روايات

رواية حديث المدينه الفصل السادس 6 بقلم Spirito e Routine

رواية حديث المدينه الفصل السادس 6 بقلم Spirito e Routine

رواية حديث المدينه الجزء السادس

رواية حديث المدينه البارت السادس

رواية حديث المدينه الحلقة السادسة

نور تمسمرت مكانها….=هيق. تلها معقوله يانور هتبقي انانيه
ايوه بس….
لم تكمل جملتها وهرولت سريعا اتجاه عماره تقابل عمارتها
هرولت سريعا اتجاه الدور الرابع حيث تسكن تلك المسكينه
كادت تدق الباب…. ولكنها انصدمت عندما وجدته مفتوح بالفعل…
فزعت واعادت للخلف ببعض الرعب…. ولكنها اجمعت نفسها
وهي تنادي بصوت مهزوز من الخوف
=ساميه! انت هنا
ولكن بدون اي صوت…. ظلت تمشي علي طراطيف اصابعها
وتصارعت ضربات قلبها بخوف وهي تردد
=ساميه……
لتنظر بترقب في احدي الغرف وتنصدم من مما رأته لترجع للخلف برعب وقدمها لاتكاد تحملها……..&
________________♡________
=ايه ياعم رميو مش كفايا عزف بقااااا.
نطق بها أسر وهي تتشكل علي ملامحه الغضب وبشده
نظر سيف برفع حاجب .. لينطق مندهشا من نبرته
=مالك ياأسر
أ
سر وهو يجلس علي الفراش بإهمال ويشد شعره
=مالي… مش عارف انام من ساعه ماجينا وانت نازل عزف
لما راسي كبرت
ضحك سيف عاليا…. ليضع الجيتار بحرص علي طرابيزه خشبيه كبيره…… ليقول بغمزه..
=علي بابا
أسر نظر علي ابن عمه بعين تكابر الدموع…….
=قلتلك الف مره ماتعزفش اللحن ده
هم سيف وجلس بجواره…. وهو يستند بكف يده علي كتفه
متحدثا بنبره ملئت بالحكمه
=الماضي ماهو الا درس نتعلم منه مش نتألم منه الماضي خلق علشان نعيش بسلام في الحاضر مش علشان نعيش في عذاب في الحاضر انسي ياأسر
أسر نظر عليه بنصف عين… ليقول بنبره عجزت عن وصف حالها…. ليرسم بسمه ساخره علي شفتاه…
=انسي!!!!!!!!!!
سيف حرك رأسه بنعم عده مرات… ليتحدث بنبره كلها ثقه وتحدي… وهو يخطو خارج الغرفه
=ياابن العم انت لو مانستش وحدك الدنيا هتعمل واجب و هتنسيك والدنيا مش بتدي حاجه ببلاش
ليتركه وهو يتجه نحو المرحاض قاصدا الوضؤ ليؤدي صلاه القيام كما اعتاد……..
في حين أسر أغمض عينه بألم لتذهب منه ذكري ربما حاول مرارا وتكرار نسيانها…. ولكن ان استطاع العقل ان ينسي كيف للقلب ان ينسي وهو لايحمل نفس الخلايا ولم يحمل نفس القوه…….
فلااااااااااااش✨✨✨
=ساميه ماتت ياأسر ساميه ماتت
باااااااااك……..
فاق من شروده علي سائل يلامس خده
ليحاوط وجهه بكف ييده ماسحا تلك الدمعه التي خانته
ويتحدث بعين تتشبه بالحقد والكره………مكررا……
=ساميه ماتت ماتت انت لازم تفوق بقاااااااااا
________♡_____________________
في صباح يوم جديد☀
كانت تنام علي وهي تستند برأسها علي ايد الكرسي…..
وقدماها تممدهم علي طرابيزه امامها…. وشعرها علي وجهها بشكل رائع مغيب للعقل……. لتفوق علي صوته الرفيع وهو يتث بجوار اذنها
=هل ستظلي نائمه هكذا!!؟!
لتستيقظ بفزع…… ثم وجهت نظرها عليه بعين تحمل شرار غضب
=انت يابتاع انت مش هتبعد عني بقي
اونيست رفع يداه لأعلي… بستسلام
=انا هنا فقط من آجل
لم يكمل جملته….. قاطعته وهي تقول ساخره
=”انا هنا فقط من آجل زهرتي ” ياعم حفظت ايه ياربي الهم ده كنت ناقصه انا واحد فضائي كمان و
اوقفها….. صوتها وهي تتحدث بضعف
=اه انا فين؟!
اقتربت منها نور مسرعه وهي تتحدث بخوف
=ساميه انت كويسه؟!
ساميه وهي تفتح عيونها ببعض الضعف.. وتضع كف يديها الذي يضع به الكنولا….ويجري المحلول في وريدها
علي رأسها بألم
=انت مين؟ وانا فين ايه اللي جبني هنا؟!
نور بحزن علي حالتها….. نطقت برفق
=ماتقلقش ياحببتي انا نور…. وانت بخير دلوقت الدكتور طمنا عليكي
ساميه تسائلت بضعف ولم تستطيع فتح جفونها=ن نور مين؟!
نور ببسمه =انا نور علي جارتك اللي قص
ولم تكمل جملتها…… وكأن سكب عليها دلو به ماء بارد
وهي تري ساميه تتراجع للخلف برعب=لا لا لا ابعدي عني
نور بصدمه تراجعت للخلف واجتمعت الدموع في عيونها بصدمه و…..💧
____________♡_____________
لو أنت مكان نور هتكمل في مساعدتها؟!
لو انت مكان ساميه هيبقي ده رد فعلك؟!
من رأيكم كلام سيف صح…. وفعلا الماضي المفروض ينسي
ولا من الصعب ينسي؟!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حديث المدينه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى