روايات

رواية حب وانتقام صقر الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الفصل الرابع 4 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الجزء الرابع

رواية حب وانتقام صقر البارت الرابع

رواية حب وانتقام صقر
رواية حب وانتقام صقر

رواية حب وانتقام صقر الحلقة الرابعة

رن هاتف اسيا فردت بتعب شديد من اثر الضرب
اسيا.ايوا يا امنيه في اي
امنيه بصوت كله دموع. تعالي ونبي بسرعه امل منهاره خالص ومش عارفه مالها
آسيا بقلق من نبره صوت امنيه.حاضر حاضر مسافه السكه اكون عندك وخدى بالك منها بالله عليكي لحد بس ما اوصل عندكم
امنيه .حاضر
اسيا قامت بتعب شديد وهي بتتالم شعرت بدوران شديد وضعب يدها علي دماغها
روما لاحظت تعب اسيا فالحقت بيها بسرعه كبيره
روما بقلق علي شقيقتها
.مالك يا آسيا اي فيكي
اسيا. بتعب وصوت مخنوق بالدموع ولكن جاهدت لا تظهره لها وباتت ترفض ضعفها يبدى لاى شخص
سلامتك بس شويه تعب وهيروحوا لحالهم

 

 

روما بنظره ملئية شك.ازاى بس وانتي مش قادره تسندى طولك اهدى واقعدى ومش تعملي اي مجهود
اسيا.قامت من مكانها وتوجهت الي خزانه الملابس وتحدثت باعتراض
لا مينفعش لازم اروح اشوف امل مالها حالتها مطمئنش خدى بالك من ايمي ولبسيه هدومها وراحي معاها الحضانه لحد ما اجي
روما بقلق علي حاله شقيقتها وخصوصا انها خارجه بمفردها الي الخارج قلقة ليسوء بيها شئ سئ
روما بدعاء
.ربنا معاكي ويسترها عليكي يارب ويحفظك من كل شر
ثم شردت قليلا فيما يحدث لهم من ظلم زوجه أبيهم ومعامله أبيهم معاهم وكيف كان قبل ما يتزوج هذه المدعوه التي تسمه عطيات وكيف كان يدللهم ويمرحون مع بعض كاسرة سعيده ثم انهمرت دموعها علي وجنتيها بصمت واردفت بخنقه حسبي الله ونعم الوكيل في اي حد ظالم احنا خلاص تعبناه يارب خلاص مبقاش في طاقه الطف بينا يارب وهونها
ثم نهضت من مكانها وخرجت الي الخارج قابلت عطيات ومياده نظرت لهم بقرف واحتقار ثم دلفت الي المطبخ
عند عطيات ومياده
شوفي البنت قليله الادب تبص علينا ازاى وتمشي
تفوهت بيها عطيات بغضب وغيظ شديد⁦
مياده بابتسامة خبيثه. استني عليا بس يا ماما والله لو ما خلاتهم ركعوا تحت رجلي ما ابقي بنتك
عطيات بفرحه لانها استطاعت تزرع الحقد والكره في قلب ابنتها
عطيات بفخر.جدعه يا بتي تربيتي طبعا عاوزاكي توريهم المرار وتشريبهم العذاب والمرار في كاسان ثم اردافت بشر كبير يا احنا يا بنات منال في المخروبه ده
ثم نظروا لبعضهم البعض وظلوا يضحكون بشر
#
#################
يتحدث شخص ما مجهول بغموض قائلا
مجهول 1. كده كله تمام يا باشا

 

 

مجهول2.يعني الخطه نجحت
مجهول 1.ايوا يا بيه زى ما خططه بالتمام
عاوز نعملوا حاجه تاني ونقضي عليه
مجهول 2.بابتسامه خبيثه
لا لا كده تمام اوى واهه قرصه ودن صغيره مني تفكيره بيه علشان مايبقاش يلعب معايا تاني أصل لعب معايا خطر
مجهول 1.ماشي يا باشا احنا تحت معالي سيادتك في اي وقت وفي أي مكان
مجهول 2. ماشي كده تمام ولو احتاجتك في حاجه هقولك علطول سلام موقت وتعال خد الشيك
قفل الموبايل وظل يبتسم بخبثه ويتمتم بصوت خافت
اما اشوفك هتعمل اي انت صح ليك تار قديم معايا وعاوز تنتقم مني وتخلص مني بأي طريقة
بس انا هعرفك مقامك كويس وال عملته ده انا النهارده قرصه ودن بسيطه مني واستذكر كمان وظل يبتسم بخبث
&&&&_________$__&&&&&&&&&
وصلت آسيا الي المكان ال هتقابل امنيه وامل في
اسيا بخوف علي امل.اي مالك يا حبيبتي اي فيكي واخدتها في حضنها
امنيه بدموع علي حاله صديقاتها
. من ساعه ما وصلنا هنا وهي مش مبطله عياط ومش قادره تحكي اي حاجه
آسيا بعتاب لامنيه
.كنتى اتصلتي عليا طالما تعبانه كده
امنيه بزعل.
انا اول ما لقيتها تعبانه اتصلت عليكي
اسيا بهدوء.
بس يا اموله يا قلبي قوليلي مالك وصلي علي النبي كده
امل ببكاء وتعب
.عليه اف افضل ال صلاه والسلام
اسيا بحنان وهي تطبط عليها
.احكيلي مالك اي في استني كده
آسيا بنداء علي الجرسون
لو سمحت تلاته ليمون
الجرسون بادب.حاضر يا فندم
امنيه بصوت مخنوق.

 

 

كلنا حالنا يغم ويجيب المرض
اسيا باعتراض
.لا يا امنيه مش تقولي كده حرام قولي الحمد لله في الصره والضره
امنيه باقتناع من كلام اسيا
الحمد لله على كل شيء
الجرسون اتي عليهم بالمشروب وتحدث
اهو يا انسه اتفضلي
اسيا بلطف.ماشي شكرا
نظرت اسيا الي امل خدى اشربي واهدى واحكيلي في اي مالك
بعض وقت وليس طويل
ها يا امل قوليلي مالك
امل.هقولك
فلاش بااااااك
$$$$$$$$$$$$$$$
صباح الخير يا ست الكل
ام امل. صباح الورد يا حبيبتي
امل.عامله اي وبابا اي اخبار صحته النهارده
ام امل بحزن عميق.انا الحمدلله يا بنتي بس ابوكي ربنا يشفيه ويخف ويرجع لينا احسن من الاول
امل بتفاؤل وامل عظيم. اكيد ربنا هيشفي عنه علشان احنا مش لينا غيره بعض ربنا
امل بروح مرحه لتخفف من هذا الجو المشحون بتوتر وقلق
بس اي الحلويات ده ما اكيد بابا كل يوم يشوف الحلويات بالمنظر ده وسكره مايعلاش ازاى بقا هي قوليلي وغمزت ليها
الام بكسوف
.بس ابنت عيب اي الكلام ده
امل بمشاكسه

 

 

.طيب وحياه ام عبصبور بتاعت الجرجير انك موزه فحت يا امي ويبختك يا سليم بيها
ام امل.
بضحك عليها سليم حاف كده يا جزمه
امل بمرح.
لا برضه عيب سليم بالجبنه وحلاوه طحينه ثم اردافت اي بتغيرى عليه ولا اي ثم قامت من مكانها وبتعدل في هدومها قائله ده انا زى بنته برضه
ام امل.
بضحك شديد علي ابنتها وانها استطاعت أن ترسم الابتسامه علي وجهها من تأني
خدى يا امل عاوزاكي قالتها الام بصرامة
امل بخوف وتوتر مصطنع
.هتعملي اي مش مطمئنالك
ام امل بضحكه بتحاول تدارهاا.
تعالي بس ومش هتندمي هتاخدى بالشبشب فوق قافكي
امل بخوف وحطت أيدها علي قفاها
.ونبي كله ال الشبشب وطلعت جرى علي غرفتها
ظلت الام تضحك علي ابنتها الجميله والمشاكسه
&&&&&&&&&&
اند بااااك
&&&&__________
آسيا بفضول.
هاااااا كملي اي ال حصل
امل بتعب
. لا خلاص مش قادره خليها مره تاني

 

 

اسيا بتفاهم.
اوك براحتك في اي وقت احنا موجودين لنسمعك
امل بشكر.
ربنا يباركلكم ومش يحرمني منكم ابدا والله من غيركم مش عارفه كنت عملت اي ورحت فين
امل وامنيه بمرح وغمزو لبعضهما
.كنتي راحتي عند ام عبصبور بتاعت الجرجير
امل بغضب مصطنع.
اي يا كلاب عاوزين اروح عند ام عبصبور ده كان عبصبور مسك فيا وحلف طلاق تلاته ما يسبني
امل وامنيه ظلوا يضحكون
ثم اردافت اسيا بمرح وغيظ
طيب ما انا عندى فكره اي رايك ابت امنيه نجوزها ليه واها نبقي عملنا حاجه صح وافقنا راسين في الحلال
امنيه بضحك
.يايريت والله وهو في أحلي ولا اشيك من عبصبور ده حته سكله (سكره)
امل بغيظ منهما.
اللهي عفريت ياخدكم ويرميكم في بئر مالها قرر يا بعيده منك ليها
ثم ضربت اسيا علي كتفها بهزر
اسيا بالألم شديد. اااااااااه
امل بخضه.مالك يا بنتي في اي
اسيا بدموع محبوسه.
اصلي انا ونازله من علي السلم وقعت علي دراعي بكتفي
امنيه بملاحظه شديده.
ازاى وريني كده شافت دراع آسيا اتصدمت.ده مش وقعه ده انتي لو داخله في حائطه مش هيبقي كده دراعك ده مزرق اوى
امل وامنيه نظروا لبعضهم بشك من كلام اسيا.
آسيا قولي بصراحه اي في مالك ومين ال عمل فيكي كده
اسيا بتهرب من الاسئله

 

 

. مفيش حاجه زى ما قولتلكم وبعدين يلا نمشي علشان روما سيابها لوحدها في البيت
امل وامنيه تفهموا الوضع الذى فيا اسيا ومش رضيو يضغطوا عليها لأنهم يعرفون جيدا انها عنيده لابعد الحدود ولن يستفدوا باي شيء منها وبعدين كل وحده اسيا وأمل ذهبوا علي بيتهم وامنيه ذهبت الي شغلها
*********************
في شركه حمزه الاسيوطي
يبان عليها الفخامه والطرز الحديث كام هي حقا تحفه
قاعد بكل هيبه علي مكتبه يرن هاتفه
حمزه. ايوا
المجهول 1…………./
حمزه.ايوا بس مين معايا
مجهول 1…………./
حمزه بغضب وقفز من علي مكتبه. نعم بتقول اي
مجهول 1………../
حمزه وهينط الشرار من اعيونه
وقسما بالله ما تقربوا علي حاجه لاتندمو اخر ندم
مجهول 1…………../
يا ولاد*************
قفل المجهول الخط معاه
حمزه أتصل علي رجالاته
ايوا يا بقر انتوا فين تعالوا بسرعه علي المكتب
بعض وقت ليس طويل.
دلفوا رجالاته الي المكتب.
جز علي أسنانه بغضب قائلا.

 

 

تعالوا بسرعه ورأى وعلي الله الكلام ده صح انتوا ال هتروحو فيها
فذهبوا الي المكان الذي دله عليه الشخص
ياااااااا ولاااااااااااد**********تفوءها حمزه وهو غاضب وعيوانه هطق الشرار منها عملته ابن******* مايبقاش اسمي حمزه الاسيوطي لو مخليتكم ندمتوا انكم مديتو ايديكم علي حاجه اسيدكم
&&&&&&&&&&&&&
في شركه صقر الحديدى قاعد بكل وقار وشموخ خلف مكتبه يأتي اليها اتصل يرد بانزعاج
ايوا اي في يابني
المجهول………….
صقر.اوك ماشي يلا سلام.
الشخص……….
أغلق الاتصال مع هذا الشخص المجهول وتنهاد بتعب وتمتم بخفوت انت ال اطاراتني اعمل فيك كده وحاجه كمان علشان تعرف مين هو صقر والعب معاه صعب اوى
ثم قام من علي كراسيه واخذ جاكت البدله ومفتاح السياره وغادر الشركه بكاملها
############
هي. اي ايوه يا باشا
تفوهتها بخوف من هذا الثور الهائج
هو. وقسما بالله لاطربقها فوق دماغكم كلكم انا يتعمل فيا كده
هي بخوف وتوتر. طيب اي ال حصل احكيلي انا مش عارفه انت بتتكلم عن اي
هو اسمعي مخزن من مخازني بقي فخمه

 

 

وبدأ يسرد عليها ما حدث
هي بخوف وذعر شديد منه
انا مكنتش اعرف اي حاجه والا اذا كنت قولتلك تاخد بالك
هو بغضب :وشر كبير يا انا ياهو ثم ارداف بعنف انا ليه بعتمد علي وحده عاهره زيك غورى من وشي واغلق الهاتف معاها من قبل ما يمسع جوابها علي كلامه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى