روايات

رواية العشق المجنون الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

رواية العشق المجنون الفصل الرابع 4 بقلم فاطمة

رواية العشق المجنون الجزء الرابع

رواية العشق المجنون البارت الرابع

العشق المجنون
العشق المجنون

رواية العشق المجنون الحلقة الرابعة

نارين كانت ماشيه رايحه ل نسرين وسلمى فجأه سمعتهم وهما بيتكلمو ف وقفت تشوفهم هيقولو ايه
سلمى: بجد كل ده حصل بسبب الظابط اللي اسمه رعد يعني ماشي مش واخد باله وخبط نارين اول مره وجت سليمه وكمان مكنش متقبل غلطه وكمان بقى زقها وكان هيمشي
نسرين: يا بنتي ده ظابط يعني اكيد عنده مهمات كتيره واكيد كان مستعجل واهي الحمدلله جت سليمه ونارين اهي معانا
سلمى: تعرفي يا طنط نسرين ان نارين اول ما صحيت قاالتلي بابا جايبك عشان تضربيني حرفيآ نارين جالها عقده نفسيه من باباها ده
نسرين: ليها حق ولله ياما ضربها وضربني وضرب مامتها الله يرحمها ماتت بسببه منه لله
نارين هنا بدأت راسها توجعها وتدوخ جامد وتفتكر كل حاجه كانت بتحصلها وفجأه اغمى عليها ووقعت على الارض
نسرين وسلمى اتخضو ومكنوش عارفين كل ده بسبب ايه وكانو خايفين جدآ وجه رعد اتخض اكتر عشان هما كانو شايلين نارين وماشيين بسرعه
مشي وراهم بالعربيه لحد ما وصلو المستشفي
رعد: هو اي اللي حصل ل نارين يخليها يغمى عليها
سلمى: تقريبا سمعتني انا وطنط نسرين واحنا بنتكلم على اللي حصل
نسرين: احنا ازاي يعني نسينا ان ممكن نارين تسمعنا وفضلنا نتكلم
رعد: يعني انتو السبب في كل ده دلوقتي افردو حصلها حاجه دلوقتي لقدر الله
سلمى: ان شاء الله مش هيحصلها حاجه بأذن الله
الدكتوره خرجت وقالت: نارين حالتها صعبه دلوقتي ونبضات قلبها سريعه جدا جدآ وده ممكن لقدر الله يسبب سكته قلبيه
سلمى ونسرين قعدو يعيطو بس رعد كان متفائل وفضل يدعي ربنا كتير انها ميحصلهاش حاجه عشان كان حاسس بالذنب جدآ او هو ده اللي كان بيحاول يقنع نفسه بيه مش حاجه تانيه.
سلمى: انت السبب لو مكنتش زقتها مكنش كل ده حصل فيها
رعد مسك عصبيته ومردش عليها
سلمى: مترد ايه اترشط دلوقتي مش سامعني
رعد: هو انا اه غلطان بس انتي غلطتي برده لانك اتكلمتي في كل حاجه ونارين كانت موجوده وانتي عارفه كويس جدآ ان الدكتوره قالت ان ده هيأثر علي نارين بشكل سلبي
سلمى سكتت وفضلت تعيط كتير
لحد ما الدكتوره خرجت وقالت: هي اتعدت مرحلة الخطر بس برده لسه هنستني 24 ساعه لو مقامتش يبقى هي كده جالها غيبوبه
كلهم نطقو بصوت واحد: اي؟؟
الدكتوره: انا اسفه يا جماعه بس انا قولتلكم محدش يتكلم قدامها على حاجه وانتو شكلكو اتكلمتو قدامها
سلمى بعدت تعيط هي ونسرين لكن رعد كان خايف جدآ على نارين
بعد11ساعه نارين صحيت وكانت بتتكلم بطريقتها الطبيعيه
نارين: انا عاوزه طنط نسرين وسلمى
الدكتوره: حاضر
الدكتوره طلعتلهم وكان رعد كل ده موجود معاهم مسابهمش
الدكتوره: نارين صحيت وعاوزاكو
كلهم فرحو وكانو مبسوطين جدآ ان نارين فاقت
سلمى ونسرين ورعد دخلو
سلمى: نيرو وحشتيني خالص يقلب طنط
نارين: طنط اي اسلمى هي ناقصه ده انتي قدي
سلمى: الحقي يا طنط نسرين دي نارين
نارين: اومال انا كنت ابو لهب ولا ايه مالك اسلمى
سلمى: هحكيلك بعدين بس انتي وحشتيني اوي
رعد اتكلم وقاال: بصي يا نارين انا اسف اني كلمتك بالطريقه دي وزقيتك وكنت السبب في كل ده بس كنت فعلا مستعجل وحمدلله على سلامتك
نارين: انا المهم عندي ان انت اعتذرلتي وعرفت غلطك وعادي انا مسمحاك
رعد اطمن على نارين ووصلهم البيت ومشي
وسلمى فضلت تحكي لنارين على اللي حصل وهي عملت ايه
نارين: انا كل اللي مستغرباله ان انا ازاي اقولك يا طنط سلمى
سلمى: يعني كل ده وانتي مسكالي على الحته دي يا نارين
نارين: مش مهم فدايه المهم ان الظابط اللي اسمه رعد ده اعتذرلي
نسرين: حمدلله على سلامتك يحبيبتقلبي
نارين: الله يسلمك يا طنط نسرين
بعد اسبوع نارين وسلمى كانو رايحين الكليه وراكبين تاكسي لكن التاكسي خبط ست عجوزه
سواق التاكسي: مش تحاسبي يا حاجه
نارين بعصبيه: على فكره انت اللي المفروض تكون مركز لان هي ست كبيره انت على الاقل اصغر منها شويه وتقدر تشوف وكمان انت اللي سايق
نارين وسلمى نزله من العربيه ومسكه الست العجوزه
نارين: طنط حصلك حاجه
امينه(الست العجوزه): لا يبنتي محصليش حاجه شكرا انك قومتيني
نارين: لا يا طنط متشكرنيش ده واجبي
سلمى: احنا اسفين يا طنط بنيابه عن السواق اللي خبطك
امينه: لا عادي يا حبايبي ولا يهمكو وكمان انا محصليش حاجه
نارين: طب نيجي معاكي نوصلك يا طنط
امينه: لا يا حبيبتي تسلميلي
نارين: لا مينفعش لازم نوصلك يلا معايا قوليلي انتي ساكنه فين
وبعد اصرار من نارين وسلمى انهم يوصلو امينه ركبوا تاكسي وراحو وصلوا امينه لحد بيتها
نارين: هو ده بيتك يا طنط
امينه: ايوه يحبيبتي شكرا ليكي انتي وصحبتك تعالوا معايا انتي بقى اضيفكو حاجه مينفعش ترجعوا كده
سلمى: لا يا طنط شكرا بس احنا مستعجلين عشان رايحين للشركه
امينه: لا عشان خاطري تعالوا معايا
نارين: خلاص يا سلمى هنطلع شويه وهننزل
سلمى: ماشي يا نارين
طلعووا هما الاتنين وفضلوا يتكلمو مع امينه لحد ما الباب اتفتح
نارين ايده………؟
_________________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق المجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى