روايات

رواية حب عبر الانترنت الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حب عبر الانترنت الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حب عبر الانترنت الجزء الأول

رواية حب عبر الانترنت البارت الأول

حب عبر الانترنت
حب عبر الانترنت

رواية حب عبر الانترنت الحلقة الأولى

ونروح ل الڤيلا بتاعت رائد
رائد صحي ونزل تحت لقا العيله قاعده صبح عليهم وكان ماشي بس وقفتو مامتو
نورسين:اقعد افطر ي حبيبي
رائد بستعجال:لا ي امي بالف هنا انا لازم اروح المستشفي اتصلو عليا و استعجلوني
نورسين بحب: ماشي ي حبيبي ربنا معاك خد بالك من نفسك
رائد:حاضر ي امي ادعيلي
نورسين:بدعيلك ي حبيب امك
رائد: سلام ي امي
رائد ركب عربيتو و راح المستشفى
ونروح عند ريماس
ريماس:اذيكو ياجماعة عاملين اية يلا بسرعة علشان دكتور حازم ميترضناش من المحاضرة
جني: ايوة يلا علشان دة رخم مابيصدق حد يتاخر
شيماء:ايوة يلا عشان منتاخرش
ريماس براحه:الحمدلله لحقنا ندخل قبلو
خلصت المحاضرة وخرجو راحو الكفاتيريا
ريماس:مسمعتوش الي حصل
جني بستغراب: اي الي حصل
شيماء بهدوء: في اي
ريماس :في دكتور هيجي بدل الدكتور حازم
جني بعدم اهتمام: كويس
شيماء: اهو هنرتاح من دكتور حازم
جني :احنا مش هناكل ولا اي
ريماس: اشطا يلا هتاكلو اي
شيماء بتفكير: هانجيب فول و طعميه
جني: اشطا هاتو فول و طعميه ناكل خلينا نخلص محاضراتنا ونروح
شيماء:خلاص هروح انا اجيب الاكل
عم سيد: ازيك ي بنتي
شيماء ب حنيه: الحمدلله ي عم سيد انتا عامل اي
عم سيد: بخير ي بنتي اامريني يبنتي طلباتك
شيماء: هات 12سندوتش فول و 12طعميه و متنساش المخلل
عم سيد: من عنيا ي بنتي ثواني ويكون الاكل عندك
بعد شويه الاكل جهز
عم سيد:احلا سندوتشات اتفضلي ي بنتي
شيماء:تسلم ايدك ي عم سيد
شيماء اخدت الاكل و راحت ل صحباتها
شيماء بستغراب: اتاخرت عليكو ي بنات
ريماس وهيا مركزه ف التيليفون: لا متاخرتيش ي حببتي
جني اخدت الاكل من شيماء و اقعدو كلو و حضرو اخر محاضره و مشيو
في المستشفى عند رائد
محمود برتياح:اخيرا خلصنا العمليه
رائد: يلا نروح نروح نغير لبس العمليات دل
طارق:ايوا يلا بينا
غيرو لبسهم و خرجو من المستشفي راحو مطعم عشان ياكلو
محمود:هناكل اي ي جدعان
رائد بتفكير: ممكن اكل شاويرما
محمود: اشطا وانتا ي طارق هتاكل اي
طارق بتفكير: هاتلي شاويرما زيو
محمود: اشطا كدا تلاته شاويرما
بعد شويه الاكل نزل وكلو
رائد كان مشغول في التيليفون بيكلم ريماس
و صحابو كانو عمالين يتكلمو
محمود: ها هنمشي ولا هتفضلو قاعدين
طارق بتفكير: لا خلاص هنمشي عشان لازم اروح الحق اغير عشان اروح ل خطيبتي
محمود: ها ي رائد ناوي تقعد ولا اي
رائد ب انشغال: لا همشي… اطلب الحساب خلينا نحاس ونمشي
محمود طلب الحساب وحاسبو و كل واحد ركب عربيتو وروح
في بيت ريماس
ريماس كانت قاعده بتكلم رائد في التيليفون: روحت
رائد بهدوء: ايوا روحت لسه داخل البيت اهو
ريماس: حمدالله علي السلامه
رائد: الله يسلمك… بتعملي اي
ريماس بتعب: ولا حاجه رجعت من الجامعه و دخلت اوضتي و غيرت و هموت وانام
رائد ب ابتسامه: طب نامي ولما تصحي رني عليا
ريماس: وانتا هتعمل اي
رائد بتفكير: هريح شويه برضو وهقوم اعمل حاجه لاني رايح بكره الكليه الي زميلي عميد فيها هشوف عايز اي لاني عرفت انو عايزني كا دكتور ادرس ل الطلاب وكدا
ريماس بضحك: ايوا طب كويس ربنا معاك بقا عشان هيطلع عينك
رائد بضحك: متقلقيش هبقا مسيطر
وقفلو مع بعض و كل واحد راح ينام
“في مكان مجهول”
!!!: عملت الي قولتلك عليه
؟؟؟: لا ي ريس مش راضي يتعاون معانا خالص
!!!:اغبياااا موافقتو تكون عندي ي دا ي موتك هيكون علي ايدي انتا فاهم وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب عبر الانترنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى