رواية حكاية حب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسمة أحمد
رواية حكاية حب الجزء الثاني والعشرون
رواية حكاية حب البارت الثاني والعشرون
رواية حكاية حب الحلقة الثانية والعشرون
هنبتدي فصلنا بعد شهر ولسه نسمة في غيبوبه ومهاب والكل جنبها ومحدش سيبها واية ومازن قربو لبعض اكتر وحبو بعض اعترفو بحبوهم لبعض االبرت كلو ضحك وهزار نفوق شويه من الي فات . 😍😂
في المستشفي مساء
مهاب : كان قاعد بقالو فتره ومحسش بنفس لما نام .
نسمة : ابتداءت تحرك اديها وكانت بتحركها بصعوبه وكانت ريقها ناشف وعايزه تشرب بصت نحيت مهاب.
نسمة: بتعب شديد وبتخبط علي ايد مهاب ا ن ا ع ا ي ز ه م ي ا ه ( انا عايزه مياه ) .
بتخبط علي ايدو براحه ي ا ا س ت ا ذ ( يا استاذ ).
حس مهاب انو في حاجه بتخبط ايدو بس براحه ووحد وحده كان بيرفع راسو انصدم لما شاف نسمة صحيه وبصالو وبتخبط علي ايده براحه
مهاب : بفرحه ولهفه وقام وقف نسمة انتي فوقتي ولله مش مصدق نفسي واخيرا ولله انتي تعبتيني معاكي يانسمه وحشتيني .
نسمة : كانت بصالو بي برائه .
مهاب : بصلها وشاف نظرتها الي كلها برائه وفضل بصصلها شويه كتير من غير ما يتكلم وكان اول مره يلاحظ لون عنيها وفضلو الاتنين بصين لبعض بس نسمة كانت عطشانه اوي نسمة : ا ن ا ع ا ي ز ه ا ش ر ب م م ك ن (انا عايزه اشرب ممكن ) .
مهاب : بلهفه حاضر لحظه .
ونزل يجبلها مياه من الكافتريا ومن الفرحه كان ناسي انو في ازازت مياه فوق ونزل بسرعه وجري علي تحت وفي الطريق خبط في مازن واية الي لسه دخلين .
مازن : بخضه اي يابني مالك .
اية : بخوف علي نسمة مهاب نسمة فيها حاجه صح .
مهاب : وهو بينهج لا لا وبفرحه جامد اية نسمة فاقت ولله واتكلمت معايا.
وفي لحظه كانت اية بتجري علي اوضه نسمة مستنتش تسمع منو حاجه تاني ومازن راح وراها وبردو نزل مهاب يجيب المياه وطلع بسرعه وراهم.
اية : بفرحه اول لما دخلت وشافت نسمة صاحيه وبتحاول تقوم بفرحه ودموع نسمة .
نسمة : ا ي ة ( اية ) .
( ملحوظه هي لسه تعبانه فعلشان كده هتفضل فتره تتكلم كده ) .
اية : جريت عليها حضنتها وفضلت تعيط ونسمة عيطت علي عيطها .
مازن : بضحك وهزار انتي وهي هتخدو الجايزه الاوله في العياط .
اية : بهزار ولله يا سي مازن مش عجبك وله اي .
مازن : بحب وغمزلها لا يا قلب مازن عجبني ونص .
مهاب : طيب ياخويا انت وهي اطلعو حبو في بعض برا وسبوني احب انا هنا وبص لي نسمة وغمزلها 😉.
نسمة : اتكسفت وخددها حمرت وبصت في الارض .
مهاب : بمرح لا بت وحياة البنت اية الي جنبك دي وكان بيشاور علي اية بطلي كسوف الواحد ماسك نفسو بالعافيه .
نسمة : اتكسفت اكتر وخدودها احمرت تاني .
مهاب : لا كده هتخليني اجي ابوسك.
نسمة : بصت في الارض وخدها حمرت اكتر .
مهاب : لسه هيتكلم اية منعتو .
اية: خلص يابني البنت ما صدقنا خرجت من غيبوبه هتدخلها انت في غيبوبه تاني .
مهاب : بص لنسمة بعتاب ومتكلمش وفضل يكلمها بعدين علي الي عملتو في نفسها.
مازن : بمرح استني يابت يا اية انا عايز اشوف البوسه مليش دعوه🤣😂😂 وحط ايدو علي خدو كانو مستني .
اية : بكسوف مازن اتلم انت واخوك .
مازن : كان بيلعبلها في حواجبه لا انا او اخويا نعمل الي عيزينو في اي وقت تحبي اوريلك انا كمان .
مهاب : بمرح ايضا ياض ياجامد يامسيطر بس ماش ياض هوريك البوسه دلوقتي وانت كمان توريني بوستك علشان نكون متعدلين هههههه علشان انا بموت في التعادول😂😂 .
( انا سافل انت وهو 😂😂 بس عسل )
نسمة : ببرائتها المعتاده حتط اديها علي بوقها .
مهاب : بضحك ولله يابنتي كان قصدي شريف ههههههههههه بس طلما الي جي في بالك كده معنديش مانع وقرب منها وهي خبط وشها كلو باديها.
كلهم : ضحكو عليها وشويه نسمة كانت بتنزل اديها وحده وحده ولقتو لسه واقف زي ما هو في الاول وبيضحك جامد عليها اتكسفت وشالت اديها وبصت لي اية بي برائه
وقالت نسمة: ب ص ي ن ف ع ك د ه ( بص ينفع كده )
مازن : ههههههههههه وربنا انتي مشكله يا نسمة طيب هستاذن انا طلع هكلم ماما وابشرها بالخبر الحلو ده وحمدالله علي سلامتك يانسمة وغمز لي اية .
اية : اتكسفت وبصت لي الارض متكلمتش .
مهاب : ضحك وكلم اية علشان يخرجها من كسوفها وقلها بردو تكلم اهلها .
اية : اه صح نسيت طيب انا طالعه اكلمهم .
وطلعت موبيلها وطلعت بسرعه من الاوضه وتطلع مازن وراها اية كلمت اهلها ومازن كلم مامتو وكانت اية دخله الاوضه تاني مازن : مسك ايد اية استني يا اية خلينا نسبهم مع بعض شويه علشان لما اهلينا يجو مش هيعرفو يتكلمو .
اية : ماشي .
مازن : تعالي نقعد احنا في الكافتريا شويه .
اية : ماشي .
ومسكو ايد بعض ونزلو الكافتريا وقعدو علي الطرابيزه
مازن : بجديه اية كانت عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم . اية : بصتلو اتفضل يا مازن قول انا سامعه .
مازن : طبعا احنا حبنا بعض وبصراحه انا بفكر انو نتجوز ان شاء الله لما نسمة تفوق وتسترد صحتها قولتي اي وغير انو انا مكنتش مركز مع عمتو الفتره الي فاتت فا انا عايز نتجوز وانا بقيت بحبك مش هقدر استنا اكتر من كده قولتي اي .
اية : اتكسفت وانا كمان يا مازن بحبك بس خايفه متلغبطه مش عارفه بصراحه اقولك اي بس مش عندي مانع علي جوزنا بس متردده انت فاهمني .
مازن : بحب فاهم يا اية وعارف بس انا فعلا عايزك جنبي ونفضل مع بعض وعايزك تكوني معايا في كل خطوه بخطيها تكوني معايا فكري يا اية وانا معاكي مش هرزل عليكي كتير .
اية : بحب ايضا حاضر يا مازن هفكر والي عايزاك تعرفو اني انا كمان بحبك وعايزه افضل جنبك ومسبكش لوحدك ومش عايزه عمتك تنفز الي هي عايزاه وتبعدكو عن بعض ومش هسمح لي وحده تاني تشركني فيك .
مازن : بحب من كل قلبو مسك اديها عارفه انو وانتي جنبي بنسا اي حاجه يا اية نفسي فعلا نكون مع بعض ونتحدا اي حد اي كان مين نفضل مسكين ايد بعض للنهايه .
اية : وانا جنبك وديما ايدي هتفضل مسكه ايدك لاخر لحظه في حياتي .
مازن : بصلها بحب وفضل ماسك اديها وبشدد اكتر في مسكتو مازن : بمرح قومي يابت تعالي نتجوز دلوقتي بعد كلامك القمر الي زيك ده❤😂 .
اية : ضحكت وللهي انت مشكله .
مازن : هههههههههه مشكله بس بحبك .
اية : بكسوف وانا كمان .
مازن : بي مشاكسه وانتي كمان اي .
اية : بكسوف وانا كمان بحبك .
مازن : بصلها وضحك وفضلو مع بعض ويتكلمو علي كل حاجه حصلت في حياتهم من الصغر لغايت دلوقتي ً
(تعالو بقا نروح لي نسمة ومهاب ونسيب اية ومازن يحبو في بعض شويه هههههه ).
مهاب : قرب من نسمة ومدلها ازازه المياه .
نسمة : خدتها منو وكانت بتحاول تشرب بي صعوبه .
مهاب مسك منها الازازه وشربها هو وقعد جنبها ومسك اديها وبسها .
نسمة : اتكسفت وكانت عايزه تبعد اديها بس هو فضل ماسك في اديها جامد .
مهاب : بصلها بحب عارفه يا نسمة مهما تعملي ايدي عمرها ماهتسيب ايدك ابدا وده الي عايزك تعرفي طول ما انا عايش مش هسمح بحاجه تمسك ابدا انا بحبك يا نسمة متساليش امتا وفين كل الي عارفه اني بحبك ومش هقدر استغنا عنك❤✨✨ .
نسمة : بكسوف وبرائه ب س ا ن ا م ش م ن م س ت و ا ك و ا ن ا م ل ي ش ا ي ح ا ج ه ع ل ش ا ن ت ح ب ن ي ع ل ي ه ا ص ح ( بس انا مش من مستواك وانا مليش اي حاجه علشان تحبني عليها صح ) .
مهاب : بعصبيه خفيفه لا مش صح طبعا نسمة انتي اكبر من مستوايا انتي حاجه غاليه انتي عامله زي الماس ياحبيبتي ومش عايزك تفكري في كده تاني انتي بس خفي وانا وعد مني عمري ما هسيبك الي علي موتي .
نسمة : بعياط ب ل ا ا ش م و ت و ن ب ي ب ل ا اش م و ت ( بلاش موت ونبي بلاش موت ) .
مهاب : بحب ولهفه مسحلها دمعها طيب خلاص خلاص اهدي انا اسف ولله مش قصدي خلاص يا حبيبتي خلاص انا جنبك اهو ومسك اديها بسها تاني .
نسمة : ببرائه ي ع ن ي ا ن ت م ش ه ت س ب ن ي زي ما ماما س ب ت ن ي و ر ا ح ت ع ن د ر ب ن ا و ت خ ل ي ن ي ل و ح د ي ( يعني انت مش هتسبني زي ماما ما سبتني وراحت عند ربنا وتخليني لوحدي ) .
مهاب : بحزن علي حلتها لا ولله ما هسيبك يا قلبي انتي بقيتي دنيتي كلها ومش عايز حزن في عنيكي من النهارده اتفقنا ومدلها ايدو.
نسمة : مسكت ايدو ا ت ف ق ن ا ( اتفقنا ) .
وبعد شويه جت مها
مها : بمرح عروسة ابني حبيبتي حمد الله علي سلامتك يا قلبي .
نسمة : بصت لمهاب لانها مكنتش تعرف لسه مها.
مهاب : بهزار دي ماما يا نسمة حماتك المستقبليه
نسمة: بحترام ا ز ي ك ي ا ط ن ط ( ازيك يا طنط ) .
مها : بلاش طنط دي قولي يا ماما ماشي .
مهاب : فرح من معملت امه لنسمة اوي .
نسمة : بي برئه ح ا ض ر ه ق و ل ك م ا م ا م ش ط ن ط ت ا ن ي ع ل ش ا ن م ت ز ع ل ي ش ( حاضر هقولك ماما مش طنط تاني علشان متزعليش ) .
مها : ضحكت عليها وعلي براتها واد اي هي برائه اوي ماشي ياقلب ماما.
اية ومازن كانو لسه دخلين
اية : بمرح خيانه لا اسمح بها ابدا ابدا ابدا ابدا.
مها :ههههههههههه لا ياحبيبتي انتي مرات ابني الكبير وهي الصغير يعني مامتكو انتو الاتنين .
كلهم : ضحكو جامد وبعد شويه جي احمد ومرفت واطمنو علي نسمة وفضلو جنبها ) .
ياتره هتفضل السعاده دي لمهاب ونسمة ومازن واية وله لي القدر راي تاني
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)