روايات

رواية جوهرة الاسد الفصل الثاني 2 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الفصل الثاني 2 بقلم شروق خالد

رواية جوهرة الاسد الجزء الثاني

رواية جوهرة الاسد البارت الثاني

رواية جوهرة الاسد الحلقة الثانية

انتي بتعملي كده ليه
زينب ..بت اتكلمي عدل معايا انتي فاهم
جنا…بس انا مش عايز الجوزه دي جوزيه لي ساره
زينب..تضرب جنا بالقلم اخرسي ما تجبيش سيرت بتي علي لسانك انتي سامعه يلا اجهزي
ساره..تدخل الاوصه بغضب وترمي عليها الفستان
ساره…خدي جاكت الهم
زينب …ودري منظرك اللي يقرف ده
جنا…تبكي
ساره..تمسكها من شعرها يلا انا عايز اخلص منك علي شان اشوف نفسي وترميها بعنق
جني…تقع علي الارض وتبكي
حسين..بصوت عالي اخلصي يا جني بدل ما اجي ليكي انتي سامعه
جنا..تمسك الفستان وتغلق الباب وهي تبكي فينك يا يابا ترحمني من اللي انا فيه أهي أهي يا ريتني كونت موت وارتحت من اللي انا فيه
يدق الباب
زينب ..بت ادخلي جوه مش عايز الباشا يشوفك انتي سامعه
ساره ..ليه يا ماما ما يمكن أعجبه انا
زينب..تضربها بالقلم اخرسي صوتك ده ما شمعهوش يلا علي جوه
حسين…يفتح الباب ويررحب بي اسد

 

اسد..يدخل وينظر الي البيت بقرف ويجلس ويضع رجل ع رجل فين البنت
حسين..انتي خليها تاجي بسرعه
زينب تدخل يلا يا بت
جني..تجري وتترمي تحت رجل زينب ابوس رجلك بلاش ده انتي كده بتبعيني حرام عليكي دي الامانه اللي سابها بابا ليكي انتي وعمي
زينب..بغضب تشدها من يدها وتخرج بيها ا
اسد..ينظر اليها بقرف ايه بتبكي ليه انتي مش مواقق
حسين بسرعه لا بتبكي علي فرق امها مش قادر تسببها
اسد..مش عايز دلع هم تسع شهور وهتاجي ما تخافيش
اسد..ينظر الي الماذون يلا
الماذون يكتب
جنا…تنظر إليهم وهي تبكي وتفوق علي كلمه الماذون يارك لكم وبارك عليكم وجمع بينهما في خير
اسد…يلا ويمسكها من يدها ويخرج من البيت
في السيارة
جنا ..تضع راسها علي الشباك وتبكي
اسد…انتي عارفه هتعمل ايه
جنا..لا در
اسد..بصوت عالي انتي انا بكلمك تردي عليا فاهمه ويشدها من يدها
جنا..تغمض عنها منه بخوف
اسد..انتي عارف هتعمل ايه

 

جنا..تهز راسها وتقول بصوت ضعيف جدا …ايوه
اسد…يرمي يدها
في الفلا عند لورين
لورين…شفتي يا طنط اسد هيعمل ايه
ام اسد .جميله …انتي يا بتي اللي اختارتي
لورين..حتي انتي يعني ابوض مستقبلي وحياتي وجسمي علي شان عيل ما اقول لي اسد نتبنا اي بيبي بس هو رفض
جميله..تقوم واتركها وحدها
لورين ..تقوم وتبكي وتطلع علي الغرفه وهي تبكي
يدخل اسد الفلاه وينزل من السياره
جني….تبكي وتنظر الي المكان بخوف
اسد…هتنزلي ولا اجبلك جماعه
جني..تفتح الباب وتنزل بخوف
اسد..يشدها من يدها ويمشي بيها
جني..وهي تنظر الي المكان بخوف
اسد…يفتح الاوضه ويرمي جنا قيها ويغلق البابا مش عايز اشوفك بره الاوضه دي انتي سامعه لغايت ما مامريتك تنتهي وتغوري من هنا انتي سامعه
جني….تسحف وتصل الي السرير وتمسك فيه وتهز براسها وتخبيها في السرير

 

اسد…يخرج من الاوضه ويغلق الباب
ويذهب الي الأعلي ويفتخ بابا الأوضة ويدخل ويجلس علي السرير
انتي عملا برضو اللي في دماغك يا اسد واتجوزت
اسد…يوووووووه ايو انتي رافضه تخلفي وانا نفسي اشوف عيالي اعملك ايه
لورين…ما قولتلك نتبنا طفل عادي
اسد.يقوم بغضب وانا قولتلك لا
لورين…يعني عايزين انا اخلف مستحيل ابوظ جسمي انتي حر لو قربت منها هيكون اخر يوم ليه معاك يا اسد
اسد…لورين حبيبتي انا هجيب الولد وبعدين نرميها وانتي اللي هتربيه عايز ايه تاني
لورين..وهي تقرب وتمشي يدها علي وشه لا نحنا نعملها عمليه مستحيل اخليك تقرب من حد غيري انا وتبكي انا اموت فيها يا اسدي
اسد…يضمها بعد الشر عليكي يا عمري اللي يريحك انا هعمله تمام ويضمها اليه وفجأه يرفعها من علي الارض
في صباح يوم جديد
لورين..حبيبي صباح الخير

 

اسد..يمسك جاكت البدله ويميل عليها ويقبلها من جبينها صباح الفل علي قلبي انا يلا علي شان تفطري معايا انا هستناكي تحت يا عمري ويفتح الباب
لورين..تقوم وتدخل الحمام
اسد…ينزل علي السلم صباح الخير
ليث …صباح الخير قال اتجوزت
اسد..يجلس ببرود اه
ليث..وليه ما قولتش اعرف من ماما انك اتجوزت
اسد…ينظر اليهم ببرود
الام…انت اتجنن يا اسد تروح تتجوز انت حصل ايه لي عقلك انا اللي بقول عليك اعقل من اخوك تتجوز واحد من الشارع كونت قولت وانا كونت جبت ليك واحده تعمل العمليه الحقن وبعدين تمشي بس تتجوز لا

 

اسد..يكل ببرود ويقوم ويمسك التلفون والمفاتيح وينظر إليهم ببرود ويخرج من البيت
الام..انت يا ولد رد عليا
ليت…ماما اهدي مش كده واكيد هو عارف نفسه بيعمل ايه وهو مستحيل يعمل حاجه تزعل منه لورين اهدي انتي
الام..تجلس بحزن ما هو ده اللي مزعلني هيا كانت هتموت من الزعل امبارح ااااااه
ليث .يجلس بجوار أمه ويطبطب عليها اهدي وكل جاجه وليها حل واكيد هو مفهم البت دي علي الموضوع مش هيحليها بعد اكيد بعد ما تولد
لورين ..انزل وتنظر اليهم وتدخل علي الأوضة علي طول
جني..وهي تنام وتخضن المخده ودموعها علي خدها فجأه

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوهرة الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى