روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل السابع والعشرون 27 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل السابع والعشرون 27 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت السابع والعشرون

رواية حبيبي الشبح الجزء السابع والعشرون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة السابعة والعشرون

ياسمين بعد ما كلت الاكل حطت أيدها علي بطنها بشبع وقالت : يااااااه برغم انهم زباله بس اكلهم حلو المال الحلال أجمل يا سلااااام
الباب خبط عليها وهي قالت : ادخل
الباب فتح وكان الجوكر : ها شبعتي
ياسمين بصتله : جوي جوي يا خال دانتو عليكو حبه اكل عسل عسل
الجوكر بضحك : بالهنا والشفا على قلبك
ياسمين بضحك : إللي يهنيك الله يهنيك تعرف أنا المفروض أبقى متعصبه دلوقتي ومرضاش أكل والكلام العبيط ده إللي بشوفو في الروايات بس بجد حسيت براحه كبيره من ناحيتك حاسه إنك مني ومش غريب عني
الجوكر بتوتر: آه م ماهو علشان أنا بعملك كويس وكده فتلاقي نفسك اتعودتي إن قريب
ياسمين بصتله بشك من توتر: يمكن
الجوكر قام بسرعه : طيب اسيبك بقي وهروح أنام بقي علشان تعبان
ياسمين بأبتسامه : ماشي تصبح على خير
الجوكر بأبتسامه : وانتي من اهله وخرج قفل الباب وهو بيتنفس وراح علي اوضته

 

عند ايمن ويونس
ايمن كان واقف في الطبخ حاطط الهند فري في ودانه وبيقطع الطماطم ولابس تيشرت اسود علي شورت ابيض قصير ولابس شبب الحمام وبقي يرقص شويه ويقطع شويه وجاي يلف وهو بيرقص لاقي يونس في وشو ومربع ايده ورافع حواجبه
ايمن بخضه وهو بيتف في التيشرت بتاعه وبيشل السماعه من ودنو : تفتفتف خضتنى يا إسمك كده تخش من غير احم ولا دستور قاطعتلي الخلف يا اخ يونس
يونس ابتسم وبعدين مسكه من رقبته مره وآحده وقال وهو بيضغط علي سنانه : الاكل لو مخلصش في ظرف ربع ساعه انا هخلي وشك الحلو ده شوارع لا ووشك ليه هطردك في عز التلج كده بره البيت بمنظرك ده وأبقى خلي المزز إللي بره ينفعوك ها
ايمن بتوتر : خلاص يا باشا حقك عليا حقك عليا إن إن أهون عليك يا ببلاوي
يونس بصله وبعدين قال : فضلك 10 دقايق إنت حر وبعدين خرج من المطبخ
ايمن بسرعه مسك السكينه وبقي يقطع الطماطم بسرعه اتعور في إيده قال بوجع : يا حسرتااااه صباعي صباعي قطعو السكينه هاتولي دكتور المطافي الاسعاف يلهووووي
يونس بصوت عالي من بره : في حاجه ولا ايه يا حبيبي اجيلك
ايمن بسرعه راح عند الحنفيه وغسل أيده : لا مفيش حاجة حبيبي ده الزيت طش
يونس : زيت طش ربنا يهديك
ايمن بيغرف الغدا ذذذذذذذذذذذذذذذذذذ
ايمن بغضب : لا بقى دانتى رزله آوي ذذذذذذذذذ

 

بردو يا بنت ال مدايقه مسك الكبشه وبقي يحاول يموت الدبانه هتموتي صدقيني هتموتي ذذذذذذذذذذذذ بتغيظيني ياعني ذذذذذذذذذذذذ ياااابنت ال 🐕 يا بارده ذذذذذذذذذذذذ لا بقي مش هسيبك النهاردة يونس قاعد سمع صوت رزع جامد جه من المطبخ اتعصب
يونس بعصبيه قام : وربنا لوريك يا ايمن الكلب دخل المطبخ علي أيمن اتصدم لما لاقي ايمن واقع علي الارض وطبق البيض علي دماغو
ايمن بضحكه هبل : هههههه شوفت يا يونس بقيت ايمن بالبيض إيه رأيك
يونس بعصبيه وقال : يارررررربي وأخد إبن اختي معايا إللي يخربيتك قوم يا زفت خد شاور وحط برفان كتير علشان ريحت البيض متمسكش فيك كتك القرف إنت كنت بتعمل اية وصلك عند الطبق بتاع البيض ها إنت عبيط يلا
ايمن بيحاول يقوم كل مايقوم يتزحلق من البيض قال بطفوله : يا يونس الدبانه بنت ال زنانه دي قاعده ذن ذن ذن جمب وداني قولت وربنا ما نا سيبها غير لما اموتها ها بس كده
يونس بصدمه : إنت عبيط يااه بتعمل عقلك بعقل دبانه إرحمنى يا رب روح يا ايمن روح يا بابا استحمي برحتك المعفنه دي وأنا هنضف القرف إللي إنت عملتو واحضر الاكل
ايمن بأبتسامه راح عندو علشان يحضنو يونس مسك سكينه كانت علي التربيزه : لو قربت مني هتبقي في قلبك أنا بقولك اهو
ايمن بتزمر : أخص عليك يا عم عيالي دنا عايز نبقي واحد ليه كده تفرق بينا
يونس بصله : نبقي واحد بالبيض امشي يا ايمن اطلع بره يا ايمن غور من قدامي يا ايمن

 

ايمن : هو إنت بتحفظني اسمي يا يونس مانا عارفه
يونس داس علي شفايفه ومسك الكبشه وجاي يضربو بيها ايمن جري يونس رمي الكبشه بعصبيه وقال : أنا ابقي كلب لو قلت للزفت ده يعمل حاجه تآني إبن الهبله عامل عقلو بعقل نمله اووف بعد كده ابتدا ينضف المطبخ بعد مده خلص وحضر الاكل وندي علي ايمن
ايمن نازل بعد ما خد شاور بيشم نفسو : الواحد حاسس إنو لسه ريحته بيض
يونس بصله : اول مره تقول حاجة صح في حياتك فعلا
ايمن بصله بعدم فهم وبعدين فهم وقال : أنا يا يونس أنا
يونس ضحك وبدأ ياكل : أقعد كل يا اهبل عايزين ننام علشان بكره عندنا يوم طويل
ايمن : اشطا يا برنس
وابتدوا ياكلو بعد كده خلصو الاكل ولمو الاطباق وطلعو ينامو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى