رواية حكاية قمر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الجزء السابع والعشرون
رواية حكاية قمر البارت السابع والعشرون
رواية حكاية قمر الحلقة السابعة والعشرون
كنزي : كان نفسي افضل ف كليتي
نجلاء : وبعدين معاكي يعني عاوزة تكوني هناك ولا معانا
كنزي بتضحك : انا عاوزة الاتنين ✌
نجلاء : قولي لابوكي كدا ..
كنزي : مانتي عارفة ان هو روحه هنا .. ومبيعرفش يشتغل ف حتة تانية .. يعني مش هيوافق ترجعوا معايا
نجلاء: كويس انك عارفة .. بتتكلمي كتير ليه بقا
كنزي : يوة ياماما الواحد ميعرفش يفضفض معاكي فضفوضتين شوية
نجلاء : طيب يام فضفوضتين .. خدي العصير دا طلعيه لزين برا
كنزي : عصير ايه لا ماليش دعوة .. فين عايدة
نجلاء : عايدة مشغولة .. خدي يلا العصير طلعيه
كنزي : مش بعرف انا اشيل الصنية هقع بيها ياماما
عايدة: تقعي بصنية فيها كاسين بس .. دانا وانا ف سنك كنت اشيل الصنية يكون فيها بالخمستاشر كأس ع راسي وصنية تانية في ايدي .. ولا اشتكي ولا اقول بم .. بنات آخر زمن
كنزي بعصبية : طيب روحي وديهم انتي .. مش دا شغلك انا مالي .. دا قرف ايه دا
نجلاء : بس يابت عيب .. خدي الصنية طلعيها زي ماقولت يلا .. اعملي بلقمتك ياختي
كنزي : اوووف بقا ياريتني ماجيت اصلا ..
_____________________________
حازم : مش ناوي تفرحنا بيك بقا
زين : انت ابويا مصلتك عليا صح
حازم : يابني ابوك عاوز مصلحتك
زين: انا عارف مصلحتي كويس .. وبعدين انت محسسني انك متجوز يعني
حازم : لا انا انسي .. انا مافيش واحدة هتستحمل شغلي ولا تستحملني شخصيا
زين بيضحك : عندك حق والله انت لا تطاق
كنزي ماشية براحة والصنية بتتهز منها وبتبرطم : يلهوي هتقع هتقع .. عجبك كدا ياماما ..امسكي نفسك ياكنزي .. يارب اوصل اهو اهو قربت
زين : اهو العصير جه .. تعالي ياكنزي حطي هنا
كنزي لسه بتوطي تحطه الكاسين وقعوا .. علشان تتفادي ميجيش حاجة عليها حدفتهم ع حازم كلهم بالصنية ..
كنزي بتبص ع هدومها : الحمد الله مجاش عليا حاجة …بتبص ع هدوم حازم صرخت : اعااااا انا اسفة والله مااقصد …
حازم : متقصديش ايه وانتي حدفتيهم كلهم عليا
كنزي عيطت : والله غصب عني انا قولت لماما مش بعرف اشيل الصنية .. وهي صممت تطلعني بيها علشان ست عايدة مش فاضية …وعايدة اتريقت عليا وقالت اني بنات آخر زمن و انا والله مابعرف أشيل حاجة اعااا انا …….
حازم : خلاص خلاص ياستي انا اللي اسف اهدي
زين : خلاص ياكنزي روحي انتي وخلي حد يجي ياخد هدومه يغسلها
كنزي عيطت اكتر : لا لا لو ماما عرفت هتزعقلي وعايدة هتقول عليا خايبة و..
حازم : خلاصص والله انا همشي كدا وحيات عيالك ياشيخة لتسكتي
زين : تمشي كدا ازاي استني هنا .. تعالي معايا ياكنزي انا هقولهم ..
تونة جت تجري عند حازم قعدت جنبه .. وبتبص حواليها
حازم : في ايه مالك
تونة بتتكلم بصوت واطي : قرب كدا
حازم قرب عليها : ايه قولي
تونة : البت دي كانت قصده تقلب العصير عليك
حازم واخدها ع قد عقلها : بجد
تونة : أيوة ياعبيط افهم .. دي بتوقعك ..
حازم : لا لا يا تونة حرام الظلم
تونة : انا اظلم حد دا عمري عمري عمري ..
حازم : انتي في زيك
تونة : انا قولت انصحك .. بس انا ماليش دعوة بقا .. وقامت مشيت وسابته
حازم باستغراب : ايه البت دي
_____________________________
زين داخل المطبخ وماسك كنزي
زين : نوجه حبيبتي
نجلاء حسيت ف مصيبة : خير
زين : عاوزين بس عايدة خمسة كدا برا
نجلاء: عايدة مشغولة .. انا جاية
زين : لا خليكي انتي ..
نجلاء : مش مرتحالكم انتو الاتنين .. وهاجي انا مش عايدة .. قدامي
كنزي لسه هتعيط .. زين قفل بقها : شششش
نجلاء : عاوزين ايه بقا برا .. وبتبص لقيت حازم هدومه متبهدلة .. يلاهووووي مين عمل فيك كدا .. وبتلف تبص ع كنزي
كنزي بتعيط : مش انا مش انا .. دا هو قلبوا ع نفسه ياماما
حازم : انا
زين غمزله : اه انت ياحازم قلبتوا ع نفسك.. واقلع يلا واديهم لنوجه تغسلهم يلا
تونة : مش عيب عليك واحد ف طولك كدا ويكون كداب .. انوجة البت بتك هي اللي قلبت ع الواد الموز دا العصير .. وقالتله بحبك
حازم : اللللللللللله
نجلاء : اييييييه
كنزي : والله ماحصل والله وقعت العصير بس والله…وطلعت تجري ونجلاء وراها
زين : ابلييس مستخبي ف بقك…الله يخربيتك ياشيخة .. قوم يابني لما نروح نصلح اللي هببته دي
تونة بتتنطط وتطلع لسانها لزين : احسن احسن ياكداب
___________________________
قمر طالعة شافت كريم قاعد بعيد بيرسم .. راحتله
قمر : ممكن اقعد معاك
كريم بصلها ومردش
قمر قعدت : لما قالولي انك مش بتتكلم .. قولت والله عنده حق .. الواحد ساعات بيزهق من الكلام .. بيبقا عاوز يسكت .. انا نفسي اعمل زيك كدا .. بس مش بعرف بصراحة.. ايه دا وريني كدا .. رسمتك جميلة .. انت موهوب حقيقي .. ع فكرة انا كمان بعرف ارسم ..
كريم بصلها
قمر : اه والله بعرف ارسم .. وانا ف الإعدادية ف حصة الرسم بتاعتنا .. كانت الميس تحبني اووي .. وتقولي انتي أشطر واحدة عندي .. كان رسمي حلو .. بس مش زيك يعني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)