روايات

رواية حبيت رجل مجهول الفصل العاشر 10 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الفصل العاشر 10 بقلم عبدالرحمن حسني

رواية حبيت رجل مجهول الجزء العاشر

رواية حبيت رجل مجهول البارت العاشر

رواية حبيت رجل مجهول الحلقة العاشرة

فاطمه / انا مبعتش حد انت ازاي تقول كدا
حساام / لا واضح اديلك كام سنه مسألتيش علي صحبتك يا فاطمه ؟
فاطمه بتعيط / مكنش قصدي مكنش قصدي
حسام / امال ايه .؟
فاطمه / هو انت مش ميت ؟
حسام / انتي شايفه ايه
فاطمه / انا شيفاك قدامي عايش بس مش مصدقه
حسام / لا صدقي وعايزك تصدقي حاجه تانيا خطيره اوي
فاطمه / هيا ايه .؟
حسام / الدكتور سامح عامل ايييه ؟
فاطمه بتوتر / اااانا اانا معرفش عنه حاجه
حسام / اااه ااه منا عارف ، لما روحت المستشفي اسال علي الدكتور الي كان بيعالجني اكتشفت انه راجل مرتشي ويعمل اي حاجه عشان الفلوس ممكن يقتل عادي ولا ايه يا طمطم ؟
( مسكتها من شعرها )
حسام / وعرفت بردو انكم اتفقتو عليا عشان تموتوني واديتيلو فلوس كتير يا طمطم وعرفت كمان انو كان بيديني
علاج غلط عشان اموت
فاطمه بتعيط / والله ما انا الي عملت كدا والله ما انا
حسام / مصدقك يا طمطم هو انا بردو اقدر اشك فيكي
فاطمه / ازاي بتقول كدا وانت واقف اهو قدامي ممتش
حسام / ما هو ده التشويق يا طمطم رجعت عشان اخد حقي ، لما راجعت علي العلاج الي كنت بخده لقيت انه ملهش علاقة بمرض القلب ده كان بيزود المضاعفات أكتر عشان الحاله تسوء أكتر فأعمل العملية أسرع وسامح يموتني وهو بيعملي العملية وتبقي جريمة قتل كامله ومحدش يشك ولا يتهم الدكتور الغلبان ومحدش يتهم الي دفع تمن موتي صح بردو ولا اييييه ؟
فاطمه / انا هقولك على كل حاجه
حسام / ياريت انا سامعك اتفضلي
فاطمه / ابوه منار بعد ما انت هزقتو ومسكت ايدو وهو بيضرب منار مقدرش وكان عايز ياخد حقو منك ف اتفق مع كتور
سامح علي كدا طبعا الدكتور سامح مش هيعمل كدا من غير فلوس وابو منار معهش حاجه كل فلوسه بيصرفها علي الشرب
ف جالي هنا وطلب مني فلوس ولما رفضت لاني عارفه انو هياخد الفلوس يعمل بيها مصيبه ضربني وقالي والله لو ما ادتيني
فلوس دلوقت لكون مموتك انتي والحبيب بتاعك عمر ايه رايك ؟ . وانا معنديش حد يحميني وعمر ملهش في المشاكل انا خوفت واديتو الي هو عايزه ومكنت اعرف انه بيفكر يقتلك قولت اكيد هيصرف الفلوس دي كلها علي شرب وقرف وخلاص المهم خد الفلوس ومشي وتاني يوم روحت
اشوف منار ف المستشفي شفته قاعد مع الدكتور سامح وقفت اسمع بيقولو ايه لقيت الدكتور سامح بيقول خلاص يا ابو
منار الواد زمانو بيموت العلاج الي بياخدو هيضعفلو القلب خمس دقايق وهتلاقي المستشفي اتقلبت روح انت دلوقت ولما
الحكايه تخلص هكلمك وهقولك تمام ،. انا مكنتش مصدقه نفسي وصدقت لما لقيت منار بتصوت وبتقول حسااام حسااام ، ابوها شافني
طلع يجري عليا عشان يضربني صرخت انا كمان الناس اتلمت عليه ضربته وهرب منهم وطلع يجري طلعت اجري وراه وهو بيعدي الطريق عربيه خبطته ماات انا خوفت روحت اجري واتصلت ب عمر قالي ملناش دعوة ويلا هنسافر من البلد دي وسافرنا بحجة
اني عايزه اغير جووه لحد ما الامور تهدا ولما رجعت عرفت انك موت ومنار دخلت المستشفي كنت اصلا خايفه اروح اشوفها
حسااام / سامح فين دلوقت ؟
فاطمه / معرفش حولت اوصلو كتير معرفتش
حسام / كدا اتأكدت واخويا حسام راح هدر
فاطمه / اخووك !
انا اسمي خالد اخوه حسام التوأم
فاطمه / حسام ليه اخ توأم
حساام / ااه انا ، ومن انهارده انا حساام فاهمه ؟
فاطمه / حاضر
حسام / وروحي لصحبتك منار شوفيها عايز كل حاجه تمشي زي ما هيا انا حسام انتي صحبتها وانا لسه عيان بالقلب تمام
فاطمه / تمام تمام
حسام / يلا
عمر / يا طمطم ايه ده !
حسام / ازيك ي ابو الخدود
عمر / حسااام !
حسام / ااه حسام مستغرب لييه
عمر / انت مش
حسام / لا مش يا عمر انا قدامك اهوو وطمطم هتفهمك كل حاجه انا ماشي سلام
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
منار / حساام مش معقول كدا
حسام / ليه مش معقول .؟
منار / مش بهزر علي فكرا انت تعبان
حسام / اه تعبان اوي
منار / يلهوي حاسس بي ايه
حسام / حطي ايدك علي قلبي كدا شوفي
منار / ايه
حسام / سامعه بيقول ايه
منار / بيقول ايه
حسام / جمعي الحروف كل نبضه بتقول حرف بصي الاولي ب
منار / التانيه ح
حسام / التالته ب
منار / الرابعه ك
حسام / بحبك
منار بتضحك / وانا بموووت فييك ومتخضنيش عليك تاني انت هايف صحيح
حسام بيضحك / وانتي بتموتي ف هيافتي صح ولا ايه
منار بتضحك / جدا بصراحه
الاتنين بيضحكو
( الباب بيخبط )
فاطمه / ازيك يا منار
منار / فااااااطمه
خدو بعض بالحضن وبيعيطو
منار / وحشتيني اوي يا بت كنتي فييين
فاطمه / اسفه يا مناار مكنش قصدي والله وانتي وحشتيني اوي
منار / اسفه يا حبيبتي عشان زعقتلك وكسرت المرايا انتي عارفه انا بحبك قد ايه
فاطمه / ياااه يا منار فداكي يا قلبي مليون مرايا انا الي اسفه
منار / بتعتذري ليه انا الي زعلتك
فاطمه / انا مستهلش اخت زيك
منار / بطلي هبل يا عبيطه
فاطمه / بحبك جدا والله
منار / وانا يا روحي الواد ابو خدود عامل ايه
عمر / بتجيبي في سيرتي ليه دلوقتي
منار / عمر وحشتني يا وسخ
عمر / وانتي كمان يا منار عامله ايه دلوقت
منار / كويسه انتو ملكم محسسني اني مشفكمش من سنين
حساام غمز لفاطمه وعمر / لا ازاي ده احنا علطول سوا
منار / ايوه طبعا يا حبيبي وان شاء عمليتك تعدي علي خير
حسام / ان شاء الله يا قلبي انا رايح الحمام اقعدو بقا مع بعض شويه
منار / متتأخرش عشان تاخد علاجك
حساام / حاضر
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
د اية / ايه يا خالد ااه قصدي يا حساام ايه الاخبار
حساام / بقولك يا دكتوره منار لازم تخرج شويه من المستشفى لازم تحس ان العيان مش هيا
د اية / عندك حق ده هيساعدها علي التحسن خلاص تخرج بس علي ضمنتك
حسام / هيا كدا كدا مش هتسبني لوحدي هتفضل علطول في المستشفى عشاني بس انا محتاج اطلعها من الزون دي شويه
د اية / تمام
حسام / طيب انا عايز أوصل للدكتور ده تعرفيه ؟
د اية / دا الدكتور سامح مدير المستشفى الي كان فيها اخوك
حسام / بظبط انا عايز اوصلو بأي طريقه
د اية / هحاول اجبلك عنوانه واي معلومات عنو بس لييه
حسام / هتعرفي كل حاجه لما منار تبقا كويسه ان شاء الله
د اية / يااارب
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
حسام / السلامة عليكم
عليكم السلام
حسام / عايز بوكيه ورد كبير وحاجات كتير لعيد ميلاد
تحت امرك اجبلك انا ولا تشوف انت
حسام / لا هات انت علي ذوقك
تحت امرك يا باشا
حسام / السلامه عليكم
عليكم السلام
حسام / عايز تورته ورقم ٨ و ٢
عيد ميلاد ان شاء الله
حسام / ان شاء الله
كل سنه وانتم طيبين وبيخير
حسام / وانت طيب
٠٠٠٠٠٠٠
حسام / الو ايه يا فاطمه جاهزه
فاطمه / اه جاهزه
حسام / طيب يلا اقفلي الأنوار
النور كله قطع
منار داخله بيت فاطمه / هو في ايه فاطمه يا عمر انا بخاف يا جماعه ايه السكوت ده النور مش بيفتح ليييييه
حساام / فتح النور وخض منار
فاطمه وعمر بيضحكو
منار / ايه ده !! حراام عليكم والله
حسام / كل سنه وانتي طيبه يا قمر
منار / بتهزرو بجد انهارده عيد ميلادي !؟
حسام / اها سبعه ديسمبر
منار / يا حبيبي مش مصدقه بجد شكراا اوي
احتفلو وكان يوم جميل وخالد بيعوض منار عن الأيام الي شافتها
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
( الباب بيخبط )
د كتور سامح / ميييين
ازيك يا دكتور
د كتور سامح/ مين حضرتك !؟
مش بتشبه عليا خالص
د سامح مصدوم / حساااااااام !
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيت رجل مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى