روايات

رواية حبيبتي في الطائره الفصل الثاني 2 بقلم بسملة الطوخي

رواية حبيبتي في الطائره الفصل الثاني 2 بقلم بسملة الطوخي

رواية حبيبتي في الطائره البارت الثاني

رواية حبيبتي في الطائره الجزء الثاني

حبيبتي في الطائره
حبيبتي في الطائره

رواية حبيبتي في الطائره الحلقة الثانية

الحارس…ياباشا ياباشا ياست هانم
سناء ..فى ايه ياعم عوض
عوض..الباشا الكبير وصل
سناء بأستغراب..الباشا مين
عوض..استاذ مصطفى ياهانم
سناء فتمتلئ عيونها بالدموع الاشتياق..ممصطفى وتروح تجرى وتلاقى مصطفى قدامها
مصطفى بحب..مماما وياخدها فى حضنه
سناء وهى بتعيط..مصطفى ياحبيبى وحشتينى كنت فين ياحبيبى كل ده ازاى قدرت تبعد عنى وعن اخواتك
مصطفى بدموع..غصب عنى ياماما انتى مش شايفه هو كان بيعملنا ازااى
سناء..عارفه عارفه بس بس انت مش هتسيبني تانى يامصطفى صح
مصطفى..مش هسيبك ياحبيبتى مش هسيبك
كمال يكمل بسكر..اهلا اهلا بالغالى
مصطفى بسخريه..كان نفسى اقابلك تكون احسن من كده لكن عمرك ماهتتغير
سناء:مصطفى ياحبيبى اطلع ارتاح انت …ويغادر مصطفى
سناء..انت اييييه ازااى تقابله كده ايه جبروت مش بتتهد
ويروح كمال ماسكها من شعرها..بقولك ايه غورى من وشى دلوقتي الا وربى لموتك
سناء بألم..اوعىىى مشى غور ربنا يخلصنا
ولسه هيتكلم يروح نايم على الانتريه…..
استوووووب
سناء الشهاوى..عندها٥٤ سنه ولكن من يشوفها يقول انها فى التلاتينات طيبه جداا وتشبه مصطفى
—————————————————-
تهانى..يعمل اللى يعمله هو ميعرفش انا مين ولا ايه
حبيبه..لا يااختى ميعرفش
تهاني بخوف ..طب طب خلااااص بقا ياحبيبه انا همشى انا عشان ورايا سفر كمان اسبوع
حبيبه..مشى مشى هنشوف اخرتك ايه
استووووب
حبيبه المهدى..بنت من عائله غنيه مشهوره فى الاسكندرية ولكن تعمل فى القاهرة تعمل صحافيه عندها ٢٣ سنه
——————————————————-
تهانى بعياط ..متسبنيش يا سامر قولى انا عملتلك ايه بس
سامر بزهق..اوعى ياتهانى قولتلك اللى مابينا انتهى
تهاني..يعني ايه انت عارف انا مش بعمل حاجه من غيرك
سامر ..سلام
تهاني بأنهيار..ياساامر بالله عليك ماتسبنى ياسسسامر
وهنا تستيقظ تهاني من النوم وتعيط..سامر ياسامر
كريمه تدخل الاوضه..تهاني مالك ياحبيبتى
تهاني..ممفيش ياماما
كريمه..متأكده
تهاني وتهز رأسها بتوتر..ايوه ياماما روحى نامى انتى تصبحى على خير
كريمه ..وانتى من اهله وتطلع من الغرفه
_____________________________________
__________________________________
فى الملهى الليلى
…والله ليك وحشه ياياصحابى
مصطفي..ولا رد
فارس..يا مصطفى
لا رد
فارس…يا مصطفىىىى
مصطفى بخضه…ايه يازفت انت
فارس بغمزه..مين اللى واخد عقلك شكل السناره غمزت ولا اييه
مصطفى بعصبيه وتوتر..وبدأ يحكى اللي حصل
فارس بضحك جامد..ينهار ابيض حتة بت زى دى تعمل فى الاسطوره كده
مصطفى بعصبيه..فااارس متجننش امى تصدق انا غلطان انا جيت
فارس بضحك..طب اقعد اهدى كده جبتلك معايا النهارده بطل بطل يعنى
مصطفى..مليش مزاج
فارس بخبث..يبقا شكل السناره غمزت
مصطفى..انت هتستهبل انجز وريلى
فارس بنداء..ياسوزى
تأتى سوزى بدلع..ازيك يا فروس
فارس بمشاوره على مصطفى..ده مصطفى يا سوزى عاوزك تدلعيه
سوزى بدلع وضحكه..طبعا عينى الاتنين
فى الصباح
يقوم مصطفى من النوم ..يقوم بكسل ويأخذ التلفون ويرن
محمد..الو يافندم
مصطفى..بص عاوزك يدوبك اما اجى الشركه فى خلال ساعه تكون جبت معلومات البت اللي كانت فى الطايره ويقفل
مصطفى لنفسه وتوعد ..قسما بالله لازم
اوريكى ازاى تلعبى معايا
—————————————————-
يدخل مصطفى الالفى بهيبته المعتاده على الجميع ومن ينظر له بحقد ومن ينظر له بإعجاب
السكرتيره بدلع..استاذ مصطفى انهارده فيه اجتماع مع الوفد المانى
مصطفى وهو يشاور لها تخرج فتخرج
ويدخل محمد..استاذ مصطفى
مصطفى..هاااا يا محمد عملت اللي قولتلك عليه
محمد..ايوه أسمها تهاني احمد الشناوى بنت رئيس شركة **** بتشتغل مضيفه طيران وفيه كتير بيقولوا انها كانت مخطوبة لسامر الجندى بس سابته من اربع شهور وابوها عنده ديون كتييره جدا
مصطفى بتفكير..امم تهاني وابوها عنده ديون
محمد..عاوز حاجه منى تانى ياباشا
مصطفى..لا روح انت وامسك الشيك ده مكافئتك
محمد..الله يخليك ياباشا سلام عليكم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبتي في الطائره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى