رواية حب وانتقام صقر الفصل الثالث 3 بقلم إسراء أبو شنب
رواية حب وانتقام صقر الجزء الثالث
رواية حب وانتقام صقر البارت الثالث
رواية حب وانتقام صقر الحلقة الثالثة
حكمت بغضب.انتي يا زفته آسيا
اسيا بادب.نعم يا بابا في اي
حكمت بصوت غاضب اهتزت له جدران منزلهم
.اي ال عملته في مياده ده
فنظرت اسيا ال ما يتحدث ابيها
هنا اتسعت أعينها بصدمه مما نظرت إليها ثم تحدثت بصدمه
اسيا وما زالت الصدمه تاثر فيها.ميااااااده
عطيات بردح.اه يختي مياده ال بهدلتيها وضربتيها
ثم اردافت بدموع مصطنعة
هو يعني علشان ملهاش مكان تبهدلو فيها كده ده حتي ميرضيش ربنا
مياده بدموع مصطنعه
.شايف يا بابا حكمت اسيا عملت في اي ده كله علشان قولت لايمي عيب ومش تعملي كده تاني راحت هي جات وخنقتني وقطعتلي شعرى وضربتني بالكف علي وشي اهو حتي شايف وفضلت تفرجه علي اثر الضرب
آسيا بصدمه وكانه جردل مياه ساقع اتسكب عليها.بس انا والله مش عملت حاجه غير…..
قطعها هنا
حكمت بنره غضب.انتي تخرسي خالص وحسابك معايا بعدين
ثم تحدث بحزن علي مياده وعطيات
حكمت. اي البتقوليه ده يا ام مياده البيت بيتكم وال عاوزينه اعملوا ثم نظر ل اسيا بغضب واردف واي حد يكلمكم قولولي انا يا ام مياده وانت يا مياده
ثم اسيا تحدثت بصدق.بس والله انا معاملاتلهاش حاجه غير مسكتها من شعرها بس ده فعلا لو دخلت في عربيه نقل كبيرة مش هيحصلها ده كله
عطيات بقرف .طبعا ما انتي تقتلي القتيل وتمشي في جنازته
حكمت.حقك عليا يا مياده يا بنتي وانت كمان يا عطيات متزعليش وانا هعلمها الادب بنفسي ثم أمسك اسيا من ذراعيها بقوه شديده وادخلها الغرفه ودفعها بشده علي الأرض انا لو معلمتكيش الادب ميبقاش اسمي حكمت شرع في فك الحزام واسيا اغلقت أعينها باستسلام ولسه هيضربها
رومااا بدموع.مسكت في اسيا جامد وقالت بصوت كله دموع لو عاوز تضرب اسيا يبقي تضربني قبلها علشان هي والله معملتش اي حاجه انا شفتها من اول ما مياده ضربت ايمي
حكمت.يبقي انتوا ال جناته علي نفسكم
وفضلت ايمي تعيط جامد فاذهبت إليها روما وحملتها
حكمت. انتي يا بت ال******* تعملي كده وش اجرام طيب ده انا لو مخليتك عجز تي ومش قدرتي توقفي علي رجلك ميبقاش اسمي حكمت
وبدا يضرب فيها وهي كالعاده لا حياه لمن تنادي كانها جسد بلا روح
ايمي وروما بصوت.كله ترجي ونبي يا بابا تسبها علشان خاطر ربنا حرام عليك ال بتعمله فينه ده ارجوك ثم ذهبت إليه بصوت كله ترجي. ابوس رجلك يا بابا تسبها وحياه اغلي حاجه عندك
حكمت.بصوت كله تعب من شده الضرب في اسيا
المره ده هسيبك بس والله المره الجايه ماحد هيرحمك مني يا بت منال
**************************&
صقر بيتكلم في الموبايل بغموض
صقر.عملتلي ال قولتلك عليه
الشخص.ايوا يا باشا كله تمام
صقر.مش عاوز ولا غلط ولا رقبتك انت ال هتروح
الشخص يتحدث بصوت مرتجف من شده الخوف منه
.لا يا صقر باشا كل حاجه ماشيه زى ما حضرتك خطط لها بالتمام
صقر.
خلاص ماشي تخلص المهمه وتجي تاخد حسابك ثم قفل الخط
وتحدث بمكر .لما اشوفك يا******* وهتجي راكع وتترجيني وتندم علي ال عملته مع صقر الحديدى ال يلعب بالنار مع صقر ميزعلش لما يتلدع بيها لما اشوف بقااااا هتعمل اي وتعرف مين هو صقر فعلا قطع تفكيره رنه الموبايل
صقر.ايوا مين
احنا استقبال المستشفى يا فندم الاستاذ زياد فاق دلوقتي وطالب يشوف حضرتك
صقر تنهاد بارتياح
صقر.اوك جاي مسافه السكه
هرول صقر الي المستشفي وصل إلي الغرفه فتحدث
صقر بجديه.الف سلامه عليك يا زياد
زياد بصوت كله تعب.الله يسلمك يا صقر
صقر بغموض .احكيلي يا زياد اي ال حصل
زياد بتفكير.حاضر يا صقر هقولك علي كل حاجه
فلاش باك$&&&&&&&&
الموبايل تباع زياد ظل يصدر رنين
زياد.الووو ايوا مين
شخص مجهول.مش مهم تعرف مين انا معايا كلمتين اقولهم وتحطهم في عقلك كويس وتبقي عارف معني الكلام ده علشان متندمش
زياد بانفعال من تهديدات من هذا الشخص الغير معروف
زياد.ما تخلص تقول ال عندك ورأيا شغل انا مش فائق لاكلامك ال ملهوش فائده معايا
الشخص .بضحكه مستفزه
ماشي يا استاذ زياد مقبوله منك اسمعني كده ل هقوله
اولا كده انتوا تنسحبوا من الصفقه من غير كلام
ثانيا.تقنع صاحبك المحترم انه ينسحب ومن غير شوشره
ثالثا.وده الأهم لو منفذتش ال قولتلك عليه تقرأ الفاتحه علي روحك وعلي روح صاحبك ثم ارداف باستفزاز
.اه صح ده انتوا مش هتلحقوا تقرؤها خلاص انا هبقااا اقرأها ليكم
زياد بغضب. وانت فاكر نفسك مين علشان تهدد وتتكلم كده باينلك يبني بتلعب في عداد عمرك وانت فاكر نفسك انه صقر هيسكت ليك ثم ارداف بابتسامه (علي هذا المسكين وما صيصابه من صقر) حضرتك من كلامك كده متعرفيش هو مين صقر الحديدى ابقي اسال عليه والناس تقولك هو مين
ثم قفل الموبايل في وجهه
اند بااااك&&&&&&&&&&&&&
زياد. بس هو ده كله ال حصل وبعض كده انا نزلت علشان اروح اشرف علي المخازن وانا وفي الطريق العربيه لفت مني ومحستش بنفسي ال وانا هنا
صقر ببعض من الغضب.ومين علي وش الارض يقدر يهدد صقر الحديدى انا لو ملخيتهمش يترجوني علشان ارحمهم من تحت ايدي مايبقاش اسمي صقر
زياد بالألم.هو انت يا صقر عرفت مين ومين السبب وراء المخطط ده كله
صقر يملس علي شعره بغضب.اه اعرفه واعرفه جامد جدا كمان
صقر بتفكير وتوهان.طيب مين يا صقر
صقر بغموض.مش وقته يا زياد دلوقتي انت تشد حالك علشان تخرج حالا واهم حاجه لو جاء البوليس تقولهم حادثة ومقدرتش اتحكم في العربيه وعملت حادثة وبس
زياد محادثًا نفسه ####
عارف يا صاحبي دماغك ده اي فيها ومش هترحم حد خصوصا لو حد وقف في طريقك اما بالك بقااا ال بيهدد ربنا يستر في الأيام ال جايه
قاطعه صقر ببعض من الغضب
.فاهم يا زياد
زياد بشرود.اوك حاضر
ثم قام صقر من علي كرسيه
.انا همشي دلوقتي ضروري لانه ورأى شغل كتير في الشركه وهبقي اسال الدكتور امتي تخرج بس انت شد حالك
يلا سلام
زياد بتوهان.سلام
&&&&&&&&&&&&&&&&&
استغفروا الله العظيم❤️
اسيا بصوت يعمه التعب من كثرة الضرب بها
&روما لبسي ايمي علشان تروح علي الحضانه علشان متتاخرش
روما بشفقه علي حاله شقيقتها وما اصابها من تعب وحزن
روما.حاضر يا اسيا بقولك يا اسيا و..قاطعهم رنه موبايل اسيا
اسيا بتعب.ايوا يا &&&&&
الشخص. &&&&&
اسيا بخوف. اوك حاضر جايه بسرعه مسافه السكه وخدي بالك منها انا مش هتاخر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)