روايات

رواية حبي الغامض الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغامض الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية حبي الغامض البارت الثاني

رواية حبي الغامض الجزء الثاني

رواية حبي الغامض
رواية حبي الغامض

رواية حبي الغامض الحلقة الثانية

روحت جري وخبطت على امير صديقي الصدوق عشان احكيله واتفاجئت ب ادهم بيفتح فضلت مبلمه او سرحانه فيه!
– خير؟؟
= عايزة امير أ..أنا هستناه عندنا
دخلت عندنا بسرعه وعلى وشي ابتسامه طبعا عارفين سرها لحد ما الباب خبطت فتحت بسرعه لكن لقتهم الاتنين سوا ادهم و امير!! !!
– اتفضلوا
ناديت ماما وقعدنا وعملت لهم شاي
فاطمه: عامل اية يحبيبي
ادهم: كويس انا بس جيت لحضرتك شوية عشان هبقي مشغول بكره احتمال مقدرش اجي عالغدا
” النار غليت فيا واتغظت جدا منه ابنال!!!
علامات الحزن واليأس بانت على وشي وامير فضل يهمسلي مبينش بس انا كنت عايزه اعيط”
فاطمه: ليه ياحبيبي كده هو شغلك ده مش بيدي اجازة

 

بدأت اركز فكلامه: لاء كل فين و فين
بصتله واتكلمت بشجاعه: هو انت بتشتغل اية يعني
تجنب السؤال وبصلي خلاني اتوتر وقال: انتي عاوزاني اشتغل اية ؟
بدات اتهته: ماا مم معرفش انت قول
= اعمال فالادارة
قام وقف: انا هستأذن بقي عشان هنزل بدري بكره
بصيت على كوبايه الشاي بحزن: مشربتش الشاي بتاعك مش انا الى عملاه
– معلش مره تانيه
مشي وقعدت مع امير فالبلاكونه
– شوفت بيعاملني ازاي ده ده ده مشربش الشاي قاصد بيقول ان الشاي بتاعي وحش وماسخ
= ابدا ده مسكر وزي الفل ولا تزعلي نفسك
– ومرضيش يرد عليا واتخابث فى موضوع شغله
= ايوا خبيث هوا فعلا
– انا مستحيل اكلمه تاني
= انتي بتقولي كدا بقالك عشر سنين وبترجعي تكلميه
– امير تفتكر بيحب حد غيري؟؟

 

= معتقدش
– ليه بقي ! يمكن بيحب ومخلص ليها
= مش عارف بس هو عنده قلب اصلا؟
ضربته فدراعه: ولا!
= خلاص خلاص بس هنعرف منين
– هو اكيد بيحب انا خلاص خدت قرار مش هكلمه اصلا ربنا يسعده بقي مع بنت ال *** الى خدته منه
امير فضل يضحك: هو انتي كنتي عاوزاني ليه
– عارف ألمانيا؟
= مين ميعرفهاش
– جالي مؤتمر هناك بيتعمل كل سنه مؤتمر طبي هيديني فرص حلوة اوي وهستفاد جدا يا امير انا مبسوطه اوي مع اني هقعد كتير ومش هشوف ادهم بس انت هتطمني صح؟
= اية ده اية ده ؟ حيلك اصبري انتي جبتيلي فكره تحفه فمخي انا هقول لادهم الكلام ده واشوف رد فعله ولو رفض يبقي بيغير وبيخاف عليكي
– لا لا انا خدت قرار هسيبه واخاصمه
= يابنتي خلينا نتأكد!
– ماشي موافقه اصلا انا معنديش دم منه لله سحبه كله

 

= بس انتي بتتكلمي كأن ألمانيا فالشارع الى ورانا هي فوفا قالت اية
– معرفتهاش لكن هقنعها هي بتثق فيا
= بس اعتقد هتقولك هنعرف ادهم لانه بياخد باله مننا يعني فاهمه
– فاهمه ، بس هي هتوافق انا دكتورة يا امير
= عارف واحسن الدكاترة كمان يا لولي بس لاحظي انها اول مره واكيد هتخاف عليكي
فاطمه: اخاف عليها من اية ؟
امير: احم امشي انا
مسكته: اترزع ياض متسبنيش
فاطمه: في اية
بصتلها: ماما انا جالي مؤتمر في ألمانيا وهسافر كمان تلت ايام
امير بدهشه: انتي معندكيش ثقافه المقدمات بتجبهلها وش كدا اهي هتسورق مننا
فاطمه بصدمه: ألمانيا الى بنروح لها بطياره؟
– الله ينور عليكي ياست الكل
= ينهارك مش فايت انتي اتجننتي

 

– اصل بصي هفهمك
= تفهميني اية مش موافقه
“امير ضحك”
– شوفت يا امير انا مش قولتلك امي بتثق فيا وشوحت كده
” بعد كتير من الكلام والاقناع اني فعلا محتاجه اروح وان المؤتمر مهم ليا موافقتش برضو ياه نبع الحنان بموت فيها قالتلي هتاخد رأي ادهم نينينيني ”
______________________
صلي على محمد 🩷🦋
“عند ادهم و امير”
طلع ينام وقال بصوت مسموع: ادهم انت صاحي
= لاء
امير: طيب ، شوفت ليلي هتسافر فين ؟
– لا مشوفتش
= ألمانيا عندها مؤتمر طبي تبع شغلها
– مسألتكش
” امير اتكلم تاني”
– ادهم
= ايييييه !

 

– انت لسه بتشتغل فالحاجات الغريبة بتاعتك
= اها
– زي اية بقي
= انت هتحقق معايا انت كمان؟
– لاء بس معرفش بتشتغل اية هو ده طبيعيي
= اها طبيعيي بشتغل ف اعمال حره زي ما قولت
– طيب.
___________________________
صلي على محمد ♥️🦋
– انت يابني ادم انت رد بدل ما احدفك بمشبك من البلاكونة
= عايزه اية؟
– انت ازاي تسخن ماما عليا وترفض اني اسافر
= والله طنط سألتني بحكم خبرتي وجاوبتها السفر مش سهل وانتي مستهتره
– وانا مش هبقي لوحدي
= برضو لاء كلامي قولته روحي اتناقشي مع طنط
– انت انسان بارد
= ……….

 

– ومستفز
= ……….
– انت مش بترد ليه !
” دخل و سابني !!!! من كتر غيظي وبما ان شقته فوش شقتنا خرجت وروحت ارزع عالباب بتاعهم وامير فتح مخضوض ”
– في اية يابت !
= وسع كده فين البارد ابن ال.. اعاااااااااا انا مش هسيبه انهارده
ادهم خرج وهوا قالع التي شيرت وبصلها من فوق لتحت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الغامض)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى