روايات

رواية حبيبتي واخي الفصل السادس عشر 16 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الفصل السادس عشر 16 بقلم لولو الصياد

رواية حبيبتي واخي الجزء السادس عشر

رواية حبيبتي واخي البارت السادس عشر

رواية حبيبتي واخي الحلقة السادسة عشر

الفصل السادس عشر. ….
فى فيلا سعد الرفاعي. ……
حنان….سعد انت تعبانه ولازم نتصرف باسرع وقت ونتجوز …..
سعد …اهدى يا حنان انا خلاص لقيت حل هيخلصنا من المشكله دى. …
حنان. ..ايه هى هتجوزنى …..
سعد بخبث…طبعا بس مش دلوقتي لان الظروف مش مناسبة. ..
حنان …بعصبيه …آمال هتعمل ايه وهتحلها ازاى ان شاء الله …….
سعد…انا اتفقت مع دكتور معرفة وهيخلصنا من الجنين ….
حنان …ازاى ده انت عاوز تموت ابنى طيب بلاش علشان البيبى مش خايف عليا انا يحصلى حاجة انا اعرف الحاجات دى خطر اوى انت بتجازف بيا يا سعد صح عاوز تخلص منى …
سعد بهدوء …..وهو يحتضنها ….لا يا حبيبتي طبعا اطمنى انا عمرى ما اضرك بس لازم الجنين ينزل علشان فاروق وكده وازاى هنتجوز وتخلفى على طول هيبقى فيها كلام كثير وانا مش عاوز حد يجرحك بكلمه وبعدين انا هكون معاكى صدقينى ومش هسمح بحاجة تضرك …
حنان …بجد يا سعد. ..
سعد…طبعا يا حبيبتى انا عمرى قلتلك حاجه وطلعت كداب فيها …
حنان…لا يا سعد بس لازم تتقدم فى اقرب فرصه لابيه فاروق علشان خاطرى انا بقيت خايفه اوى ….
سعد…طبعا طبعا فى اقرب فرصه بس بقولك ايه العمليه هتكون بعد بكره ان شاء الله فى مستشفى. …..عاوزك تكونى هناك الساعه 10 وهكون مستنيكى …
حنان بحزن…حاضر ربنا يستر قلبى وجعنى اوى وحاسه انى خايفه ….
سعد …متقلقيش دى حاجه سهله اوى ….
حنان ..ان شاء الله. …..
……….
فى شركه المغازى يدخل يونس الى مكتب صلاح ….
صلاح ….خير يا استاذ
يونس …ههههههه دايما قفشنى المهم انا جبتلك السكرتيره بتاعتى معاك وانا هشغل معايا المتعينه جديد…
صلاح …وده ليه ان شاء الله اكيد وراك حاجه..
يونس ..انا ده انا غلبان هههههههه. ..
صلاح…هههههههه اوى. ..
يونس…طيب اسيبك انا بئه واروح اشوف شغلى ….
صلاح …شغل اوى بس ابقى ورينى الشغل ….
يونس…..ايه ده هتقطع عليا والله اقول لنوران ….
صلاح …لا يا عم كله الا نوران انا مش قدها ….صحيح متنساش تعدى عليا علشان نروح لجدى سوا …
يونس. .ماشى يا كبير. ….
……….ذهب يونس الى مكتب وعندما دلف الى مكتب وسام وجدها تعمل بكل جديه وتركيز ….
يونس….حصلينى على مكتبى ..
وسام. ..حاضر يا فندم …..
دخل يونس مكتبه وكان امامه الكثير من الملفات ويجلس على وجهه ابتسامه شريرة….
طرقت وسام الباب ودخلت ….
وسام. .افندم يا يونس بيه ….
يونس….طبعا فى المعلومات عندك عرفت انك مهاك لغات صح …
وسام …ايوه يا فندم اخدت دورات انجلش وفرنش…
يونس. ..كويس اوى شايفه الملفات دى …
وسام ..ايوه يا فندم….
يونس…عاوزها تترجم انهارده ومتمشيش غير لما تخلص…
وسام …بس يا فندم دول كتير اوى ومستحيل تخلص انهارده. ..
يونس بغضب …اظن ده شغلك ويتعمل من سكات ولا انتى مش قد الشغل ….
وسام …لا يا فندم اده ووعد حضرتك مش همشى قبل ما اخلصه …..واخذت الملفات وخرجت من المكتب….
يونس …..هههههههه ابقى قبلينى لو خلصوا انهارده. …..
…………….
فى المشفى عند الحاج يونس المغازى ….
نوران …ها ياسى جدو هتدلع علينا كده كتير البيت مضلم من غيرك والله…
الجد …هههههههه ما الدكتور قال هخرج بكره ان شاء الله. …..
قمر….الحمد لله كنا فين وبقينا فين …
منال….ربنا ما يعدها ايام ويديمك فوق راسنا ….
نوران…يارب ده جدو ده حبيب قلبى …….
زاهر …..هههههههه البت دى بتاعت كلام اوى يا والدى متصدقهاش…
نوران …كده يا بابا ماشى ماشى زعلانه منك ومش هخليك تشيل ادهم ابدا ابدا…
زاهر…لالا كله الا كده ده انتى ست البنات يا حبيبتي. …
رشوان….هههههههه انا عرفت هى بكاشه لمين….
الجميع …..هههههههههههه. ….
…….فى نفس الوقت رن هاتف نوران فاخدته وخرجت ….
نوران ….الو ازيك يا صلاح. ..
صلاح ..تمام جدى عامل ايه. ..
نوران …تمام كلنا معاه وكله تمام…
صلاح ….طيب الحمد لله بقولك عاوزك تروحى بدرى وتجهزى عزمك على العشا بره ….
نوران. …بفرحه بجد ….
صلاح ….طبعا وعملك مفاجاه كمان ….
نوران…مفاجأة ايه ….
صلاح ….هههههه بالليل هتعرفى ……سلام
نوران بعد ان اغلق يووه مش بحب كده بس هعرف يعنى هعرف. ……
……….
لولو الصياد. …..حبيبتي واخى

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي واخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى