روايات

رواية حنين قلبي الفصل التاسع 9 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الفصل التاسع 9 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي البارت التاسع

رواية حنين قلبي الجزء التاسع

رواية حنين قلبي الحلقة التاسعة

خرج الطبيب ليقول الحمدلله التنين بخير دلوقتي
بس هما هيفضلوه هنا من اسبوع لعشر تيام عشان
نقدر نهتم بيهم كويس ونشوف تجاوبهم مع العمليه
اخذه سليم انفاسه اخير طيب يادكتور بس حابب لو
سمحت احجزلهم هما التنين جناح واحد عشان ابقى
مطمن عليهم اكيد مفيش مشكله تم نقل حنين
وامير الى جناح خاص لتفيق حنين اولا وكانو جميعا
موجودين قترب سليم منها بالهفه ها يروحي عامله
اي حاسه بحاجه امير كويس هو فين تنهد سليم
براحه متخفيش امير جنبك هنا كل حاجه كويسه
متخافيش عادت لتغمض عينيها وهي تئن بالم اسرع
سليم بطلب الدكتور ليتي لفحصها وطمنتهم وبعد
اسبوع كانوا حنين وامير قد تحسنت احوالهم كثيرا
ليستطيعوا الخروج منه المشفى اخيرا لتعود حياتهم
لسابق عهدها من الهدوه والمرح وحب الجميع لها
بعد شهر كانت حنين بجناحها تخطط لشي منذ
الصباح بمساعدة نهي ونهال واخيرا انتهوا ليخرجن
حنين متشكره اوي يبنات متقوليش كده يحنين
معملناش حاجه طيب انا هنزل احظر الكل زمان
الولاد جين طيب يحنين بس لو سليم جه ودخل
الجتاح دلوقتي المفجا هتبوظ لا متخفيش يانهي
سليم قال انو هيتخر النهرظه حتى على العشا طيب
كويس وفعلا حظرت الطعام وكلوا جميعا ونتهى
اليوم على خير ليعود سليم الساعه الحاديه عشره
مساء وهو متعب كثيرا صعد الى غرفته ولكنه تفاجا
اول مافتح الباب كانت الغرفه مزينه بطريقه غايه
في الروعه والجمال وحنين تنتظره في وسط الغرفه
وهي ترتدي قميص نوم رائع الجمال وترتدي فوقه
روب طويل يغطي جمالها وترفع شعرها كعكه
مبعثره وهناك طاوله محمله بما لذ وطاب وكعكه
مزينه جميله فلوسط كتب عليها كل عام وانت
حبيبي ايده هوانا دخلت غرفه غلط وله اي لا ابدا
بس هو يعني النهرظه عيد ميلادك وقلت لازم احتفل
بجوزي حبيبي قالتها وهي تلف يديها على رقبته
رفعت نفسها لتقبل وجه وهي تقول بين قبلتها كل
سنه وانت طيب ومعايا قالت كلمتها الخيره لتدمج
شفتيهما بقبله مليئه بالحب والشغف فصلها لحاجتهم
الى الهوا لتقول وهي تتنفس بصعوبه من فرط
مشاعرها تعال نطفي الشمع ونتعشى سوه سحبته
معها ليطفه الشموع وهو ينظر لها بسعاده حقيقيه
ثم اخذ القليل من الكيك وظعه على اطراف شفاها
ليتناول من ثغرها شغلت مسيقى هاده ليرقصوه
على انغامها لتشهق فجا وهي ترى سليم يحملها الى
السرير ليغوص معها بمشاعر لابداية لها ولانهايه الى
بين ذراعيه استيقظت صباحا على قبلات رطبه
توزع على رقبتها لتفتح عينيها ببطه وهي ترى سليم
يدفن وجه في رقبتها وصدراها سليم قالتها ليرفع
سليم راسه لها وهو يبتسم بحب صباح الورد على
احلى حنين بفدنيا كلها صباح النور يروحي التفتت
لترا الساعه لتشهق بفزع سليم ابعد كده. الاولاد
المدرسه الساعه 9 يسليم مصحتنيش لي حرام
عليك ابعد كده خليني اقوم لا مفيش انا رحت للولاد
ولقيت نهي عندهم وفطرتهم هي ونهله متخفيش
هدت ثورتها قليلا لتنظر له ليقول طيب اي اي مش
فاهمه طب ابعد كده عايزه اقوم اخد دش وانزل
افطر انا جعانه قالتها وهي تحاول الافلات منه ولكن
عبس لينهض ويحملها ويدخل بها للحمام ويفتح
المياه الدافه انزلها بهدوه لتراه وهو يخلع ثيابه ايضا
اي ده انت بتعمل اي ياقليل الادب ابعد اطلع بره
يالله ولكنه دخل معها وجلس خلفها يدلك جسدها
حتى هدات بينه يداه وبعد فتره طريله خرجوه من
جناحهم اخيرا نزلت لتجد الجميع جالسين لتجلس
لجانب جدتها ويتاناولوا اطراف الحديث حتى عاد
الطفال من المدرسه استمرة الحياة هاده بينهم حتى
. ثلاثة اشهر مره بدون مشاكل ولكن كانت ملاك
تشعر بتعب شديد منذ عدة ايام حتى انها تحس
بحركه داخل بطنها لتقررالذهاب لطبيبه برفقت سليم
لتصدم بخبر حملها وخطورت الوضع عليها. لنها تعدة
الشهر الثالث ولايمكن الجهاض وخطورة الولاده التي يمكن التسبب بموتها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى