رواية حب لن يموت الفصل العاشر 10 بقلم رحمة العواني
رواية حب لن يموت البارت العاشر
رواية حب لن يموت الجزء العاشر
رواية حب لن يموت الحلقة العاشرة
امير: انتي خلاص فضحتينا انتي ملقتيش غير ده ايه
اسماعيل: اسكت يا امير
اميرمسك صبا من شعرها
امير: انتي عارفه ربنا عمل فيكي كده ليه من غضبه عليكي يا شيخه انتي ايه مكفكيش انك هربتي مع الزفت اللي اسمه احمد وكمان ليكي علاقه بجاسر مش كفيا الصور اللي اتبعتت لبوكي عايزه ايه اكتر من كده
صبا بتتوجع وبتعيط: مين جاسر ده يا امير وصور ايه انا مش فاهمه حاجه
امير: انتي هتعمليلي فيها بريئه
اسماعيل بعصبيه: قولتلك اسكت يا امير
امير: ما هو انت اللي وصلتها لكده بسبب دلعك ليها يا بابا
مشي امير وسابهم
اسماعيل بحسره : اظاهر فعلا ان دلعتك بزياده زي ما قال اخوكي اخر حاجه كنت اتوقعها ان انتي اللي تكسري ضهري اول ما جيتي ع الدنيا وانا فرحت بيكي وفرحت ان هيكونلي بنوته تكون دلوعه ابوها وحياته تكون هي فرحته وكل حاجه لي هي اللي تشيل ابوها وقت ما يقع بس طلعت غلطان حسباتي كلها طلعت غلط
صبا كانت بتسمع الكلام وبتعيط وحست فعلا انها كسرت ابوها ومش قدره تصلح حاجه من الوضع ده
اسماعيل: مفيش حل تاني يا صبا غير انك تتجوزي جاسر ده ع الاقل علشان تجاوز اخوكي يمشي وعلشان منتفضحش
صبا برعب نعم لا لا يا بابا انا مش عايزه اتجوز
اسماعيل: بعصابيه ده مش اختيارك بعد اللي عملتي القرار بقي ليا انا واخوكي يا صبا وانتي توفقي وبس
كمل اسماعيل وهو قلبه بيتقطع ع بنته بس بيحاول يبين عكس كده انتي فكره انك لو فضلتي هنا هنعلجك مثلا علشان تقفي ع رجليكي وتشوفي من تاني لا تبقي غلطانه يا صبا دي اخر فرصه ليكي معيا
وسبها ومشي وهي كانت منهارده من العياط ومش عارفه تعدي من المصيبه اللي هي بقت فيها دي ازاي
امير راح لجاسر القسم
امير ببرود: محمود اتكلم معيا هو وعمي ونور علشان نحاول نتنازل عن القضيه للاسف زيهم زي مكنوش متوقعين اللي حصل
جاسر: وبعدين
امير: عندي ليك عرض وفقت كنا بها ومش هكمل ف القضيه
جاسر عرض ايه
امير: تتجوز صبا
جاسر قام من مكانه نعم اتجوز مين
امير صبا اللي خلبطها وده اخر كلام عندي
جاسر: واتجوزها ليه اصلا
امير: علشان هي مبقتش فرقه معنا خلاص وبما انك السبب ف اللي هي في ف خلاص خدها انت
جاسر: افهم من كده انك بتبيع اختك
امير بحسره وبهمس: هي اللي بعتنا كلنا
جاسر: بتقول ايه
انا قولت اللي عندي موافق تمام مش موافق خلاص
جاسر ولو اتجوزتها ومرتحتش هطلقها بعدها بعد ما يعدي ع جوزكم سنه ابقي طلقها بس بشرط
جاسر: كمان شرط
امير: خلاص السنه دي تعالجا وتساعدها ترجع زي الاول زي ماكنت السبب في اللي هي في تصلحه وترجعها من تاني زي الاول
جاسر: ولو الموضوع اخد اكتر
امير: يبقي تعالجها الاول وبعد كده تطلقها
جاسر في نفسه حل كويس اهو اخرج من هنا واعالجها فعلا علشان مبقاش حاسس بتإنيب ضمير من نحيتها واهي فرصه ادور علي ملاكي ده اسمها لغايه ما القيها واعرفلها اسم او اي حاجه عنها
جاسر فاق من تفكيره ع صوت امير
امير: بكلمك
جاسر: ها معاك
امير بتريقه: اه واضح قولت ايه بقي
جاسر: موافق
امير: بسرعه كده
جاسر: انت ليك ان اوافق وبس مش اكتر من كده وانا وفقت وبتمني ان الموضوع ده ميقصرش ع علاقتك بنور
امير: نور حاجع تانيه بالنسبالي مش معني ان ليها اخ زيك يبقي اخدها بذنبك
جاسر بعصبيه بيحاول يتحكم فيها: هطلع من هنا امتي
انهارده هيكون كتب كتبكم
جاسر: ماشي
فاقت صبا ع صوت المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
كنت صبا حسه انها مقسومه نصين وحسه ان اهلها بعوها حسه انها بقت عاله ع الكل حتي اللي هتتجوزه مبقتش حتي تعرف تعمل اي حاجه لنفسها ده غير المصيبه اللي هي شايله همها وخايفه جدا يكتشف ان هي مش بنت ودمعها خانتها وعيطت فجآه لقت ايد ع كتفها
جاسر بهدواء: يلا علشان نروح البيت
صبا بفزع: بيت مين لا انا قعده هنا
حس جاسر بخوفها وقلقها منه
هو حد قالك ان خاطفك ياريت تقومي يلا علشان مينفعش شغل الاطفال اللي بتعملي ده
صبا: لا مش همشي من هنا
امير: لا هتمشي مع جوزك يا صبا احنا معملناش كده علشان تفضلي معنا وتقرفينا
صبا اضايقت من كلامه ودموعها نزلت
جاسر بعصبيه: وانت مالك هي اصلا كلمتك
امير: ولا عايزها تكلمني يا عم
محمود: خلاص يا جاسر يلا علشان اروحك العربيه تحت
جاسر بص ل امير بعصبيه وشال صبا ونزل ركبه عربيه محمود ووصلهم شقه جاسر وكان اسامه معاهم
نزل اسامه وجاسر واتكلم معاه تحت الشقه بعيد عن محمود وصبا
اسامه: بتمني كده تكون ارتحت بعد اللي عملته
جاسر: بابا انا مكنتش اقصد صدقني
اسامه: تقصد ولا متقصدش المرادي لمنها يا عالم المره الجايه هنعمل ايه
وسابه ومشي نفخ جاسر بعصبيه البت دي خسرتني كل الناس من قبل ما اعرفها حتي وكنت هخسر مستقبلي بسببها ما بالك بقي لما اعرفها اكتر هتخسرني ايه نفسي
راح للعربيه وشال صبا وطلعها الشقه وحطلها ع السرير
جاسر: دي اوضتك من انهارده وانا اوضتي جنبك هنا لو احتاجتي حاجه اندهي
صبا: بخوف من المكان محتاجه حد يساعدني في البيت او يساعدني اتحرك لو عايزه اعمل حاجه
جاسر: اكيد هيكون في حد عندك من بكره وبإذن الله جهزي نفسك علشان العلاج الطبيعي هيبداء من بكره
صبا: علاج طبيعي لإيه
جاسر: هيكون لعينك مثلا
صبا: انا فاهمه انه لرجلي بس استغربت معلش
جاسر: استغربتي من ايه
صبا: انك عايز تعالجني ولا يكونش مش عايز تحس بالذنب وانك السبب ف اللي انا في
جاسر: ليه هو انا اللي انت بجري ع العربيه زي المجنون
صبا بعصبيه وعياط وافتكرت كل اللي حصل مها اليود ده : لا بس كنت بتسوق زي المجنون العربيه كانت سرعتها اكتر بكتير من الطبيعي لدرجه ان اصلا ملحقتش اشوف وشك
جاسر: حس بالندم نامي انهارده وبكره هيحصل زي ما قولتلك
صبا مردتش عليه ونامت
طلع جاسر من الاوضع وكان حاسس انه ظلم البنت دي جدا بس كان بيسال نفسه ايه السبب اللي يخليها تجري بالطريقه دي ف الشارع كده……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لن يموت)