روايات

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء الخامس والثلاثون

رواية حب غير مشروط البارت الخامس والثلاثون

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة الخامسة والثلاثون

منه بعياط اه يا ماما جيت اقولك حققتلك وعدك واديني شايله ابن ادم ومامتش زي ما فكرتوا
ساميه بدموع فرح حضنتها واكملت بعياط الحمدلله يارب الحمدلله تسلمي يابنتي علي اللي عملتيه ادم مش كده وانتي عارفه نحمد ربنا انك اتصرفتي الحمدلله يارب
عمر بدموع فرح يعني .. يعني انتي لسه حامل يا منه ??
منه بدموع اممم في شهرين وبصت لساميه واكملت انا معملتش كده لاني بحب ادم وعايزه ابني منه يا ماما
مالك وهو مصدوم طب ايه يجبرك تعملي كل اللي عملتيه ده يا منه انا دماغي وقفت بجد
منه بدموع منا جيت علشان اعرفكم لاني تعبت من فكره ان كله شايفني وحشه
ابراهيم بحزن انا قولت يابنتي انتي بتحبيه وكنتي كدابه محدش صدقني
منه بدموع اللي خلي جوزي صدق اني وحشه اكيد مش هلومهم هما
جيسي بحزن ادم صدق لانك فعلا قولتي كلام صعب يامنه
حاتم تنهد واكمل بحزن انا السبب انا اللي اجبرتها تعمل كده
عمر اتصدم و مسكه من قميصه واكمل بحده انت ياالا من يومك سبب في مشاكلهم وخراب حياتهم ارتاااحت كده قولي مبسوووط ???? مبسوط انك فرقت واحد عن مرااته وابنه ?? مبسوط بوجعهم هما الاتنين ??? رررد علياااا
منه بدموع سيبه يا عمر هو ندم وجيه يعرفكم الحقيقه
حاتم بص للارض واكمل بحزن معنديش حاجه اقولها لانك عندك حق فكل كلمه قولتها انا السبب فعلا بس لما طلبت من منه اعرف ادم الحقيقه ادم مشي فاجيت اقولكم انتوا علي حسب رغبه منه
مالك بحده قول اللي عندك وغور من هنا
جيسي مالك ميصحش ده في بيتنا
مالك بحده اسكتي انتي علشان انا مش طايقه ونفسي اكسره خالص اقسم بالله
ابراهيم بحده اتربي شويه واسكت ده في بيتك وبص لحاتم واكمل قول اللي عندك يابني
ساميه بدموع تعالي اقعدي شكلك تعبانه يابنتي متقفيش علي رجلك
حاتم رايح يسندها علشان تقعد اكمل مالك بحده متلمسهااااااش وابعدددد عنهااااا احسنلكككك
حاتم بحده دي زي اختي انت اتجننت
مالك راح سند منه قعدها علي الكنبه و راح وقف قدامه واكمل بحده اختك اااه ومكانتش اختك وانت بتحاول تعتدي عليها صح ??? مكانتش اختك وانت بتخرب حياتها ?? مكانتش اختك وانت نظرتك ليها زباله في الطالعه والنازله وبصله بكرهه واكمل بعصبيه علي قد كره ادم ليك علي قد كرهي ليك اضعاف …… مراات اخويااااا متمسكش حتي ايديهااا وتبعد عنهااا خااالص يا حاتم احسنلك
منه بحزن مالك هو
مالك بحده اسكتي انتي خالص وملكيش دعوه مطلبتش رايك
حاتم بحده غلطت اه بس قولت اني ندمت. واتغيرت ومنه تشهد بلكلام ده ودي بنت عمي وزي اختي فلما كنت بسندها مكنش في نيتي اي حاجه وربنا
مالك بعصبيه واحنا اهل جوزهاااا واحق بيهاا من ابوهااا نفسه فملكش دعوه بيهااا تااني ومنه عايزه حاجه هتطلبها من اخواته انا او عمر انما انت شكرااا كفايه اوي اللي انت عملته
جيسي بدموع مالك ممكن تهدي ارجوك
مالك بحده انا والله ما طايقه بس معلش يقول اللي عنده ومشوفش وش اهله تاااني
عمر اهدي يا مالك كده كده مش هيقدر يقرب منها تاني خلاص وبص لحاتم بكرهه واكمل اصل مهما تعمل وتتغير احنا مش هنصفي من ناحيتك فا احسنلك قول انت خليت منه تعمل كده ازاي وورينا عرض اكتافك ودي مرات اخونا واحنا هنحطها في عنينا
حاتم دموعه نزلت واكمل بتنهيده كلها وجع حقكم تقولوا كده واكتر وانا مش زعلان من كلامكم لاني فعلا استاهل ومنه بتحس معاكم انتوا بامان اكتر مني
منه بدموع حاتم ممكن تهدي والله خلاص انا مسمحاك
جيسي بدموع انتوا زودتوها اوي هو قال انه اتغير
مالك بصلها بصدمه واكمل افندم انتي بتقولي ايه ?? بعد اللي عمله فاختك واخويا تقوليلي زودناها !!!!
عمر لا يا جيسي مزودنهاش اللي عمله حاتم فعلا ميتغفرش ده خلي اختك موتت ادم بلحيا وفرقهم وكان هيبقي سبب في موت ابن ادم كمان
منه بدموع ده حقيقي بس هو ندم وفاق لنفسه وبقي عايش لمراته وبنته
جيسي بوجع وصدمه اييه مراته وبنته
مالك بصلها باستغراب من صدمتها
جيسي بتوتر اقصد يعني امتي حاتم اتجوز اصلا
حاتم بتنهيده بقاالي شويه ومراتي حامل في اول الخامس اهو
جيسي بصدمه ودموع وخطبت منه وانت متجوز يا حاتم !!!!
حاتم بحزن اه منا هحكيلكم
جيسي اتصدمت ومالك كان مركز مع رياكشنات وشها وزعلها ومستغرب اوي فاكمل ابراهيم اتفضل احكي يابني
حاتم بتنهيده هقولكم
فلااااااش بااااااااك
منه ماشيه في الطرقه ماسكه الفون وفاجاه لقيت ايد بتشدها لجوه والباب اتقفل
منه بتوتر وخوف ايه يا حيوان الطريقه دي عايز ايه مني وابعد عني كده
حاتم وهو بيبصلها بخبث اكمل هعرفك ياروح قلبي
وبعد عنها ورفع الفون علي ودنه واكمل الو يا محمود
محمود ايه ياباشا
حااتم ابتسم بخبث وفتح الاسبيكر واكمل انت فين دلوقتي
محمود قدام المستشفي يا كبير
منه استغربت فاكمل حاتم بضحك اممم ده انت سريع بقي طب قولي المسدس اللي معاك يخلص من اول مره ولا في امل يعيش
محمود بضحك لا عيب عليك يا كبير ده بيخلص من اول طلقه اصلا
حاتم بخبث طب هو فين دلوقتي
محمود ادم اللي انت قولتلي عليه نازل من علي سلم المستشفي دلوقتي اهو بس بيكلم حد ها ادوس
منه اتصدمت واكملت بصراخ وعياط لااااا يا حاتم ابووووس ايديك لااااا ادم لاااااا ونزلت عند رجله فقومها واكمل بابتسامه لالا ياروحي مش بحب اشوفك كده
منه بعياط وانهيار ابوس ايدك سيب ادم في حاله وانا هعملك الليي انت عايزه ارجوووك يا حاتم وحياه ربنااا ارجووك ااادم لا ابوس ايدك
حاتم بخبث خلاص يا محمود امشي دلوقتي بس لو كلمتك تاني نفذ علطول
محمود اوامرك يا حاتم بيه
حاتم بخبث سلام
محمود سلام
منه بخوف وعياط هعملك اي حاجه تطلبها بس ادم لا ادم والله عمره ما اذي حد وطيب هو بس .. بس غيران عليا شويه فضربك وانا انا هقوله ملوش دعوه بيك تاني بس ارجوك متقتلوش يا حاتم
حاتم بخبث اهدي ياروحي مش هقتله خلاص بس انتي وشطارتك بقي لو نقذتي
منه بدموع هنفذ. بس عايز ايه
حاتم بخبث عايزك انتي
منه اتصدمت وخافت واكملت بعياط حاتم انا .. انا مش هقدر اكون ليك
حاتم ابتسم واكمل بصي يا منون انا ااقدر اخدك بلعافيه عادي خالص بس انا مش حابب اعمل كده فاعايز اتجوزك فبلذوق تبعدي عن الواد ده
منه بعياط وعصبيه وانا قولت مش عايزاك هو بلعافيه ولا ايييه
حاتم شد كم الدريس قطعه فشقهت منه واكملت بعياط وخوف انت عملت ايه يا حيوووان انت ااتجننت وبقيت تداري دراعها بايديها
حاتم ضحك واكمل وريتك اني لو عايزك حالا هاخدك وغصب عنك عادي بس انا مش هعمل كده وقرب منها وهي خايفه وبترجع لورا برعب شديد واكمل في النهايه انتي بنت عمي وهمس بخبث فاحترمي نفسك وخليها حلال احسنلك انتي انما انا كده كده هاخد اللي عايزو
منه خافت منه اوي وفضلت تعيط واكملت حرام عليك يا حاتم انا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كده
حاتم بعصبيه من غير ام عياااط ووش هتنفذي اللي قولته وتبعدي عنه ولا اموته مفيش اختيار تالت واقسم بالله اعملها ومادخل السجن ساعه اللي هيقتل هيبقي من بعيد ومحدش هيلمحه وهيدفن المسدس وهسفره برا في ساعتهااا
منه خافت واكملت بعياط خلاص هبعد عنه بس نتخطب مؤقتا جواز لا
حاتم بضحك هو دلع بس تمام خليها خطوبه مؤقتا المهم ادم يخرج برا حياتك بلا رجعه ازاي دي متهمنيش انتي دوري علي سبب مقنع وسبيه بسببه
منه بعياط المشكله معمليش اي حاجه وحشه اسيبه بسببها
حاتم بحده والله ده شئ ميخصنيش دوري انتي بقي وابعديه عنك
منه بوجع وعياط تمام بس اوعدني مش هتخلي حد يقربله
حاتم بخبث لو نفذتي يبقي اوعدك
منه بعياط تمام وطلعت علي اوضتها جري وهي بتعيط
باااااااك
منه بدموع وساعتها شافتني جيسي وانا بكلم ادم وعرفت منه انه فعلا قدام المسشتفي وحاتم مكنش بيكدب فقولتله يركب بسرعه اوبر وهو. استغرب بس كنت عايزاه يركب بسرعه علشان خوفت حاتم يغدر ويخليهم يموتوه وعياطها زاد واكملت ولما ملقتش اي سبب وقدامك يا مالك هو رفض اتخطب لحاتم مؤقتا ملقتش حل تاني في النهايه هو حقه لاني مراته بس انا كنت عايزه اهاود حاتم لحد ما افكر بس ادم رفض اتخطب لحاتم نهائي فمعرفتش اخليه معايا وانفذ خطتي لانه رفض وكان لازم انفذ كلام حاتم من خوفي علي ادم فاختارت ابعد عنه بس يبقي بامان ولما لقيت ان عمو ابراهيم هو اللي عندنا استغليت الموقف لاني عارفه هو بيحب باباه قد ايه ومش هيسامح وهيبعد وقد كان بعد وكسرته بس قبل الخطوبه حاتم طلع كلمني وقالي انه ندمان وعايز يعيش لمراته وبنته واتفقنا اننا هنتخطب لانه تم اعلان عن خطوبتنا والناس كلها عرفت فمينفعش نلغي فاجاه واحنا بنلبس الدبل مراته وادم كانوا واقفين وشافونا بنضحك بس فعليا كنت بضحك لانه قالي مراتي لو كانت هنا كان هيبقي يوم اسود وانه افرض وشي علشان الناس ومش لازم ابين اني مغصوبه اوي كده وانا ضحكت علي كلامه عادي لاننا فعلا اتفقنا ان الخطوبه لعبه وقولتله متخيلتش تيجي اللي تخوفك كده وعياطها زاد واكملت بس ادم فكرني مبسوطه بخطوبتي لحاتم وجرحني وقالي انه قرفان من نفسه انه لمسني في يوم واني رخيصه وحيوانه وانه مش فارقله حملي زي منا مبقتش فرقاله وجرحني اوي يا ماما جرحني واخره مشي وسبني من غير مايسمعني واكملت بوجع وعياط ابقي انا كل همي هو وحياته وهو دمر حياتنا ومشي بكل سهوله ومهموش انه سابني لوحدي مليش غيره وبسببه بابا وجيسي وعمر ومالك وتاليا وانتوا كله كرهني مع اني فعلا مقصدش كده وفضلت تعيط
ساميه خدتها في حضنها واكملت بدموع حقك عليا يابنتي هو بردو غصب عنه اللي مر بيه مش قليل وانا بردو ظلمتك بس والله يا منه لو انتي ام وشوفتي منظر ابنك كده هتعذريني انا غصب عني
منه بدموع عذراكي يا ماما والله حتي ادم عذراه بس مش مسمحاه علي انه مشي وسبني ومدنيش فرصه واحده
عمر بحزن ودموع انا اسف يا منه بجد
منه بدموع متعتذرش مني انت اخويا الكبير يا عمر
مالك بدموع لازم نعتذر كلنا ظلمناكي وجينا عليكي وانتي ملكيش اي ذمب وبص لحاتم واكمل بحده الدور والباقي علي الحيوان ده وراح مسكه من قميصه واكمل بحده ده انا هكسر دراع اهلك اللي اتجرأ وقطع هدومها ويقربلها ده يا ابن الكلب يا واطي ورايح يضربه وقفته منه واكملت بدموع خلاص يا مالك علشان خاطري سيبه
مالك بعصبيه اسيب مين انتي مجنونه ولا ايه انتي عارفه ده كان عايز يعمل فيكي ايييه
حاتم بدموع سيبيه يا منه انا فعلا اللي استاهل وبص لمالك واكمل بوجع واضح في عنيه اقسملك بالله اني فعلا اتغيرت وكنت هاجي احكي لاخوك بنفسي انا لو متغيرتش مكنتش جيت حكيتلكم انا عارف ان ممكن متصدقونيش بس انا فعليا بحب مراتي وجايلي بنت وغيرت حياتي خالص وبقيت اشتغل في شركتي ومركز علي ده اوي ومش عايز من دنيتي غيرهم بس لاني حاسس بلذمب حاولت اصلح حياه منه بكل طاقتي وهي طلبت مني اني اجي اعرفكم انا متاخرتش بس فعلا يا مالك انا اتغيرت وبعتذر منكم كلكم ويرجع ادم واعتذرله بردو معنديش اي مانع
مالك حس انه صادق فاكمل تمام اعتذارك مقبول بس ابعد عن منه خالص مش اتغيرت يبقي ملكش دعوه بيها تاني
حاتم بدموع معلش اسمحولي اروحلها اسلم عليها واشوفها لو محتاجه حاجه بس والله
ابراهيم بحزن ابقي سلم عليها يابني مفيهاش حاجه في النهايه في بينكم دم انتوا ولاد عم
ساميه بدموع مش قادره انسي اللي انت عملته فابني ومراته بس معلش ربنا بيسامح واي وقت ابقي تعالي شوفها
منه بدموع انا هروح بيتي يا ماما مش هفضل هنا حاتم عايز يجي يجيلي بيتي ينور مقدرش اقوله لا
ساميه بدموع لا انتي مش هتمشي من هنا ومش هتروحي تقعدي لوحدك خليكي وسطنا انتي حامل لو تعبتي فاجاه مين يلحقك مينفعش
حاتم بتنهيده عايزه تيجي معايا يا حبيبتي تعالي عايزه تفضلي هنا افضلي عايزه تروحي بيتك تعالي اوصلك
عمر بحده حبك بورص هي تختار تقعد فين براحتها بس مفيش مرواح معاك
حاتم بتنيهده انا معايا مراتي مش لوحدي يا دكتور عمر
عمر لا معلش هي بردو لاما بيتها او حماتها او لو عايزه تيجي عند تاليا تعالي انما عندك انت لا
حاتم بحزن يظهر انك بردو مش واثق فيا
عمر بص يا حاتم انا عرفت واتاكدت دلوقتي انك اتغيرت وربنا يهدي الجميع بس صاحبي لسه بيكرهك ومش بيحبك وانا اكيد مش هيقولي مراتي امانه في ايديك واروح اقعدها في بيت عدوه مش مظبوطه واستحقر نفسي لو عملتها
منه بدموع انا عايزه اروح بيتي اانا وادم يا عمر
جيسي بحزن منه انا اسفه اوي بجد
منه حضنتها واكملت بدموع بس يا هبله انا اختك. ده انا اللي فخوره بيكي وبتغيرك اوي يا جيسي بجد
جيسي بحزن ارجوكي خليكي هنا
عمر بتنهيده هتسمعي رايي
منه بحزن اكيد
عمر خليكي مع حماتك .. منه رايحه تتكلم فاكمل يا منه اسمعيني مهما تقولي مينفعش تفضلي لوحدك عايزه تيجي معايا وتقعدي مع تاليا تنوري او تفضلي هنا انما واحده حامل لوحدها مينفعش ارجوكي لو خايفه علي ابنك صح افضلي مع حد متقعديش لوحدك ولما تولدي روحي زي ماانتي عايزه
ساميه بحب خدتها في حضنها واكملت هي هتفضل مع امها هنا وانا هحطها هي وجيسي في عيني
منه بحزن طب هفضل بس بشرط
مالك اشرطي زي مانتي عايزه
منه تنهدت بوجع واكملت ادم ميعرفش اني حامل
مالك بصدمه ازاي يعني انتي بتقولي ايه
عمر بصدمه لا فعلا بتهزري ازاي. ميعرفش انك حامل يعني
منه بدموع هو سؤال هسألهولكم هو ممكن يرجع دلوقتي ??
عمر بحزن هو للاسف لا لانه سافر تبع منحه وقدم ودفع كتير اوي فمش هيرجع قبل مايخلص ولو اتوظف هناك هياخد سنه كمان مثلا
منه بوجع ودموع تمام وراح كان هيجضهني وبعدين سافر ومهموش وسابني لوحدي انا اللي حاربت علشان اخلي ابني يبقي مالوش حق يعرف بيه ولا يعتبره ابنه لاني فعليا مش معتبراه ابوه مفيش اب بيقتل ابنه بس ادم مشكله بينا خليته كان هيعملها لولا انا اللي اتصرفت .. وقالي بلحرف انا ولا بحبك ولا هحب عيل منك وحتي لو عرف ان ابنه عايش هيقولي اييه .. الحمدلله ياروحي كويس انك مسقطيش بس انا كده كده مش هعرف ارجعلك دلوقتي لاني قدمت وسافرت صح ?? يبقي لا يا عمر مالوش لازمه يعرف لانه لو عرف مش هيعمل حاجه ولو معرفش مش هيعمل حاجه بردو في الحالتين ادم مش هينفع يرجعلي و انا هبقي لوحدي في حملي وولادتي ادم مشي ومستناش يسمع مني لمره واحده يبقي ميستحقش يقول عنه ابنه ده ابني انا وبس
ساميه بدموع بس يابنتي
منه بعياط وحده مبسش يا ماما ارجوكي لو ناويين تقولوا لادم انا همشي من هنا ومن القاهره كلها وهعيش لابني مع نفسي انما لو
ساميه بسرعه ودموع لالا خلاص متمشيش عايزه تحرمينا من حته من ادم زي ماهو حرمنا كلنا منه يا منة اخص عليكي ده انا كنت بحلم بليوم اللي اشوف فيه عيال ادم ومالك
منه بدموع تمام وهو سافر وقسي وقدر يبعد وسابني لوحدي ومكنش عااايز ابنه ده يبقي مش من حقه يقول عنه ابنه انا هربيه لوحدي ومش هعرفه بيه
جيسي بدموع بس هو يا منه قالي مره
منه بحده ودموع يقول اللي يقولوه اناا اترجييته يا جيسي قولتله ابوس ايديك يا ادم سبني اجيب البيبي ولو مش عايزني هبعد عنك بس زعقلي وقالي انتي معندكيش دم مش عايز اخلف منك وسابني بصرخ وطلع ولولا انا اتحايلت علي مني لولا عملت معايا الخطه دي ومع ذلك ساااامحته وقولت معلش يابت غصب عنه معلش مانتي السبب بس ده عمل ايه ??? ده بااااع وراح سااافر واتخلي وبعد ومنه اللي لو غابت عنه يوم يموت هيبعد عنها بمزاجه 4 سنين بحالهم واكملت بوجع ادم محبنيش لو حبني مش هيبعد
مالك بدموع هو راح يتعلم يا منه مش معناه انه بيكرهك ابدا هو كل واحد بيسافر بيكرهه اهله ومراته
منه بدموع مالك ده مهنش عليه يعرفني او ويودعني او حتي يعبرني ادم مشي ومعرفنيش اصلاااا وجريت علي المطار لما عرفت بس الطياره طارت قدام عيني وطار معاها اخر امل لياا ففكره انه يكون بيحبني لاني متوقعتش اهون عليه كده
عمر بحزن وبردو هو متوقعش يهون عليكي كده
منه بدموع وبحده انا غصب عني يا عمررر انا خوفت عليه وانا الوحيده اللي مظلومه مش هو ..هو راح يحقق حلمه حاتم رجع لمراته جيسي بان اصلها وطيبتها بسبب مشكلتي مع ادم واتجوزت مالك انما اناااا ?? انا جوزي بعد عني وكان هيموت ابنه وليه علشان خوفت عليه عياطها زاد واكملت انا حبيته اكتر ماهو حبني وخلاص كررت وانتهي الامر اليوم اللي ادم هيعرف فيه ان ليه ابن عايش هيبقي يوم ماهمشي من هنا وراحت جابت المصحف واكملت واحد واحد يحلف ان مش هيقوله اي حاجه ولما يرجع بقي ده جوزي وحسابنا نصفيه مع بعض
ساميه بحزن بس يابنتي
منه بدموع يا كلكم تحلفوا يا همشي والمصحف
وفعلا كلهم حلفوا علي المصحف ان مش هيقولوا لادم اي حاجه
منه شالت المصحف مكانه واكملت بوجع تمام هفضل هنا لحد ما اولد وهقعد في اوضه ادم بعد اذنك يا ماما
ساميه بحزن من غيز اذن يابنتي تعالي واصلك
منه بدموع انا هعرفها من نفسي وبصت لحاتم واكملت بدموع تعبتك يا حاتم
حاتم بحزن انا عملت اللي كان لازم يتعمل يا منه مفيش تعب.واتمني تكوني سامحتيني فعلا
منه سامحتك والله متقلقش ومشيت وفضلت تفتح الاوض وتقف قدامها وتمشي تاني لحد ماوصلت لاخر اوضه في الطرقه وفتحتها حست بريحته فيها فاتنهدت بحزن واكملت هي دي مش كده
ساميه بدموع اه يابنتي
منه هزت راسها بتمام ودخلت وقفلت
مالك بحزن اول مره استغبي ادم في كرار خده
عمر بحزن متوقعتش ابدا يكون الموضوع كده
ابراهيم بحزن بس انا توقعت وقولت مفيش بنت من بنات كمال زيه ابداا
ساميه بدموع صدقت يا حج وطلعت قد وعدها وبتموت فيه
حاتم بحزن انا اسف وبعتذر منكم مره تاني
ساميه بحزن ربنا يسامحك يابني خلاص محدش مبيغلطش
ابراهيم بحزن اهم حاجه تكون اتغيرت فعلا يابني انت جايلك عيله متستاهلش ان ابوها يكون وحش
حاتم بحزن اكيد والله يا حج خلاص بس عايزكم تكونوا مسامحني
مالك بتنهيده مسامحينك يا حاتم ولما يرجع ادم
حاتم بحزن لما يرجه انا هكلمه
عمر بحزن تمام كده محلوله همشي انا دلوقتي علشان اتاخرت اوي ياخالتي عايزين حاجه
ساميه بحزن سلامتك يابني
حاتم يلا السلام عليكم ومعلش هبقي كل وقت للتاني هاجي اشوف منه
ابراهيم تنور يابني
مالك وابقي هات مراتك معاك علشان نعرفها هي وجيسي علي بعض وبص لجيسي
جيسي اتصدمت من كلامه واكملت بابتسامه اه طبعا ابقي هاتها
حاتم بابتسامه ماشي عنيا يلا باي
جيسي باي
ونزل
مالك بصلها بصه هي مفهمتهاش ودخل اوضته من غير ولا كلمه
ساميه بحزن روحي انتي يابنتي ارتاحي يلا من الصبح بتعملي حاجات وانا هعمل لاختك تاكل وانام انا كمان
جيسي طب خليكي انتي انا هعملها
ساميه لالا حملك صعب يابنتي مش ناقصين الله يخليكي روحي انتي
ابراهيم اسمعي الكلام يا جيسي يابنتي وروحي ورا جوزك نامي يلا
جيسي بابتسامه تمام
ودخلت الاوضه لمالك لقيته واقف بيطلع هدوم من غير تيشرت وبيدور في الدولاب فاكملت بتوتر بتدور علي ايه وانا اجبهولك
مالك بصلها ورجع يدور تاني واكمل علي التيشرت الاسود
جيسي راحت وقفت قدام الدولاب واكملت اوعي انت انا هجبهولك ودورت وطلعته واكملت امسك اهو
مالك خده منها ولبسه وراح علي السرير ونام من غير ولا كلمه
جيسي استغربت واكملت مالك
مالك اممم
جيسي بستغراب هو انت زعلان مني في حاجه
مالك فتح عنيه وبصلها واكمل ليه هو انتي عملتي حاجه تزعل ?
جيسي بتوتر انا بسالك بس معرفش
مالك طلما متعرفيش يبقي مفيش حاجه يا جيسي لان لو عملتي حاجه تزعلني مفروض تكوني عارفها
جيسي بستغراب مالك بجد في ايه بتتكلم معايا كده ليه
مالك بتنهيده هو انا لو سالتك علاقتك بحاتم واصله لحد فين هتردي ??
جيسي اتصدمت واكملت بتوتر يعني ايه واصله لحد فين ده ابن عمي واخويا الكبير بس. مش اكتر
مالك اممم والصدمه اللي اتصدمتيها دي علشان هو ابن عمك واخوكي مش اكتر ??? ده غير ان انتي اتصلي بيه اول واحد ساعه اللي حصل بينا ورميتي نفسك في حضنه
جيسي بتوتر انت اييه الكلام الفارغ اللي بتقوله ده انا اتصدمت لان متوقعتش يبقي متجوز وهيخلف خلاص ويعمل القرف ده كله ويفضل يبص لمنة لانه متربي معايا ومتوقعتش منه كده زي نظره ادم ليك لما اعتديت عليا هو مكنش بردو متوقع ان يطلع منك كل ده وبلنسبه لاني كلمته ده علشان انا وحيده ماليش اخوات كبار غير منه وهو الراجل فا اتصلت بيه بحكم عايشين في بيت واحد بس
مالك بتنهيده تمام يا جيسي
جيسي بحزن مالك انت مصدقني
مالك بصلها بحب واكمل مصدقك لاني واثق فيكي اكيد مش هتكدبي عليا او تخبي عني حاجه والثقه هي اساس اي علااقه وانتي فعلا كلامك صح ومقنع مصدقكيش ليه
جيسي بلعت ريقها بتوتر واكملت الحمدلله انك بتثق فيا فعلا يا مالك ومتزعلش مني لو حسستك عكس ده
مالك باس ايديها واكمل بحب انا ساألتك لاني بغير عليكي وبحبك مش شك فيكي ابداا علشان تفهمي بس وصدقتك لاني بثق فيكي وفي كلامك وعارف ان فعلا مفيش في بيتكم حد غير حاتم فاعتبرتيه اخوكي واتربيتي معاه وفهمت ليه جريتي عليه اول واحد ساعه مشكلتنا وباس ايديها واكمل بحب بس عايز اطمنك انا مش ناسي الموضوع ده وبقالي فتره بحاول اجمع معلومات ولما اعرف مين السبب فانك تتأذي اليوم ده مش هرحمه وحياتك عندي
جيسي خافت اوي واكملت بابتسامه مزيفه سيبك من كل ده انا معرفش انت بتكرهه ايه وبتحب ايه فبعصبك كتتير متحكيلي عن صفاتك شويه
مالك ضحك واكمل بصي ياستي هقولك رغم انك بردو هتفضلي. تعصبيني انا مبحبش الصوت العاالي و
جيسي بضحك ادم قالي كل الرجاله كده
مالك بضحك ده حقيقي فعلا واكمل ومبحبش انك تكسري كلمتي ومبحبش تردي عليا في الغلط وتقاوحي ومبحبش الكدب يعني لو كدبتي في مره خوفتي مثلا تمام ده وارد بس تيجي تعرفيني انما لو انا اكتشفت لوحدي بقلب قلبه وحشه اوي يعني مبحبش تخبي عني حاجه فاهمه لان في النهايه في بينا ثقه جيسي سرحت في كلامه وخافت اوي وفضلت تفكر هيعمل ايه لما يعرف انها هي اللي حطت المخدر وكل ده لانها كانت عايزه حاتم ومالك كان بيتكلم بس هي كانت سرحانه خالص
مالك بس كده وبصلها لاحظ شرودها فاكمل وهو بيهزها انتي معايا ولا ايه
جيسي بانتباه ابتسمت واكملت اه معاك وضحكت واكملت وهحاول انفذهم
مالك بضحك ابقي قابليني لو نفذتيهم انا بحسك قاصده تعرفيهم علشان تعكسي بجد
جيسي ضحكت واكملت والله انت ظالمني
مالك بضحك اممم ظالمك اوي
في اوضه ادم منه قاعده حزينه اوي وقلبها واجعها ولفت نظرها تيشرت لادم واقع جمب الدولاب هو مخدوش معاه فمسكته ودموعها نزلت بوجع وقربته منها وغمضت عنيها واستنشقت ريحته بعمق وحضنته وفضلت تعيط وقامت خدت شاور ولبست التيشرت اللي كان واصل لحد ركبتها بلظبط وفردت شعرها وراحت علشان تنام في سريره لفت نظرها لوحه موجوده ورا السرير فقامت اتعدلت وطلعتها لقيتها لوحه ليها مرسومه باتقان وكانها تحفه فنيه وشكلها كان جميل اوي كأنها حقيقه ولحظت انه مكتوب في الاخر انها من رسم ادم ومكتوب بخط ورائع في اخرها
(( ابالغ ف مدح جمالك كما شئِت .. فمهما بالغت وجدت نفسي مُقصراً … حقاا ما اجمل القدر حين يهديني شخص يغيني عن العالم باكلمه))
منه قرأت الكلام وفضلت تعيط بصمت ووجع واكملت بدموع تسلم ايديك يا قلبي بجد جميله اوي هتواحشني اوي يا ادم اوي بجد وحطت الصوره جمبها والباب خبط فمسحت دموعها واكملت مين
ساميه انا يابنتي افتحي
منه فتحت ودخلتها وقفلت تاني
ساميه بصتلها واكملت بحزن طب ليه لابسه تيشرت ادم ده قصير استني اروح اجبلك حاجه طويله تلبسيها لحد ما نجيب هدومك
منه مسكتها واكملت بحزن لا ياماما انا عايزه افضل كده مرتاحه
ساميه حطت الاكل واكملت بحزن وهو يابنتي والله بيموت فيكي
منه بدموع مالوش لزوم الكلام ده خلاص
ساميه طبطب عليها واكملت بحزن طب. اهدي واقعدي كلي يا عمري
منه بحزن لالا ماليش نفس
ساميه لا مش هينفع انتي حامل لازم تنسدي نفسك بعدين ده انتي باين عليكي انك تعبانه خالص مش هينفع يا حبيبتي
منه بحزن والله يا ماما ماليا نفس
ساميه وغلاوه اللي في بطنك وربنا يجمعك بيه علي خير لتقعدي تاكلي مينفعش
منه ابتسمت بحزن وقعدت تاكل واكملت تعبتك
ساميه بحب تعبك رااحه يانورعيني المهم الاايام تجري كده وتجيبلنا حبيب قلب تيته ده
منه ابتسمت بحب واكملت ولو بنت
ساميه ضحكت واكملت تبقي حبيبت تيته مش مهم المهم تيجي بس كررتي لو ولد هتسمي ايه ولو بنت ايه ده فاضل شهرين اهو وتعرفي
منه ابتسمت بحب واكملت متفقناش انا وادم علي اي اسماء بس انا كنت مكرره مع نفسي لو ولد سليم ولو بنت ساره
ساميه اتفاجئت واكملت بدموع فرح انتي بتتكملي جد يا منه ?
منه بحب اه يا حبيبتي بتكلم جد انا بحبهم من كلام ادم عليهم بس ويستاهلوا ان حفيدهم او حفيدتهم يبقوا علي اسمهم
ساميه حضنتها واكملت بدموع فرح يا قلبي يابنتي والله انتي اصيله وزي السكر ومفيش منك فعلا
منه مسحت دموعها واكملت بحب من غير دموع يا مااما ده ربنا يعلم فعلا بحبهم قد ايه مع اني مشوفتهمش
ساميه بحزن الله يرحمهم يابنتي واكملت في سرها بوجع منه لله ابوكي بقي ربنا ينتقم منه ويتصرف فيه هو السبب فكل اللي ادم عاشه لحد انهارده
منه بحزن ماما هو ادم اللي رسم دي وشاورت علي الصوره
ساميه بحزن اه يابنتي رسمها من قيمه شهر ولا حاجه وكل ما كان يقول هيوريهالك ينسي هو ادم من زمان بيحب يرسم
منه ابتسمت بحزن واكملت اممم منا عارفه كان بيساعدني في المشاريع
ساميه بحزن مش عايزاكي تزعلي وتشيلي منه يا منة هو والله
منه بماقطعه لالا خلاص اللي حصل حصل تسلم ايديكي خلاص كلت وقامت دخلت الحمام وشغلت الحنفيه علي الاخر وفضلت تعيط وهي بتحاول تكتم صوتها
وساميه تنهدت بحزن و قامت خدت الصنيه وخرجت
————————————
في امريكا قاعدين بياكلوا كلهم وادم سرحان وزعلان اوي
مروان بابا
رامز وادم ايه يا حبيبي
مروان بضحك اقصد بابا ادم
رامز بضحك بعد كده حدد علشان بقي في 2 بابا
مروان حاضر وبص لادم واكمل انت مش بتاكل ليه هي ماما عملتلك الاكل وحش
ادم ابتسم واكمل لا يا حبيبي الاكل جميل بس بابا تعبان شويه
مروان طب مش انت دكتور ?
ادم بابتسامه اممم انا دكتور
مروان خلاص اكشف علي نفسك
ادم ضحك واكمل حاضر عنيا هكشف يا مارو بس مش تطلع انت دكتور وتكشف علي بابا احسن
مروان بمرح لا انا هطلع ظابط زي بابا رامز صح يابابا رامز
رامز بضحك صح يا قلب بابا رامز
سالي مروان كل وانت ساكت بطل رغي سيب بابا ياكل
مروان ماما انا مقصدش انا بس كنت بشوف بابا ادم مش بياكل ليه
ادم سبيه براحته يا سالي وبص لمروان وابتسم واكمل قول اللي انت عايزه يا حضره الظابط
مروان ابتسم واكمل لسالي شوفتي هو بيحب اتكلم معاه هو وبابا رامز
رامز بحب ياباشا انت اتكلم زي منتا عايز
ادم بخبث الا قولي صح يا مارو
مروان نعم
ادم بضحك انت عنيك خضرا كده زي مين ده انت احلي من ماما سالي
مروان بطفوله عيني حضره زي بابا رامز بلظبط
رامز بصله بحب
سالي شرقت وهي بتشرب واكملت كح كح كح وبصتله بحده واكملت انت مش زي حد يا مروان انت عينك خضرا عادي انت فاااهم
مروان بدموع انا مقصدش حاجه يا ماما انا بس
رامز بحده انتي ازاي تزعقيله كده انتي اتجننتي ده عيل صغير هو قال ايه يعني
سالي بحده انت اللي متدخلش بيني وبين ابني وانا بعرفه الصح من الغلط لو حد غريب قاعد كان يقول ايه يا حضره الرائد ما ترد
ادم محدش كان هيقول حاجه انتي كبرتي الموضوع وفيها ايه لو فعلا طالع لرامز هو عيب ??
سالي بحده لا يا ادم دي صدفه وهو مش طالع لحد وبصت لرامز واكملت بحده متدخلش من فضلك
رامز بحده سالي احترمي نفسك انا بقولك متزعقليش للولد وبعدين هو زي ابني زي ماهو ابنك متنسيش اني ربيته معاكي من يوم ما احمد اتوفي هو كان 3 شهور بس ولحد دلوقتي وانا بربيه وبخلي بالي منه معاكي وانا فعلا بعتبره ابني واكتر
سالي بعصبيه متقولش ابنككك ساااامع ده مش ابنككك ده ابني انااا واحمد وبس انا سبتك تهتم بيه لانه كان بيبتدي يساال فين بابا كل صحابي ليهم بابا فقولت انت وادم زي ابوه انما هتدخل في تربيتي لابني مش هسمحلك يا سياده الرائد
مروان كان عمال يعيط لما شافهم بيتخانقوا فادم راح شاله وطبطب عليه واكمل اهدي يا حبيبي مفيش حاجه وبصلهم واكمل بحده خلاص ممكن تهدوا وتبطلوا شغل العيال الصغيره ده
رامز اتوجع اوي من كلامها واكمل بدموع مش هقول ابني يا سالي عندك حق في كل كلمه هو فعلا مش ابني هو ابن حبيبتي ومن اخويا مش هقول غير ربنا يسامحك علي وجع قلبي اللي انتي السبب فيه حرمتيني من اني احقق حلمي باني اتجوزك واخلف منك وروحتي غدرتي بيا واتجوزتي صاحب عمري بس تمام انا مش هفضل اجي علي نفسي طول العمر وهشوف حياتي وهتجوز واللي بيني وبينك من انهارده اهتمامي بمروان لانه مالوش ذمب بس متخافيش هو مش ابني انا عارف
سالي بوجع تتجوز !!!!
رامز بوجع ودموع اه هتجوز بقالي سنتين بتحايل عليكي غير عمري اللي ضاع وانا بحبك من صغري كفايه بقي
سالي اتصدمت من كلامه واتوجعت اوي بس سكتت ورامز رايح يمشي وقفه مروان واكمل بابا رامز
رامز لفله واكمل بحزن ايه يا حبيبي
ادم نزله فراحله ورامز وطي لمستواه وحضنه فاكمل مروان انا مقصدش انك تزعل من ماما وتتخانقوا بس انا بحبك اوي وقولت ان عيني زيك علشان كده
رامز ابتسم بوجع واكمل وانا بحبك اكتر يا قلب بابا وعارف انك متقصدش
مروان مسح دموع رامز واكمل ممكن متعيطيش علشان خاطري
رامز حضنه واكمل بحب عنيا يا حبيبي مش هعيط وباس خده واكمل يلا اجري روح نام علشان افوط عليك بكره اوديك الحضانه اجري
مروان ابتسم واكمل حاضر بون وي
رامز بحب بون وي
وفعلا مروان طلع علي اوضته ورامز بص لسالي اللي واقفه باين في عينها الوجع وبص لادم فادم عمله بايديه تمام 👍 وغمز
ومشي وقفل الباب
ادم بخبث شايفك واقفه معرفتيش تنطقي يعني ?
سالي وهي لسه مصدومه وانت عايزني اقول ايه
ادم ابداا متقوليش انا اللي هقولك يا قلب اخوكي .. لكل انسان طاقه لما بتخلص بيتغير كليااا ورامز بصراحه كتر خيره اووي وكفياه حيال لحد كده مكنش هيفضل عمره كله وحيد ويتحايل عليكي تقبلي بيه لازم هيجي يوم يعرف انه بيضيع عمره في الحيال ويتجوز
سالي دموعها نزلت واكملت يوجع يعمل اللي يعمله عن اذنك طالعه انام وجريت علي اوضتها وهي بتعيط
ادم لنفسه قصدك طالعه اعيط مش انام ومش عايزاني اشوفك وتنهد واكمل هو ده الصح لازم تنطقي بقي كفاياكي
فلااااش باااك
ادم هو حل ومفيش غيره
رامز الحقني بيه بسرعه
ادم انك تتجوز
رامز بحده انت بتستعبط صح اتجوز مين انا مستحيل اتجوز غير سالي
ادم بضحك يا غبي هنقول كده وهي مستحيل تستحمل الفكره دي وهتعترف بحبها ليك
رامز حتي لو قولت اني هتجوز مش هتقول بسهوله لازم تحس ان ده حقيقي
ادم محنا هنحسسها بكده
رامز ازاي يعني
ادم انت ليك صحاب بنات هنا مصريين
رامز بتفكير اممم في زينه
ادم حلو اوي زينه دي ايه دنيتها مرتبطه او كده
رامز لالا مش مرتبطه
ادم طب وبلسنبالك انت ممكن تكون فيه ناحيتها
رامز لالا متقلقش مش بتحبني هي بتعتبرني اخوها واكتر وعارفه بموضوع سالي هي جارتي يعني فيلتها جمبي
ادم بابتسامه حلو اوي انت قولها انك عايز تعمل حوار علي سالي وانك هتخطبها مؤقتا قدامها وكده
رامز بحزن مفيش حل غير كده مش هقدر حتي لو تمثيل اكون لحد تاني يا ادم
ادم بضحك مش لو كملت سالي مش هتخليك تخطبها اصلا
رامز بحزن متاكد ?? يعني اقول لزينه
ادم بضحك قولها واتكل علي الله وثق فيا سالي مش هتخليك تلبسها الدبله اصلا
رامز بتنهيده علي الله هقولها
بااااااك
ادم بتنهيده اتمني فعلا اكون فاهمك صح يا سالي ودخل اوضته وتنهد بحزن وطلع الصور بتاعته هو ومنه كلها اللي معاه وعلقها علي الحيط. وقعد قدامها واكمل بحزن ودموع واحشتيني اوي ياريتك هنا اخدك في حضني واقولك قد اي انا تعبان من غيرك يا منه مشتقالك قد الدنيا كلها ومش عارف هبعد عنك ازاي اربع سنين ومسك فونه ورن علي عمر
عمر كان سايق عربيته وراجع بيته شاف رقم غريب رد واكمل ايوه مين
ادم بدموع ده انا ياعمر وده رقمي الجديد اللي جبته هنا المهم اطمنت علي منه
عمر بحزن اه يا حبيبي متقلقش زي الفل
ادم بدموع وهي عامله ايه دلوقتي لما عرفت اني سافرت
عمر بوجع مش كويسه ومقهوره منك اوي انك سافرت من وراها
ادم بوجع ودموع مكنتش هقدر اشوفها وامشي يا عمر كانت هتبقي صعبه اوي عليا .. المهم انا هكلمك كل يوم اطمن عليها وخلي بالك منها ارجوك
عمر بحزن حاضر ياصاحبي في عيني متقلقش
ادم ابتسم بحزن واكمل عارف منه في ايد امينه يلا هقفل معاك دلوقتي الوقت عندكم اتاخر تصبح علي خير
عمر بحزن وانت من اهله يا حبيبي
عند ادم قفل ودموعه نزلت بوجع واكمل بصوت موجوع انا جيت اعاقبك واوريكي اني هوصل لقتني بعاقب نفسي ببعدي عنك برغم كل وجعي منك مش قادر اكرهك ونفسي اشوفك واضمك لحضني ودموعه زادت واكمل بوجع بجد واحشتيني اوي عمري ماتخيلت اني هبعد عنك كده مش قادر يامنه مش قادر ومحتاج لحضنك اوي نفسي اشوفك واقولك ليه توصلينا لكده انا كنت عايز نكمل عمرنا اللي جاي كله سوا ومنتفارقش ابداا اااه يامنه علي قد وجعي منك علي قد حبي ليكي اضعاف كان نفسي اوي نحقق وعدنا لبعض بس برغم كل الاذي والاهانه والوجع اللي شوفته بسببك الا اني مش هقدر ابطل احبك دقيقه طول منا عايش قلبي مش هينبض غير باسمك انتي وبس
في بيت عمر في البلكونه عمر جيه وسمع صوتهم في البلكونه
سهير بحب والله فعلا انا كنت ظلماكي اوي تاليا يابخت عمر بيكي بجد يا حبيبتي
تاليا بحب والله ده يابختي انا بيه يا ماما تسلمي
عمر بضحك ايه ده هو في ايه دخلت بيت غلط ولا ايه بس لالا هي امي ودي تاليا مراتي
سهير بضحك ماشي يا حيوان لما اقوملك
تاليا بضحك انت مالك انت واحده وحماتها قاعدين بيرغوا دي حاجه تزعلك
عمر بضحك لا تزعلني ايه ربنا يهدي يا حبيبي ده انا فرحتي مش سيعاني بلمشهد ده
سهير ضحكت واكملت بحب عرفت اني كنت ظلماها اوي يا عمر بجد وفعلا هي غير نسرين خالص
عمر بضحك ده كده كده بس وطي صوتك شويه تسمعك ميصحش
سهير بضحك لا ماهي مشيت خلاص
عمر بستغراب غريبه ليه
سهير بتنهيده سيبك منها هي قالت همشي ومشيت
تاليا برفعه حاجب مشيت علشان ملقيتش امل منك بس فينها تيجي تشوف وانت خايف علي مشاعرها تسمع ان ماما بتقولي اني احسن منها كان الامل اتجدد عندها
عمر بضحك الله هو انت جيت
تاليا برفعه حاجب واستغراب هو مين ده اللي جيه ??
عمر بضحك النكد يا حبيبتي هيكون مين يعني
سهير فضلت تضحك فاكملت تاليا بحده نكد اه اهرب من الموضوع علشان انا بتكلم صح اوعي كده ودخلت من البلكونه وراحت اوضتها وقفلت الباب
سهير بضحك روح صالحها بقي
عمر ياحول الله يارب بزمتك عملت ايه دول عليهم هرمونات مش في حد
سهير بضحك علشان انت فعلا مره قولت قدام نسرين انا مراتي ست البنات ومفيش زيها اشمعنا دلوقتي. خوفت تسمع فا البت حست بغيره حقها
عمر بضحك الله هو انتي هتبتدي تطبلي لتاااليا يا ماما ..وانا فعلا قولت كده بس ساعتها كنا متخانقين انما دلوقتي البت جات اعتذرت منها وبقيت عادي من ناحيتها فبقول علشان ميحصلش اي زعل تاني ومقارنات ملهاش لازمه انما مش قصدي حاجه
سهير بضحك طب روح اجري بقي استلق وعدك
عمر بضحك ده انا ليا الجنه والله
وراح دخل اوضته سمع صوت الدش فهم انها بتاخد شاور فقعد مستنيها
وبعد شويه فعلا تاليا خرجت لافه علي نفسها الفوطه وسايبه شعرها ولقيته قاعد علي السرير اتخضت واكلمت بخضه بسم الله ياشيخ حرام عليك
عمر بضحك ايه شوفتي عفريت ولا ايه ما طبيعي هكون في اوضتي اومال هروح فين يعني
تاليا راحت تجيب لبس واكملت كنت تعرفني انك جيت انا فكراك قاعد مع ماما علشان مسمعتش صوت لما دخلت
عمر راح حضنها من ضهرها واكمل بهمس هو انا كده بحب الهدوء وقرب باس رقبتها بحب
تاليا اتوترت واكملت اتلم يا عمر
عمر بضحك الله انتي قلبتي عليا كل ده علشان نسرين
تاليا بحده ممكن متجبش سيره خرا دي
عمر ضحك واكمل وهو بيلف ايده حوالين وسطها عنيا بس كده ده القمر بتاعتي تؤمر
تاليا جابت دريس بيتي قصير وبعدت ايديه عنها ودخلت لبسته وطلعت ورايحه تنام عمر وقفها واكمل تاليا متهزريش مفيش بينك وبينها وجه مقارنه اصلا انا قصدت علشان هي جات صالحتك وخلاص قفلنا موضوعي للابد فمكنتش حابب تسمع وتحس بغيره منك وترجع تفكر فيا تاني انما انا قدامها قولت انك غير بنات العالم كله في عيني وست البنات فا بطلي جنان ها
تاليا بحزن تمام يا عمر
عمر بضحك لا بجد متتجننيش انا فعلا مقصدش حاجه
تاليا وانا علشان بحبك غيرت عليك مقصدش حاجه بردو
عمر شد وسطها ليه واكمل بحب انتي تغيري براحتك يا جميل بس تبقي واثقه انك ست البنات في قلبي ومش هيجي غيرك
تاليا بحب عارفه يا عمر
عمر باسها بحب واكمل وطلما انتي عارفه بتعصبيني لييه بس
تاليا بحب انا مهما كنت واثقه فيك مبعرفش مغيرش عليك فاستحملني بقي
عمر ابتسم واكمل بحب وماله ياست البنات من غير حاجه انا استحملك اصلا
تاليا وابتسمت واكملت طب اوعي بقي عايزه انام
عمر استني بس عايز اقولك خبر حلو
تاليا ايه قول
عمر بابتسامه منه لسه حامل ومسقطتش
تاليا فتحت عنيها بصدمه واكملت بدموع فرح انت بتتكلم بجد يا عمر .. طب طب ازاي ده حصل انا .. انا مش فاهمه حاجه
عمر بحب اه بتكلم جد بصي يا ستي منه انهارده كلمتني وقالتلي (( وحكالها كل حاجه حصلت))
تاليا بدموع يا حبيبتي يا منه قالتلي كل ده وحلفتني متكلمش بس مكنتش اعرف ان البيبي عايش الحمدلله بجد
عمر بحزن بس صعبان عليا اخبي علي ادم اوي يا تاليا حقه يعرف ده ابنه بردو
تاليا بتحذير عمر انت حلفت علي المصحف اوعي علشان بتعتبره اخوك
عمر بمقاطعه عيب عليكي مستحيل اعمل كده طبعا
تاليا طب ممكن تبقي توديني اي يوم اشوف منه يا عمر ارجوك
عمر باس جبينها واكمل حاضر يا حبيبتي عنيا والله هوديكي
تاليا حضنته واكملت بحب بجد بحبك اوي
عمر بحب وانا اكتر
—————————————–
عند رامز
رامز بحزن ها ايه رايك لو مش موافقه خلاص انا ممكن
زينه بحب عنيا ليك يا برو هساعدك طبعا
رامز بفرح انتي بتتكملي جد يا زينه موافقه فعلا ??
زينه بحب طبعا موافقه عيب عليك يا رامز انت اخويا
رامز بفرح بجد مش عارف اشكرك ازاي ووعد هيكون بينا احنا وصحابنا اللي عارفين بس
زينه بحماس.خلاص تمام عنيا ليك ويارب فعلا بقي تتكلم ده انا تعبتلك والله
رامز بضحك يارب علشان بجد فعلا تعبت وجبت اخري
زينه بضحك طب هروح انا بقي علشان ورايا كام حاجه كده
رامز تمام روحي
وفعلا قامت مشيت ورامز قعد يفتكرر
فلاااااش بااااااك من اربع سنين
عند رامز
رامز بحزن ها ايه رايك لو مش موافقه خلاص انا ممكن
زينه بحب عنيا ليك يا برو هساعدك طبعا
رامز بفرح انتي بتتكملي جد يا زينه موافقه فعلا ??
زينه بحب طبعا موافقه عيب عليك يا رامز انت اخويا
رامز بفرح بجد مش عارف اشكرك ازاي ووعد هيكون بينا احنا وصحابنا اللي عارفين بس
زينه بحماس.خلاص تمام عنيا ليك ويارب فعلا بقي تتكلم ده انا تعبتلك والله
رامز بضحك يارب علشان بجد فعلا تعبت وجبت اخري
زينه بضحك طب هروح انا بقي علشان ورايا كام حاجه كده
رامز تمام روحي
وفعلا قامت مشيت ورامز قعد يفتكرر
فلاااااش بااااااك من اربع سنين
ادم بستغراب انت جايبني علشان تطلب مني ايد سالي ??
احمد بابتسامه ودي فيها ايه غريب يا ادم مش فاهم حسك مستغرب
رامز كان واقف مصدوم بس معرفش يتكلم خالص لان محدش يعرف بحبه لسالي غير ادم
ادم بتنهيده عموما يا احمد انت اخويا وصاحبي واكيد مش هعز سالي عليك عارف انك تحميها بروحك بس لما اخد رايها الاول هقولك
سالي طلعت من اوضتها واكملت موافقه يا ادم وياريت يا احمد لو عايزني يكون فرحنا الخميس الجاي بعد 3 ايام من دلوقتي
احمد بابتسامه ده انا عنيا ليكي
رامز بصلها بصدمه ووجع واكمل وهو بيحاول ميبينش الخميس الجاي ده بدري جدا
ادم بصدمه من كلامها اكمل اه انا بقول كده بردو خدي وقتك وفكري يا حبيبتي احمد مش مستعجل
سالي بجمود لا قولت رايي وهو الخميس الجاي لاني مش هبقي فاضيه قبل كده ولا بعد كده واحمد يعرفني وانا اعرفه من واحنا عياال مش مستاهله خطوبه
ام سالي بابتسامه بصي يا سالي انا عارفه ادم صحابه كلهم حاجه تشرف واحمد ولا رامز ولا عمر كلهم عيالي زي مابعتبر ادم ابني بلظبط بس هو اخوكي يا حبيبتي ورأيه بردو مهم ففكري براحتك
سالي بوجع وانا قولت يا ماما عايزاه واعرفه كويس ومش مستاهله خلاص بقي
ادم بص لرامز بوجع اللي دموعه نزلت وهز راسه بمعني وافق خلاص فااكمل ادم بتنهيده خلاص علي الله يا احمد موافقين بيوم الخميس
احمد بابتسامه وفرح تسلم يا غالي بجد واوعدك سالي هحطها في عيني
ادم بابتسامه عارف من غير ماتقول يا حبيبي
رامز بوجع والدموع متجمعه علي احرف عنيه حضن احمد واكمل مبروك يا صاحبي الف مليون مبروك ربنا يتمملك بخير
احمد بابتسامه الله يبارك فيك يا رامز عقبالك يا حبيبي
رامز حس بوجع في قلبه واكمل تسلم يا حبيبي وراح لسالي ومد ايده واكمل مبروك يا سالي
سالي سلمت عليه واكملت بوجع الله يبارك فيك عقبالك يا رامز
رامز ابتسم بوجع واكمل تسلمي
وبص لادم واكمل عن اذنكم بس ورايا مشوار مهم جدا
سالي وقفته واكمل رامز اوعي متجيش الفرح
رامز بصلها واكمل بابتسامه مليانه وجع اكيد هاجي وانا ممكن اضيع لحظه اني اشوفك عروسه عيب عليكي ولف وشه ونزل وهو بيبكي بقهر ووجع وادم حس بيه وبص لسالي بعتاب كبير فاهو موقفه صعب الاتنين اخواته واكتر
وبعد كام يوم جيه يوم الفرح وادم قعد قدام احمد وبدا عقد القران ورامز كان من الشهود هو وعمر وواقف مانع دموعه تنزل بلعافيه والوجع قتل كل حته فيه حرفيااا وفضل سرحان ومش قادر يصدق مفقش غير علي جمله المأذون بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وانطلقت الزغاريط والمباركات
فبعد لورا شويه وسمح لدموعه تنزل بقهر ووجع وهو شايفها مع غيره ومع مين صاحب عمره
احمد قام حضن سالي واكمل مبروك يا حبيبتي
سالي بابتسامه الله يبارك فيك يارب
رامز غمض عينه بوجع وهو شايفها في حضنه ولقي ايد بتطبطب عليه بيفتح لقي ادم
ادم بدموع حقك عليا انا والله حاولت اني
رامز بوجع ودموع لالا متقولش كده انا مش بغلطك ابدا اذا كان انا ولا احمد محنا الاتنين عندك واحد وبص علي سالي بقهر دموع واكمل بس هي اللي اختارت يا ادم مش انت
ادم بدموع يمكن عمرها ماقالت انها بتحبك بس كلنا كنا واثقين من نظراتها وطريقتها ازاي فاجاه كده بقيت عايزه احمد معرفش
رامز غمض عنيه بوجع واكمل هي محبتنيش بس انا عشقتها وبص لادم واكمل انا همشي مش قادر
ادم مسكه واكمل بحزن مينفعش احمد هياخد بااله انا عارف اني باجي عليك بس فعلا لازم تنساها دي بقيت مرات اخوك دلوقتي يا رامز
رامز حضنه وفضل يعيط واكمل بوجع مش قادر اتخيل ان حاجه زي كده حصلت يا ادم مش قادر اتخيل انها ملگ لغيري واكمل بوجع مش هقدر اتخيل ان احمد يقربلهااا لالالا مش هقدر ده اخويا ودي حبيبت عمري مش هقدررر
ادم طبطب علي ضهره واكمل بحزن وودموع حقك عليا انا يا رامز اجمد كده ارجوك مينفعش
رامز مسح دموعه واكمل انا هسلم عليهم وهمشي مش قادر
ادم يا رامز استني ولكن مشي فعلا وراح عندهم واكمل بوجع مبروك يا احمد الف مبروك يا حبيبي
احمد سلم عليه واكمل الله يبارك فيك يا حبيبي تسلم
رامز بوجع مبروك يا سالي
سالي بحزن الله يبارك فيك يا رامز
ورامز مشي وادم راح وراه وبعد شويه فعلا الفرح خلص
في البار رامز قاعد سكران وبيشرب ودموعه بتنزل زي الشلال
ادم بحزن طب واخره اللي انت بتعملوا
رامز بوجع ودموع مالوش اخر ياريتني اموت ولا اني كنت اعيش الاحساس ده واشوف اليوم ده
ادم حضنه واكمل بوجع ارجوك يا رامز كفاياك وجع
رامز بدموع ااااه يااا ادم ااااه انا مش قااادر اتخيل انهااا مع احمد دلوقتي ومن حقه هو من حق صاحبي يا ادم اااه بجد
ادم طبطب عليه واكمل بوجع ممكن تهدي خلاص يا حبيبي ده نصيب
رامز بدموع مش هقدر انساها يا ادم مش هقدر انساها ولا انسي الموقف اللي عشته انهارده هيفضل اسوء واصعب احساس ممكن احسه في حياتي ..مش قادر اصدق ان سالي اتجوزت احمد والله ماقادر اصدق
وفضل بيبكي بوجع وهو سكران
وبعد اسبوعين ادم ورامز كانوا في فيلا احمد وقاعدين بيتكلموا
احمد سالي فين القهوه يا حبيبتي كل ده
سالي وهي خارجه اكملت بابتسامه اهي يا احمد وحطتها قدامهم
ادم بحب تعالي
سالي راحت قعدت جمبه واكملت ايه يا حبيبي
ادم باس جبينها واكمل طمنيني عليكي عامله ايه مع احمد .. اوعي يكون بيزعلك
سالي بابتسامه لا احمد كويس معايا اوي يا حبيبي متقلقش
رامز كان قاعد قلبه واجعه اوي وساكت
سالي بصت لاحمد وقالت بابتسامه كنت عايزه اقولك حاجه
احمد قولي يا حبيبتي
سالي بحرج هو بصراحه ولعبت في ايديها بتوتر واكملت انا .. انا يعني خلاص هتشجع وابتسمت واكملت انا حامل يا احمد
رامز اتصدم وقلبه وجعه اوي وبصلها وعنيها متجمعه فيها الدموع
احمد بفرح بتهزري انتي حامل بجد ????
سالي بابتسامه اه بجد انا فعلا حامل والله
احمد قام حضنها واكمل بحب مبروك يا حبيبتي الف مليون مبروك
سالي طبطبت علي ضهره واكملت الله يبارك فيك يا حضره النقيب
ادم ابتسم بحزن من اجل رامز واكمل وهو بيحضنها الف مبروك يا قلب اخوكي
سالي ضمته اكتر واكملت الله يبارك فيك يا حبيبي عقبال ماشوف عيالك
رامز بوجع مبروك يا احمد يتربي في عزك
احمد الله يبارك فيك يا باشاا
ادم حضنه واكمل بحب مبروك يا حبيبي الف مليون مبروك ياخويا يتربي في عزك
احمد بحب ربنا يخليك يا دوما عقبالك
ادم بحب تسلم يا غالي
رامز عن اذنكم داخل اعمل مكالمه
سالي بصتله وتابعته بعنيها وهو داخل واكملت احمد معلش هكلم ماما وجايه
احمد روحي يا حبيبتي وقعد يتكلم مع ادم وهي دخلت ورا رامز
رامز مكنش بيتكلم بس كان واقف موجوع ودموعه بتنزل
سالي من وراه يعني باركت لاحمد ومباركتليش
رامز لفلها واكمل بوجع مش هتفرق انتوا الاتنين دلوقتي واحد وبعدين احمد اللي صاحبي مش انتي
سالي برفعه حاجب ليه مش عشره عمرك زي احمد ولا هو احمد بس
رامز بحده انتي عايزه ايه دلوقتي يا سالي ??
سالي بوجع مش عايزه يا رامز ورايحه تمشي رامز مسك ايديها وشدها ناحيته واكمل بدموع ووجع بتحبيه ???
سالي بصتله بوجع وسكتت
رامز بحده ودموع انطقيي بتحبيييه ???
سالي بوجع اه بحبه اومال هتجوزه واحمل منه ليه
رامز بوجع واما انتي بتحبيه جيتي ورايا ليه ??
سالي بوجع انا جيت اكلم امي عادي مش في نيتي اجي وراك
رامز بدموع ووجع مش اتجوزتي صاحبي وكسرتيني يا سالي تمام ربنا يوفقك في حياتك بس من انهارده ولا تيجي تقفي معاايا تاني ولا تكلميني واتعصب وعنيه مليانه دموع واكمل انتي مرااات اخووويا دلوقتي وانا مقدرش ابصلك زي الاول علشان ده صاحب عمري ومقدرش اخونه حتي في نظرتي ليكي ومشاعري متنسيش ده يا سااالي لان بقي في بيني وبينك سد كبير اوي .. علاقتي بيكي وحبي ليكي انتهي يوم ماشيلتي اسم احمد ورمي ايديها بحده واتجه انه يخرج
سالي بدموع اللي بيحب مش بيوجع وانت وجعتني وكسرتني ومهما اعيش ويمر الوقت مش هنسي ابداا اللي مريت وحسيت بيه بسببك يا رامز انت سااامع
رامز رايح يتكلم دخل ادم واكمل رامز يلا مش هتمشي
رامز بصلها بوجع واكمل ماشي يا ادم يلا ودموعه نزلت بوجع
باااااااك
رامز بتنهيده هموت واعرف وجعتك في ايه يا سالي
——————————————-
في بيت حاتم
حاتم فتح الباب ودخل استغرب ان انوار الشقه كلها مطفيه فاكمل بستغراب شهد … انتي يابت .. طافيه النور ليه وبيفتح النور اتفاجئ بشهد واقفه عامله عشا وجايبه تورته ولابسه دريس بيبي بلو قصير كب وفارده شعرها الطويل لاخر ضهرها وحاطه ميكاب هادي
شهد بابتسامه مليانه حب اكملت هابي بيرث داي يا روح قلبي
حاتم اتفاجئ واكمل بصدمه وفرح لالا اهدي عليا الله يخليكي انا مش قدك وضحك واكمل هابي بيرث داي و روح قلبي في جمله واحده يعني بتعيدي عليااا وتحبي فيااا في نفس الووقت لالا مش قادر اصدق وهيغمي عليا
شهد ضحكت واكملت طب بالله خساره فيك تعبي ده كله والشموع والورد اللي علي التربيزه وعامله جو رومانسي ورايحه تدخل حاتم وقف وشدها ناحيته واكمل بحب انا بجد مش قادر اصدق انك فاكره ياشهد ده انا نسيت ان بكره عيد ميلادي
شهد بحب قصدك انهارده خلاص الساعه جات 12 وبعدين انا مقدرش انسي عيد ميلادك
حاتم حط ايده علي وسطها وشدها ليه اكتر فايديها اتحطت علي صدره واكمل بحب ليه بقي متقدريش تنسيه
شهد بحب مش معقوله هنسي عيد ميلادي حبيبي وجوزي وابو بنتي يعني
حاتم ابتسم بفرح واكمل ايه ?? نعم ?? قولتي ايه ??
شهد فضلت تضحك واكملت ايه يا تومي انت كل حاجه مش مصدقها كده ليه اخص عليك بجد
حاتم ابتسم بحب واكمل مش مصدق من فرحتي والله يا شهد حسك عيانه بس يارب تفضلي كده لو ده تعب خليكي تعبانه
شهد ضربته في صدره واكملت بضحك بقي كده اخص عليك بجد يا حاتم
حاتم شدها ناحيته واكمل بضحك انتي بعيد كده ليه كل مااقربك احس اني مش ماسكك بردو
شهد بضحك علشان اللي واقفه بينا دي وحطت ايديها علي بطنها
حاتم بضحك ده فعلا بطنك كبيره اوي ايه ده اومال التاسع هتبقي ايه
شهد بصتله بحزن فاكمل بضحك بس زي القمر بردو والله
شهد بحزن بجد بطني وحشه ?
حاتم بحب والله زي القمر ببطنك ومن غير بطنك انتي فكل حالاتك قمر
شهد ابتسمت بحب واكملت مش خساره فيك تعبي يا تومي
حاتم بخبث لا سيبك من كل ده تعالي بس انا هحتفل بعيد ميلادي بطريقه مختلفه السنه دي
شهد بضحك يا قليل الادب ياللي متربتش اقعد نتعشا انا مش تعبت علشان مدوقش الاكل وتدخل جوه
حاتم بضحك مش انتي نيتك تفرحيني انا فرحت يا قلبي خلاص لازم ادوق يعني واقولك رايي ايه قله الثقه دي انا واثق ان نفسك في الاكل قمر
شهد بضحك حاتم بجد اتلم شويه وبلنسبه ل دي وحطت ايديها علي بطنها
حاتم بضحك تستحمل ابوها انهارده
شهد بضحك يا حاتم اتلللم شويه وضربته في بطنه
حاتم ضحك واكمل بوجع ااه ياا بنت الجززمه ليه كده طب مانتي اللي جيالي ولابسه دريس وقمر وفي الاخر تزعلي طب بالله ده ظلم
شهد بخوف وحزن هي وجعتك بجد وراحت ناحيته
حااتم بحب عادي يا قلبي مفيش حاجه ولا يهمك تعالي يلا وحط ايده علي كتفها وراحوا قعدوا علي التربيزه وبدائوا ياكلوا
شهد بحب ها ايه رايك
حاتم بحب والله جميل جدا تسلم ايديكي يا شوش وباس ايديها
شهد بحب الف هنا يا جلب شوش
حاتم ابتسم بحب واكمل ربنا يهديكي عليا كده علطول
شهد بضحك ليه مجنونه ولا ايه
حاتم بحب لا انتي ست البنات بس نفسي نفضل كده
شهد بحب طول منا واثقه انك بتتغير هفضل كده
حاتم بحب اكيد باذن الله خلاص هو ده اللي هيفضل وباس ايديها بحب
وبعد الاكل وقفوا يقطعوا التورته وحاتم قطع واكل شهد
شهد اكلت منه واكملت بحب عقبال السنه الجايه تكون معانا موكا
حاتم بحب اللهم امين يارب وباس جبينها
وقعدوا شويه مع بعض بعدين دخلوا اوضتهم
شهد وقفت قدام المرايه واكملت تومي معلش افتحلي السوسته قفلتها بلعافيه مقرفه
حاتم وقف وراها وفتحها وحضنها وباس رقبتها بحب واكمل بهمس كملي جميلك بقي واستنيني هاخد شاور
شهد ابتسمتله في المرايه واكملت يا حاتم احترم نفسك
حاتم بهمس والله واحشتيني اوي يا شوش
شهد ابتسمت بخبث واكملت طب روح خد شاورك بس
حاتم رايح بس اوعي تنامي هاا
شهد بضحك عنيا
حاتم راح جاب فوطه واكمل بحب وهو بيبعتلها بوسه في الهوا تسلملي عيونك القمر دي
ودخل ياخد شاور وشهد ضحكت وراحت غيرت ولبست قميص بيبي بلو حمالات قصير وراحت اتغطت ونامت
بعد شويه حاتم خارج من الحمام لابس بنطلون بس ومن فوق عريان وبينشف شعره بلفوطه ورمي الفوطه فشافها نايمه اتصدم
حاتم.راح جمبها واكمل وهو بيهزها بخفه شهد .. انتي يابت
شهد بنوم اممم
حاتم اممم ايه الله يحرق اهلك هو ده اللي مش هتنامي
شهد بنعس تومي تعالي انام في حضنك واسكت ايه رايك
حاتم تنامي في حضني !!!! لا كتر خيرك يا حبيبتي تصبيره دي ولا ايه يعني منا مش فاهم ??
شهد بنعس خلاص ولا حتي في حضنك خليك بقي تصبح علي خير
حاتم بضحك لالا خلاص تعالي اتخمدي في حضني هو انا طايل حاجه من اهلك
شهد لفت ناحيته ونامت في حضنه وسندت راسها علي صدره وهو ضمها ليه اكتر فارفعت وشها وباست خده واكملت وهي مغمضه عنيها علشان تعرف انك حبيبي بس
حاتم بضحك لا كتر خيرك يا قلبي ونامي بادبك احسنلك علشان انا جايب اخري منك بصراحه
شهد ضحكت واكملت حاضر
وناموا بعمق لاول مره في سعاده
——————————————-
في اوضه داليا
داليا بحزن طب من غير ماتزعل انت عايز ايه دلوقتي
عبدالله تحدديلي معاد مع اخوكي انا اديني روحت قدمت في الشركه واتقبلت وبصراحه مبقتش حابب اكلمك في الخفا اجي اتقدملك وباذن الله هجبلك شقه في الحته اللي تعجبك بس نقرا الفاتحه ونتخطب واهو نعرفه واشوفك وانا مطمن انا عايزك يا داليا فهستخبي ليه وخلاص اتعالجت وبقيت زي مانتي عايزه
داليا بحب خلاص هقول لاخويا الصبح انك عايز تقابله بكره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى