روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الثامن والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت الثامن والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الثامنة والعشرون

ندى مفاجءاتك كترت اليومين دول بس ماشي , خالد فتح الباب دخل اهله واهل ندى واهل ريتال وصحابهم , شهد لو سمحت سيبني اتكلم واقول كل حاجة , اولا انا ابقى اخت خالد , عارفة انكم مصدومين بس مجتش الفرصة الاتكلم فيها واقولكم , , وبالذات انه عايش لوحده , جا وقالي انه بيحب ريتال ووراني صورتها عرفته انها صاحبتي ومحترمة جدا , وقتها فرح اوي وقال تخلصو ثناوية واخطبها , بس متعرفيهاش حاجة , قلتله حاضر , بعدها بفترة جالي وسالني بحزن وقالي تعرفي ريتال كويس , قلتله اه احنا صحاب من زمان ، حكالي على كل القالته ندى وقال اسمها في الحوار , اتصدمت وقلت اكيد مش صاحبتنا وريته صورتها وقلت دي قالي ايوة هي , دماغي وقف عند النقطة دي , يعني ايه , هو كلام هنا صح , يعني احنا امنا للشخص الغلط , احنا كنا مغفلين بقى , يعني دا كله كنا مخدوعين فيها , وفكرت اني لازم اخلي خالد يمشي على هواها و نشوف اخرتها ايه فهمته الحوار كله , وقالي هبهرك , وفعلا حصل وتقدملها وخطبها , انا كنت بتقطع من جوايا وانا شايفة صاحبة عمري بتتالم ومكسورة بس كان لازم اتحمل واهدى , وطلبت من خالد يهكرها , وعلى لابي هكرها بس بعد تعب وبدات اراقب كل حركاتها واخد نسخة علشان لو مسحت القرف البتعمله اقدر اخده , , ووجهت كلامها لندى وقالت , ولما اتعرفتي على ياسر اتاكدت ان الخيانة بتجري في دمك , ولما قررتو تتقابلو في كافيه بدات اصور صوت وفيديو , , ولما قابلتي صحابك الشباب انا البعتت لخالد رسالة من رقم غريب , وعرفته انك مع شباب مش بنات , ولما قررتي تعمليلنا فضيحة انا كنت عارفة وسيبتك تعملي الفي دماغك , وكلمت اهالينا ووريتهم كلامك مع الناس البتتفقي معاهم , وقررت انا واهل ريتال نعمل خطة ونخلي ريتال تصدق انهم مصدقين ومنها نوصل ليكي ان خطتك ماشية زي مانتي مخططة بالضبط , ولما طنط كرشتنا كانت شافتك واقفة وبتتفرجي على البيحصل , وانا القلت لخالد انه يتجوز ريتال , وطلبت ان ريتال متعرفش باسمه علشان لو عرفت كانت هترفض انها تتجوزه , علشان متوجعش صحبتها الخانتها , واحب اعرفك يا ندى انك اكبر مغفلة في العالم دا كله , المتعرفيهوش اني صاحبة بنت خالك , ولما ضحكتي على طنط وقولتيلها ان عشق هي الكلمتك انا سالتها قالت محصلش ومكلمتكيش اصلا , صح يا عشق , عشق ايوة حصل , وقربت منها وقالت بانتصار خطتك فاشلة زيك وانتي واخدة في نفسك مقلب انك اذكى واحدة بس اتاكدي ان فيه الاذكى منك وربنا بينصر المظلوم دايما , ندى يعني ايه انا خطتي كلها تفشل وبسببك ليه انتي ايه بس , عمر ليا , عمر بعصبية انتي مالك بيا يا شيخة اتهدي وخليكي في مصايبك وبعدين انا متجوز ارحمي بقى شوية , قرب والدها منها وقال بعصبية دلعتك وسبتك لوالدتك تربيكي بس معرفتش وضربها وقال بخزي طلقها يا ابني وانا هربيها بمعرفتي , جرت ندى واستخبت ورا عمر وقالت خليه يطلقني وانا هتجوز عمر , عمر وانا مش متجوز حد , خلي عندك كرامة , ندى باستفزاز الحب مفيهوش كرامة , طلع خالد اوراق الطلاق وقال باقي امضتها , مضت وبكده اتطلقو رسمي , بعد مرما اليمين عليها , ندى ووالدها واخدها قالت بصوت عالي انت ليا يا عمر ومش هتكون لغيري ولو فكرت تكون لغيري هقتلك وهقتلها , لما مشيت بص خالد لريتال وقال بحب انا اسف بس كان لازم اخدلك حقك منها , وعارف اني غلطان لما خليتها تفضح نفسها بس كان لازم ابراكو لما بقيتو تريند وبلسانها , ابتسمتله ريتال وقالت بحزن انا زعلت منها وعليها اوي بس كما تدين تدان , وربنا يمهل ولا يهمل , خالد يلا يا عمي خد بنتك لحد متخلص دراستها وهعملها احلى فرح تتحاكى بيه الناس كلها , stop كده قصة خالد وندى خلصت ونستفاد منها كتير ١ منامنش لاي شخص بسهولة ٢ منتعرفش على ناس من على الفيس ممكن يكون ١ ولد وبيضحك عليكي ٢ بنت بس هتجرك لطريق مش كويس ورقم ٢ دا حصل معايا شخصيا وانا في تانية اعدادي في بنت اتعرفت عليا واخدت رقمي وبدات تتكلم في حاجات مش كويسة وحذرتها وعرفتها انه مينفعش بس مفيش فايدة واخر مزهقت عملتلها بلوك وشيرت رقمي لشباب وعرفت صحابي علشان ميتعرفوش على حد فيس وعرفتكو دلوقتي علشان دا واقع ويمكن دا الخلاني اختار الخطة دي لندى بدل من افكار تانية كتير ٣ خليت اهل ريتال يعذبوها بالرغم انهم عارفين وكان ممكن اخليهم ميعرفوش ويقتلوها زي حال كتير من الناس حاليا ٤ المفروض الاهالي يوثقو في بناتهم اكتر من كده ٥ ودي الاهم مفيش بنت تبعت لصحابها صورها بلبس البيت حتى لو كانو قريبين منكو , وانتذرو احداث دمار وهنبدا في مرحلة جديدة بقلمي peach😍😍

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى