روايات

رواية حطمت قواعده الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الفصل الثالث عشر 13 بقلم سارة محسن

رواية حطمت قواعده الجزء الثالث عشر

رواية حطمت قواعده البارت الثالث عشر

رواية حطمت قواعده الحلقة الثالثة عشر

التفت ادهم له بإنتباه قائلاً/قول يا عمي
عبد الكريم /ليه بتخلينا نحفر اسم حفيد ابليس علي السلاح انت مش خايف حد يعرف انك ادهم الحجار
ادهم بإبتسامة ثقه/انا معروف في سوق السلاح بإسم حفيد ابليس مش كتير اللي يعرف اني اسمي ادهم ومايعرفوش اسم ابويا يعني يعني امان
عبد الكريم /اللي انت شايفه يا ابني اعمله
ادهم /يلا يا عمي نروح انا خلاص اتطمنت ان الشغل ماشي ١٠٠فل وعشره
عبد الكريم /يلا يا بني
✨عند امل في المقابر✨
كاد ان يقترب منها الشاب الا ان اتتهُ ضربه علي رأسه اسقطته ارضاً من كثره الوجع
لؤي بصوت عاليٍ/ابعد يا شبح انت وهو بدل ما يحصل فيكم زي اللي حصل لصاحبكم
شاب ١/ايدا ايدا انت فاكر نفسك مين يا حليتها امشي بدل ما نشوقك وبرضوا هناخدها
شاب ٢/انت لسا هتتكلم(اخرج من جيب بنطاله مطوه و وجهها ناحية لؤي )
امل بشهقه خوف علي لؤي/سيبه عشان خاطري
نظر لها الشاب من رأسها الي قدمها بوقاحه قائلاً /يا وحش انا عشان خاطرك اعمل اي حاجه
استغل لؤي انشغاله مع امل و وقف وراءه وخبطه بقدمه اسقطه اوضاً واخد يلكمه عدة لكمات
(كان الشاب الأخر يحاول ان يوقظ رفيقه وحينما لمح ضربة لؤي لصديقه اخرج موس من فمه واتجه نحو لؤي )
امل بعياط /الحق يا لؤي
التفت لؤي وجد الشاب ومعه موس
لؤي بسخريه /طب كخ يا بابا عينه احسن يعورك
الشاب /يعور مين يا *****يالي امك**
فقد لؤي السيطره علي نفسه فهجم علي الشاب كاليث اللذي يهجم علي فريسته واخذ يضربه حتي اغشي عليه تماماً
قبل قليل***
صاحب التاكسي /ماكانش لازم تسيبها لواحدها يا بني الحته وحشه ودي بنت ومش هتلاقي تكاسي ديلوقتي
لؤي بسخريه /ازاي بقي ما انا لاقيتك ازاي بقي مش هتلاقي تكاسي
الراجل/لأن انا كنت ناسي حاجه في الحوش بتاعنا وجيت اخدها لأن انا وعيلتي كنا هنا الصبح
لؤي بقلق /طب ارجع بسرعه
في الوقت الحالي ***
امل وهي تتفحص لؤي بعيون باكيه /انت كويس انا آسفه جدا (قالتها من وسط شهقاتها)
لؤي بهدوء /انا كويس متخافيش اهدي محصلش حاجه
ابتعدت عنه امل قائله والدموع في عيناها /مش خايفه هخاف من اي انا مش بخاف
لؤي بسخريه /يا بنت الكدابه
امل بعصبيه/احترم نفسك يلا انت
لؤي بصبر /هحاول يلا اركبي يا اوزعه
امل بعصبيه وهي تدبدب علي الأرض كالأطفال/ماتقوليش يا اوزعه تاااني
وضع لؤي يديه علي فمها قائلاً/بس بس هتصحي الميتين
نظرت له امل نظره استعطاف بمعني شيل ايدك عشان اتكلم
لؤي بتأفف/هشيلها وتسكتي احسن بتاع التاكسي يفكترني بتحرش بيكي ولا حاجه
هزت له امل رأسها ببراءه مصتنعه بمعني تمام
ما ان تركها لؤي صرخت قائله وهي تبتعد عن لؤي وتذهب للتاكسي/متحرررررررررررش
لؤي بخضه وهو يلحق بها /خدي يا بتتت هنا
امل لبتاع التاكسي بعد ان ركبت بهِ/اجري يا عمو بسرعه دي واحد متحرش وانا خايفه منه قوي
استنط الراجل لها وذهب بها بعيداً
نظرت امل من الشباك وهي تغيظ فيه وهو يلحق بالتاكسي ولكن لم يلحق بيه
لؤي بغيظ وهو ينهج من التعب /خير تعمل شر تلقي منها لله الأوزعه هروح ازاي ديلوقتي بقي
في التاكسي ***
بتاع التاكسي لأمل /معلش يا بنتي متخافيش دي مش راجل اصلاً انه يعمل كيدا في بنات الناس
امل بخبث/عندك حق والله يا عمو
بتاع التاكسي بتزكر/يبقي عشان كيدا طلب مني اني ارجعلك بعد ما عرف ان المكان مقطوع وقال بقي دي راجل كبير ومش هيعرف يحميها
امل بتأنيب ضمير خلاص بقي يا عمو اهو راح لحاله
✨عند جميله ومهاب ✨
ابعد مهاب لولو عنهُ بسرعه كبيره قائلاً بعصبيه/انتي اتهبلتي ولا اي ايه االي انتي عملتيه ده
لولو بدلع/الله في اي يا هو به هي اول مره يعني
مهاب بهدوء متصنع/اطلعي فوق شويه وانا هحصلك
لولو وهي تتجه نحو السلم/حاضر بس متتأخرش احسن بتوحشني يا هوبه
مهاب بعد ان ذهبت لأعلي /وحشك عزرائيل يا بعيده
كل هذا وجميله تشاهد في صمت تام
جميله بهدوء/انا اسفه انا مش قاصدي أتدخل في حياتك الشخصيه بس وجودي هنا هيسببك مشاكل مع زوجة حضرتك وانا مرداش بكيدا خالص فلو سمحت وديني بيتي تاني
مهاب بتسرع/انتي فاهمه غلط خالص فلو ممكن تقعدي وافهمك الصح
نظرت له جميله بشك فأسرع قائلاً /بعد اذنك اقعدي
جلست جميله وجلس هو الأخر
مهاب بإرتباك/بصي دي قريبتي وقاعده عندي الفتره دي بس عشان حوار كيدا يعني هي مش مراتي بس يعتبر قريبتي من الدرجه الأولي عشان كيدا بتتعامل معايا بعشم قوي وانا
قاطعته جميله قائله بدموع/انا اسفه انا ماكنتش عاوزه اتقل عليك بس انت اللي اصريت اني اقعد هنا وانا وافقت علي كيدا عقبال ما الاقي مكان تاني اقعد فيه بدل الحاره اللي طنت فيها
مهاب بتنهيده /يا سيتي ولا تتقيل ولا حاجه قومي تعالي اوديكي قوضتك
جميله /هو ممكن اعرف ليه قولت في الحاره عندي انك تبقي جوزي
مهاب بإبتسامه زادته وسامه/عشان محدش يتكلم عليكي نص كلمه
جميله بلا مبلاه /يا عم يا ما اتكلموا كتير مفرقتش يعني
عقد مهاب حاجبيه قائلا/يعني اي مش فاهم
تجمعت الدموع في عيون جميله وتحدثت قائله/مش عارفه ست جمالات مابتحبنيش ليه ودائما تتكلم عليا منها لله بقي هي وابن اخوها اللي كان كل شوبه يضايقني وانت شوفت ده بنفسك
مهاب /هو الواد اللي شفته بيضايقك ده يبقي ابن اخوها
جميله بعياط/اممم
اقترب مهاب منها ومسح دموعها براحة يديه قائلاً بحنان/شش مافيش حد هيتجرأ يتكلم عليكي نص كلمه بعد كيدا
نظرت له جميله بعدم استيعاب
مهاب متجاهلاً نظراتها/تعالي معايا اوديكي قوضتك ،ذهبت معه جميله وهي تنظر له بعدم ادراك لماذا هذا الشاب يتحدث هكذا لماذا يصمم علي مساعدتها لماذا كل هذه كانت اسئله تطرح نفسها علي جميله
✨عند ديانا ✨
كانت تجلس مع حريم المنزل يتثامرون وسط اعجاب الجميع بها وبإحترامها عدا ملك
هنيه/واتعرفتي انتي وادهم ازاي بقي
ديانا بإرتباك/صدفه
ملك بإستهزاء /ايوا فهمنا اي بجي من كلمه صدفه دي ما تجولي اتعرفتي ازاي عليه
منه(ابنة هنيه والعروسه)/جري ايه يا ملك ما بالراحه عليها شويه مالك قارشه ملحتها كيدا ليه
ملك بغيره/ولا قارشه مالحتها ولا حاجه بس عاوزه افهم يعني ازاي ادهم اتجوز مره وآحده كيدا ومن غير ما يجول لعمي عبد الكريم مش حاجه غريبه شويه
ديانا بكذب/اصل الموضوع جه بسرعه يعني هو شافني فعجبته فتجاوزنا علي طول حتي من غير فترة خطوبه
هنيه بجنيه/ربنا يخليكم لبعض يا بتي ويرزقكم بالذريه الصالحه
اكتفت ديانا بإبتسامه متصنعه وهي تشطاط غضبا من الداخل
منه/الا صحيح يا ديانا كنت عاوزه اسألك شويه اسأله لأن فرحي جرب وذي ما انتي شايفه اكده عاوزه اعاده تدوير ههههه
ديانا من وسط ضحكاتها/والله انتي قموره خالص بس عاوزه شويه ماسكات يظبطوا بشرتك غير كيدا انتي اصلاً قمر
منه بغمزه /يعني هتظبطيني ولا هتبعيني
ديانا بحماس /عيب عليكي هظبطك طبعاً يلا بينا نبدأ
منه /علي فين
ديانا بفرح /علي القوضه بتاعتي نعمل الماسكات والحاجات دي بقي يا عروسه
منه بفرح /طيب يلا مش هتيجي معانا يا ملك
كادت ان تجيبها ملك بالرفض ولكن قاطعتها صوت هنيه قائله/هتروح معاكم طبعاً وانا هروح اكمل شغل البيت انا وامها وانتوا قضوا وقت مع بعض
منه بتسرع/طيب يلا جبل الرجاله ما يجوا
✨عند مستر چاك وكرستينا✨
الحوار مترجم***
مستر چاك بعدم فهم/لماذا تريدين مقابلة فتحي في المساء اهناك خطب ما
كرستينا وهي تنفخ دخان سيجارها/اجل چاك فلدي خطه محكمه للعثور علي حفيد ابليس بأسرع وقت
چاك بتساؤل/ماهي ؟!
كرستينا /لا سوف اخبرك بها في المساء عند حضور فتحي ونجله
چاك بعدم مبلاه/كما تشائين
✨في ڤيلا مهاب ✨
بعد ان دل جميله علي غرفتها ذهب الي الغرفه الموجوده بها لولو
لولو بضيق /انا مرضتش اتكلم تحت مين دي يا مهاب اللي انت جايبها بشنطه هدومها تحت دي
مهاب برفعة حاجب /انتي مالك دي بيتي اجيب فيه اللي انا عاوزه انتي تقعدي هنا وماتدخليش في اللي انا اعمله انتي فاهمه
لولو بدلع وهي تلعب في ازرار قميصه وتقترب منه /مش قاصدي يا بيبي بس انا بغير علي ابو ابني ودي مش بإيدي
مهاب بعد ان ابعد يديها عنهُ بإنزعاج /روحي العبي غيرها يا لولو انا مابيكلش معايا الكلام ده وانتي عارفه كيدا كويس
نظرت له لولو بغيظ شديد فأكمل قائلاً قبل ان يذهب /ماتحاوليش تتكلمي مع البنت اللي بره بأي شكل من الأشكال عشان ماتشوفيش وش مني مش هيعجبك خالص مفهوم (قالها بصوت عالي فأنتفضت لولو من مكانها )
لولو بخوف /م مفهوم
بعد ان خرج من غرفتها اسرع بمهاتفة حفيد ابليس
مهاب /الو يا كينج حبيت اقولك اني رايح اهو اراقب بيت چاك
ادهم /طيب خد بالك احسن حد يشوفك
مهاب بضحكه خفيفه/طيب والله عيب الكلام دي دي انا حتي تربيتك
ادهم بضحكه/طيب يا اخويا اه صحيح انت جاي بكره حنة بنت عمك
مهاب بتفكير/مش عارف اصل عندي حوار كيدا
ادهم بجديه/لو علي حوار لولو قولتلك متقلقش
مهاب بتسرع/لا لا حوار تاني اما اشوفك هبقي احكيلك
ادهم بشك /طيب
مهاب /لبست خالد قضية مخدرات
ادهم /والراجل بتاع جاك
مهاب بقلب ميت /قتله بعد ما خدت منه عنوان جاك يا كينج
ادهم/مقالكش مين اللي مع جاك
مهاب/ميعرفش يا كينج
ادهم /يلا روح مشوارك ولو جد جديد قولي علي طول
اغلق مهاب مع ادهم وذهب خارج الڤيلا
✨في المساء امام عماره امل ✨
كانت تقف تنتظر تاكسي بفستانها الأزرق القصير الذي يظهر جمال ساقيها البيضاء وشعراها الذي تفرده علي عكس العاده وماكياجها البسيط الذي يجعلها ملكة جمال ببرائتها
امل بعصبيه/اي دي كله يا عم عبده كل ده ومافيش ولا تاكسي راضي يعدي من قدام العماره اوووف اتأخرت
عم عبده /ماعرفش يا ست امل اصتبري شويه كمان يمكن تاكسي يعدي
امل بعصبيه/صابره اهو
بعد قليل وقفت سياره امام العماره ونزل منها شخص وهو يسند لؤي الذي تغطي الدماء جميع جسده ،جريت امل بخضه عليه
امل بصدمه /لؤي
✨عندي ديانا ✨
منه وهي تضع يدها علي وجهها لتتفحص الماسك /ديانا الماسك بتاعي نشف خالص اهو اروح اغسله بجي
ديانا وهي تتفحص الماسك بأطراف اصابعها /اه روحي يلا اغسليه
بعد ان ذهبت منه لغسل الماسك
ديانا لملك/بقي ماكنتش عملتي معانا الماسكات والحاجات دي
ملك بلوية فم /اصل ماليش في محن البنات دي
ديانا بعدم استيعاب /محن عشان بنهتم بنفسنا امال نفضل مش نضاف ولا اي مش فاهمه
قاطع حديثهم دلوف منه وللإبتسامه تزين وجهها
منه بفرح /الله الماسك دي حلو قوي يا ديانا هبقي اعمله دايماً
ديانا بإبتسامه/اديكي عرفتي طريقته ابقي اعمليه
دلفت هنيه ومعها فايزه(والدة ملك)
هنيه /خدي يا منه يا بتي مرت عمك فايزه جايبالك دي هديه جوازك
نظرت منه بصدمه وفم مفتوح وقالت /اي ده فستان رقص بس انا مابعرفش ارقص يا مرت عمي
فايزه /يا بنتي دي انتي عروسه ولازم تتعلمي الرقص اصل مافيش واحده متجوزه مابتعرفش ترقص وانتي خلاص فرحك قرب فلازم تتعلمي
منه بإعتراض /لا انا ماليش في الكلام دي
هنيه وهي تضع الفستان امامهم/الفستان اهو وانا وفايزه هنروح نكمل شغلنا وانتي اقنعيها بجي يا ديانا ما انتي متجوزه وعارفه
ديانا بخجل /حاضر يا طنط
بعد ان ذهبت كل من فايزه وهنيه
ديانا وهي تنظر لمنه /طنط معاها حق جربي مش هتخسري حاجه اوباعدين لازم تتعلمي عشان جوزك مايبصش لبره ياختي
ملك بإستفزاز/طيب ما تعلميها انتي يا سيتي،نظرت لها ديانا بغيظ هي الأخره قائله
ديانا بموافقه/شغلي الأغاني عقبال ما البس الفستان وتجي
بعد قليل دلفت ديانا الي الغرفه وخلعت الروب الذي ترتديه فوق الفستان
منه بزهول /البتاعه شكلاها حلو قوي عليكي
ديانا بخجل /ميرسي
بعد قليل
كانت ديانا تتمايل علي علي الأغاني بإحترافيه كبيره فكم كانت رقصاتها مغريه الي حدٍ كبير
منه/شايفه يا ملك رقصها حلو ازاي
ملك /عادي يعني انا مش شايفه فيه حاجه جديده
منه وهي تصقف لديانا /لا دي حلو قوي
تحت**
وصل ادهم وعبد الكريم الي المنزل
ادهم بتعب /انا هطلع استريح شويه فوق يا عمي عشان تعبان وبعد اذنك خليهم يوطوا صوت الأغاني دي شويه
عبد الكريم /حاضر يا ولدي
ذهبت ادهم وكلما اقترب من الغرفه ازداد صوت الأغاني اكثر فأكثر الي ان وصل الي الغرفه و وجد بابها مفتوح بعض الشئ وامامه ديانا تتراقص بإحترافيه علي الأغاني ابتلع ادهم لعابه و ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قواعده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى