روايات

رواية حب خاطئ الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء السادس عشر

رواية حب خاطئ البارت السادس عشر

رواية حب خاطئ الحلقة السادسة عشر

..:للاسف جاتلها سك*تة قل*بية وملحقنهاش
شهد بدموع:لا ماماااا
بعد 6 شهور…
صدق الله العظيم..انا عارفة ان اللي عملتو دا وح*ش اوي بس كان نفسي تسامحيني قبل م تروحي نفسي اشوفك اوي وحشني حضنك..
اسلام:حبيبي..كدا تقلقيني عليكي اصحي م النوم ملاقيكيش
مسحت شهد دموعها وقالت:حقك عليا
حلمت بيها النهاردة ف مقدرتش صحيت جيتلها علي طول وقولت اخليك نايم براحتك
اسلام:طب مش يلا بينا انتي حامل والزعل عليكي وح*ش،مش عايزين بنتنا تطلع نكدية
ضحكت شهد وقالت:حاضر
____________________________

 

ياخالتو انا بخير..سلميلي علي بنتك ام لسان..حاضر مع السلامة
دخل محمد عليها الاوضة وقال:ممكن ادخل
ياسمين:م انت دخلت خلاص
قعد محمد ع السرير جمبها وقال:وحشتيني اوي
ياسمين:وانت كمان
محمد:مش ناوية نتجوز بقا
ياسمين:لما اتأكد من مشاعري الاول يا محمد
محمد:طب بصي..تخيلي معايا كدا انا اتجوزت غيرك
ياسمين:دنا اقت*لك
محمد:م انت بتغيري اهو يبقا مشاعرك حقيقية
مسحت ياسمين علي وشها وقالت:مش عارفة يا محمد والله ممكن نأجل الموضوع دا..وانا لما احس اني جاهزة هقولك
محمد ببراءة:طب مفيش تصبيرة،،بو*سة بس
ضحكت ياسمين وسرحت ف عينيه وهو كذلك
اسمهان:اوبس قطعت عليكم
ياسمين:تعالي يا ماما اتفضلي،،يلا هوينا يا محمد
محمد:كدا يعني ماشيي

 

مشي محمد وقفل وراه الباب ف اتكلمت اسمهان:
انا عارفة ان الفترة دي كانت صعبة علينا كلنا بعد فراق اختي التوئم ومتفكريش اني لما اقول الكلام دا يبقا انا جبروت ومش بحس بس هي الدنيا كدا انا مريت بمواقف كتير صعبة واتعلمت منها وعرفت وفهمت ان الحياة مبتقفش علي حد
مش عايزاكي تتوتري ولا توقفي حياتك…انا عارفة انك بتحبي محمد بس خايفة م الخطوة
انا قولت نفس الكلام دا لشهد من 3 شهور وهي بالفعل سمعت كلامي وبدأت حياتها واتجوزت واهي حامل كمان ما شاء الله ف خليكي زيها
ابتسمت ياسمين بحزن عميق وقالت: حاضر ياطنط هسمع كلامك وان شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير
اسمهان بضحك:يلا قومي ساعدي جميلة بقا ف الغدا شهد واسلام ويوسف جيين
ياسمين:يوسف!
اسمهان:ايوا
ياسمين:هو انا ممكن اكون ظلمتو يا ماما
اسمهان:ظلمتيه ازاي
ياسمين:ان انا سبتو وكدا
اسمهان:هو انتي عشمتيه بحاجة؟..يعني قولتيلو بحبك..ارتبطو..؟

 

لا محصلش يبقا ليه تأنيب الضمير انتو لو كنتو حاسين بحاجة ف هي اعجاب وكمان معترفتوش لبعض يبقا خلاص
ياسمين:انا قولتلك قبل كدا اني بحبك
اسمهان بتمثيل الغضب:لا
ضحكت ياسمين ونزلت تساعد جميلة ف الاكل
____________________________
البس دا ولا دا يا اسو
اسلام:مين اسو دا؛
شهد:دا دلعك يا حبيبي
بتلبس شهد الدريس وبتبص علي نفسها ف المرايا وبتضيق عنيها:
هي امتي طلعتي دي كمان
جي اسلاام من ض*هرها حضن*ها:
هي اي دي ياحبيبتي
شهد:الحسنة اللي علي كتفي دي
با*سها اسلام مكان الحسنة وقال:دي جميلة
شهد:بجد

 

اسلام:اه ياروحي يلا بقا عشان منتأخرش ع الجماعة
شهد:استني طيب انا حاسة ان مناخيري كبيرة
ضحك اسلام وقال:لا دي صغيرة خالص
شهد:يعني مكبرتش شوية
اسلام:ااه هرمونات الحمل هتجنني
شهد:قول بقا
اسلام:شوية صغننين
شهد بدموع:لا بقا خلاص مش خارجة
بعد ساعة ف فيلا اسمهان…
شهد:عاجبك كدا طلعتني وانا مناخيري كبيرة
كتمت ياسمين ضحكتها وبصت ل محمد
شهد:اضحكي يختي اضحكي
يوسف:احم عايز اروح الحمام منين؟
اسمهان: امشي شوية لقدام هتلاقي علي ايدك اليمين
جميلة بحماس:انا هوريهولو يا ماما
يوسف:لا خلاص انا هعرف
قام يوسف ودخل الحمام وفضل يغسل ف وشو جامد عشان يفوق ولقي حد بيخبط عليه

 

جميلة بابتسامة:لقيتك طولت ف قولت احسن تكون توهت
يوسف برفعة حاجب:يشيخة
جميلة:ايوا..جبتلك فوطة عشان تنشف وشك
جي يوسف يمسك الفوطة شد جميلة معاها وقفل الحمام وقال:
انتي عايزة مني ايه
بلعت جميلة ريقها وقالت بتوتر:م..مش عايزة حاجة
يوسف:متأكدة
جميلة:لا
ضحك يوسف وسكت ف كملت جميلة:هو انت لسة بتحبها
يوسف:هي مين
جميلة:ياسمين
يوسف:مش عارف يا فضولية..بتسألي ليه
جميلة:عادي..عديني بقا اخرج ل يشكو فينا
يوسف:اتفضلي
ضحكت جميلة وقالت:طب اوعي من قدام الباب
يوسف لسة هيرد لقاهم بيخبطو ع الباب
جميلة:يلهوي اتفضحت

 

شهد:افتحي يبت يا جميلة عارفاكي جوا
ياسمين:ايوا يبت هتكوني روحتي فين يعني م انتي مقفوشة
جميلة بتوتر:هصوت يلهوي اعمل ايه
يوسف:اهدي هو احنا كنا بنعمل اي يعني
جميلة بضحك:بنعمل اي
يوسف بابتسامة:بنبو*ووس
جميلة بصوت عالي:محصلشش يا كدااب
ياسمين:افتحي يا جميلة انا سامعة صوتك يا سا*فلة
جات اسمهان وقالت:في اي يا بنات
ياسمين بخبث:ابدا يا ماما كنا بنخبط علي يوسف بس عشان شهد معدتها وجع*تها وكانت عايزة تدخل الحمام
خرج يوسف بيضحك وقال اتفضلي يا شهد ادخلي ومشي
دخلت شهد لقت جميلة قاعدة ع البانيو وخدودها حمرا
شهد:يخرابي شكلك ضحك اوي
جميلة بغضب:انتو هتخلو ماما تشك فيا
شهد:يبت د احنا انقذناكي
جميلة:متشكرة يختي خليني اخرج بقا
شهد:استني مامتك لسة برا ياسمين بتحاول تتوها
جميلة:اووف

 

بعد ساعتين….
اسلام:شكرا اوي يا طنط ع الاكل الجميل دا ان شاء الله العزومة اللي جية علينا احنا بقا
اسمهان:يا حبيبي تسلملي
اسلام:يلا يا شهد يلا يا يوسف
____________________________
دخلت الاوضة قفلت ب المفتاح وعملت مكالمة:
ها يا دكتورة طمنيني التحاليل اي
الدكتورة:دا قدر ربنا ياحبيبتي مش عايزاكي تزعلي الرح*م هيتشال ومش هيبقالك خلفة
….بدموع:يعني خلاص مفيش امل مش هيكون عندي اطفال.. الحمدلله علي كل شيئ
….: اطفال مين؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى