رواية بجانبك دائما الفصل الخامس 5 بقلم سلمى غنيم
رواية بجانبك دائما الجزء الخامس
رواية بجانبك دائما البارت الخامس
رواية بجانبك دائما الحلقة الخامسة
حنين “انا عارفه ايه اللي ريم هتعمله
آيلا وياسين” ايه
حنين “ريم ط…….
قاطع كلامها خروج الطبيب من الغرفه ليسرعو اليه جميعا
ياسين بلهف وخوف” ها يا دكتور ريم مالها
الدكتور “جالها انهيار عصبي مش هتستحمل اي ضغط نفسي تاني ياريت متضغطوش عليها
حنين” طب هي كويسه دلوقتي
الدكتور “اه الحمدلله
آيلا” طب ممكن ندخلها
الدكتور “اه هي شويه ومفعول البنج هيروح وهتفوق
ياسين” شكرا يادكتور
الدكتور “دا واجبي، عن اذنك
ياسين” اتفضل
رحل الطبيب وتوجهو للغرفه التي بها ريم، دخل كلا من حنين وآيلا وكاد ياسين بدخول ولكن منعه رنين هاتفه
ابتعد ياسين عن الغرفه و اجب
ياسين “الو
” اي يا ياسين فينك
ياسين “معلش ياصهيب حصل ظروف ومعرفتش اجي الشركه ممكن تروح مكاني
صهيب” حصل اي
ياسين “ريم عرفت الحقيقه
صهيب بصدمه” عرفت اي
ياسين “عرفت ان مازن متجوز عليها ومخلف وانه طول الفتره دي بيضحك عليها
صهيب” وعملت اي
ياسين “اتطلقت منه وانهارت ف البكاء لما اكتشفت ان مرات ياسين تبقى سيلا بنت خالتها، جالها انهيار عصبي وجبنها المستشفي وانا حاليا ف المستشفى
صهيب” طب انا جايلك
ياسين بنفي “لا روح الشركه وتابع اللي بيحصل
صهيب” تمام
ياسين “صهيب
صهيب” نعم
ياسين “الغي صفقة الملابس الجايه من بره
صهيب” ليه
ياسين “عرفت انها تبع مازن ف الغيها عشان مش عارفين هو بيخطط لايه
صهيب” تمام عايز حاجه
ياسين “سلامتك، سلام
اغلقه معه ثم استدار ليعود ليجد آيلا تخبره بأن ريم تحتاج ملابس فاسرع بها الى المنزل ليحضرو لريم الملابس
**********************
ف الغرفه
استيقظت ريم
آيلا” حمدالله على السلامة ياريم
ريم “الله يسلمك يا آيلا، هو اي اللي حصل
حنين” فكك متفكريش كتير عشان متتعبيش
ريم بحزن “هما ليه عملو معايا كده عملتلهم اي
حنين” اهدي ياحبيبتي اهدي
آيلا “اللي اعرفه ان مازن عمل كده عشان الفلوس وعشان….. سكتت ولم تكمل
ريم” عشان اي
آيلا بتوتر “ع.. عشان يا..ياسين
ريم بصدمه” ياسين!؟ طب لي
آيلا بحزن “مش هقدر اقولك حاجه زي دي ياسين بس اللي يقدر يقولك
حنين” متشغليش بالك بحاجه دلوقتي فكري ان شركة بباكي اللي اهملتيها وسيبتهاله وانتي واثقه فيه محتجاكي دلوقتي ولازم تاخدي حقك منه ومنها واحنا جمبك على طول
آيلا “حنين معاها حق
ريم” انا طالبه منكم طلب بس اوعدوني يبقى سر بينا
اومؤ لها بتفهم
ريم “….
آيلا بصدمه” لا مستحيل دا ياسين يموت فيها
********************
ف مكاناً اخر
اسر “تعبت قوي يا ادم
ادم” معلش ياصاحبي، ان شاءلله ربنا يعوضك باللي احسن منها
اسر بوجع “انا عايزها هي بحبها هي غصب عني يا ادم حاولت انساها بعيده عني بقالها سنتين بحاول انساها معرفتش كانت وحشاني جامد
ادم” اتقدملها يا اسر
اسر بألم “خايف ترفض وقتها هتوجع قوي
ادم” متقلقش حكلم حنين اختي تحاول معاها
اسر “ياريت
ادم” متقلقش انت سيب كل حاجه عليا
اسر “شكرا ياصاحبي
ادم” مفيش شكر بينا يا اسر، المهم الشغل عامل ايه
اسر “ماشي الحال انت رجعت من السفر امته صحيح
ادم” النهارده الصبح
اسر ” طب يلا قوم
ادم بستغراب “على فين
اسر” هنتغدى ف اي مطعم قوم
ادم “طب هكلم حنين وماما واقولهم عشان انا مروحتش البيت لسه
اسر” امال كنت فين
ادم “كنت بتابع الشغل
اسر” تمام رن عليهم بلغهم
ادم “اوك
**********************
ف اليوم التالي:
سيلا” حمدالله على السلامة ياحبيبي
مازن بتعب “الله يسلمك ياحبيبتي
سيلا” اخلي الخدم يجهزو الاكل
مازن “لا ياحبيبتي عايز ارتاح شويه
سيلا” طب مش هنتكلم
مازن “نتكلم ف اي
سيلا” طلقت ريم ليه واحنا لسه محققناش اللي عايزينه
مازن “انا مش عايز حاجه غيرك تولع ريم
سيلا” وا. نتقامك
مازن ” سيبك من كل ده وحشتيني
سيلا “لا يامازن متهربش من الموضوع
مازن بتعب” سيلا ارجوكي انا تعبان مش ناقص
سيلا بعصبيه “انت ضيعت كل اللي عملناه يامازن
مازن بغضب”يولع كل ده انا مش فارق معايا غيرك انتي وابني
سيلا بعصبيه” وانا مش هسمحلك تضيع كل اللي عملته السنين دي كلها
مازن بسخريه “هتعملي اي
سيلا بغضب وهي تمسك سلاح” هعمل كده
خرج صوت ضرب النار مستهدفاً مازن ولكن الصدمه ف من تلقى الضربه نيابه عنه
سيلا بصدمه وصراخ “لااااااااااااااا
مازن بصدمه” مستحيل لاااااا
…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بجانبك دائما)