مليكة بصت له بابتسامة و هى عارفة انو بيحبها و هيعرفها
الام:ـ طب اسمع قانون اللعبة ممنوع الغش مهما كان الطريقة اللعبة انك تلف حوليهن البنات دى و و لو عرفت تعرف مراتك منهم تبقا كسبت
الادم:ـ ايه الهبل ده
مي وقفت جانب مليكة و حور
ادم:ـ طب امشي ازاي
ياسين:ـ من هنا
ادم:ـ تمام
ادم بدا يلف حواليهم سبع مرات وقف و مسك ايديها شال الشريط من على عيونه…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى