روايات

رواية حوريتي الفصل الأول 1 بقلم هدير بدر

رواية حوريتي الفصل الأول 1 بقلم هدير بدر

رواية حوريتي الجزء الأول

رواية حوريتي البارت الأول

رواية حوريتي الحلقة الاولى

استيقظت بطلتنا علي شعاع الشمس

قامت بارق وتعب شديد يسري في جميع أنحاء جسدها

حور بتعب : يارب انا راضيه بقضائي بس الهمني الصبر وقامت اتوضيت وصليت

المربيه دخلت عليها وكلمتها بحده : هاتنزلى دلوقتي تجيبي الطلبات دي وترجعي تروقي وتمسحي العنبر كله مفهوم

حور بصتلها بتعب : ممكن اعرف بتعملى معايا انا كدا ليه

المربيه بحده وصوت عالي : انا مش عايزه اساله كتير انتي فاهمه ولو ماخلصتيش اللي قلت عليه عارفه عقابك

سار في جسد حور قشعريرة وخوف : تمام هاصلي واروح علطول

المربيه سابتها ومشيت

حور صليت ودعيت ربها وبعدين راحت تشتري المطلوب

أثناء طريقها لاقيت طفل بيعيط في جنب

حور راحت قعدت جنبه : مالك ياحبيبي بتعيط ليه

الطفل بعياط : ماحفظتيش القرآن وخايف الشيخ يضربني

حور حضنته وبدأت تحفظه بس الطفل مستمر في العياط وحور عماله تهديه

أثناء ماهي بتحفظه وقفت ادامها عربيه ونزل منها شاب

كان طويل وجسمه رياضي وكان لابس نضاره شمس قلع النضاره وبص علي حور

مراد بحده : بتعملى ايه يابت

حور بخوف: انا انا بس

مراد لاحظ خوفها وتوترها فا شك فيها

مراد نزل لمستوى الطفل وقاله بهدوء : دي مامتك ياحبيبي

الطفل هز راسه بلا

مراد بغضب : شكلك انتي اللي بتيجي تخطفي العيال واخده الولا دا منين يابت

الطفل ماكنشي فاهم الكلام وبيعيط

حور كانت في صدمه ومش قادره تتكلم

مراد بعصبيه ومسكها من هدومها : انطقي انتي مين والولا دا منين واي علاقتك بيه بدال قسما بربي اخليه اخر يوم ف عمرك

حور من الصدمه اغمي عليها

مراد حطها في العربيه وخد الطفل

وصل لمركز الشرطه وفضل يفوقها

حور فاقت وفاجاه جرها وراه ماكنتشي فاهمه بيحصل ايه والا هي فين

لحد ماوصلوا لاوضه دخلوا فيها

مراد قعد علي الكرسي وحط رجل علي رجل وبصلها بقوه: انطقي كنتي بتعملى ايه مع الطفل

حور بعياط وانهيار : والله ما كنت بخطفه ممكن تفهمني .

مراد سكتها باشاره منه .

وبعدين رن جرس الباب خبط

مراد : اتفضل

العسكري : تحت امرك يافندم

مراد بحده : شوف الطفل بيته فين وتوصلوه لاهله والهانم دي تروح الحبس وروقوها

حور بانهيار : ارجوك عايزه اروح ارجوك لازم اروح دلوقتي

مراد ضرب علي المكتب بقوه : خدوها من ادامي لحد ماتعترف

مراد قعد بعصبيه ومسك علي وشه بغضب : انا هاعرف حكايتك ايه واشوفك خطفتي كام واحد امال لو ماكنتيش خدت بالي منها والآخر نسمع علي حالات خطف بسبب واحده زي دي وامثالها

بعد ساعه

مراد نده للعسكري وأمره يجيب حور من الاوضه

العسكري مسكها بقوه وخبط علي مراد ومراد اذنله بالدخول

وبعدين رماها علي الارض ادامه

مراد بصلها لقاها بتنزف جامد ووشها مش باين ملامحه من كتر الكدمات

مراد قام وقف

العسكري بعصبيه : المفروض تقفي تكلمي البيه قومي يابت

حور بوجع جات تقوم وقعت تاني ماكنتشي قادره تتحامل علي نفسها اكتر من كدا

مراد شاور للعسكري يمشي

وبعدين نزل لمستواها: دي حاجه بسيطه لحد ماتعترفي كنتي هاتودي الولا فين

حور بوجع مسحت النزيف اللي بينزل من بؤها وبعدين اتكلمت : انا انا

مراد بعصبيه : ما تخلصي

حور بلعت ريقها بخوف : الولد كان كان بيعيط فا قعدت جنبه قالي مش حافظ القرآن قعدت احفظهوله والله دا اللي حصل انا ماعملتيش حاجه والله وفضلت تعيط

مراد حس انها مش بتكدب وبعدين اتكلم بعكس اللي جواه : هايل حلو القصه دي وبعدين شدها من شعرها ورفعها ليه : عارفه لو بتكدبي في حرف

حور بصتله بعيون ناعسه وكانت حاسه روحها هاتطلع ماكنتشي قادره تاخد نفسها

مراد خاف عليها ولاحظ وشها اللي بدا يتحول لونه للأزرق

مراد بخوف : مالك في اي

حور بتقطيع نفس: م مش قادره اخد ن نفسي وبعدين اغمي عليها

مراد شالها وحطها علي الكنبه

ونده للعسكري يجيب دكتور فورا

الدكتور جيه وكشف عليها : للاسف جسمها ضعيف جدا وكمان الصدمه جابتلها انهيار عصبي ياريت بلاش تتعرض للعنف حاليا علشان جسمها مش مستحمل وممكن تموت فيها وانا علقتلها محاليل علشان تعوض النقص اللي عندها

مراد بحده وعمليه: شكرا يادكتور

وبعدين الدكتور مشي وقعد يبص لحور

مراد لنفسه : معقول دي تخطف اطفال

حور بدأت تفوق وقامت بنفضه: انا انا ماعملتيش حاجه ارجوك روحني علشان هايحصلى مشاكل من تأخيري دا

مراد : اما تعترفي هو دخول الحمام زي خروجه

حور بعياط هستيري: والله ماخطفته والله جيب الطفل واسأله والله ماكنت بخطفه وبعدين طلعت ورقه من جيبها

بص حضرتك دي ورقه بطلبات كنت نازله اجيبها والله دي كل الحقيقه انا لو اتاخرت اكتر من كدا مش هايدخلوني ارجوك وفضلت تعيط

مراد بحده: هاخرجك بس هاتبقي تحت المراقبه

حور بخوف : م ماشي بس عايزه امشي

مراد : اتفضلي ادامي اوصلك

حور كانت ماشيه جنبه عماله تفرك ايدها وخايفه من اللي هايقابلها لسه في الميتم

ركبت جنبه وقعدت تعيط بخوف ومراد كان حزين عليها بس سكت

حور برعب : ا ايوا هن هنا المكان

مراد : فين

حور شاورت علي الميتم : اهو

مراد : انتي ف دار أيتام انتي بتستعبطيني يابت وضربها بالقلم

حور نزفت اثر الضربه وحسيت بدوخه مسكت دماغها وبعدين اتكلمت بعياط : تقدر تنزل تتأكد

مراد بعصبيه: اتفضلي ادامي

دخل الميتم لقي المربيه وقفه وعلي وشها ملامح ما تدليش بخير

حور جسمها كان بيتنفض من الخوف وقفت ادامها : انا انا والله وفاجاه نزل علي وشها قلم

المربيه شديتها من خمارها بقوه : كنتي فين

مراد أتقدم بسرعه : شيلي ايدك من عليها

المربيه بتهكم: وكمان جايه مع شاب ولسه هاتضربها تاني قلم مراد مسك ايدها بقوه

مراد : قلتلك ماتمديش ايدك عليها وطلعلها الكارنيه بتاعه انا النقيب مراد

المربيه خافت

مراد : الاستاذه بحسبها كانت بخطف طفل وخدتها القسم لحد ما تثبت برائتها مش اكتر

المربيه بخوف مخفي : كمان روحتي أقسام البت دي لا يمكن تبات هنا من النهارده

حور بتعب وعياط : الله يخليكي اعملى فيا اللي عايزاه بس بس ماتطردنيش انا ماليش مكان غير هنا

وبعدين باست ايدها

المربيه زقتها : كلامي منهي مالكيش قعاد في الميتم من النهارده

مراد حس بالذنب تجاه حور

حور : ط طب اعيش فين ط طب خليني عندكم وشغليني اكتر من شغلى واضربيني كل يوم بس ماترمنيش برا انا ماليش حد الله يخليك وفضلت تعيط لحد ما حسيت بدوخه قويه ولسه هاتقع مراد لحقها

حور بصتله بخوف

المربيه : تقدر تتفضل انت يا حضره النقيب

وانتي اطلعي برا

مراد بحده : انتي من بكرا هاتطردي من الميتم ازاى اصلا تطردي بنت وادامي مش دا المفروض ميتم برضو

المربيه بخوف من تهديده : انا اسفه بس هي دخلت قسم شرطه كدا هي خطر على البنات

مراد بحده : خطر علي البنات لو هي عملت فعلا حاجه غلط لكن قلتلك اتثبت برائتها

المربيه وهي جواها شر ناحيه حور : اسفه يابيه اتفضلي

حور بصيت لمراد بامتنان: شكرا لحضرتك ودخلت

مراد مشي بس كان قلقان عليها وفضل ماشي ببطئ بيفكر يرجع يطمن عليها

المربيه اول ما حور دخلت اوضتها دخلت عليها ويكان عاصفه لا تنم بخير وكان في ايدها كرباج

حور شافت الكورباج رجعت لورا بخوف : انا انا ماعملتيش حاجه

وفاجاه نزل الكورباج علي جسمها بكل قوه

حور وقعت ف الارض من الخبطه والمربيه فضلت تضرب فيها وحور كانت بتتوجع بأعلى صوتها

مراد لسه هايركب العربيه سمع صوت حور

جري جوا الميتم وفضل يتتبع الصوت لحد ماوصل للاوضه

فتح الاوضه وبص بصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى