روايات

رواية حكاية قمر الفصل السادس 6 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل السادس 6 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء السادس

رواية حكاية قمر البارت السادس

رواية حكاية قمر الحلقة السادسة

قمر : تعالي ياحلوة انتي متخافيش .. تعالي

نور : انا مش عارفة اشكرك ازاي .. انتي انقذتيني من المجرمين دول .. كانوا هيموتوني .. انا كنت خايفة منهم اوي

قمر : تخافي من مين دول عندنا بنديهم بالشبشب

نور ضحكت : مانا شوفت بعيني

قمر : تعالي طب نطلع عندي ف البيت واحكيلي ايه وصلك ليهم

نور باحراج : مش حابة اتقل عليكي بس انا كنت عاوزة ميكانيكي يصلح عربيتي

قمر : اولا ياستي الميكانيكي يفتح الساعة 10 واحنا لسه الساعة 7 ثانيا لما تيجي عندي مش هتتقلي عليا .. دي تونة وليل هيفرحوا بيكي اوي

نور ابتسمت : ماشي يلا

قمر : تنوريني والله

_______________________

احمد : عايدة .. يا عايدة

عايدة : اوامرك يابيه

 

 

 

 

 

 

 

 

احمد : حد من الولاد رجعوا

عايدة : محدش جه يابيه غير الأستاذ زين وطلع نام

احمد بقلق : ازاي يعني نور مرجعتش لحد دلوقتي !!

عايدة : لا يابيه مجتش

احمد : ازاي بس انا متأكد ان زين كلمها وقالت جاية ..يمكن مشوفتهاش اطلعي اتاكدي انها مش ف اوضتها

عايدة : حاضر يابيه هشوفها

احمد : بسرعة يا عايدة .. يارب استرها

__________________________

قمر : اتفضلي ياحبيبتي أهلا وسهلا .. والله نورتيني .. لا مؤاخذة بس البيت مكركب شوية

نور بابتسامة : انا اللي بعتذر والله اني جيت ف وقت زي دا

قمر : لا لا متقوليش كدا انتي تنوري ف اي وقت .. عن اذنك بس اصحي البنات

نور : اتفضلي

_______________________________

عايدة : مش موجودة يابيه ف اوضتها ولا ف الفيلا

احمد : دورتي كويس يا عايدة

عايدة : أيوة يابيه مافيش حد

احمد : هتكون راحت فين يعني

نجلاء : اهدي يااحمد بيه الغايب حجته معاه

( نجلاء مربية الأولاد وليها مكانه ف البيت …والولاد بيحبوها جدا وبيسمعوا كلامها .. هي ف مقام امهم التانية )

احمد : اهدا ازاي يا نجلاء .. اهدا ازاي نور عمرها مااتأخرت كدا .. انا قلقان عليها اوي ..( اتعصب) .. وادي الموبايل كمان مقفول .. انا مش عارف اتصرف ازاي .. ومشي

نجلاء : خير يارب رجعها واحميها ..

__________________________

 

 

 

 

 

 

 

قمر : بت ياتونة .. انتي يابت اصحي … ياليل يلا فوقي .. عندنا ضيفة قوموا

ليل : ضيفت مين احنا حد يعرفنا .. سبيني انام شوية قبل الكلية

قمر : قومي ياختي معاد كليتك قرب

ليل بخضة قامت : بجد .. بجد الساعة كام

قمر : معرفش قومي شوفيها لنفسك

ليل بتتمطع : ممم كنتي بتقولي حد عندنا مين جيلنا ع الصبح كدا

قمر : روحي اغسلي وشك وهعرفك عليها

ليل : ماشي

قمر : وانتي ياعم المقتول انتي اصحيلي .. انتي يابت انا عارفة انك صاحية .. بتهز ف تونة كأنها ميته مبتتحركش *فهمت انها بتستعبط* طب خلاص انتي شكلك نايمة بقا .. اصلي كنت عاوزة اديكي فلوس تجيب حاجات حلوة ليكي من عند عم سيد . *تونة فتحت عين وعين لا*

خلاص بقا مش لازم مالكيش ف الطيب نصيب

تونة نطت من ع السرير : انا صاحية اهو والله وبرقت عينها الاتنين .. اهو عيني مفتوحة اهو

قمر : مانا عارفة ياختي انك صاحية .. انزلي هاتيلي ماية معدنية وواحدة حاجة ساقعة … يلا انزلي

تونة حطيت ايدها ف وسطها : لمين بقا الحاجة الساقعة ان شاءالله

قمر حطيت ايدها ف وسطها وضيقت عينها : للضيفة للي عندنا بقا ان شاءالله

تونة : يعني كنتي بتضحكي عليا ومش هتجبيلي حاجة حلوة

قمر : اه بضحك عليكي.. ويلا بلاش كتر كلام انزلي هاتي الحاجة.. لما اطلع اشوف البنية اللي برا

تونة : طاايب مااشي .. مااشي

قمر طلعت لنور

قمر : اهلا ياحبيبتي والله منورة

نور : ميرسي .. هو انا ممكن اطلب منك طلب

قمر : اؤمري ياحبيبتي

نور : انا عاوزة موبايل بس اكلم اخويا

 

 

 

 

 

 

 

 

قمر : من عنيا .. هااااتي يابت ياتونة الموبايل من تحت المخدة

تونة قالبة وشها وبتديها الموبايل: اتفضلي .. بتلف وشها شافت نور

تونة شهقة جامد : ايه دا ايه دا مشاءالله مشاءالله دي زي اللي بنشوفها ف التلافزيوه *وعمالة تمسك ف نور ف هدومها*

نور بتضحك وف نفس الوقت خايفة

تونة مسكت شعرها : الله دي نضيفة و بتسرح شعرها كمان ..

قمر شدت تونة وبتضحك : اتلمي بقا وانزلي هاتي الحاجة ومتغلسيش عليها

تونة : مش لما اعرف ياهانم مين اللي جاب بتوع التلافزيوه بيتنا .. هيييه اوعي ياقمر لتكوني هتبيعي نفسك لبتوع التلافزيوه … لا ياختي انتي تتجوزي المعلم غدنفر احسن

قمر قلعت الشبشب ولسه بتحدفه تونة طلعت تجري تنزل : انا هطلع الغدنفرات كلها ع جتتك لما تجيلي

نور عمالة تضحك عليهم : لذيذة اوي

قمر بغيظ : اووي اووي

ليل : صوتك عالي ليه اكيد مع ام لسانين

قمر : قولي تلاتة اربعة ستة مش اتنين لا

ليل : طب مش تعرفيني بقا

قمر مبتسمة : دي ليل اختي ف كلية الهندسة .. ودي نور لسه عارفها من نص ساعة بس

ليل : عرفتيها ازاي بقا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى