روايات

رواية حب حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق عبدالنعيم

رواية حب حياتي الجزء الثالث عشر

رواية حب حياتي البارت الثالث عشر

رواية حب حياتي الحلقة الثالثة عشر

نيره بصدمه جدي
فاتن بخوف وصدمه جدي
الجد بعصبيه وعيون مدميه اه يا فااااتن جدك جدك اللي كنتي هتموتيه جدك بس انا بجي من انهارده بنت ولدي فرح وبس وانتي موتي وخد منها المسدس وزقها علي الارض
نيره بفرح ودموع جدي الحمدلله انك وقفت الف مليون مبروك يا غالي
فاتن بخوف وعياط جدي انا اسفه بس صدقني
الجد بعصبيه هششش مش عايز اسمع صوتك تاني انتي فاهمه ورفع المسدس علشان يضربها لكن نيره وقفت قدامه
الجد بعصبيه اوعي يا نيره اوعي خليني اجتلها واخلص من جرفها
نيره بحزن لا ياجدي مهما كان دي انسانه وانت اصلا متعملش كده. انت ابو المبادئ في قانون يحاسب
الجد بدموع وصدمه يابتي دي كانت هتموتك
نيره بدموع وانا مش زيها وهنا جيه كريم
كريم بصدمه وفرح جدي انت وقفت الحمدلله يارب اخيرا وراح حضنه وعيط واكمل الحمد والشكر ليك يارب
واكمل بستغراب مالك يا نيره وانتي يا فاتن
الجد بعصبيه سبت مرتك وروحت فين يا كريم
كريم بستغراب فاتن جات قالتلي ان الاراضي ولعت والناس طلباني فروحت حليت المشكله
الجد بعصبيه طيب يا كريم ابعد مرتك من وشي علشان اخلص عليها
كريم بعد فهم في ايه يا جدي وتخلص علي مين وليه
نيره بعياط مفيش حاجه يا كريم
الجد بعصبيه لا في في يا نيره
كريم في ايه يا جدي
الجد بعصبيه شديده في ان فاتن هانم جالتلك اكده علشان تمشي وراحت هي علشان تجتل. مرتك وكانت هتدفنها وتكتبلك ورجه ان هي هربت علشان تعيش طول عمرك كارها وهي تكون الصدر الحنين مش اكده يا بت ولدي ولولا اني جاومت نفسي علشان اجدر انجذ نيره لولا جومت لو مجومتش بجي كانت واكمل بدموع كانت موتتها اتفو عليكي. وكمان هي اللي ضربتي بلنار وقعد علي الكنبه بيبكي بحزن
كريم بصدمه اييه يطلع منك كل ده يافاتن للدرجه دي وراح مسكها من شعرها واكمل بعصبيه انتي عملتي كده يابنت االكلب انتي انطقييييي
فاتن بعياط اوعي سيبني
كريم بعصبيه ده انا هطلع روح اهلك انهارده انتي اتجننتي ورايحه تقتلي نيره وضربها بقلم انتي مريضه يابت انتي بس والله العظيم منتي قاعده فيها ولكون حابسك يا فاتن ومسك موبايله يكلم البوليس
والبيت كله صحي من علي الاصوات
نيره بخوف كريم اهدي اهدي ارجوك هنحلها سوا من غير حكومه
كريم بعصبيه هششش اسكتي خااالص مسمعش منك كلمه تانيه كل القرف ده بسببك كان مرميه في المخزن بتتربي انا ايه خلاني سمعت كلامك
نيره بعياط انا يا كريم
سليم في ايه يا كريم
نفين خير يا ولدي حصل ايه
مريم وفهد مالكم في ايه
وكلهم كانوا تحت
كريم بعصبيه في ان الهانم فاتن هي اللي ضربت جدها بلنار ومكفهاش اتفقها مع احمد االي انا عرفته وتشويه سمعه مراتي وانها كانت هتقتل ابني لا كمان دلوقتي رايحه تقولي ان الارضي ولعت ولما مشيت راحت لنيره عايزه تقتلها وتدفنها وتكتبلي ورقه ان نيره هربت
سميه بصدمه وشهقه يالهوووي
رودينا بعصبيه انتي بت حيوانه اوووي ايه اللي كنتي هتهببيه ده
سليم بحزن كلمت البوليس ولا اكلمهم انا يا كريم
سعاد بصدمه ودموع سليم دي اختك
سليم هشششش واكمل بجمود كلمتهم يا كريم
كريم اه وجاين
فاتن بعياط كريم لاه والله ماهعمل حاجه تاني وراحت عند رجله وفضلت تترجاه وكريم مسكها من شعرها وقومها
كريم وبعصبيه مش هسامحك لو عملتي اي يا فاتن ده مش حقي بس ده حق جدي ومراتي وابني وانتي زودتيها. اوووي اوووي بجد
فاتن بعياط ابوس ايدك يا كريم وحياه نيره طب وغلاوه ابنك لتسامحني والله ماهعمل حاجه تاني
كريم بعصبيه. سيره مراتي وابني متجيش علي لسانك الزباله و لا يا فاتن من لايرحم لا يرحم وانتي مرحمتيش حد
فاتن بعياط اخوي يا سليم ارجوك جول لكريم يسامحني
سليم بعصبيه ضربها بلقلم واكمل متنطقيش الكلمه دي انتي ولا اختي ولا اعرفك ولا يشرفني اني اعرفك اصلا
فاتن بقهر اكده يا سليم دي الامانه اللي ابوك جالك عليها
سليم بحزن انتي اللي جانيتي علي نفسك يا فاتن وياما كتير غلطي جيه وجت حسابك
ومشي وهو بيعيط
رودينا بعياط سليم استني وطلعت وراه
فاتن فضلت علي الارض تعيط وشويه والحكومه جات
الجد خدها يا امير بيه
امير صاحب كريم وزين المقرب
امير متااكد يا كريم
كريم. بعصبيه اه يا امير متاكد ومسكها وزقها عند امير واكمل خدها واديك خدت كل التحقيق من مراتي وجدي
امير بص لفاتن عايزه تدافعي عن نفسك
فاتن بعياط لا كل ده حصل
امير كده القضيه خلصت باعترافك خدوها وفعلا فااتن مشيت
سعاد بعياااط ااه يا جلبي عليكي يابتي مستقبلك ضاع
كريم بعصبيه بقولك ايه يا مرات عمي انتي اصلا السبب في تربيتها الزفت دي و سيره فاتن لو جات في البيت ده تاني هطردك من هنا ولا يفرقلي
سعاد بعياط وعصبيه هي حصلت تطردني من بيتي
كريم بعصبيه قصدك بيتي انا انا كبير العيله بعد جدي وليا الحق اقرر مين يفضل ومين لا
سعاد بعصبيه سامع يا عمي
الجد اه سامع وهو مغلطش. وقام انا داخل انام
نفين بعياط وفرح ابوي انت جومت ميتا
سميه بفرح مبروك يا حج
فهد حضنه بحب الف مبروك ياجدي
مريم بحب الله بجد الحمدلله ايه الخبر القمر ده
الجد بحزن البركه في بتك يا سعاد شلتني وكانت سبب في اني اجوم
نيره بتفسير علشان في حالات زي حالات جدي كده لو حالته مستقره وشاف دافع قوي يجبره انه يقوم بيقاوم و90% بتنجح وبيقوم فعلا بس لازم سبب فعلا حقيقي
كريم الحمدلله
الجد عن اذنكم يا حبايبي تصبحوا علي خير
الجميع وانت من اهله
—————————————-
عند سليم
سليم بدموع انا مكسوف منك اوي يا رودينا
رودي بدموع ليه انت زمبك ايه يا حبيبي
سليم بدموع ازاي مش للاسف اختي حاطه راسي في الارض بعاميلها وكانت هتقتل اختك وامي عاجبها الوضع
رودي بدموع الحمدلله انهم كلهم دلوقتي بخير وبعدين انا مش عايزه غيرك انا مش هتجوز امك واختك يا سليم
سليم بحزن حقك عليا
رودي بحب متعتذرش يا حبيبي
سليم ربنا يخليكي ليا يا رودي
رودي بحب ويخليك ليا يا سولي روق بقي
—————————————-
عند مريم
مريم بخوف بتتكلم في الفون انت اتجننت صح تيجي تعمل ايه
الشخص اجي اشوفك ايه مش حقي واحشاني
مريم بعصبيه محدش اصلا يعرف بيك في حياتي كلها انت اتمحيت لسه فاكر ان في واحده في حياتك اسمها مريم
الشخص بعصبيه انا قولت هاجي وهشوفك لازم نتكلم
مريم مفيش بينا كلام انت تنساني خالص وتعيش حياتك زي منا نسيتك وبعيش حياتي من غيرك انت فاهم
الشخص بعصبيه طب هاجي ولو فضلتي تخنقيني كده شوفي هعمل ايه مع حبيب القلب وهروح اقوله وهيزعل انك خبيتي حاجه عليه
مريم بعصبيه ربنا يسهل
الشخص سلام
مريم سلام
وكان سامع كل اامكالمه فهد وده لان مريم كانت بتتكلم وهي فاتحه الاسيبكر في البلكونه معتقده ان كله نام ولكن كان جنب اوضتها اوضه فهد وسمع كل شئ
فهد بصدمه مين ده وليه بتكلمه بلطريقه دي وكأن كان فيه بينهم. حاجه انا مش هعرفها اني سمعت هستني اشوف هتعمل ايه وهتقولي ولالا مش هتسرع لالا لازم اهدي
————————————-
عند نيره وكريم
كريم طلع من الحمام لقي نيره نايمه ولابسه قميص روز حملات ومدياه ضهرها
كريم بتنهيده نيره
نيره ——-
كريم راح جمبها علي السرير فهي غمضت عينها بسرعه
كريم بص شاف ان هي معيطه
كريم بحزن ملس علي شعرها حقك عليا متعيطيش عارف انك زعلانه مني اوي علشان اتعصبت عليكي بس صدقيني غصب عني متتكلميش خالص لما اكون متعصب انا عصبيتي بتعميني بجد وخوفي عليكي اتحكم فيا
نيره فضلت تعيط في صمت
كريم عدلها وهمس فتحي عينك يا نيره
نيره فتحت بقهر خير
كريم بحزن باسها حقك عليا ياست البنات وجاب من ورا ضهره ورد
كريم بحب بصي عامل حسابي
نيره وانا المفروض دلوقتي مزعلش منك
كريم بحب اه لان انا بحبك وانتي عارفه ده فعدي بقي. واكمل بضحك ولا هي هرومونات الحمل دي هتتطلع عليا
نيره بابتسامه ضربته بخفه طب احترم مفسك
كريم بضحك هو انا قولت حاجه
نيره مسكت الورد وشمته واكملت حلو اووي
كريم بحب مش احلي منك
نيره بضحك كل بعقلي حلاوه كل
كريم بضحك بزمتك مش بنجح في اني اكل بعقلك حلاوه
نيره اخص عليك بدل ماتقولي الكلام بجد
كريم بضحك لا ماهو بجد بس الوقت بقي فاهمه بقول كده دلوقتي علشان ترضي عني
نيره بحب خلاص صعبت عليا
كريم بحب خدها في حضنه وباسها واكمل بخبث ومش صعبان عليكي في حاجه كمان
نيره بعد فهد زي ايه
كريم وهو بيحضنها يعني متعرفيش
نيره بضحك اه لا دي مش صعبان عليا واكملت بحب كريم تعرف نفسي في ايه حالا
كريم بضحك وغمز والله وانا نفسي بردو
نيره احترم نفسك بتكلم جد
كريم بضحك اؤمري
نيره نفسي في جبنه مش
كريم نعم مش اجيبه منين ده
نيره بدموع معرفش اتصرف
كريم بضحك بس بس انتي بتعيطي علشان المش انا ليا الجنه صح زي ماقال زين ده ايه المرار ده
نيره بعياط متتريقش بجد نفسي فيه اوي
كريم بضحك مش هتريق مش هتريق هجبلك حاضر بكره جبنه مش واكمل بهمس ابو ام هرومونات الحمل
نيره بدموع سمعتك
كريم بضحك خلاص يا عمري سكت
نيره تعرف بكره كام
كريم اه 28. اشمعنا
نيره بحزن لا عادي كنت عايزه اعرف
كريم تمام
نيره بحزن لنفسها اكيد نسي حقه 5 سنين بعيد عني
وخدها في حضنه وناموا
—————————————-
تاني يوم صحيت نيره
نيره وهي بتقوم كريم وبصت جمبها ملقيتهوش
نيره راح فين ده ولقيت تليفونها بيتصل
نيره ازيك يا منمن عامله ايه
مني الحمدلله بخير يا حبيبتي اتصلت بس اعرفك حاجه نسيت اقولك عليها خالص لما كشفتي
نيره خير يا حبيبتي
مني بحب لا ده خبر حلو انتي حامل في تؤام
نيره بفرح والله العظيم
مني اه تؤام بس لسه شويه بقي لحد مانعرف ايه نوعهم
نيره بفرح بجد شكرا يا مني فرحتيني اوي دي احلي هديه جاتلي اصلا
مني بفرح عقبال ماتقومي بلسلامه وبلغي كريم مبركتي
نيره بحب يوصل
وقفلت معاها نيره وهي هتطير من الفرح وراحت نقت دريس لبني سماوي وله اكمام شكلها رائع ومنفوش نفشه بسيطه من تحت وحجاب من نفس اللون وحطت ميكاب رقيق وكان الفستان مبين شكل بطنها
نيره بفرح حطت ايدها علي بطنها واكملت ده بابا هيفرح بيكم اووي اووي ثم تنهدت بحزن بس انا بجد زعلانه انه نسي عيد ميلادي بس يلا مش مشكله هنزل افرحه وفتحت نيره الباب ونزلت جري وهي فرحانه ولقيت الدنيا ضلمه
نيره بستغراب ايه ده الدنيا ضلمه ليه كريم كريم ثم فاجاه النور ولع وكل اللي موجودين قالوا في نفس واحد سبراااايس هابي بيرث داي وانطلقت الصواريخ. وكان كريم واقف قدامها ماسك بوكيه ورد كبير وهديه لنيره
نيره بدموع من الفرح حضنته
نيره بحب انت منستش يا كريم
كريم بحب شدد من حضنها مقدرش انسي ده يوم ميلاد حبيبت قلبي
نيره بحب بحبك بحبك اوي يا كريم بجد
كريم بحب وانا اكتر وادلها البوكيه وفتح العلبه لقيت اسمها هي وكريم في سلسله دهب متداخل مع بعض بشكل حلو اوي
نيره باعجااب واووو بجد تحفه اوي تسلملي يا حبيبي بس باين عليها تقيله اوي
كريم بحب مفيش حاجه تغلي عليكي يا ست البنات
نيره بحب ربنا مايحرمني منك يارب
سميه حضنتها كل سنه وانتي طيبه يا قلب ماما
نيره بحب وانتي طيبه يا ست الكل
نفين عيد سعيد يا جمرايه
نيره بحب تسلميلي يا غاليه
رودي ومريم وفرح حضنوها وقالوا مع بعض كل سنه وانتي طيبه يا نيرووو
نيره بحب حضنتهم وانتو طيبين وعقبال مافرح بيكم
الجد بحب كل سنه وانتي طيبه يابتي والسنه الجايه تجيبلنا كريم الصغير
نيره بحب وانت طيب ياجدي ربنا يخليك لينا يارب
فهد بحب كل سنه وانتي طيبه يا مرات اخويا
نيره بحب وانت طيب يا صديقي
كريم صديقكك
فهد بضحك يابني احنا صحاب اوي لعلمك
نيره بضحك قوله
سليم بضحك كل سنه وانتي طيبه يا مدام الانصاري علشان مضربش مع فهد انهارده
نيره بضحك وانت طيب
كريم بضحك جدع يا سليم كده احبك يعجبني فيك انك فاهم اللي هيحصل
زين بضحك كل سنه وانتي طيبه يا نيرو
كريم ماشي ماشي
نيره بضحك وانت طيب يا زين
وعملوا عيد الميلاد وجابو تورته كبيره عليها صوره نيره واحتفلوا ونيره قطعت منها واكلت كريم وبعدين اكلتهم كلهم وكانت هتطير من الفرح
كريم بحب افاجئك اكتر
نيره بحب وريني
كريم بضحك طلع من وراه علبه فيها الجبنه المش واكمل علشان تعرفي بس اني بهتم بادق التفاصيل
نيره بفرح ايه ده جبتلي مش يس يس وفضلت تاكل منه
زين هي كانت نفسها فيه
كريم بضحك دي عيطت لما قولتلها اجبلك منين
فهد لا يا زين انت طلع عندك حق انا اخويا ليه الجنه علي الوضع ده
مريم بضحك ده انتي نكته يا نيره وفضلوا يضحكوا
نيره بتمثيل حزن كيمو
كريم قلب كيمو
نيره يرضيك بيتريقوا عليا
كريم بضحك بس لحسن تعيط تاني وبصلها محدش يقدر يتريق عليكي يا عمري دي عيال حقوده
فهد بضحك جدا بنحقد جدا وبعد شويه من الضحك والهزار
نيره بضحك بس اخص عليك يا كريم تجيب ليا هديه ومتجبش للبيبي
كريم بحب. وطي باس بطنها هو يجي بس الاول ونجيب كل اللي عايزو
نيره بحب بس اعمل حسابك اصل هتجيب هديتين مش هديه
كريم بحب من عيوني ثم اكمل بصدمه ايه هديتين وبصلها وهو فرحان نيره انتي
نيره وهي بتهز راسها بحب اه يا كريم حلمك اتحقق انا حامل في تؤام
كريم بفرح بتهزرري وشالها ولف بيها وهو فرحان اوي بعدين نزلها وحضنها والزغاريط شغاله في البيت واكمل بحب انتي كل حاجه حلوه في حياتي بجد يا نيره من يوم مادخلتي حياتي وانتي نورتيها ربنا يقومك ليا بخير انتي وحبايب بابا واهتمي بقي يا حبيبتي وكلي كتير دول اتنين مش واحد
الجد بفرح حضن نيره وكريم واكمل مبروك يا ولاد الف مليون مبروك عايزين تملولنا البيت عيال اكده
سميه بفرح مبروك يا حبايبي
وكلهم فضلوا يباركولهم في جو مفرح
ولكن اعين فهد كانت علي مريم وانها بتسرح كتير
مريم عن اذنكم هدخل الحمام
مسك موبايلها فهد ولقي في باسورد فكر وجرب يكتب تاريخ ميلاده فا فتح وشاف مسدج بتقول
تعليلي انهارده في البيت الساعه 7 وتيجي يعني هتيجي لاما هجيلك انهارده وانتي حورا وادي العنوان اهو ——
فهد بصدمه نعمم مين ده
ولقي مريم طالعه فساب الفون وقرر انه هيروح وراها
نيره بصوت مسموع مالك يا مريم مش طبيعيه
مريم بتوتر ها لا كويسه تعبانه بس شويه
فهد بحده ليه ضميرك تاعبك
مريم بخوف ايه
فهد بي ابتسامه كاذبه ايه بهزر معاكي مالك
مريم بخوف مفيش
كريم طب تعالوا نلعب الصراحه
نيره بمرح اوكيه حلو اوي
وقعدوا سليم ورودي ونيره وكريم وزين وفرح ومريم وفهد يلعبوا
كريم لف الازازه جات علي زين يسال نيره
زين بضحك تمام عمرك حبيتي قبل كريم
نيره بحب لا قبله ولا بعده
زين بضحك يابختك ياعم
كريم بصلها بحب وباس ايديها وكمل اللعبه
جات علي رودينا تسال فهد
رودينا ايه اكتر حاجه توجعك
فهد بحزن الكدب
بصتله مريم بخوف واكمل هو اني احس اني بثق في حد فيكدب ويكسر ثقتي فيه
مريم في سرها بخوف ياتارا هتسامحني يا فهد لما تعرف اني مخبيه عليك حاجه تخص حياتي
ولف كريم
جات عليه يسال نيره
كريم لو سالتك حياتك قبلي كانت ازاي هتردي بايه
نيره غمض عينك
كريم بستغراب مش فاهم
نيره غمض بس
كريم اهو
نيره شايف ايه
كريم بضحك اكيد مش شايف حاجه غير سواد
نيره بس هي دي اجابتي
كريم بحب ربنا يخليكي ليا يا نورعيني بجد
زين بضحك ياعم يابختك شايفه البنات اتعلمي
فرح اتلم يا زين
زين بضحك حاضر
ولف جات علي فهد يسال زين
فهد عمرك حبيت غير فرح
زين بحب انا مشوفتش من يوم ماوعيت علي الدنيا غير فرح
فرح بحب وانبساط يا حبيبي
كريم بضحك بت اتلمي احنا قاعدين ايه انا وفهد ايه شفاف
فرح بكسوف اسفه يا خوي
كريم بضحك لا متعتذريش يا هبله عادي ده خطيبك وشهرين ويبقي جوزك
لف جات علي نيره تسال سليم
نيره عمرك خبيت سر علي رودينا
سليم بضحك لا بصراحه عمرها ماحصلت بس ممكن. تحصل ليه لا
رودينا بغضب طفولي طب ابقي اعملها يا سليم
سليم بضحك بصلها هتعملي ايه يعني
رودينا بضحك ولا حاجه يا كبير
سليم بضحك واحنا في بينا صراحه مش بنخبي الحمدلله
ولف وجات علي زين يسال كريم
زين بضحك وقعت تحت ايدي يا كيموو قولي بقي
كريم بابتسامه اممممم خير
زين عمرك بصيت كده ولكده مش هقولك حب لانك محبتش غير نيره بس يعني علقت مع كام بنت في ايام الدراسه بس وانت صغير يعني اهو علشان تعرف اني بحبك
كريم بضحك يابن الجزمه يا زين وبص لنيره
نيره. بحده ماترد
كريم بضحك طيب مبدائيا كده حد هيستقبلني في اوضته انهارده
زين بضحك في حضني يا صاحبي عادي منا السبب
كريم بضحك بصراحه هو من ابتدائي ونيره هي اللي معلقه معايا بس يعني
نيره امممم
كريم بصلها بضحك كانت في بنات بتبعتلي بقي جوابات وكده وهما يعني طول عمرهم بيبدائو بس عمري ما واحده لفتتني يعني
نيره بغيره لا والنبييي
كريم بضحك اه والله
نيره بغيره وانت مهند عصرك فكله حاطط عينه عليك
كريم بضحك طب انا مال امي انا مش بقول لحد ابعت
نيره بغيظ ماشي ماشي
كريم بضحك باس راسها المهم انا شايف مين كده
نيره اضحك عليا زي مابتضحك عليا كل مره
كريم بضحك لا والله بس بزمتك مش انتي عارفه كده
نيره بحب اه
كريم خلاص بقي فكك من ايام زمان دي وانت يا زين هنفخك
وفضلوا كده يلعبوا ويضحكوا لحد ما خلصوا خالص
بعد شويه الساعه7
مريم انا رايحه مشوار وجايه
فهد بحده علي فين
مريم بخوف اجيب حاجات بنات
فهد طيب هاجي معاكي
مريم بقولك حاجات بنات
فهد انتي بتقولي كده علشان مروحش معاكي ولا ايه
مريم بخوف لالا بس عادي مش هتاخر
فهد بحده تمام
وفعلا طلعت مريم وركبت تاكسي واتجهت للعنوان ووراها كان فهد
مريم وقفت قدام ااعماره واتنهدت وطلعت وخبطت
فارس فتح. بدموع واحشتيني اوي يا مريم وحضنها
مريم بدموع برغم قهري منك بس انت اكتر يا فارس
فهد واقف غير مصدق اللي شافه وسمعه ومش عايز يشك فيها ولا يقرر غلطه اخوه لكنه سمعها وشافها فمش معقول هيتخطي كل ده
فهد بعصبيه وعيون مدميه من شده حمرتهم مررررررريم
مريم بعدت عن حضن فارس بسرعه وبصت بصدمه وخوف فهد!!!!!
يتبع…
بقلمي نورهانرواية حب حياتي
الحلقة الخامسة عشر
بقلمي نورهان
مريم بعدت عن حضن فارس وبصت بصدمه وخوف وجسمها اتشنج واكملت بصدمه فهد
فهد بعصبيه راح عندها ومسكها من شعرها اه فهد فهد يا هانم مين ده يا حيوانه انتي انطقييي
فارس بعصبيه انت يا حيوان ازاي تمد ايدك عليها كده اوعي
فهد بعصبيه رمي مريم علي جمب ومسك في لياقه قميصه واكمل بعصبيه بقي انا حيوان مش كده ونزل في ضرب وبهدله خالص وسابه علي. الارض مناخيره بتنزف
فهد بعصبيه مسك مريم اللي كانت بتعيط
مريم بعياط ابوس ايدك افهمك يا فهد صدقني انت فهمت غلط خالص
فهد بعصبيه هششش مسمعش صوتك ومش عايز اي تبرير انا صح بهدلت اخويا لما شك في مراته بس انا سمعت بوداني ولو مسمعتش نيره مش كده ولا المفروض انتي كده بس انتي كدبتي وكسرتي ثقتي فيكي وسالتلك كتير وصممتي علي الكدب واخرتها رايحه لراجل في شقه وبتحضنيه ايه يا هانم بتاخدي درررس يعني انا مش جادر اصدق والله ماجادر بجد
مريم بعياط والله انت بتعمل زي ماخوك عمل انتي بتظلمني يا فهد
فهد بعصبيه انا اه ظلمت بس نفسي اني كنت اهبل وصدجتك انا سمعت. وشوفت كل حاجه من اول المكالمه لحد دلوجتي ومع كل كدبه بتكدبيها بتنزلي من نظري اوي بجد كنتي تجوليلي انك بتحبي غيري احسن من الكسره دي
مريم بعياط والله ماحبيت غيرك يا فهد
فهد بدموع انتي كدابه يا مريم
وبعد شويه وصلوا القصر
وفهد مسك مريم من دراعها ودخل القصر في وجود الجميع ورمي مريم في الارض
فهد بعصبيه لمي خلجاتك وهاتي دبتلك وبرا
كريم راح سندها وقومها من علي الارض واكمل بعصبيه ايه التخلف اللي انت بتقوله ده يالا انت اتجننت
فهد بعصبيه متدخلش انت ياخوي مش عايز اخسرك
مريم بعياط سيبه يا كريم خلاص
نيره بقلق حصل ايه يا مريم
الجد ياولدي بتجول اكده ليه عملت ايه مريم
فهد بعصبيه جوليلهم يا مريم جوليلهم يا حبيبتي
كريم مسك مريم واكمل قولي حصل ايه ولو ليكي حق انا هموتهولك
مريم بعياط لا يا كريم مش هو قرر من غير مايسمعني اتحايلت عليه افهمه مد ايده عليا ومهموش وجايبني هنا ولا اكني خونته
فهد بعصبيه مسكها من شعرها ليه وانتي اكده مخونتنيش واكمل بوجع انا مجهور منك يا مريم انا مش جادر اصدق بجد
كريم بعصبيه اوعي ايدك كده يا حيوان مش انا بتكلم احترم نفسك بقي يا عم جدك واقف وانا واقف مش محترم حد خالص واكمل بهدوء قوليلي انا يا مريم
مريم بعياط مفيش يا كريم
نيره بحزن حصل ايه يا حبيبتي عرفيني بس
مريم بحزن راحت حضنت نيره وعيطت شوفتي يا نيره شوفتي فهد شك في اخلاقي وشرفي علشان كنت مع فارس في بيته وحضنته
نيره بصدمه فارس هو رجع
مريم بعياط بصتلها اه يا نيره اااه وحضنتها تاني
فهد بعصبيه تعرفيه منين يا مرات اخويا ده
نيره اصل فارس يبقي
مريم بمقاطعه بس يا نيره وانت مالك يا فهد انا هلم هدومي وامشي واديك دبتلك وملكش دعوه بمين فارس اعتبره حبيبي
فهد بعصبيه ضربها بلقلم وقعها علي الارض واكمل بعصبيه انا هربيكي وهعلمك ازاي تجولي عليه حبيبك انطقي جولي مين ده انتي مش اكده متخلنيش فعلا اوريكي وشي ااتاني ريحيني وجولي مين ده
مريم بعياط انا مش هعدلك ثانيه هنا انا همشي يا فهد ومش هقول حاجه
الجد راح قومها وحضنها يابني جوليلي انا الحكايه وانا اوعدك هجف جمبك انا عارف كويس انك مش اكده
مريم بعياط اما خطيبي صدق صدقني مش هلوم عليك لو صدقت يا جدي
نيره بدموع فهد بلاش تفكر فيها كده صدقني هتندم واوي بجد
مريم بعياط بس يا نيره متتكلميش لو سمحتي
كريم طيب علي راحتك متتكلميش دلوقتي بس مفيش مش هتمشي من البيت ده بيتي انا وجدي واحنا اللي نقول مين يعد وبص لفهد واكمل ومين لا مش حد تاني
مريم بعياط مش هقدر يا كريم
الجد. طب ولو قولتلك مش هتمشي يا مريم من اهنيه هتجوليلي ايه يابتي
مريم بعياط بس ياجدي
الجد مبسش يا بتي روحي اوضتك وارتاحي واتكلمي وجت ماتحبي حقك زي ماهو حكم انتي بردو تحددي تتكلمي امتي
مريم بعياط عن اذنكم وطلعت وهي بتعيط
فهد جوليلي يا مرات اخويا مين فارس ده
نيره بحزن مقدرش يا فهد دي مش حاجه تخصني عن اذنكم كريم انا هطلع لمريم
في اوضه مريم
مريم عماله تعيط
نيره راحت حضنتها وفضلت تلمس علي شعرها
نيره بحزن بس بس اهدي اهدي يا قلبي
مريم بعياط انا يشك فيا كده يا نيره ليه ليه
نيره بحزن شافك في حضنه وهو ميعرفوش وانتي عمرك ماجبتي سيرته حقه يا مريم بس مش حقه يشك في اخلاقك انتي بس الموقف اقوي منه اهدي يا حبيبتي ولما يعرف هيراضيكي
مريم بعياط لا انا مش هقوله
نيره بحزن ربنا يهديكم يا قلبي وفضلت معاها لحد مانامت
في اوضه نيره
كريم ها نامت
نيره بحزن اه الحمدلله
كريم ربنا يهديهم
نيره يارب يا كريم واكملت بوجع اه
كريم بخوف مالك فيكي ايه
نيره حاسه بوجع في بطني مش عارفه
كريم خدتي الدوا
نيره بوجع اه اه بس مش عارفه مالي بجد
كريم خدها في حضنه وفضل يحط ايده علي بطنها ويمشيها علي مكان.الوجع
كريم كده احسن صح
نيره بحب اه احسن
كريم بحب ربنا يقومك انتي وحبايب بابا بلسلامه يارب
نيره يارب واكملت هنسميهم ايه
كريم انتي نسيتي ولا ايه
نيره بحب لا منستش طبعا من زمان احنا مختارين بس عايز اشوف انت فاكر ولالا
كريم بضحك هو انا اقدر انسي
نيره بحب امم طب اتفقنا نسمي ايه
كريم لو ولد مازن ولو بنت كيان
نيره بحب يا حبيبي يا كريم انت لسه فاكر
كريم. بضحك هو انا اقدر انسي يا ام مازن او كيان علي حسب يعني
نيره بضحك علي رايك اكيد هيجي نوع من الاتنين
كريم بضحك اه اومال قرد
نيره لا عيالي هيطلعوا قمر لابوهم
كريم بحب بس انا عايزهم شبه امهم
نيره بحب لا من كتير حبي ليك هيجوا زيك هتشوف
كريم بضحك طب هنشوف
نيره انت عارف يا كريم عمري ماكنت اتمني ربنا يجمعنا بعد ما الموضوع اتقفل كنت بقول مستحيل نجتمع بس بلاقي نفسي كل مره لما اصلي بدعي تكون ليا ومن نصيبي وجوايا صوت بيقولي اني ليك وانك ليا
كريم بحب والحمدلله اديه حصل لان احنا مكتوبين لبعض يا نيره والذي جمعه الله لا يفرقه انسان
نيره بحب عندك حق بجد يا كريم والحمدلله انك معايا بجد
كريم ده الحمدلله انك انتي اللي معايا ربنا يخليكي ليا وتقوميلي بلسلامه يا ام العيال
نيره بضحك من اول حمل بقيت ام العيال كبرتني يا كريم لما اتجوزتك
كريم بضحك منا بردو هبقي ابو العيال بس انتي لو عجزتي وسنانك وقعت هتفضلي نفس البنت اللي بحبها وعمري ماقدر اعيش من غيرها
نيره بحب نامت علي صدره ربنا يديمك فرحه وسعاده في حياتي يا كريم
كريم باسها ويديمك ليا يا نورعيني
—————————————
عند احمد
مايا ناوي علي ايه
احمد كل خير بس مش دلوقتي
مايا اومال امتي
احمد هستني فرح اخوات كريم وانفذ في الايام دي
مايا اشمعنا
احمد اول حاجه علشان كريم ينساني شويه تاني حاجه علشان استغل الزحمه او وجود نيره لوحدها
مايا مبقتش فهماك
احمد بشر هتفهمي قريب
—————————————–
تاني يوم الصبح
الجد فين مريم اومال
نيره معرفش يا جدي لسه منزلتش
فهد شالله ما عنها نزلت
كريم بعصبيه فهد اتلم
فهد سكتنا خالص
نيره انا رايحه اناديها
لقيت مريم نازله
نيره اهي نزلت خلاص يا جدي
الجد ايه يا مريم يابتي منزلتيش بدري ليه
مريم بتعب وعينها مورمه مفيش ياجدي نمت متاخر بس
نفين طب كلي يا جلب امك تلاقيكي تعبانه وهفتانه
مريم بحب حاضر يا ماما واكملت فرح
فرح ايه يا حبيبتي
مريم تعالي اقعدي جمب اخوكي هعد انا مكانك جمب زين معلش لو مش هتضايقي
فهد اتعصب بس سكت وبص في الاكل
ااجد طب ليه يابتي اكده
كريم سيبها علي راحتها يا جدي
فرح حاضر ياخيتي وراحت قعدت هي جمب زين وفرح جمب فهد وابتدا ياكلوا وكان فهد بيراقب مريم مكانتش بتاكل كانت سرحانه وبتلعب في الاكل
بعد شويه خلصوا اكل ومريم مش واخده بالها خالص وسرحانه
فهد بعصبيه مش هتاكلي ولا هتبصي للاكل كتير
مريم بحده وانت مالك انت
فهد بعصبيه راح مسكها من دراعها بت انتي اوعي تنسي نفسك انا بجولك اهو صوتك لو علي تااني لكون جاطع لسانك خالص
كريم بعصبيه بس يا فهد اهدي وانتي يا مريم عيب متعليش صوتك
مريم بحده لا اعلي صوتي براحتي انا كده كده سوا دلوقتي او بعدين همشي واكملت بدموع انا غلطت لما فكرتك حبتني بجد غلطت يا فهد لما فكرتك هتعوضني وحدتي في الدنيا برغم ان ليا اهل غلطت لما فكرتك عوضي عن يتمي وموت ابويا وامي
فهد بدموع ريحيني يا مريم ريحيني وقوليلي مين ده وليه حضنتيه اصل اافكره نفسها بصراحه بتعصبني اوي حتي لو مين
مريم بجمود ودموعها نازله بس انت قررت اني معنديش اخلاق من غير ماتسمع
الجد يابتي ريحيني انا سيبك من فهد
كريم اه يا مريم واحنا كلنا هنقف جمبك
نيره قولي يا مريم وريه انه قد ايه غلط في حقك
نفين احكي يابتي وجوليلنا مين ده
مريم ده يبقي
قاطعها شخص من وراها وكان فارس
فارس ده يبقي فارس احمد اخو مريم الكبير
فهد بصدمه ايه اخوكي !!!!!!!!

يتبع….

لقراءة القصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى