رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء الحادي والعشرون
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت الحادي والعشرون
رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرون
مريم بدموع فرح وخوف في نفس الوقت اكملت بتعب وهمست زيين
زين بكل عصبيته راح ضرب يونس برجله وقعه من عليها وشدها وقفها بعدين مسكه من قميصه ونزل فيه ضرب واكمل بعصبيه قسما عظما لهوريك يا ابن الكل*ب ازاي تتجرا وتمد ايدك وتلمسها بلطريقه دي
يونس بحده اكمل انت مالك انت وتقربلها ايه انا عاوزها وهاخدها
زين بعصبيه شديده طلع مسدسه وضربه بلنار في رجله وصرخت مريم وفضلت تعيط واكمل زين بعصبيه انا عايزك يا زباله توريني هتاخدها ازاي ده اما بيتك في الحجز انهارده مبقاش انا النقيب زين السيوفي ومسكه من هدومه وبردو فضل يضرب فيه
مريم بعياط مسكت في ايده واكملت علشان خاطري يا زين خلاص كفايه ارجوك
زين بعصبيه شديده رمي ايديها بعيد عنه وخلع جاكته ورماه في وشها واكمل بحده قاسيه وهو بيغطي شعرها اللي طلع من الحجاب البسييه ومش عايز اسمع صووووتك نهااااائي انتي فاااااهمه
وطلع تليفونه واكمل الو ايه يا حضره الظابط
ااظابط ازاي حضرتك باشا
زين بخير كنت عايز اقدم بلاغ في واحد اسمه يونس وهبعتلك عنوانه دلوقتي حاول يتعرض لمراتي فشوف بقي ده يتظبط ازاي ومش اول مره يضايق بنات ده وسخ وداير في المواضيع دي
الظابط بخبث ابعت العنوان وانا اظبطهولك يا زين بيه
زين تسلم وقفل معاه وبعتله العنوان
يونس بخوف وبوجع من رجله ابوس ايديك سيبني ياباشا امشي وانا مش هكلم حد تاني بس مش دي مكه مراتك ازاي ياباشا انا مش فاهم
زين بعصبيه ضربه برجله واكمل وانت مال اهلك يا زباله ومش اتجرات وقولتلي عايزها انا هوريك ازاي تنطق الكلمه دي وانا بقي متميز في شغلي عن غيري بايه بلصلابه فاهم يعني ايه يعني ياروح امك يعني مهما تندب زي النسوان انا قلبي مبيحنش وخصوصا في اللي يخصني
مريم واقفه مرعوبه وبتعيط اول مره تشوف زين بلعصبيه دي
زين بحده بس هو كده كده العيب مش منك انت
مريم راحت وقفت قدامه بعياط واكملت زين وحياتك عندي ولم تكمل حتي ضربها بلقلم بقوه علي وجهها واكمل بعصبيه انا مش قولتلك مش عايز اسمع صوووتك نهاااائي ايه مبتفهميش
مريم بعياط كبير هونت عليك تضربني يازين للدرجه دي
زين مسك دراعها جامد واكمل بحده ولما تغلطي اكسرك يابنت عمي ده انتي لسه مشوفتيش حاجه يا خساره ثقتي فيكي اللي كسرتيها اناااا تكدبي عليا وتقوليلي رايحه الامتحان
مريم بعياط ابوس ايدك اسمعني حقك عليا يا زين والله انت فاهم غلط
زين بعصبيه قولتلك مش عايز اسمعك مكه قالتلي كل حاجه واللي انا مستغربو ان مريم العاقله تعمل حاجه زي كده مريم طب ازاي ?? ده مريم بسيبها وسط 100 راجل عارف بأدبها واخلاقها هتسد ومفيش حيوان هيرفع عنيه في عنيها ليييه ومسك دراعها جامد واكمل ردي ليييه عارفه ليه علشان عارفه حدودها انما اللي تيجي لراجل شقته اي ان كان السبب فا دي عايزه تتربي. من الاول وانا هربيكي انتي والحيوانه التانيه وليا كلام مع عمي مراد
مريم بعياط بهستريه لالالا ابوس ايدك يازين لا اادنيا هتخرب والله ما كان قصدنا كل ده وسليم لو عرف هيتصدم في مكه وان ازاي اصلا كانت ناويه ترتبط. بلزباله ده ارجوك يازين
زين بعصبيه شديده وهو ماسكها اكمل انتي عاااارفه انتي كان هيحصلك ايييه من ورا تمثيليه باايخه وملهاش اي قيمه عاااارفه ومدركه ولالا انا لو كنت اتاخرت شويه كنتي خسرتي شرفك وبسبب كلام كللله فاضي بجد انا مصدوم فيكي وبتفكيرك اللي وصلتيله ده واكمل بوجع من امتي بتخبي عليا حاجه يا مريم ومن امتي بتكدبي بس للاسف الثقه بتيجي مره واحده وانتي كسرتيها خلاص وهتكلم علشان الساكت عن الحق شيطان اخرس وانتي ومكه زودتوها اوووي وخصوصا الحيوانه اللي في البيت وسليم حقه يقرر بقي بعد كده دي حياته
مريم بعياط لالالاا انت مش هتعمل كده وتقول
زين بعصبيه هشششش مش عايز ولا كلمه كمان كلامك ولا مقنع ولا بيفيد
وجات القوات اللي طلبها زين وفتحلهم خدوا يونس اللي كان فقد وعيه من التعب
الظابط اي اوامر تاني سعادتك
زين لا تسلم وقضيته حولها ليا انا والواد ده يتظبط اخر تظبيط
الظابط تمام يا فندم ومشي
زين بحده شدها واكمل يلاا
ونزلوا ركبوا العربيه
مريم بعياط ارجوك سامحني يازين انا موجوعه اوي بجد من طريقتك دي معايا وانا مكنش قصدي كل ده
زين بعصبيه طب خليني ساكت علشان كلامك مستفز وبيخليني عايز امد ايدي عليكي وهو حتي لو عيد ميلاد فعلا يا دكتوره يا محترمه ينفع تروحي ??
مريم بتعيط و ساكته
زين بعصبيه ماترررردي ولا هو لسانك مترين في الغلط وبس ده حتي لو عيد ميلاد مينفعش ده ممكن ينيمك ويعمل اللي يعملوا بردو شقق حد غريب اصلاااا مينفعش انا نفسي مبعدش معاكي في اوضتك لوحدنا انتي هتجننيني ليه خليني ساكت علشان انا جبت اخري عشنا وشوفنا بنات السيوفي واحده تكلم غريب والتانيه تروحله شقته والتالته جوازه سودا علي دماغها
————————————
في كافيه كليه الصيدله
ايلين قاعده هي وعمرو
عمرو. بضحك ياستي اهي الشكولاته مش خساره فيكي علشان متفضحيناش
ايلين بفرح ايوه كده واعمل حسابك بعد الخطوبه في واحده تاني
عمرو بضحك ليه هتجوز شقه اديكي قبل التسليم وبعد التسليم
ايلين بضحك بقي ليان حسام العمري يتقال عليها كده اخص اخص علي فكره يا دكتور انا بفتن
عمرو بضحك لا والنبي مش ناقص اسكتي هي ماشيه بستر ربنا هديكي الشكولاتات اللي عايزاها
ايلين بضحك ايوه كده احبك
مصطفي جيه قعد واكمل عايز اكلمك شويه يا ايلين
عمرو طب هسيبك مع زميلك يلا باي
ايلين باي
مصطفي بتنهيده كان قاعد بيعمل ايه
ايلين بيديني الشكولاته
مصطفي بحده طول عمري انا اللي بجبها ليكي اي جد يعني هو في اي يا ايلين بلظبط هو علشان عمي مراد رفضني خلاص لا انا مش هسيبك
ايلين بحزن اخص عليك انا كده طب ده ربنا يشهد اقول لاسيل كلمي اسر واقول لماما كلمي بابا وشغاله زن بطل تفكيرك ده يا مصطفي عمرو بيحب ليان بنت خالي حسام وكل الحكايه انا ساعدته انها تعترف بحبها ليه فجبلي الشكولاته كانوع من الشكر
مصطفي بحب باس ايديها واكمل حقك عليا بس انا بغير عليكي من حبي فيكي بجد انتي عارفه واكمل بخوف وصح اسيل عملت ايه بقي مع اسر
ايلين بضحك بص عايز اسر يعمل اي حاجه سلط اسيل حقيقي هو محدش بيقدر عليه مننا وليه شخصيته في البيت بس الحب بقي يا سيدي بتفضل هي بطريقتها بتقنعه بس لو مقتنعش خلاص واسر معانا جدا بس عايز يتاكد من حبك ليا بيقول مش بسهوله هطمنله
مصطفي بفرح دي نقطه مهمه جدااا وانا موافق واكمل في سره ده طلع صح تفكيره زي تفكير ابوه بلظبط
ايلين بحزن بس اكبر عقبه بابا
مصطفي بحب متشغليش بااالك يا ايلين بابوكي هيوافق عاجلا اجلا انا هقرفه لحد مايوافق
ايلين بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي بجد
مصطفي بحزن حقك عليا بس مكنتش اعرف والله ان ابويا وحط عينه في الارض واكمل قتل اخوكي الكبير
ايلين بحزن الله يرحمه وانت ملكش ذمب يا مصطفي انا مش بلومك ولا انت لومتني ان بنت عدو ابوك
مصطفي بحزن بس ابويا اللي غلطان ياايلين
ايلين بحب اي ان كان انا عايزه مصطفي وبس
مصطفي بحب ومصطفي مش عايز غيرك ووعد هتكوني معايا يا ايلين
——————————-
قدام فيلا السيوفي زين ركن عربيته
زين بحده يلا يا ست هانم انزلي
مريم بدموع زين
زين بحده انزززلي
مريم نزلت وهو نزل ومسكها من دراعها ومشي ودخل الفيلا والكل كانوا مجتمعين وزقها لجواه واكمل بحده ادخلي بس هي معرفتش تتمالك نفسها ووقعت علي الارض وهي بتعيط
اسر شاف اخته فاكمل بعصبيه انت اتجننت ازاي ترمي اختي علي الارض بلطريقه دي وايه المنظر اللي انتي جايه بيه ده.ولابسه جاكت زين ليه
ادهم بعصبيه ايه اللي انت هببتوا ده يا ابن الكلب دي معامله تعامل بيها بنت عمك
عشق جريت علي بنتها قومتها واكملت بحده حصل اي يا زين علشان كل ده
مراد بحده عملتي ايه يا مريم
ندي بحده انت بتقول ايه يبقي المهزق ابني معيطها ورماها علي الارض وتسال مريم عملت ايه يا مراد ده كلام
زين بعصبيه ماما لو سمحتي انتي متعرفيش اي حاجه
هشام بحده هو لغز ماتنجز وتخلص حصل ايه
مراد بحده اللي يوصل زين اللي اهدي واحد فيهم واقلهم خناق ومشاكل وواخد المفروض العاقله في بناتي انه يدخلها بلمنظر ده تبقي عملت مصيبه
مكه بعياط وهي نازله من علي السلم انا السبب
ايلين انتي سبب ايه ماتعرفونا
مريم بتسرع وعياط لالا اسكتي انتي وهمست لاختها انا حياتي ادمرت مع زين ومش طايقني بلاش يحصل مشاكل ليكي مع سليم خلاص اسكتي
مكه بعياط لا ده مش زمبك
اسر بعصبيه انتوا هتفهموني ولا امد ايدي عليكم انتوا الاتنين
زين بحده انا هقول كده كده ومش هسكت علي اي حاجه غلط حتي لو كان اللي غلط اكتر حد حبيته
مريم بوجع وعياط زين
زين بعصبيه هششششش انا قولتلك ايييه صوتك مسمعوش بلنسبالي معنديش ليكي مبرر يشفعلك قدامي برري لاخوكي وابوكي
مراد بحده احكي يا زين
زين الهانم مكه اتصاحبت علي واحد اسمه يونس في الجامعه
سليم بحده عارفو وحذرتها انا ومريم منه كتير وفضلت بتكلمه ومهمهاش حد
زين بلظبط فا الولد ده قالها انه اتغير وعايز يتجوزها
سليم نعمم
هشام استني يا سليم مش وقتك
زين فا الهانم قاالتله لو اتغير وبطل يعرف بنات تديه فرصه اوهمها انه فعلا عمل كده وبقي يبعت رسايل غراميه وورد بس هي محستش بعد كده بمشاعر من ناحيته وبتقول ان امي قعدت معاها وغيرت تفكيرها ومبقتش عايزه يونس وفهمت انها غلط بس. هيفضل كصديق فعزمها علي حفله عيد ميلاده في البيت عنده وكانت مصممه تروح تقوم العاقله الراسيه اللي ربنا ادهاني تقولها لااا مسمحش تروحي لواحد زي ده قالتلها يابنتي ده عيد ميلاد ميصحش وعزمني قالتلها ده مش كويس وانا هثبتلك فهروح بدالك وخليكي معايا علي الخط واجرجره واسمعك بودنك انه وحش قالتلها ولو مش وحش قالتلها بحق واتفقوا وعلشان كده الحلوه لبست لبس مكه ولما انا عرفتها قالتلي انها رايحه تمتحن بدل مكه شفوي وكدبت عليا وكسرت ثقتي فيها وراحت للباشا بيته ومكنش في حد زي ما اي انسان عاقل يتوقع وحبسها في شقته ولولا انا سمعت مكه بتكلمها بلصدفه وضغطت علي مكه وفهمت منها كل حاجه وجريت علي عنده اقسملك بالله لو كنت اتاخرت شويه كمان كان شرف الهانم هيضيع واكمل بعصبيه ولييييه علشان حتت تحدي تافهه لا راح ولا جيه مالوش اي قميه
مراد بصدمه انا مش قادر اصدق دول بناتي اللي انا مديهم حريتهم علشان عارف ان مربي بنات اه بس ب 100 راجل واحده تكلم عيل صايع زي ده والتانيه تروح بيته
مريم بعياط وحياه ربنا كنت فاكره فيه ناس كتير يابابا معرفش انه لوحده والله
اسر بعصبيه شديده مسكها من حجابها واكمل بحده قاسيه انتي ايه اللي عملتيه ده حلو كده كنتي هتحط راسنا في الارض واحنا ومعروفين ولينا اسمنا انتي ازااااي تعملي كده خلاااص عقلك فوت اتجننتيييي
مكه بعياط اسر سيبها انا السبب من البدايه
اسر ضربها بلقلم بحده واكمل انتي ملكيش كلام معايا تاني يا صدمتي فيكم يا بنات السيوفي علي اللي عملتوا
مكه بعياط حقك وحقكم تعملوا اكتر من كده بس والله مريم ملهاش ذمب هي كانت بتفوقني وراحت لزين واكملت ورحمه ادم مريم ملهاش زمب مريم بتحبك يا زين متظلمهاش بسببي
زين بص لمريم بوجع واكمل مبقتش اثق فيها لانها مهما تكدب الحقيقه كانت بتتقاالي انا انما هي عملت فيا العن من كسر الثقه لما شوفت الكلب ده بينهش فيها عن اذنكم انا تعبان وعايز ارتاح
مراد بعصبيه مسك مكه من دراعها واكمل من امتي وانا مربيكي تكلمي شباب
مكه بعياط والله كزميل انا محبتوش كنت بعتبره زميل بس
سليم بعصبيه وزميل كنتي هتروحي بيته انتي اتجننتيييي يا مكه كل ده ليه وعلشااااان ايه اختك كانت هتضيع علاقتها بزين اتوترت البيت خرب وانتي السبب
ندي بعتاب مكنش ده اللي قولتهولك يا مكه حتي انتي اتاخرتي
مكه بعياط سليم انا اسفه
سليم واسفك هيفيد بايه
مكه بعياط وعد انا هصلح كل حاجه خربتها علاقه زين ومريم وثقتك فيا ياباابا انت واسر وحاجه تاني انا غلطت فيها اوي
مراد بعصبيه انا مش عايز اكلمك خالص يا مكه دلوقتي اما انتي يامريم فانا مش مغلط زين وطلما عملتي حاجه تستاهلي عقوبتها مهما كانت شوفتي اني صح ياندي في سؤالي من الاول لما قولت عملتي اي يا مريم وخد بعضه وطلع
اسر بعصبيه وانا بلاش قله ادب ومسخره وطلع واسيل طلعت وراه
عشق بعياط ينفع اللي انتوا عملتوا ده
مريم بعياط حقك عليا يا ماما مقصدش
ادهم بتنهيده بابنتي كنتي قولي لزين او اسر حد منهم يتصرف معاه مش بنت لوحدك تروحي
مرريم بعياط وغطلت يا عمي غلطت ابنك ميسامحش ليه انا اول مره في حياتي اعصاه واخبي عليه
ندي خدتها في حضنها واكملت متلوميش علي قلب حبك وشافك بيتنهش فيكي من كلب ولا يسوي وكنتي بتكدبي عليه وكسرتي ثقته ابني بيحبك ومش هيحب غيرك بس عنيد شويه
مريم بعياط مش مهم المهم يفهم اني مش قصدي بجد واكملت لهشام هو انت تعرف عني اني وحشه كده يا خالي
هشام بحزن قطع لسان اللي يقول كده وبص ليها هي ومكه واكمل تعاالوا راحوا في حضنه والاتنين كانوا حقيقي منهارين وكل منهم وجعها مختلف
هشام وهو بيطبطب عليهم اكمل من وانتوا قد كده باخدكم في حضني واطبطب عليكم بس الحقيقه دي اقسي مره في حياتي لاني مش عارف اهون عليكم علشان انتوا غلطوا
مكه ومريم بعياط عارفين
هشام طيب اهدوا وكل حاجه هتبقي بخير باذن الله
سليم طلع الجنينه فبصت عليه مكه
هشام لاحظ واكمل روحي شوفيه كفاياكي عناد بقي
عزه بحزن روحي يا مكه ربنا يهديكي يابنتي ياريت كان اتكلموا من زمان مكنش كل ده حصل
مكه بدموع حاضر قايمه
———————————-
في الجنينه سليم واقف ومديها ضهره
مكه بحزن ودموع سليم
سليم بحده من غير مايلف اكمل نعم
مكه بدموع ممكن تلف تكلمني
سليم لف واكمل بجمود نعم يا مكه جايه تضايقني كلعاده ولا تقوليلي متعملش فيها دكتور عليا ولا انت مش ولي امري يا سليم
مكه بدموع لا يا سليم جايه اقولك اللي لو كنت قولتهولك من زمان مكنش ده كله حصل كابرت وعاندت نفسي وكنت بغيظك اعتقدا مني اني هخليك تتحرك وبرغم اني سمعت بنصيحه ندي مرات عمي الا اني ملحقتش انفذها بردو واتاخرت
سليم بتنهيده عايزه تقولي ايه يامكه
مكه بدموع انا بحبك يا سليم
سليم غمض عنيه بوجع واكمل بحزن تعرفي انا بقاالي كام سنه مستني منك بس انك تحسسيني انك بتحبيني مش تقوليها لا احساس بس وانتي استخسرتي فيا حتي اني احس بحبك ليا وجايه تقوليهالي فعلا متاخر لما خربت بس اريحك وانا بحبك يا مكه ومقدرش احب غيرك بس اللي حصل مش قادر اتخطاه بسهوله ومشي
مكه بدموع يعني بترفض تكون معايا حتي لما سمعتها يا سليم
سليم وقف وبصلها بحزن واكمل وانتي عايزاني اعمل ايه
مكه بدموع كفايه بس احس انك جمبي وانا هصلح كل ده وحياتك عندي انا عايزه بس تبقي جمبي وتسامحني علي كل اللي فات
سليم ادالها ضهره ومشي شويه بعيد عنها وهي كمان لما شافته مشي ادته ضهرها وفضلت تعيط بقهر علي حالها
سليم وقف ولف واكمل مكه
مكه بدموع نعم
سليم بدموع للاسف بحبك يا جزمه ومش هسيبك لوحدك انا معاكي ومسامحك يا مكه
مكه بفرح مصدقتش نفسها جريت لحد ماوصلتله واتعلقت في رقبته وحضنته وهو حضنها بحب وشوق سنين
مكه بدموع فرح بحبك اوي يا نصي التاني ونصيبي الحلو
سليم باس راسها واكمل ده انت تعبتي اهلي يا مكه تعبت يخربيتك ياشيخه
مكه بضحك تشكر مقبوله منك ياعم لاجل ان ابوك غالي عليا بس
سليم بضحك سيبك من ابويا وفكري معايا يا جلابه المصايب هنصالح اختك وزين ازاي
مكه مش عارفه فكر معايا واكيد هنلاقي حل
————————————
في اوضه زين
كان تعبان جدااا وعمال يرجع في الحمام
الباب خبط فطلع فتح
زين بحده خير
مريم بدموع عايزه اكملك
زين. بتعب ودوخه وانا معنديش وقت اسمعك
مريم بخوف سندته واكملت مالك يا زين فيك اي يا حبيبي وفاجاه فقد وعيه تماما وهي مسكاه
مريم بصراخ زييين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)
للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي)