روايات

رواية حكاية قمر الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم وردة في البستان

رواية حكاية قمر الجزء الرابع والثلاثون

رواية حكاية قمر البارت الرابع والثلاثون

رواية حكاية قمر الحلقة الرابعة والثلاثون

كنزي : بزمتك في حاجة حلوة اصلا
ليل : بزمتي فيه كتير حلوين
كنزي : فين دول
ليل : اهو بصي طب الفستان دا حلو ازاي
كنزي : لا مش عاجبني دا
ليل : ياستي ادخلي شوفي عليكي بس ..
كنزي : ماشي هشوفوا بس لو معجبنيش هتلفي معايا
ليل : امري لله هعمل ايه .. يلا الله يهديكي ادخلي
كنزي : حاضر
__________________________
قمر : بت ياتونة .. خدي اقولك
تونة : يانعم
قمر : انتي مخبية عليا ايه
تونة : تعرفي عن تونة انها بتخبي حاجة
قمر : لا طبعا عمرك .. علطول فاضحة الناس

 

 

تونة : اومال بتسألي ليه
قمر : علشان مش مرتحالك انتي واختك . .
تونة : وانا مالي انا عملت ايه .. مترتحلهاش هي بس ..
قمر : مرتحلهاش ليه بقا.. قوليلي عملت ايه
تونة : عملها اسود ومنيل .. دي طلعت ماية من تحت تبن
قمر : في ايه ياتونة قلقتيني
تونة : ناوليني واحدة بيبسي من التلاجة
قمر : يوة ماتحكي الأول دا وقته
تونة : خلاص انا هروح اجيبها لنفسي وشوفي مين يحكيلك بقا
قمر : خلاص خلاص هجبلك
تونة : هاتيها ساقعة اوي اوي
قمر : خدي ياختي.. قولي بقا
تونة : مجبتيش فستق ليه
قمر : وبعدين بقا معاكي
تونة : خلاص تعالي هحكيلك
قمر : ها قولي
_________________________
كنزي خرجت
ليل : طب والله حلو دا متفصل عليكي ..
كنزي : بجد .. يعني حلو عليا
ليل : اوي اوي
كنزي : انا كمان عجبني اووي ..
ليل : لولولولوولي اخيرا
كنزي ضحكت : للدرجادي زهقتي مني ..

 

 

ليل : انا .. ابد .. محصلش .. مين قال كدا بس
كنزي : لا واضح واضح .. تعالي نحاسب ..
__________________________
قمر : يعني انتي متأكدة ياتونة
تونة : اه وغلاوتك شوفتهم بعيني دول
قمر :مايمكن يكونوا أصحاب ف الكلية بس
تونة : لا ياقمر مش صحاب بس .. دا قالها بحبك
قمر : بتتكلمي جد يابت.. اوعا يكون بهاراتك دي
تونة : ابدا تعرفي عني كدا
قمر : اعرف عنك ابو كدا
تونة : خلاص مش مصدقاني براحتك ..
قمر : طيب متقوليلهاش انك عرفتيني حاجة
تونة بصوت واطي : كويس بردك علشان استغلها
قمر :بتقولي حاجة
تونة : بقولك انا هقوم اجهز نفسي للعيد ميلاد .. عاوزة حاجة مني
قمر : لا روحي
_____________________________
نجلاء : كل دا ياكنزي .. مش قولتلك متتأخريش
كنزي : معلش ياماما الدنيا زحمة اوي .. احنا رايحين نركب اهو متقلقيش
نجلاء : ماشي لما تجيلي
كنزي : ماشي ياماما سلام
ليل : الدنيا زحمة ولا انتي اللي مش عاجبك حاجة
كنزي : انتي عاوزني اقولها كدا علشان تهزقني اكتر يرضيكي
ليل : لا ياختي ميرضنيش
كنزي : احنا هنركب منين
ليل : من قدام اهو الموقف قرب
كنزي : الحمدالله احسن تعبت من الماشي
موتوسيكل معدي من جنبها .. شد الشنطة والكيسة اللي ف ايد كنزي
كنزي وليل صوتوا وطلعوا يجروا ورا الموتوسيكل

 

 

كنزي : الفستاااان
ليل : استني استني … انا صورت الأرقام
كنزي بعياط : خد الفستااان والشنطة .. ماما هتزعقلي
ليل : اهدي هو انا ماشية مع عيلة صغيرة ..
كنزي : هنعمل ايه دلوقتي
ليل : هنروح القسم نعمل محضر
كنزي : بس كدا هنتأخر
ليل : لا ان شاءالله منتأخرش . . يلا
__________________________
تونة لبست وطالعة كالعادة طايرة بالفستان وبتلف بيه .. لمحت كريم طلعت تجري عليه
تونة بتلف قدام كريم : بص ياكريم ايه رايك ف الفستان بتاعي .. حلو صح
كريم بصلها ودير وشه
تونة : هو انت علطول ساكت .. ايه دا انت بتعمل ايه
كريم : …..
تونة : دا اسمه رسم صح .. طيب ماترسمني ..
كريم : …..
تونة : اوف بقا ماترد عليا .. طيب رد عليا ومش هقول لحد انك اتكلمت اوعدك ..
كريم : ….
تونة : يووة بقا انا همشي احسن
كريم مسك ايدها وقعدها
تونة : هترسمني .. هييييه ..
كريم شاورلها تثبت
تونة : حاضر مش هتحرك .. يلا يلا
___________________________

 

 

#حكاية_قمر 💕🌜
في القسم
كنزي بتعيط : زمان ماما قلقانة عليا … اعمل ايه يارب .. ياريتني مانزلت
ليل : لا اله الا الله .. اهدي ياكنزي ابوس ايدك انا مش ناقصة توتر
كنزي بتعيط اكتر : انا عاوزة الفستااان ياليل
ليل : انا مش عارفة حاجة هنا اول مرة ادخل قسم ..
كنزي : كمان هنتوه ف القسم .. يلاهووي
ليل : اسكتتيي … هنسأل مش هنتووه
ليل : لو سمحت انا كنت عاوزة اعمل محضر
حازم خارج من مكتبه ..كنزي بترفع عينها شافته طلعت تجري عليه وهي بتعيط …حازم اتخض : يلااهوي ايه جابها دي
كنزي بعياط : حازم الحقني .. انا اتسرقت … انت فاكرني انا اللي قلبت عليك العصير ..
حازم : ولو مش فاكرك بالعياط دا لازم افتكرك .. ادخلي
حازم : قوليلي اتسرقتي ازاي
كنزي بتعيط : كنت راحة اجيب فستان انا وليل .. وفضلنا نلف نلف نلف علشان يعجبني حاجة ولما…
حازم : انتي هتحكي قصة حياتك .. انجزي عاوز امشي
كنزي عيطت : انت بتزعقلي ليه انت قولت احكي اللي حصل وانا بسمع الكلام
حازم : ياستي ابوس ايدك ماتعيطي .. انا عاوز اعرف بس اتسرقتي ازاي
كنزي : واحد راكب موتوسيكل شد مني الشنطة و خد الفستان كمان
حازم : مخدتوش ارقام الموتوسيكل طيب
ليل : انا خدتها اهو اتفضل
حازم : تمام كدا .. دقيقة وراجعلكم
حازم : اهدي خلاص.. الحرامي وحاجاتك هيجوا دلوقتي ..
كنزي : متشكرة اوي
حازم : دا واجبي .. متقلقيش انتي بس
كنزي : حاضر
__________________________

 

 

نجلاء : يلااااهوي .. البت لسه مجتش لحد دلوقتي . . ما كانت قايلالي راحة تركب
عايدة : طب كلميها
نجلاء : بكلمها موبايلها مقفول .. انا قلقانة اوي
عايدة : مانتي غلطانة.. بتنزليها لوحدها ليه
نجلاء : مش لوحدها معاه ليل
عايدة : ماهي بنت هي كمان ياختي .. لازم كان يبقا معاهم راجل ولا حد كبير
نجلاء : انتي هتقلقيني اكتر ليه ياعايدة ..
عايدة : انا بفهمك بس .. اصل الخطف دلوقتي بقا ف كل حتة
نجلاء : بدل ماتهديني بتولعيني اكتر . . انا طالعة استناه برا بدل ماتجلط وانا واقفة منك
عايدة : يوة هو انا قولت حاجة
___________________
حازم : شنطتك وحاجاتك اهي .. شوفي لو حاجة ناقصة
كنزي بفرحة خدتهم : لالا مافيش حاجة ناقصة .. انا متشكرة اوي اوي
حازم : العفو ياستي .. تعالوا هوصلكم ع سكتي
ليل : دا يبقا كتر خيرك والله ..
كنزي : لا مش هينفع علشان ماما متزعقليش .. لما تشوفني راكبة مع واحد غريب
ليل : امك هتزعقلك لو اتأخرنا اكتر من كدا ..
كنزي : اه صح .. خلاص هنركب معاه بس لو ماما اتكلمت
ليل : انا هفهمها ياستي يلا
كنزي : ماشي
__________________________
تونة : اوف بقا انا زهقت .. العيد ميلاد هيبدأ ويخلص وانت لسه مخلصتش
كريم : ….

 

 

تونة : طب وريني وصلت لفين .. انت مخبي الورق ليه هو احنا ف امتحان
كريم خلص رسم و لف الورقة
تونة بفرحة: الله دي حلوة اوي .. شبهي بالظبط .. زي عيني وزي مناخيري وزي شعري .. كلي كلي بالظبط .. متشكرة اوي ياكريم .. انا هروح اوريهالهم … جت تمشي رجعت خطوتين باسته من خده وطلعت تجري بالرسمة … وكريم واقف فرحان لفرحتها
___________________________
نجلاء بعصبية : كل دا تأخير .. عجبك القلق اللي انا فيه .. والزفت اللي ف ايدك دا بيعمل اييه .. وهو مقفول .. انا غلطانة اني نزلتك ..
كنزي : استني ياماما هفهمك
نجلاء : قدامي ع جوا مسمعش صوتك . .
ليل : يادادة نجلاء .. انا وكنزي طلع علينا حرامي .. ولولا الظابط اللي كنزي تعرفه دا مكناش رجعنا الحاجة
نجلاء ضربت بايدها ع صدرها : يلاااهوي ظابط مين يابت اللي تعرفي دانتي مبقالكيش اسبوع هناا .. لحقتي تتعرفي ع حد ..
كنزي : والله مااعرف حد ياماما .. استني هفهمك بس
ليل : انا خربت الدنيا ولا ايه
نجلاء : تفهميني ايه انطقي
كنزي : دا الظابط صاحب زين اللي اسمو حازم ياماما .. روحنا نعمل محضر لقيته وهو ساعدني
نجلاء : مانتي ماشية زي الهبلة لازم تتسرقي
ليل : يعني الناس اللي بتتسرق كلهم هبل
نجلاء : لا بنتي لوحدها اللي هبلة
كنزي : بصي بتقول عليا ايه بصي
ليل : خلاص قلبك ابيض .. روحي اللبسي يلا وانا هروح اللبس .. احنا متأخرين اويي
كنزي : زعلانة مني ياماما
نجلاء : روحي اللبسي يلا قبل الناس ماتيجي
كنزي : يعني مش زعلانة مني
نجلاء : لا بس تاني مرة متتأخرش
كنزي باستها من خدها : من عنيا يانوجة قلبي .. اسيبك انا بقا واروح اللبس
______________
#•

 

 

ليل : مساء الخير … وحشتكم صح
قمر : اتأخرتي اوي كدا ليه
ليل : ماهو لو تعرفي الي حصلنا مش هتقولي كدا
قمر : ايه حصل ؟
ليل : مش طلع علينا حرامية وروحنا القسم .. بصي انا هدخل اخد دش و اللبس كدا واطلع احكيلك
قمر : ماشي ياليل .. بقولك مافيش حاجة عاوزة تقوليلي عليها
ليل بتوتر : ها .. حاجة زي ايه
قمر : أي حاجة عاوزة تقوليلي عليها.. انا هسمعك
ليل : لما يبقا في حاجة هقولك اكيد
قمر : ماشي ياليل
__________________________
احمد : ممكن ادخل
نور : اتفضل طبعا
احمد : الجميل خلص ولا لسه
نور : خلاص فاضلي الفستان
احمد : كل سنة وانتي طيبة ياحبيبتي ..
نور : وانت طيب يابابي .. ودايما معانا وميحرمنيش منك ابدا
احمد : يارب ياحبيبتي .. انا اسيبك تلبسي بقا علشان متتاخريش ..
نور : ماشي
___________________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى