رواية حلم الملاك الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا سعيد
رواية حلم الملاك الجزء السابع عشر
رواية حلم الملاك البارت السابع عشر
رواية حلم الملاك الحلقة السابعة عشر
ملاك بتوهان:انتوا مين
الجميع بستغراب
فيروز:سلامتك ياملاك انا فيروز
ملاك:فيروز مين
نور:طب انا مين ياملاك
ملاك:معرفش
وفجاء دكتور داخل
الدكتور:عامله اي دلوقتي ياانسه ملاك
ملاك:الحمدالله بس دماغي تقيله عليه اووي ومش فاكره حاجه اخر حاجه فكره هي موت امي وابويا من بعد كده مش فاكره اي حاجه حصلت معايا
الدكتور:متخافيش هنعمل شويات اشاعات ونطمن عليكي
ملاك:تمام
الدكتور خرج
نور:طب انا هطلع اجيب ليكي فطار تتفطري باي
ملاك :مليش نفس اكل حاجه
انغام:لا لزم تاكلي عشان جسمك يتقوي عشان انتي نزفتي دم كتير من دماغك
ملاك:هو اي الحصل معايا وخليني كده مش فاكره حاجه ولاحتي فكركم
محمد:ارتحي انتي بس وهتعرفي كل حاجه بعدين
نور:المهم هتفطري اي
ملاك:اي حاجه
نور:طب تحبي تشربي عصير اي
ملاك:اي حاجه
نور ببتسامه وبهزار:قوليلي بقا اي حاجه دي اجيبها منين
ملاك ببتسامه:معرفش بس هاتلي اي حاجه وخلاص
نور:ماشي
انغام:وانت يبني افطر برضوا
نور:حاضر
ملاك:طب جيب ليك فطار وهاتلي نفس الفطار الاهجيبوا ليك وخلاص
نور ببتسامه:ماشي
نور:مش عايزين اي حاجه اجبهلكم معايا
الجميع:لا
نور وخرج وهو خرج راح عند الدكتور
نور:طب ازي يادكتور فاكره الافات ومش فاكرنها احنا
وهي يادكتور هات تفضل كده مش فاكرنها ولا اي
الدكتور:احنا هنعمل ليها اشاعات علي دماغه ونشوف وممكن يكون فقدان ذكره مؤقت
نور:ماشي
وبعد فتره دكتور عمل ليها الاشاعات
فيروز:اي يادكتور طمنا
الدكتور:فعلا حصلها فقدان ذكره مؤقت زاي ماقولت ليك يااستاذ نور
محمد:طب هنتعمل معها ازي يادكتور هنفكره بكل حاجه حصلت معها ولا اي
الدكتور:لا محدش يفكرها باي حاجه ولا يضغط عليه انها تتذكر وخصوصا لو حاجه وحش عشان ممكن لا قدر الله يحصلها نكاسه وعقلها مش هستوعب اي حاجه وممكن لاقدر الله تروح فيها
نور بخوف:طب والعمل اي يادكتور
الدكتور:اتصرفوا معها بشكل عادي وهي مع الوقت هتتذكر
لوحده
نور:ماشي طب ممكن تخرج معانا دلوقتي
الدكتور:اها بس اهتموا بيها كويس في اكلها عشان جسمها ضعيف جدا وكمان انا اكتب ليها علي ادويه تاخده في انتظام ماشي
نور:ماشي
وخرجوا من عند الدكتور
فيروز:نور انا عايز اكلم معاك لوحدينه شوي
نور:حاضر
فيروز:يلا تعال ورايا
نور راح مع ستو ومحمد وانغام داخلوا عند ملاك
وبعد شوي نور وفيروز داخلوا عند ملاك
نور:يلا ياملاك عشان نمشي
ملاك:علي فين وانا اصلا مش عارفكم
نور:انا ياملاك بكون جوزك
الجميع وكلمه نزلت عليهم كالصاعقه
ملاك بصدمه:جوزي
نور:ايوه انا جوزك ياملاك ودي بكون ستي فيروز ودي عمتي انغام بتكون زاي امي بالظبط ودها محمد ابنها
ملاك:بس انا اجوزت امتا واي الحصل معايا خليني افقد ذكره
نور:هتعرفي كل حاجه بعدين
ملاك:لا انا مش هتحرك من هنا الا لما اعرف كل حاجه
نور زفر بضيق:ماشي انا شوفتك وانتي راجعه من المدرسه وعجبتيني واتقدمتلك وانتي وافقتي واجوزنا علي طول وحكايته الحصل معاكي وانتي نزلها من علي سلم وقعتي وحصلك فقدان ذكره بس دها كل الحصل يلا نمشي
وبعد فتره وصلوا كلهم القصر
نور:يلا ياملاك
ونور ماسك ايد ملاك وطلع بيها علي اوضه
نور:اتفضلي ادخلي
ملاك وحاسه باحساس غريب جوا
ملاك:هو انا ليه حاسه ان احنا مش مجوزين
نور:عادي ياملاك عشان انتي فقده ذكره بس فاهتحسي ان كل حاجه جديده بالنسبه ليكي
ملاك:يمكن
ملاك وداخلت الاوضه
نور:انا هسيبك بقا تغيري لبسك وانا هنزل تحت
ملاك:ماشي
نور ونزل تحت ولقه انغام وفيروز ومحمد بيكلموا
محمد بضيق:ممكن افهم اي الحصل دها وليه قولت انها مراتك
نور ببرود:عشان هي فعلا هتكون مراتي
محمد:انت مجنون صح ولا شرب اي بالظبط لحس عقلك
فيروز:محمد عيب الانت بتقولوا دها
محمد:انت شايفه بيقول اي ياستي
فيروز:نور الاعملوا هو صح يعني كنت عيزوا يقولها الاهي شغاله الخادمه عندنا وانت ناسي دكتور قال منذكرهش باي حاجه وحش لا تروح فيها
محمد بخنق وضيق:بس مش ضروري كان قالها الاهو مرتوا اكيد كان في الحل تاني غير دها
انغام:محمد نور الاعملوا هو صح اقفل بقا علي الموضوع عشان هي نزلها
نور:تعالي ياحبيبتي
ونور قام وماسك ايدها واعقدها جمبي
نور قالها حاجه في ودانه وهي ابتسامته ودها ضيق محمد اووي
محمد بضيق:طب عن اذنكم انا رايح الشركه
انغام:ماشي
ومحمد مشي
انغام:انا هرووح احضر الغدا مع نسمه
فيروز:وانا اقوم انام شوي عشان معرفتش امبارح انام خلص
وانغام وفيروز قاموا
وملاك ونور هم الاعقدين
نور:اشغل لينا الشاشه انا وانتي نتفرج علي حاجه عقبال ماامي تحضر الغدا
ملاك ببتسامه:ماشي
نور:تحبي تتفرجي علي اي
ملاك:شغل مسلسل هندي او التركي
نور:يا دي الهندي وتركي دها الا لحس دماغكم دها انتي واختي معرفش بيعجبكم اي في الهندي دها الواحد يعقد يبص في عين الوحده يجي الساعه يكون المسلسل خلص
ملاك بضحكه:ههههههههههه يلا هات بس فيلم وبلاش غلباوي
نور بهزار:انا غلباوي ياام نص لسان
ملاك بتصطنع الزعل:انا ام لسان يانور اخص عليك
نور وبيلقد صوتها:لا انا الا ام لسان ياملاك
ملاك بضحكه:ههههههههه ام ههههههههه انت راجل هههههه مش ست ههههههههه يعني ههههه ابو لسان هههههههه
نور بضحكه:ههههههه صح هههههههههه كلامك هههههههه ياام ههههههه لسان هههههههههه
وفجاء ملاك حطت أيدها علي دماغه بوجع
نور بخوف:مالك ياملاك في اي
ملاك بوجع:دماغي يانور بتوجعني اووي
نور:طب اقومي يلا ريحي شوي علي سرير
ملاك وحطه ايدها علي دماغه:ماشي
وملاك قامت وكانت هتقع بس نور ماسكه وشالها وطلع بيها علي سلم واصل الاوضه وحطها علي سرير
نور:ارتحي شوي وانا ادخل اخد شاور واجي انام عشان نعسان عشان امبارح مانمتش خلص عشانك
ملاك بتعب:ماشي
ونور داخل واخد شاور وبعد فتره طلع وكان لفاف المنشفه علي خصره ومن فوق عاري الصدر وطلع بيدنادن
لاملامه ع اللي حبه لا ملامه
ده اللي ساب في القلب يجي ميه علامه
مش طبيعي لو ظهر بتقوم قيامه
وفجاء بص علي ملاك لقها مكسوفه وحطه وشه في المخده
نور ببتسامه جنبيه:انتي مكسوفه ياملاك
ملاك بكسوف وشه في المخده:لوسمحت البس حاجه كده عيب
نور بضحكه:انتي هبله يابت دها انا جوزك
ملاك:ايوه دها انت جوزي
وراحت عانت المخده من علي وشه وقامت راحت بص عليه ‘اكسفت وحطت وشه في المخده تاني
ملاك وشه في المخده:معرفش انت جوزي ازي وانا بكسف منك اصلا
نور بضحكه:معلش بكرا هتتعودي ماانا قولتلك هتحسي كل حاجه بالنسبه ليكي جديده
ملاك:ماشي يلا خد لبسك بقا والبس في الحمام عشان المخده خنقتني
نور بضحكه:حاضر
‘فجاء موبيله رن وكان يارا
نور:الو
يارا:انت فين يانور وليه ماجتش الشركه النهارده
نور:معلش كان عندي ظروف عشان كده مجتش النهارده
يارا:في اي ياحبيبي وظروف اي الامخلتكش تيجي
نور وبيكلمها علي اساس راجل:هبقا احكيلك بعدين سلام
يارا بشك:انت بكلميني علي اساس راجل ليه انا في طريقي علي القصر انا جاي عندك
نور:لا لا مجيش انا هجيلك استنيني في فندق ———–
ماشي نصف الساعه وهتلاقيني عندك
يارا بشك:ماشي
نور:سلام
ونور قفل السك
واخد لبسوا وداخل لبس في الحمام وارتد تشيرت ابيض وعلي جاكيت جلد اسود وبنطلون اسود وصفف شعروا وطلع برا ولقه ملاك اعقدها سرحانه
نور واعقد اقصدها:الجميل سرحان في اي
ملاك بكذب:مش في حاجه
نور:ماشي طب انا رايح مشوار علي سريع كده وجاي
ملاك:ماشي
نور وقام مشي وبعد فتره واصل عند يارا
يارا:قولي بقا في اي
نور:ماشي
نور وبداء يحكي ليها كل حاجه
يارا بصدمه: اي هتجوزه
نور:الجواز مؤقت بس يا يارا عقبال ماترجع ليها ذكرتها
يارا:لا يانور انا ما سمحش انك تجوز واحده غيري
نور:انتي ليه مش قدره تفهمي ان دها الجواز مؤقت ومتخافيش كمان دها يكون جواز علي الورق بس
يارا:وليه محمد مايجوزهش
نور:عشان كل الابيحصل فيها دها من سببي يا يارا ولو جرالها حاجه انا هفضل احس باذنب تجاه يايارا
يارا:ماشي يانور اديني صبرها لما اشوف اخر صبري دها معاك اي
نور:بس اهم حاجه ماتخلهش تشك ان في حاجه بيني وبينك ماشي
يارا:ماشي
وعدي اليوم من غير احداث جديده وجاء وقت المساء
نور:اتفضل يا حضرت سيدنا الشيخ
والمذون داخل
ملاك:طب ليه هنجوز من جديد دام مجوزين
نور:عشان احنا حصل بينا شويه مشاكل وانفصالنا ولما جيت ارجعك حصل معاكي الحصل دها
ملاك:ماشي
نور:يلا اتفضل اكتب ياسيدنا الشيخ
والمذون كتاب كتبهم
المذون:مبارك لكم
نور ببتسامه:مبروك ياعروسه
ملاك بخجل:الله يبارك فيك
والكل بارك ليهم ماعدا محمد الاهيموت من الحزن والوجع والقهر عليه
نور:اي مفيش مبروك لينا يامحمد
محمد ببتسامته وجع:الف مبروك
نور:الله يبارك فيك
وبعد فتره نور اخد ملاك وطلعوا فوق
نور:انا نزل تحت وجاي
ملاك:ماشي
وملاك طلعت لبس ليها من دولاب واستغربت لانها مش لقيها ليها لبس يدل انها متجوزه زاي المتجوزين
وملاك داخلت الحمام وغيرت واقف قدام المريا بتسرح شعرها طويل الناعم وفجاء نور فتح الباب وداخل وانبهر من جمالها وهي كانت ترتدي بيجامه لونه نبيتي وكانت جميله فيها جدا وكانت شعرها جايبه علي جمب عشان بتسرحوا
نور بنبهار:اللهم صلي علي النبي اي الحلاوه دي
ملاك ابتسامته بخجل ورجعت شعرها لي وراها وبصت عليه
نور:هو انتي حلوه اووي كده ليه ياملاك شعرك جميل اووي وانتي كلك علي بعضك عايزه تتاكلي والمصحف
ملاك خجلت من كلامه دها وخدوه احمرت بشده
نور:انتي احمرتي كده ليه خدودك بقت عمله زاي الفرواله عايزه تتاكل ماجيبي حته
ملاك بخجل وعينه في الارض:كفايه كلام بقا عشان احرجتيني والله
نور ببتسامه:ماشي انا داخل اغير
ملاك:استني قبل ماتغير خد لبسك معاك
نور ببتسامه:حاضر
ونور اخد لبسوا وداخل الحمام
ملاك وافقت قدام المريا وحطت كحل في عينه وملمع شفاه
وكانت جميله جدا وراحت اعقدت علي سرير
ونور خرج وكان يرتدي بنطلون قطني اسود وتشيرت ابيض
نور:انتي لسه مانمتيش
ملاك:لا
نور:طب نامي
ملاك:ماشي
وملاك جاي تنام فجاء لقيت نور بيقرب منها
ملاك:انت هتعمل اي
نور:هجيب مخده عشان انام
ملاك بستغراب:هتنام فين
نور:هنام هنا علي الاريكه دي
ملاك بستغراب اكثر:طب وهتنام هنا ليه مش انت جوزي والمفروض تنام هنا جمبي
نور بتفكير:لا ماانا قولت انام انا هنا علي الاريكه عشان انتي تعبانه وانتي تخدي راحتك في نوم علي سرير وكده
ملاك ببتسامه:لا تعال نام هنا مكانك عشان نوم علي الاريكه هيتعبك ومش هتعرف تاخد راحتك في نوم
نور:لا لا انا انام هنا احسن وانتي خدي راحتك في نومك علي سرير
ملاك:نور متتعبنيش معاك وتعال نام علي سرير وانا انام علي الاريكه
نور:لا طبعا انا سايب ليكي سرير تاخدي راحتك في نوم تيجي تقوليلي تنامي علي الاريكه ونوم الاريكه هيعتبك اكتر ماانتي تعبانه
ملاك:شوفت بقا نوم الاريكه بيتعب تعال بقا نام هنا احسن والله اقوم انام انا في الارض
نور:خلاص هجي انام
نور فعلا نام واتغطي بغطاء لوحدوا وطبعا ملاك استغربت من الحركه دي ومن تصرفته بس مرضيتش توجه وفجاء نور راح في نوم عميق وملاك فضلت بص عليه وفجاء موبايل نور رن وملاك مرضيتش تصاحي نور لما شفتوا راح في النوم والموبايل فضل يرن وملاك قرارت انها ترد علي الابيتصال وفجاء مسكت تليفون ورددت من غير ماتقراء الاسم ولسه هتكلم لقيت المتصل اكلم الاول
المتصل:الو ياحبيبي واحشتيني
وكان صوت بنت
وملاك في لحظ دي مقدرتش تكلم والموبايل وقع منها علي السرير
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك)