روايات

رواية حكاية قمر الفصل السادس والخمسون 56 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل السادس والخمسون 56 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء السادس والخمسون

رواية حكاية قمر البارت السادس والخمسون

رواية حكاية قمر الحلقة السادسة والخمسون

فاروق بعصبية : هددديي .. هددديي
هدي : في ايه يا فاروق بتزعق ليه
فاروق مسكها من ايدها : تعالي هنا ياهانم ..
هدي : ايه اللي بتعملوا دا يافاروق انت ازاي تمسكني بالشكل دا
فاروق : فاكرني مش هعرف اللي انتي مخبية . . وانا اقول ايه اللي مخليكي تايهه وسرحانة طول الوقت اتاري من عملتلك السودة
هدي : ايه الطريقة اللي بتتكلم بيها دي انا عملت ايه
فاروق : مش عارفة عملتي ايه . . اقولك ياهانم عملتي ايه . . استغفلتيني وطلعتي بتقابلي بناتك
هدي : بناتي .. انت عرفت منين
فاروق: انتي فكراني نايم ع ودني .. هو دا كان اتفقنا
هدي : انا مخلفتش الاتفاق .. انا قبلتهم صدفة
فاروق : الظاهر انك نسيتي انا ممكن اعمل فيهم ايه
هدي : مش هتقدر تعمل فيهم حاجة .. ربنا قدر يحميهم كل الفترة دي ف غيابي .. قادر يحميهم منك
فاروق : وياتري بتكلميهم من امتا ومستغفلاني
هدي : انا بقولك مستغفلتكش .. انا قبلتهم صدفة انا مش بكدب عليك .. اعمل ايه علشان تصدق ..
فاروق : عاوزني اصدقك.. تروحي دلوقتي لبنتك وتجبريها تبعد عن اسر .. علشان يتجوز بنتي ..
هدي : ايه الانانية اللي فيك دي .. عاوزني احرم بنتي من الشخص اللي بتحبه علشان خاطر بنتك تعيش مبسوطة وانا بنتي تعيش تعيسة .. مش كفاية حرمتهم من امهم .. مش كفاية يتمت بناتي وهما صغيرين.. انت ايه يااخي مش مكفيك كل اللي حصل ف بناتي .. حتي الفرحة مستكترها عليهم
فاروق : بنتي عندي اهم من أي حد خلقه ربنا
هدي : وانا كمان بناتي اهم من أي حد ومنك انت كمان .. انا مبقتش غادة بتاعت زمان اللي استغليت ضعفها واجبرتها ع الجواز منك وهددتها ببناتها انك هتأذيهم لو موافقتش .. وانا زي الغبية وافقت اني اسيب عيالي وفاكره ان كدا بحميهم .. بناتي الي انت حرمتني من اني حتي اشوفهم من بعيد . . القدر جمعني بيهم تاني .. مش هنسا نظره بنتي ليا وكرهها اللي بان ف عينها.. بسبب اللي انت عملته .. كنت زمان جاية الجألك من الحيوان اللي اسمه جعفر علشان تحميني وتسد ديني اللي كان هيدخلني بيه السجن .. اتاريني كنت بتحمي ف ديب سعران زيك ..
فاروق : انتي اتجرأتي تقوليلي الكلام دا .. * جاي بيرفع ايده يضربها*
سائر جه مسك ايده ووقف قصاده : اياك تمد ايدك عليها
فاروق بصدمة : انت بتقف قصادي علشانها .. انت اتجننت
سائر : انا عقلت .. وشوفت الحقيقة .. انت كل دا يطلع منك .. انت تعمل فيها كل دا .. وانا بغبائي كنت بكرهها وشايف قال ايه انها خدت مكان امي .. وانت اللي كنت جابرها وحرمها من بنتها .. انت ليه مصمم تدمر كل اللي حواليك .. وتكرههم فيك .. انت ليه بتعمل كدا .. وفوق كل دا عاوزها تبعد بنتها عن اللي بتحبه زي مابعدتني عن نور .. كل دا علشان صاااافي ..
هدي : اهدي ياسائر
فاروق : اخرسي انتي … أيوة علشان بنتي .. واعمل كل حاجة علشان اشوفها فرحانة
سائر : واحنا ايه مالناش حق نفرح .. الدنيا كلها تدمر علشان خاطر بنتك .. بس انا مش هدمر نفسي علشانك ولا علشانها . . أنانية بانانية بقا انا هتجوز نور برضاك أو غصب عنك هتجوزها
فاروق : ساعتها تبقا لا ابني ولا اعرفك
سائر : وانا موافق .. “مسك ايد هدي” يلا بينا
هدي : استني .. طلقني يا فاروق
فاروق: روحي وانتي طااالق طااالق طااالق …
سائر وهدي خرجوا
فاروق : غوروووا كلكم مش عاوزة اشوفكم غورووا
________________
●ف العربية ●
سائر بيعيط : انا اسف اني كنت بضايقك .. انا اسف والله سامحيني
هدي مسحت دموعه : انا مسمحاك ياحبيبي وعمري مازعلت منك
سائر : مكنتش شايفك صح .. انا اسف
هدي : متعتذرش خلاص .. انا محبش اشوفك ف الحالة دي .. وكمان مش عاوزك تبعد عن ابوك
سائر : متخافيش انا مبعدتش عنه بسببك .. انا كان لازم اعمل كدا من زمان .. انا مش محتاج منه حاجة .. انا قادر ابدء حياتي لوحدي .. بس الاهم من كل دا اني ارجع نور واقنعهم اني اتجوزها
هدي : متقلقش انا هقف جنبك مش هسيبك
سائر : طيب انتي هتروحي فين دلوقتي
هدي : مش عارفة ياسائر
___________________
ريم بتكلم صاحبتها ف الموبايل
ريم : مش عارفة يا سلمي اعمل ايه .. انا خايفة تقول لماما
سلمي : متقلقيش طلما مقالتلهاش لغاية دلوقتي يبقا مش هتقول
ريم : انتي ايه عرفك ياختي ما يمكن بتعمل كدا علشان تطلب مني حاجة او تذلني
سلمي : اكيد لا ياريم مافيش الكلام دا بين الاخوات
ريم : اخوات من الأم بس ياختي .. يعني اكيد مش بتحبني ..
سلمي : انا مش عارفة بصراحة انا متعاملتش مع سارة دي علشان اعرف اذا كانت كويسة ولالا .. المهم انتي عملتي ايه مع عمرو
ريم : مش عارفة اعمل معاه ايه مصمم نتكلم فيديو
سلمي: الولا دا انا مش مرتحاله ياريم متكبري دماغك منه
ريم : حتي انتي يا سلمي.. هتقولي زي ما سارة قالت .. لا ياستي عمرو بيحبني
سلمي : وايه اللي مخليكي مصدقة اوي كدا لو بيحبك يجي يتقدملك
ريم : لا طبعا مش هينفع دلوقتي.. انا لسه صغيرة .. وهو كمان اهله مش هيوافقوا دلوقتي
سلمي : يعني انتي هتفضلي كدا لحد ما اهله يوافقوا
ريم : انتي شايفني بكلموا اوي يعني ياختي .. مانا بقولك هو مش عاوز نتكلم غير فيديو و … بقولك ايه اقفلي علشان شكل سارة جاية
سلمي : طيب كلميها
ريم : لا
سلمي : بقولك كلميها
ريم: قولت لا .. سلام سلام
” سارة دخلت تجيب هدوم من الدولاب ”
ريم : احم احم … سارة
سارة : نعم
ريم : متزعليش مني
سارة : ماشي
ريم : ايه ماشي دي الحق عليا اني بصالحك
سارة : اعملك ايه يعني مانا بقولك ماشي
ريم : يعني مش هتقولي لماما حاجة
سارة : لو كنت عاوزة اقولها كنت قولتلها من بدري .. بس دا مش معناه اني موافقة ع اللي بتعمليه.. ولا الكلمتين اللي قولتيهملي دول سكتوني .. انا عيني عليكي فاهمة
ريم : يعني ايه يعني
سارة : يعني انتي مش هتقابلي الولد دا تاني وهتقطعي علاقتك بيه
ريم : دا امر بقا ولا ايه . . ولا تكوني بتهدديني ياكدا يا هتقولي لماما .. اه انا كنت عارفة انك هتهدديني
سارة: اهددك ايه يا ريم .. ممكن تهدي وتسمعيني .. انا هستغيد ايه لما اهددك يعني .. انا عاوزة مصلحتك .. انا اكبرمنك وفاهمة .. الولد دا مش كويس ومش بيحبك
ريم : لا بيحبني
سارة : طيب قوليلي عمل ايه يثبتلك فيها ان هو بيحبك
ريم اتوترت : ااء .. عمل ايه .. هو قالي ان هو بيحبني
سارة : هو علشان قالك بحبك يبقا هو بيحبك ..
ريم : اومال ايه يعني هيقولها وهو بيكدب
سارة : طبعا ياريم .. دا بيتسلي ياحبيبتي .. انتي لسه صغيرة ع الحب .. لما هتكبري هتكتشفي ان كل دا كان هبل .. ركزي ف دراستك احسن .. ومتخسريش ثقة مامتك فيكي
ريم : طيب وعمرو
سارة : يادي عمرو .. طيب بصي هتفق معاكي اتفاق انتي هتبطلي تكلميه لمدة اسبوع بالظبط حلو .. وشوفي بعد اسبوع لو ملقتيش ارتبط بغيرك ونساكي اصلا ابقي ياستي حبيه وكلميه زي مانتي عايزة وانا مش هعترض .. موافقة
ريم : موافقة كدا كدا هو مش بيكلمني
سارة : ليه
ريم : علشان عاوز يكلمني فيديو وانا رافضة
سارة : لا اله الا الله .. وكل دا ولسه مقتنعة ان هو بيحبك
ريم : مش عارفة بقا .. انا هعمل اللي قولتي وهشوف
سارة: ماشي ياستي.. هتشوفي اني عندي حق
ريم: استني انتي راحة فين
سارة : داخلة اخد شاور في ايه
ريم : لا ياحبيبتي يعني انتي تقرريني وتمشي كدا .. مش لازم اعرف انتي كمان مالك وايه حكايتك
سارة : طيب ممكن احكي بعد الشاور
ريم : لا دلوقتي
سارة ابتسمت : ماشي هقولك
_______________
قمر ماسكة صنية فيها سندوتشات وطالعة بيهم
تونة : بس ياستي .. وراح زققني ف كتفي جامد ومشي
قمر : يوة ياتونة ماقولتلك مكنش يقصد ..
ليل بتضحك : ياخبر ليه كدا .. دا حتي كريم بيحبك .. دانا اول مرة اشوف حد بيحبك
تونة : ماتحترمي نفسك بدل مااخزقلك عينك دي
ليل : انتي لسه فيكي العادة دي وانا اللي فكرت ربنا هداكي
تونة : وانا هبقا هادية ازاي طول مانا بكلم اشكالك دي تطلع الواحد عن شعوره
قمر : ششش انتي وهي .. خدوا كلوا وانتو ساكتين
ليل : الله سيبي الفيلم دا حلو
تونة : لا هغيره علشان انتي عاوزه
ليل : بت انتي هاتي الفيلم بدل مااقوم اجيبك من شعرك
تونة : وريني كدا انتي شكلك عاوزة تتهزقي انهاردة .. ونطت ع ليل
قمر : يخربيتكم .. اعقلوا بقا
” قمر جاية تحوش مابينهم الجرس رن ”
الكل بص لبعض
قمر : مين هيجلنا دلوقتي
ليل : مش عارفة .. شوفي مين
قمر راحت تفتح الباب لقيت هدي
.. قمر اتصدمت وليل وتونة واقفوا جنب بعض
هدي : انا اسفة .. سامحوني
___________________
ياتري ليل وقمر هيسامحوها ويتقبلوها تاني ولالا .. وايه هيحصل مع فاروق وصافي بعد ما بقوا لوحدهم مع سهر ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى