رواية حب وهمي الفصل التاسع 9 بقلم رحاب جمال
رواية حب وهمي الجزء التاسع
رواية حب وهمي البارت التاسع
رواية حب وهمي الحلقة التاسعة
قاسم في نفسه : ( مستحيل تكون ايلا )
اتحرك لقدام عشان يشوف اذا هي ولا لا وكان خلاص قدمها بي خطوات بسيطه
يوسف بصوت عالي : استاذ قاسم
قاسم لف وشه ناحيه يوسف وقال : لحظه رجع بص تاني ناحيه ايلا اختفت هي واختها من المكان قاسم اتجنن و بص لي يوسف بغضب قال بعصبيه اللغي الانترفيو.
يوسف بقلق : بس
قاسم ما ادلوش اي اهتمام ومشي من قدامه و شغل عربيته وطلع بيها وحاول يلحقهم عشان يعرف اذا كانت هي ايلا ولا لا
قاسم في نفسه ” انا متاكد انها هي بس الغريب مافيش اي علامه بهاق علي وشها انا هحير نفسي ليه انا هستناها عند بيتها واشوفها لحد ما اتاكد بنفسي اذا كانت هي ولا لا ”
قاسم ساق عربيته متجه لبيت ايلا بعد شويه من الوقت وصل وركن و طفي النور العربيه ونيم الكرسي لورا عشان ما حدش يلاحظ وجوده .
ايلا ومريم وصلوا الشارع كانوا مبسوطين جدا بعد ما شافوا مطعم ثاني واكل وانبسطوا واتصوروا وكانوا بيتكلموا في الشارع وسط كلامهم ايلا افتكرت موقف مريم مع الامن .
ايلا بثبات : بس مكنش ينفع اللي عملناه مع بتاع الامن .
مريم : دا متخلف
ايلا ضربت مريم بخفه : عيب يا مريم فجاه ايلا لحظه عربيه قاسم ولكن كذبت نفسها .
كل دا وقاسم باصص علي ايلا ومصدم من شكلها الزاي البقع السمراء اختفت من وشها وكان برج من دماغه هيطير ومش مصدق وشاف قد ايه طالعه زي الملاك بشعرها السحري الاسمر وملامحها الطفوليه بشرتها صافيه البيضاء
قاسم بص في ساعه شاف ان الوقت لسه بدري قرر يستني شويه
ايلا ومريم طلعوا دخلو اوضتهم ….
مريم رمت الشنطه علي كرسي قعدت علي سرير ومددت رجليها
و ايلا غيرت هدومها واخدت ملابس ودخلت الحمام تاخد شاور
وشويه وخرجت نشفت جسمها وسرحت شعرها وقعدت علي طرف تاني من السرير ريحت راسها على المخده وبصه للسقف افتكرت قاسم
مريم : مالك وشك مصفر كدا لية
ايلا : قد ايه كنت غبيه
مريم باستغراب : لية بتقولي كدا
ايلا : عملت قيمه لشخص معندوش قلب شخص بياخد بالمظهر قلبه زي الحجر ميعرفش معني الحب.
مريم : مرايا الحب عاميه معرفش كنتي بتحبي في ايه
ايلا : مش مهم بقي اهو راح لي حالوا..فين شنطه ؟.
مريم بتشاور بايديها : هناك عندك علي كرسي .
ايلا فتحتها
مريم بتسالها : بدوري علي ايه .
ايلا : بشوف قزازه البرفان بتاعتي بس غريبه شهادة الميلاد بتاعي مش هنا انتي شيلتي ها معاكي .
مريم : لا دوري عليها كويس
ايلا نزلت كل اللي في شنطه بس مافيش اثر للورقه قالت انا متاكدة انها كانت معايا بس راحت فين
مريم : يمكن وقعت .
ايلا : انا هنزل كدا ابص عليها تحت
مريم : اجي معاكي
ايلا لبست الشبشب وقالت لا خليكي
فتحت الباب ونزلت تبص علي السلم بتركيز خرجت قدام الباب تشوف
قاسم ببرود : بدوري علي دي
ايلا بخضه : انت ان ت بتعمل ايه هنا
قاسم قرب منها ومسك خصلات شعرها : حد يقول لجوزه برده انت بتعمل ايه هنا
ايلا بعصبيه : جوز مين
قاسم : واطي صوتك
ايلا بغضب : انت تمشي من هنا دلوقتي بدل ما الم الناس عليك انت سامع وهات الورقه دي بتعتي .
قاسم لف ايدها ورا ضهرها : عايزك تهدي تسمعيني كويس عشان دا في مصلحتك .
ايلا بصوت عالي : هتعمل ايه
قاسم شد ايديها بقوة : تعالي
راجل صواب المسدس على مريم
_مريم : سيبني يا حيوان
ايلا برعب : مريم
مريم : ايلا الحقيني
ايلا : سيبها قولوا يسيب اختي
الاب بخوف : سيبها ابوس ايدك انت عايز ايه وانا اعملوا..
قاسم بغضب : عايز مراتي
ايلا بدموع : ما تخافيش يا مريم
الام بانهيار : انت مش طلقتها ايلا ما بقتش مراتك .
قاسم ضغط علي ايدين ايلا بغضب : مين قال ايلا لسه علي ذمتي وبعدين انا لو عايز اخدها كنت خدتها بس انا عايزها تروح معايا بكامل إيراداتها عشان لو ما جتش معايا هخلص عليكم واحد واحد .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وهمي)