روايات

رواية حب وهمي الفصل السادس 6 بقلم رحاب جمال

رواية حب وهمي الفصل السادس 6 بقلم رحاب جمال

رواية حب وهمي الجزء السادس

رواية حب وهمي البارت السادس

رواية حب وهمي الحلقة السادسة

مش قاسم بدران اللي يتعمل فيه كده من واحدة زيك .
ايلا بدموع : وانا مش هسمح لك تقرب مني انت فاهم
قاسم شد علي ايدو وبصوت مكتوم : انا عايزك تجيبي اخرك
ايلا جريت علي البرنده واقفت علي سور
قاسم بيحاول يهديها “اتقدم خطوات بسيطه “: انزلي انتي اتجننتي ولا ايه
ايلا بصوت عالي :اه اجننت خليك عندك
قاسم بقلق : طب متتحركيش تعرفي ان اي حركه منك دلوقتي هتكوني تحت
ايلا : عارفه عشان كدا بقولك ابعد عني وسيبني
قاسم بتمثيل لفت وشه ناحيه تانيه : طب انا همشي اهو انزلي
ايلا حركت نفسها عشان تنزل وقعت من علي سور وايديها مسكت في الحديدة
قاسم جري عليها ومسك ايديها وطلعها
ايلا بزعل وعيونها بتلمع : انت السبب في اللي كان هيحصلي دلوقتي انت معندكش احساس ولا دم
قاسم خدها ودخلها جوة الأوضه وقفل ها بالمفتاح
ايلا بتعجب : انت عايز ايه
قاسم ببرود : عايزك
ايلا بغضب : انا مش عايزاك جوازنا باطل اصلا و انا مش راضيه بيك لو اعرف انك العريس مكنتش وافقت من بدايه
قاسم بيقلع جاكت : سيبك من كلام اللي ملوش لازمه دلوقتي انا اللي اعرفه دلوقتي اني عايزك ف اهدي كدا وخلي الامور تمشي
ايلا بخبث : صح عندك حق
قاسم قرب منها ولمس خديها : شوفتي لما تسمعي كلام بتبقي حلوة الزاي
ايلا قربت منه بوعيد وحاطه ايديها علي رقبته : وانا مقدرش مسمعش كلامك
قامت ضربتو برجلي ها تحت الحزام وطلعت تجري
قاسم نزل علي ركبوا بوجع : يا بنت المجنونه والله لاوريكي
ايلا دخلت اوضه وقفلت علي نفسها
قاسم قام يلحقها بصوت عالي : افتحي الباب دا
ايلا بتحاول تستجمع كلماتها وقوتها : مش هفتح انت ايه ياخي مافيش حاجه بتاثر فيك
قاسم بغضب : لو ما فتحتيش الباب دلوقتي هكسره على نفوخك انتي سامعه افتحي يا بت
ايلا ضمت نفسها علي سرير بخوف
قاسم ضرب بايدو علي الباب بكل قوة : انا هعرف الزاي اتصرف معاكي الظاهر متعرفيش حاجه عن الادب وتربيه بس انا موجود و هعرفك ازاي تحترميني بس صابرك عليا .
مكالمه من سلمي اخته .
قاسم مسح علي راسوا وظفر بضيق : الووو يا سلمي
سلمي بزعل : ابيه انت فين من ساعت ما بابا سافر وانت مش بتيجي عندنا انت نسيتنا ولا ايه .
قاسم نازل علي سلم : نسيت مين يا عبيطه انا بس مشغول شويه الايام دي بس النهاردة اعدي عليكم واجيب لكم شويه حاجات معايا وكل حاجه نفسكم فيها
سلمي بفرحه : ربنا يخليك لينا يا ابيه
قاسم : فين امي و ملك وكريم
نستوب تعالوا اعرفكم ب سلمي
سلمي : بنت لطيفه عندها 14 سنه في تانيه اعدادي طالعه من الاوائل كل سنه علي دفعتها متفوقه جدا
نرجع بقي يا حلوين 🩵
سلمي : كريم فوق في غرفته بيلعب على الكمبيوتر وملك بتذاكر عشان عندها امتحان رياضيات وماما نايمه
قاسم : ماشي يا حبيبتي انا شويه وجاي .
سلمي بحب : تيجي بسلامه يا ابيه باااي
قاسم قفل الخط : سلام .
اخد مفاتيح العربيه وخرج شغل العربيه ومشي دخل في مول ضخم جدا وجاب لبس منه لاخواته قعد اكتر من ساعه
عشان يجيب لهم احسن الحاجات .
بعد ما خلص دخل محل حلويات جاب جاتو وكل أصناف الحلوي خلص ودخل كل حاجه العربيه ومشي.
بعد دقائق وصل.
قاسم شايل كل الشنط علي ايدو
سلمي بفرحه ابيه قاسم وصل جريت فتحت الباب : حمد لله على سلامتك يا ابيه
قاسم بحب نزل الشنط من علي ايدو حضنها : الله يسلمك يا حبيبتي
سلمي بصدمه : ايه كل شنط دي
قاسم ملس بايدو علي خدها : افتحيهم قولي لي رايك
ملك وكريم خرجوا من ا وضعهم لما سمعوا صوت تحت في الصالون .
ملك وكريم نزلوا بفرحه يسلموا علي قاسم
ملك بسعادة : ابيه انت هنا من امتي انت وحشتني قوي
قاسم : لسه واصل دلوقتي جبت لكم كل نفسكم فيه
كريم : قاسم انت ليه مش بتقعد معانا هنا ونكون جنب بعض
قاسم قرب منه وحط ايدو علي كتفه : اوعدك لما اخلص اللي ورايا احاول اجي وقعد معاكم وبعدين انا جنبكم واي شي محتاجينه بيجي لحد عندكم اي ناقصكم.
كريم باصص في الارض : ناقص وجودك معانا
قاسم بتنهيده بيحاول يغير الموضوع راح جاب شنطه من الشنط : جبتلك حاجه كان نفسك فيها
كريم حاول يخمن ايه دي معرفش قرر يفتح الشنطه
كريم بصدمه : دا احدث لاب توب نزل مصر .
قاسم : هااا ايه رايك
كريم قام حضنه بحب : بجد شكرا
قاسم بحب : شكرا ايه يا عبيط دا انت اخويا صغير امال فين امي
ملك : نايمه فوق
قاسم : لسه نايمه طب انا طالع اشوفها
طلع سلم علي مامته فريدة ونزل قعد مع اخواته شويه ومشي متجه للشركه يخلص شويه شغل هناك
الساعه 8 مساءاً
في قصر قاسم
ايلا فتحت الباب براحه نزلت تحت براحه لحد ما اتاكدت ان قاسم مش موجود دخلت المطبخ عملت ساندوتش جبنه وجابت عصير ليمون
وفتحت التلفزيون وقعدت تتفرج ..
قاسم وصل وركن عربيته وفتح الباب
ايلا بصدمه …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وهمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى