رواية حب من اول لقاء الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد
رواية حب من اول لقاء الجزء السادس
رواية حب من اول لقاء البارت السادس
رواية حب من اول لقاء الحلقة السادسة
تنزل ريم مع سارة وهي تبدو مثل ملكات الجمال لينظر لها ذلك المتيم فلا يستطيع ان ينزل عينه من عليها
سارة .. ايه رايك انا الي الي اخترناها اللبس
مراد وهو ينظر لي ريم بغرام .. جميل اوي
سارة بخبث .. هو بودو الي جميل . وبعدين انا عايزة اروح معاكم
مراد بحزم .. لا مش هتروحي معنا
اقتربت سارة من مراد وهمست بخبث في أذنه .. طب ايه رايك اقول لي ريم انك بتحبها
مراد بتوتر .. طب انت هتعيطي ليه خلاص هاخدك معيا
سارة ببسمة نصر .. انا عارفة أن اخويه مش هيهون عليه زعلي
مراد بصوت واطي .. ربنا ياخدك
سارة .. بتقول حاجة يا مراد
مراد ببسمة مصطنعة .. بقول ربنا يخليكي يا قلب مراد
سارة .. انا قولت كده بردو
صعدو الي السيارة وذهبو الي مكان الحفل الخاص بي الشركة و كان جاسر بتظارهم
جاسر .. ايه ياعم كل ده الحمد لله أن الراجل ما مشيش
مراد .. كان في مشكلة رخمة أخريتنا
سارة .. انا مشكلة يا أبيه خلاص انا زعلانة منك
نظر جسار بكل حب الي سارة فهو كان معجب بها منذ أن كانو صغار
سارة وهي توجه كلامها لي جاسر .. في حاجة يا بابا
جاسر بي هيام .. لا هيكون في ايه يعني . انت عملة ايه يا سارة
مراد .. ياعم هي تمام زي القرد اهو . مش وقت الكلام ده دلوقتي . المهم انت عملت ايه مع رئيس الشركة التانية
جاسر بجدية .. اه صح هو جوه في القاعة دلوقتي . بس هتعمل ايه مع البنات مش هينفع نسبهم لوحدهم
مراد .. خلاص احنا ناخدهم معانا
ذهب مراد و جاسر مع البنات الي قاعة الاجتماع جلسو البنات خارج الغرفة التي فيها الاجتماع و ما أن انتهي الاجتماع خرج كلا من جاسر و مراد و اخذو البنات من القاعة الي الحفل
،،………..بقلم ليل مراد………….،،
مراد .. خلي بالك من سارة انا هاخد ريم ونروح نجيب شوية حجات
غمز جاسر لي مراد .. ربنا معاك
أخذ مراد ريم و ذهبو
سارة .. انت ليه قولتله كده هو هيعمل ايه
جاسر ببسمة .. هيعترف لي ريم . وبعدين انت مش نوية تتجوزي
سارة .. انا سنجل حتي الموت . انت مسمعتش أن السنجلة جنتلة
جاسر بغضب .. بت انت . انتي عارفة كويس أن انا بحبك بطلي الحركات دي
سارة .. وبعدين
جاسر .. هو ايه الي وبعدين
سارة .. يعني انت قولت الكلام ده لي كام وحده قبلي
جاسر بهزار .. انتم ليه كلكم بتسالو نفس السؤال
كنت سارة ستتركه وتمشي ولكنها امسكها
جاسر ببسمة لطيفة وهي.. استني انت بتزعلي بسرعة كده ليه . انا ممكن اكون عرفت بنات كتير بس انت الوحيدة الي شغلني و بعدين انا مش جاي اهزر انا عايز اتقدملك انا موافقة ولا لاء
سارة بدلع .. اممممم خلاص انا موافقة
في مكان آخر عند مراد وريم
،،…………..بقلم ليل مراد…………….،،
مراد .. ريم بصراحة أنا بحبك من اول يوم شوفتك فيك
جلس مراد علي ركبته و اخرج علبة بها خاتم
مراد ببسمة .. تقبلي تتجوزيني يا ريم
ريم بحزن .. بي انت خاطب جني وكمان انا معنديش عيلة انت اكيد الي انت حاسس بيه ده مجرد شفقة مش حب شكرا جدا علي كل حاجة بعد اذنك يا مراد
مراد ببسمة رقيقة .. طب ممكن تدني فرصة اتكلم اولا انا مش خاطب جني ده كان عمي و ابويا متفقين علي كده واحنا صغيرين و انا كده كده كنت هوضح سوء الفهم ده . أما بالنسبة لي ان انا مش بحبك انا الي حاسس وفاهم احساسي كويس وعارف أن محبتش حد ومش هاحب حد ابدا غيرك . توافقي تتجوزيني ياريم
ريم وعينها مليئة بالدموع .. انا موا فق بس انت مش هتسيبني صح
عنقها مراد ومسح دموعها و قال بكل حب بينما يلبسها الخاتم .. انا مستحيلا اسيبك ابدا و مش عايز اشوف دموعك ديت من النهاردة عايزك تنسي كل حاجة ونبداء من اول وجديد ايه
ابتسمت ريم .. طب انا عايزة اروح علشان اغسل وشي لأن شكلي اتبهدل خالص
مراد ببسمة .. ابدا شكلك حلو كده . انت حلوه في جميع حالاتك
شعرت ريم بخجل وذهبت بسرعة الي الحمام و كان مراد يتابعها بعينيه الي انا ذهبت
دقائق وعادة ريم وكانت ملامحها غريبة ولحظ مراد ذلك
مراد بقلق .. ريم انت كويسة
ريم .. اه انا كويسة بس عندي صداع من الاغاني العالية
مراد .. طب خلاص يلا نروح
ريم .. بس الحفلة دي معاملة علشان التعاقد و انت المدير مش هينفع تمشي دلوقتي
مراد .. انا معنديش اغلي منك
أخذ مراد ريم وذهب الي مكان جاسر وسارة
سارة ببمزاح .. علي كده وافقتي يا ريم كده كده اخويا مايترفدش
مراد .. ريم تعبانة ولازم نمشي
جاسر .. طب و الحافلة
مراد .. خليك انت لحد ما تخلص الحفلة وانا هيبقي اعتذر من فارس (صاحب الشركة التانية )
ذهب مراد و ريم و سارة الي السيارة بينما كانو يذهبون تصطدم سيارة ريم التي تفقد الوعي و ينزل صاحب السايرة لي الي تلك الملقي علي الارض و يكون حولها كلا من سارة و مراد .
….. .. انا اسف جدا يا مراد انا ماكنتش شيفها
مراد بصدمة .. لو حصلها حاجة اهيكون موتك علي ايدي
….. .. انا مقدر الي انت فيه بس احنا لازم نخدها لي اي مستشفى بسرعة وبعدين نبقي نتكلم
حملو ريم الي سيارة مراد و صعدة سارة معهم وأخذا ذالك الشخص سيرته ولحق بهم الي المستشفي
،،………….بقلم ليل مراد…………..،،
في المستشفي خرج الدكتور من الغرفة و جري مراد نحوه
مراد .. هي كويسة يا دكتور صح
الدكتور .. ايوه و كل الي عنها مجرد إثبات خارجية بس مش اكتر هي صحية حاليا تقدرون تدخلو تتطمنو عليها دلوقتي لو عايزين
دخل مراد و سارة بسرعة الي ريم ليتحدث مراد بي لهفة
مراد .. انت كويسة انا كنت هموت الحمد لله أن انت كويسة الحمد لله
ريم .. انا كويسة الحمد لله بس مين حضرتك
شعر مراد بصدمه و تحدثت سارة .. ريم انا سارة و ده مراد انت بتهزري صح
ريم .. هو حضرتك ازاي عرفة اسمي
شعر سارة وريم بخوف علي ريم و طلبة الطبيب دخل الدكتور الي ريم وخرج بعد فترة
مراد بغضب ..هي ازاي مش عرفانا يا دكتور
الدكتور وهو يتنهد .. غالبا أهمها فقدان في الذاكرة تقدرون تدخلو تتكلمون معها و تحولوا تفكاروها ممكن تفتكر
تركهم الدكتور و غادر دخل جاسر و سارة الي و حلو التكلم معها ولكنها لم تكن تتذكر اي شي ليدخل ذالك الشخص و تنهض ريم وتذهب اليه
ريم .. انت اتاخرت ليه انا كنت قلقانة مش انا مراتك حبيتك يا فارس كده تسبني لوحدي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)