روايات

رواية حبي الأول الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم روان أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية حبي الأول الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم روان أحمد

رواية حبي الأول الجزء الحادي والعشرون

رواية حبي الأول البارت الحادي والعشرون

حبي الأول
حبي الأول

رواية حبي الأول الحلقة الحادية والعشرون

نبدأ”بسم الله الرحمن الرحيم”
••••••••••••••••••••••••••••••••
بعدها بأسبوع كان على طول كان الشباب اتفقوا انهم يعملوا كتب الكتاب سوى لكن مي زنت على عبدالرحمن واقنعته انهم يكتبوا الكتاب بعد سنه من دلوقتي والفرح يكون معاهم
.
زياد كان قابل إيهاب زي ما حبيبه طلبت منه ووافق لكن فضل خطوبه بس لحد ما ياخدوا على بعض أكتر ويسوق أخته إذا كانت مرتاحه معاه أو لا فهي أخته الوحيده وكان حابب يطمن عليها
.
وتمت خطوبتهم مع عقد قران
مازن وشروق
حمزه ونور
ونسيت أقولكم أن ميار أخيرًا رضيت عن أحمد وعملوا هما كمان كتب الكتاب معاهم واعترفتله أنها بتحبه🥹❤️❤️❤️
.
وشهد اللي كان عبدالرحمن بيقنع نفسه أنه بيحبها😅
وف الآخر هي اللي سألته وغادرت بيه عشان صاحبه معاه فلوس ومنصب أحسن منه😃
أكتشفت قبل فرحهم بأسبوع أنه بيخو*نها وعلى علاقه بأقرب صاحبه ليها😂💔💔💔(صحيح داين تدان ولو بعد حين)🥲
.
وساره حبيبت قلبي فاكرين عملت ايه في صاحبت عمرها وازاي باعتها ونسيت اللي بينهم ف أكتب وقت هي كانت محتاجلها فيه رغم أنه مكنش حصل أي شيء يوصلها لان هي تعمل كده فيها……هي اه صحيح عملت صحاب كتيره ومبقتش حابه وجودها لكن مع أول مشكله حصلت ليها كله اتخلى عنها…ملقتش حد يقف جنبها بدون مقابل ولا يحبها زي ما هي ومن هنا أكتشفت أنها خسرت كنز كبير لا يعوض ولكن فات الاوان
.
أما ياسمين كانت على طول بتحمد ربنا انه بعتلها حد زي عمر أحن عليها من نفسها…في حنيه تقدر تداوي جروح شفيت من زمان….رغم أنه كان عصبي الفتره الاخيره بسبب غيرته عليها…لكنها بتحبه🥹(القلب وما يريد يا ساده😌♥️)
.
ونسرين قررت أنها مش هتسافر تاني وتبعد عن صفاء بعد ما الاولاد كلهم شافوا حياتهم واتطمنت عليهم وخدت شقه قصادها وعاشت فيها بس عملت يوم كلهم يجتمعوا فيه مره عندها ومره عند صفاء🥰😍
.
محمد كان فرحان أن عياله لقوا الأمان والاستقرار اللي كان معيشهلهم…لكنه ف نفس الوقت زعل أن البيت فضي عليه….رغم أن عمر وعبد الرحمن عرضوا عليه يجي يعيش معاهم لكنه فضل يقعد ف بيته اللي كبره بحبه وحنيه صفاء ويفضلوا سوى لآخر عمرهم🩷
.
والحمد لله بعد شهرين من جواز عمر
ياسمين كانت حامل ف ولي العهد🥹😂❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
كلهم كانوا فرحانين….وبالذات مي وقالت أخيرًا هبقى عمتوا الحربايه😎😂😂😂😂
.
وبعد سنه كان اليوم الموعود وهي بدايه قصه حب للعشاق🤭💕💕
عبدالرحمن بهمس:هو أنا قولتلك بحبك آخر مره أمتى😂🙃♥️
مي ضحكت بكسوف:ماانا قولتلي أما جيت تاخدني من الكوافير…و أما كنا بنتصور الصوره إياها🫣..
عبدالرحمن قاطعها:أنهي دي انا مش فاكرها👀….ممكن توربيني كده يمكن افتكر🥹😂
مي بتوتر:هو انت كل حاجه …في دماغك كده…أنا عايزه ماما🥲🥲
عبدالرحمن ضحك بصوت رجولي:لا إنسي مفيش منه الكلام ده 😂😂
انا مصدقت عملت الفرح … والله لو ما سكتي لأخ*طفك من قلب الفرح ومحدش هيعرفلك طريق😌😎
مي بخوف:لا خلاص سكت أهو
عبدالرحمن بضحك أكتر:بحبك يا مجنو*نه🌚♥️♥️♥️♥️♥️
.
حمزه:أنا زهقت ما تيجي نروح
نور بضحك:زهقت من أيه يا حبيبي ده فرحنا على فكره مش معزومين
حمزه بمراوغه:أهو أنا بقى عايز أروح عشان الضحكه دي بالذات😉♥️
نور بحب:بحبك يا من ملكت قلبي…وتربعت على عرشه🥺💕💕💕💕💕💕💕💕💕
حمزه:شالها ولف بيها كتير لدرجه أنها حسيت بدوخه بس كانت مطمنه أنه ماسكها كويس😂😂♥️
على صوته وقال:بحبااااااااااك….بحبك يا نوري🤭♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
.
أحمد:ميمو
ميار:أممممممم
أحمد:أنا مش مصدق نفسي حاسس إني بحلم
ميار بضحك:لا يا حبيبي صدق ده حتى النهارده فرحنا😂😂♥️
أحمد بضيق:بجد والله🙂
ميار:اه والله😂😂😂😂💕
أحمد بحب:يا ورداية في جبل روحي..
يا أول شمس في الدنيا..
ياشيء.. Well Done
يا.. Only One
يازوجتي الأولى والتانية..💗💗
ميار دمعت وحضنته جامد وهمست:بحبك أوي🥺🥺♥️
.
زياد راح وقف جنب حبيبه:فقيرٌ لستُ أملِكُ غيرَ قلبي
‏فهل ترضينَ هذا القلب مهرًا ؟😉
حبيبه:أنا مش طالبه غيره أصلاً😂🤭🩷🩷🩷🩷🩷
زياد:بقى كده….طب يلا
حبيبه:يلا على فين؟!!
زياد:بينا على المأذون مفيش وقت للتفسير🧐😂😂😂
حبيبه بضحك:طب وإيهاب؟!!!
زياد:هناخده معانا متقلقيش يلا🤫
.
زين بص ف عيون وهدى وقال بصدق مشاعر أول مره تشوف لمعه عينيه دي:«‏أنتِ الوحيدة التي لو اطّلعت
علىٰ ضَعفي، لَما كان ذلك ثقيلًا عليّ!»😇💘
هدى بفرحه:بجد يا زيني🥹♥️
زين بحب:بجد يا عيون زينك🌚
.
ياسمين:عمر ….يا عمر
عمر بإنتباه:أيه يا حبيبتي..مالك فيكي حاجه
ياسمين كانت فرحانه من جواها من أهتمامه بيها:رساله بنظره هو فهمها كويس🥹
عمر:طب هنودي دول فين…وكان بيشاور على يامن ورهف
اه صحيح نسيت أقولكم انهم كانوا تؤام😉😂😂😂❤️
ياسمين:متخافش هخلي رهف مع ماما صفاء والتاني أهو مع جدوا🌚
عمر:دايمًا غلباني كده 😉😂 طيب يا ستي يلا وأمري لله….بس بشرط
ياسمين بعدم فهم:شرط!!! أيه هو
عمر قرب وشوا منها وشاور على خده:عايز مقابل🥹
ياسمين بصدمه:هناا يا عمر!!!!
عمر:اه هنا يا حبيبت قلب عمر🤗
ياسمين بغضب طفولي دمعت:يا عمر بقى 🥲🥲
عمر بنبره أمر مضحكه:يلا بقولك دلوقتي وإلا مش هتقومي من مكانك لحد ما نروح😒
ياسمين:أنت رخم على فكره
عمر بضحك:عارف على فكره ولو مودتي كلمه كمان هيكون العقاب مضاعف😊يلا يا روحي
ياسمين قربت منه بسرعه طبعت قبله على خده وبعدها اترمت جوا حضنه عشان تداري وشها اللي بقى شبه الطماطمايه😚💋
وعمر بضحك عليها شدد على حضنها أكتر وسألها وقف بيها وسطهم وكملوا رقص سوى🥰
………………………………………….
وبعد مرور أربع سنوات منذ ذلك اليوم👀♥️
مي أتخرجت وحققت حلمها وبقت أشهر دكتورة أطفال وعبد الرحمن كان معاها خطوه بخطوه ودايمًا واقف جنبها وبيدعمها لكنه كان مختلف معاها شويه ف موضوع الشغل بس محبس يجي عليها ويحطم كل اللي هي بنته فعمل ليها عياده خاصه بيها هي بس وكانت قريبه من مكان شغله عشان في أي وقت يكون قدامها ومعاها واتفقوا أنها هتنزل تلت أيام وتبدل مع ميار ف تلت أيام مختلفين وأحمد ممانعش الاقتراح ده بالعكس وافقها جدًا😌🥰🥰🥰🥰🥰🥰❤️
برغم من إنهم الاتنين كانوا حامل لكن أهتموا بنفسهم بردوا كمان مأهملوش شغلهم وكانوا سعداء جدًا الحمدلله وتمت ولادتهم على خير كان الفرق بينهم شهر بس😅❤️
و مي محبتش تزعل عبدالرحمن وسمته خالد زي ما طلب بس قالت هتسمي هي البنت👀♥️
وميار جابت نغم😍♥️
مر على أبطالنا كمان تلت سنين😂
______________🤫😂
خاااالد أنت يالا تعالى هنا
خالد بخوف:يمامي والله…مس أنا(مش أنا طبعًا كلنا عارفين فين المشكله😂)
مي بزعيق أكبر:أماااال أمي هي اللي عملت كده
خالد ببراءة:لا دي إيدي🥹😟
مي:اععععععععع يا عبدالرحمااااان…تعالى شوف أبنك ده…حرام عليكوا
عبدالرحمن بضحك:تعالى هنا يولد عملت أيه المرادي لـ مامي
خالد:معملتس حاجه…دي إيدي هي اللي سخبطت على الحيطه😌🥹(اه يا سهنه😂)
عبدالرحمن بصدمه:هااااا لوحدها كده…معلش ياابني أمك مفتريه وأنا عارف🙂😂
وباسه من خده وكمل
:يلا أجري دلوقتي على أوضتك عقبال أما أسكتها بدل صوت الراديو الخرباان اللي شغال تحت ده🥲🥲🥲
مي:كويس والله أن البيه حس على دمه ونزل يعبرني😡😏
عبدالرحمن بضيق مصطنع بقى يقرب عليها خطوه وهي ترجع خطوتين وفضل يقرب لحد ما هي اتشنكلت فـ الكرسي اللي وراها وقامت واقعه عليه
مي:ااااااااه…..
عبدالرحمن قرب عليها زياده: بس هو في ايه اسكتي شويه…الواحد مش عارف يقعد فـ شويه هدوء من صوتك اللي شبه سرينه المطافي ده…هه قوليلي حصل ايه لـ ده كله…ما تردي😤😡😡😡
مي بصدمه:أنا سرينه مطافي يا بودي🥹🥹🥹🥹
أخس عليك….طيب أتفضل وسع بقى كده خليني أقوم..وأدخل الاوضه بتاعتي وانت هتنام بره النهاردة عقابًا ليك هه🙁😡
عبدالرحمن:خدي بس…دي أحلى سرينه مطافي سمعتها فـ حياتي🌚💕 وبعدين أنا مرتاح كده عايزه أيه أنتي😉😂
مي بتوتر: عبدالرحمن عيب كده..الولد ممكن ينزل فـ أي وقت
عبدالرحمن بضحك:طب ما ينزل …اي المشكلة..كده كده المفروض يبقى شاهد على حبنا🌚😂💕 عشان يبقى يحكي لأحفادي على إنجازاتي😎
مي بضحك مماثل:إذا كان كده ماشي
عبدالرحمن:بقولك ايه أحنا نسيبنا من خالد….نوديه عند صفصف أو سوسو ونروح نقضي شهر العسل بتاعنا🤭😂💕
مي بضحك:هو شهر العسل ده بيخلص أمتى🧐😂😂
مش كان آخر حاجه السنه اللي فاتت ولا ايه👀😂
عبدالرحمن:ولا اه….لا طبعًا طول ما معايا ملكه النحل العسل مبيخلصش🤫🫂😂😂💕

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبي الأول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى