روايات

رواية حكاية قمر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء السابع والأربعون

رواية حكاية قمر البارت السابع والأربعون

رواية حكاية قمر الحلقة السابعة والأربعون

ماجد : اوعوا مش هسيبوا
وليد : سبوه علشان اكسر دماغه المرة دي
الأمن : اييه اللي بيحصل هنا .. انتو اتجننتوا
صاحب ماجد : مافيش حاجة .. يلا ياماجد نمشي
ماجد بص لواليد : انا هوريك ماجد السمري هيعمل فيك ايه
وليد : مستنيك متتأخرش عليا
هنا : الحمدالله غار
وليد : ايه حكايته دا
هنا : انسان بارد فاكر نفسه علشان ابن عمي هيتحكم فيا ..
وليد : طيب ماتقولي لباباكي
هنا : مبيعملهوش حاجة .. بالعكس دا بابا هو اللي مقوي .. المهم يا وليد خليبالك من نفسك ماجد مش هيسكت ع ضربك ليه ف وسط الكلية كدا
وليد : دا شكله عبيط يابنتي
هنا : عبيط بس دماغه سم .. خليبالك من نفسك وخلاص
وليد : ماشي ياستي شكرا ع النصيحة .. يلا علشان اوصلك
هنا : ماشي يلا
___________________
هدي : سهر ياحبيبتي جيتي امتا
سهر : من بدري بس محبتش اصحيكي .. في حاجة ياهدي
هدي : اه ياحبيبتي .. كنت عاوزة اتكلم معاكي شوية بخصوص فاروق
سهر : خير ياهدي
هدي : انا عارفة ان فاروق قاسي عليكي .. وشوفت معاملته ليكي من يوم مادخلت البيت دا .. بس ارجع واقولك هو مهما كان اخوكي .. متزعليش منه فاروق دا طيب والله رغم كل جبروته ده
سهر : متشغليش بالك يا هدي انا كدا كدا اتعودت
هدي : لا ياحبيبتي انا مش عاوزكي تتعودي .. انا عاوزكي تسامحيه .. قسوته دي مش عليكي بس دا ع ابنه وعليا انا كمان .. هو فاروق كدا مبيحبش اللي يعارضه ف حاجة
سهر : غريبة قسوة عليكي انتي ازاي .. انا شايفة انه بيحبك اكتر من مراته الأولي
هدي : مش كل حاجة بتكون ظاهرة ياسهر .. في حاجات بتكون جوانا محدش يعرفها غيرنا
سهر : عندك حق
هدي : المهم انا كنت عاوزكي تسامحيه ده مهما كان اخوكي الكبير
سهر : هسامحه طبعا هسامحه
هدي : جدعة ياسهر وقلبك كبير .. انا هقوم احضر الاكل عبال ما يجوا
فاروق و صافي داخلين الفيلا وهما بيضحكوا و مبسوطين ..
هدي : اخيرا جيتوا
سهر: يارب يكون اليوم حلو وتكون صافي انبسطت
صافي : اوي اوي ياسهر .. دا كمان بابا وعدني ان هو هيحكيلي حدوتة زي زمان .. صح يابابا
فاروق : بس يابنت حدوتة ايه انتي كبرتي ع الكلام دا ..
صافي : ايه ده بقا ياسي بابا يعني كنت بتشتغلني
فاروق غمزلها : كدا وكدا بس قدامهم
صافي ضحكت : اااه بحسب
هدي : ربنا يخليكم لبعض يارب ويديم فرحتكم دي
صافي : يارب ياماما ويخليكي لينا ..
هدي : يلا تعالوا اتعشوا احنا قعدين مستنينكم
صافي : لا عشا ايه احنا أكلنا كتير اوي … انا تعبانة اوي وحاسة اني عاوزة انام
فاروق : طب كويس نخلي الحدوتة مرة تانية بقا
صافي : لا طبعا الحدوتة انهاردة يعني انهاردة.. مفهوم
فاروق : طلما قولتي انهاردة يبقا انهاردة طبعا .. عن اذنكم بقا احسن تتحول علينا .. اصل دي مجنونة
هدي بتضحك : اتفضل طبعا
صافي : بتقول حاجة ياسي بابا
فاروق : مبقولش ياحبيبتي .. انا جاي وراكي اهو
” سهر فضلت علامات الفرحة ع وشها لحد مامشوا كلهم و قلبت وشها .. ياتري بتفكر في ايه تأذي بيه فاروق ؟ ”
________________________
فريال : انت نمت ياحازم
حازم : لا ياماما لسه ..
فريال : ايه اللي مصحيك لحد دلوقتي .. مش عندك شغل بكرا
حازم : لا عندي شغل بس كنت بكلم كنزي وهنام اهو..
فريال : كنزي ااه
حازم : مالك ياماما ف حاجة
فريال : مافيش
حازم : لا فيه مالك
فريال : بصراحة كدا انا مش عجباني كنزي دي
حازم : بس عجباني انا
فريال : انت حر بقا ف اختياراتك
حازم : طب افهم ايه مش عاجبك فيها
فريال : بنت مايعة كدا .. مش هتشيل مسئولية دي
حازم : وانتي عرفتي منين ياماما .. دانتي لسه شايفها امبارح
فريال : انا ليا نظرة ف الناس .. دي حتي مقدمتش العصير
حازم بيضحك : كل دا علشان مقدمتش العصير .. احمدي ربنا لو كانت قدمته كانت غرقتنا .. اصل كنزي مبتعرفش تشيل صواني
فريال : نعم نعم ياخويا بتقول ايه
حازم : انا عكيت الدنيا ولا ايه.. لا بصي انا مقصدش انا كنت بهزار
فريال : لا انت بتتكلم جد .. جالك كلامي أيوة انا قولت مش هتعرف تتحمل مسئولية .. ماهو انت لو كنت سبتني اختارلك ..
حازم : هو مين اللي هيتجوز
فريال : انت
حازم : يبقا انا اللي اختار
فريال : طب وانت بتختار مشوفتش الحلوة اللي قدمتلنا العصير دي .. فكرني كدا باسمها
حازم : قمر ياماما
فريال : مشاءالله اسم ع مسمي .. داخلة كدا بالصنية بكل ثقة .. واضح انها بنت جدعة وبنت بلد وتتحمل مسئولية .. مش زي المايعة التانية
حازم : انا بحب المايعة ياماما .. وبعدين انتي مش كنتي عاوزني اتجوز .. اديني هتجوز اهو اللي بحبها علشان اجبلك العيال اللي نفسك فيهم
فريال : مانا اللي مسكتني بس اني عاوزة افرح بيك واشوف عيالك .. غير كدا مكنتش سكت ابدا
حازم : انتي كل دا وساكتة
فريال : اه وانا اتكلمت
حازم : لا لاسمح الله انا اللي بتكلم .. تصبحي ع خير ياماما
فريال : وانت من اهله ياحبيب ماما

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى