روايات

رواية حب خاطئ الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد سيد

رواية حب خاطئ الجزء التاسع عشر

رواية حب خاطئ البارت التاسع عشر

رواية حب خاطئ الحلقة التاسعة عشر

…:انا عقي*م
اسمهان بدموع:وتح*رم الناس زيك ليه!!؟
محمد بوجع:عشان مش هستحمل مش هستحمل يبقا كلهم عندهم اطفال وانا لا دا غير ياسمين اللي ممكن تسيبني انا مقدرش اعيش من غيرها
اسمهان:انت باللي بتعملو دا هتخلي ياسمين تسيبك فعلاً،ياسمين بتحبك وكانت هتديلك فرصة وتتعالج مش تحر*مها وتح*رم اي حد هيخلف قدامك ..علي كدا بقا لو اختك جميلة اتجوزت وخلفت هتس*قطها؟
محمد بجبروت: اه
قربت منو اسمهان وضرب*تو بالقلم وقالت:والله يا محمد لو هوبت ناحية حد تاني هقلهم كل حاجة وكلهم هيسبوك وهتعيش وتم*وت وحيد
محمد:طب..طب انتي مش هتقولي ل ياسمين صح
اسمهان:انا قرف*انة منك ابعد عني
محمد:انتي امي مفروض تساعديني
اسمهان باستغراب:اساعدك ف ايه
محمد: اتجوز ياسمين وتفضل مقتنعة ان هي اللي مش بتخلف ولما شهد تخلف البنت او الولد اللي هييجي ناخده منها ونربيه انا وياسمين

 

بصت اسمهان بصدمة وبرقت بعنيها وقالت:
انت اكيد مش طبيعي؟يخر*بيتك اي اللي انت فيه دا معقولة انت ابني محمد
قربلها محمد وباس ايدها وقال:يرضيكي ابنك يفضل كدا من غير عيال اكيد مش هيرضيكي صح ساعديني
اسمهان:م تروح تتعالج
محمد:حاولت كتير مفيش فايدة ومفيش امل ولو بعد حين
اسمهان: مش هشاركك ف حاجة زي دي
مشيت اسمهان وطلعت اوضتها وقعد محمد وحاطت ايدو علي دماغو وبيفكر كتير
____________________________
جميلة:يلا انا همشي بقا اشوفك قريب ان شاء الله
ابتسم يوسف وقال:لسة زعلانة مني
جميلة قلبها دق وابتسمت:لا خالص
ومدت ايدها عشان تسلم عليه ف اخدها بالحضن
جميلة:اا..يوسف في ايه
يوسف بتعب:محتاج حضن معلش خليكي شوية
جميلة فضل قلبها يدق بسبب قربه منها وغمضت عنيها بارتياح وبعد دقائق:
يوسف ابعد انا لازم امشي اتأخرت

 

بعد يوسف وقال:لما توصلي طمنيني
جميلة:حاضر
____________________________
احنا عاوزين البيت قريب من البحر والفيو يبقا حلو وقدام البيت زرع جميل واشجار كدا تمام اجي اقابل حضرتك امتي..الساعة 8 بالدقيقة هكون عندك مع السلامة
جات شهد بابتسامة وحضنتو وقالت:هتجيب البيت
اسلام:اه ياحبيبي هنروح نتفرج عليه بكرة الساعة 8 الصبح كدا
شهد بفرحة:بحبك اوي
اسلام:وانا بحبك.. اي دا
شهد:في ايه
اسلام:مال مناخيرك كبرت كدا
شهد بدموع:لا بقا دنا حتي مصغراها بالميكب
اسلام بضحك:ههه والله حتي لو كبيرة انتي زي القمر كفاية عليا عيون القهوة دول بدوخ منهم
شهد بدلع:يولاا
اسلام:ياقلبوو
ابتسمت شهد ف كمل اسلام:هاا نويتي تسمي البنوتة ايه
شهد: لما نتأكد هي بنت ولا ولد الاول.. لسة بعد شهرين كدا اكون حامل ف الخامس
اسلام:بس هي بنت
شهد:وانت عرفت منين
اسلام:احساسي بيقولي انها بنتنا
شهد بتفكير: امممم هسميها لميس

 

داعب اسلام مناخير شهد وقال:ممم حلو
شهد:حلو بجد
اسلام:طبعا وياتري بقا هتاخد اي منك صفات
شهد:مم مثلاً
اسلام: مثلاً
شهد:عيوني
اسلام:دا ياريت
شهد:وتاخد منك غمازتك
اسلام:الله
شهد:وشعرك الجميل و…
قطاعها اسلام وقال:وشفا*يفك
ضحكت شهد وقالت:مالهم
اسلام بحب:يتاكلو هاتي بوسة
شهد بضحك:هروح اجيب الاكل
مسكها اسلام من ايدها وقال:مش هيطير الاكل
شهد:يعني شفا*يفي هتطير
اسلام:منا مش بشبع منهم
شهد:يعني
اسلام:بو*سة

 

شهد:يا اس..
مسكها اسلام من وشها وباس*ها بكل حب ولما حس انها مش عارفة تتنفس بعد وسند جبينه علي جبينها وقال بهمس:
انتي عملتي فيا ايه
شهد بهمس:العشق اللي عمل فينا كدا..مش هو اللي بيختارنا
اسلام:انتي العشق..لانك من بين كل الناس اختارتي قلبي وشديتيه ليكي ومن غير اي مجهود..انا محبتش حد غيرك يا شهد ولا هحب وان شاء الله اول م تولدي هناخد البيبي ونرجع بلدنا.. وكمان جامعتك انتي لسة مخلصتيش وشكلك هتعيدي السنة دي
شهد بضحك:دنا نسيتها
اسلام:اي ريحة الشياط دي
جريت شهد وقالت:يلهوي الاكل
ف المساء…..
(السما مليانة نجوم بتلمع بس لمعان خفيف اما اللي واضح وظاهر وبيلمع اكتر القمر زي م يكون قدامك رسمة جديدة وسط رسومات قديمة من زمان منطفية وباهتة ف طبيعي عينك هتيجي ع اللي بتلمع ع الجديدة الظاهرة الباهية هو الحب كدا يكون قدامك ملايين الناس بس قلبك وعينك مبيختاروش غير شخص واحد الشخص الوحيد اللي عينك بتلمع لما تشوفو مبتبقاش عارف اشمعنا الشخص دا بس قلبك بيقولك انا عايزو وخلاص ومش هعوز غيرو وعينك بتقولك انا مكتفية بيه ومش هشوف غيرو..)
قفلت ياسمين النوت بتاعتها بعد م كتبت اللي جواها وتنهدت حطت النوت علي جمب ومسكت فنجان القهوة ولسة هتشرب قاطعها رنة الفون مسكتو وردت
الدكتورة:الو مساء الخير
ياسمين:مساء النور

 

الدكتورة:حبيبتي انتي كويسة
ياسمين:الحمدلله
الدكتورة:طيب انا كنت عايزاكي تجيلي بكرا
ياسمين:هنحدد ميعاد العم*لية؟!!
الدكتورة:لا ان شاء الله مفيش عم*لية
وقفت ياسمين واتر*عشت وقالت:يعني ايه يا دكتورة
الدكتورة:انا عرضت تحاليلك علي دكتور صديق ليا من برا وقال ان في امل ميت*شالش الرح*م
ياسمين بفرحة:ازاي يا دكتور فهميني
الدكتورة:انا فرحتك اهو ياريت تجيلي بكرا وهفهمك كل حاجة
ياسمين:شكرا اوي لحضرتك انا مش عارفة اقول اي بكرا هاجيلك من النجمة..تصبحي علي خير
قفلت ياسمين الفون وفضلت تتنطط وتضحك وتقول: الحمدلله يارب انا لازم اقول ل محمد
وجريت علي اوضة محمد وخبطت
فتح محمد باب الاوضة ولقي ياسمين قدامو ومبتسمة
محمد:في ايه
جريت عليه ياسمين وحضنتو جامد وطبعا محمد فهم ان الدكتورة كلمتها وقالتلها ان الرح*م مش هيتش*ال
حضنها محمد جامد وفرح من جواه ان ياسمين لاول مرة هي اللي تحضنو
وبعد دقايق..
ياسمين بفرحة: الدكتورة كلمتني وقالت انو مش هيت*شال في امل يا محمد انا بكرة هروحلها وتفهمني كل حاجة
محمد بابتسامة:الحمدلله
ياسمين:هو..هو انت متغير ليه
هو انت مش عايزني!!
محمد حط ايدو علي بقها وقال بهمس:انا مش عايز غيرك

 

ياسمين بضحك:يعني هنتجوز
محمد:هنتجوز
ياسمين بفرح:واخيرااا
حضنها محمد وطبطب علي راسها وقال:
متزعليش مني
ياسمين:مش زعلانة انا بحبك
محمد:برضو متزعليش مني ف اي حاجة عملتها بيكون غصب عني
باس*تو ياسمين من خدو وسكتت
ف الصباح في عيادة الدكتورة بالتحديد……
ياسمين اتفضلي
ابتسمت ياسمين ودخلت للدكتورة:
صباح النور
الدكتورة:الفرحة منورة وشك اتفضلي
ياسمين: شكراً
الدكتورة:بصي بقا يستي زي م قولتلك الدكتور بص ع التحاليل وقال ان في امل منعملش العمل*ية اصلا
في علاج من برا بس تكلفتو غالية بس ممكن تاخديه وبعد شهور يخف الر*حم خالص
ياسمين:مش مهم الفلوس المهم اني ابقا كويسة انا مستعدة ل اي حاجة
الدكتورة:تمام انا هقوم اجبلك الكرت بتاع الدكتور عشان تتابعي معاه

 

ياسمين:تمام
قامت الدكتورة وياسمين قاعدة مبسوطة من جواها وبتفكر ف حياتها هي ومحمد الجية وف وسط م هي بتفكر تليفون الدكتورة رن
ف الاول مهتمتش ياسمين بعدها الفضول خلاها عايزة تعرف مين
ياسمين:الرقم دا مش غريب عليا
فتحت ياسمين واستنت اللي بيتصل يتكلم:
عملتي ايه مع ياسمين عرفتي تقنعيها..الو م تردي يا دكتورة يا محترمة
ياسمين بتردد: م..محمد؟
اول م محمد سمع صوت ياسمين قفل الاتصال
بعدها جات الدكتورة:
معلش اتأخرت عليكي
ياسمين بسرحان:لا عادي ولا يهمك
الدكتورة:اتفضلي… شوية بالليل كلميه
ياسمين :تمام عن اذنك
____________________________
البيت حلو اوي ما شاء الله
اسلام:عجبك
شهد:اوي اوي هنعيش فيه
اسلام:اللي يريحك اي حاجة انتي عايزاها هعملها

 

شهد:هو انا قولتلك اني بحبك النهاردة
اسلام:اممم مرتين بس
شهد:والتالتة تابتة..انا بحبك يا اسو
اسلام:انا بم*وت فيكي ياقلب اسو
وف وسط م هما بيح*ضنو بعض
سمعو صوت تكس*ير ازاز
شهد بخضة:اسلام
اسلام:متخاف*يش.. ال..المسدس فين راح فين
دخلو مجموعة رجالة عليهم واسلام فضل يتلفت حواليه عشان يشوف حاجة يضرب*هم بيها بس للاسف ملقيش شهد فضلت تصوت ف مسك ايدها اسلام وطلعو يجرو م الباب الخلفي
السما ضلمت ومبقتش صافية
اسلام وشهد بيجرو والبحر موجو عالي والرجالة بيجروو وراهم مفيش حد يلحقهم المكان فاضي
الرجالة مسكو اسلام كتفوه ومسكو شهد فضلو يضر*بوها ف بطنها
ومن كتر الا*لم مش قادرة تطلع صوت
اسلام بصرا*خ:لااا هتمو*توها يا ولاد الكل*ب يا شهههدد..ااه
…بيتفرج عليهم من بعيد وبيرمي اخر حتة ف السيجارة وبيركب العربية ويقول:طالما محدش هيساعدني يبقا مفيش حد هيخلف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى