روايات

رواية جوري الفصل العاشر 10 بقلم رياس

موقع كتابك في سطور

رواية جوري الفصل العاشر 10 بقلم رياس

رواية جوري الجزء العاشر

رواية جوري البارت العاشر

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة العاشرة

:اه اكيد امال هقعد اعمل ايه هنا
:عجبك الايس كريم
:اه حلو اوي بجد
ضحك ايان وبصلها:ايس كريم ومطره شكلك حابه تتعبي انهارده
:لا لا مش هتعب ان شاء الله وبعدين عملتها كتير
:في مصر
:اه اللي كنت بقرفه في الموضوع ده يأمن
:يأمن مين
:اخو سيف
:تعال نتمشي وانا هحكيلك
:بص انا عايشه في بيت عيله
عمي محمد عنده سيف و يأمن متجوز بقي طنط سميه
وجدتي عايده و جدو الله يرحمه
و اختي سلمي وماما
:واهل مامتك
:لا بيت العيله ده بيبقي اهل الاب بس البنت لما تتجوز بتعيش دع جوزها في بيته او بيت عيله علي جسب اتفاق يعني بس معظهم مش بيحبوا
:ليه مش بيحبوا
:معظم بيوت العيله بيبقي فيها مشاكل كتيره وغيره بقي ومعامله وحشه للبنت بس الحمدالله انا عمر ما شوفتهم بيتخانقوا ولا حد بيعامل ماما وحش جدو الله يرحمه كان بيحبها وبيعامل طنط سنيه و ماما زي ولاده بظبط
:دي حاجه حلوه اوي
:اه الحمدالله
:تعالي نركب العربيه
:ماشي
:هنروح
:اه
:بس لسه المطر مخلصتش
:وانتي عايزه تروحي لما المطره تخلص
:ايوه طبعا
:لا يا جوري المطره ممكن تخلص متأخر جدا لو فضلتي كل ده اكيد هتتعبي
:طيب خلينا شويه كمان
:شويه صغيرين
:ماشي ماشي
فضلوا يتمشوا
:قولي يا ايان بقي انت بتحب
:لا
:بجد
:اه اي بنت بكلمها دول صحابي مش اكتر مافيش بينا حاجه
:ما شاء الله يا بشمهندس صحابي يعني مش صحبتي صحابي
:اه عادي
:عادي اه راجل اجنبي فعلا
:انتي حبيتي قبل كده
:انا لا الصراحه حبيت ممثلين بس
:ليه مع انك بنت جميله وتتحبي
:عادي مأجلها الموضوع لحد ما يجي شخص اللي يخطف قلبي
سكت ايان وفضل باصص ليها
:بتبصلي كده ليه معجب ولا حاجه
كملت بضحك يلا يلا خليني اروح عشان بدات ابرد ده انا ماما لو موجوده كانت ممكن تجبني مش شعري
ضحك ايان:طيب خلينا نمشي
:معلش بقي هغرقلك عربيتك
:عادي عادي ولا يهمك
قعدنا نتكلم طول طريق صراحه اكتشفت ان ايان شخص لطيف اوي ومهون عليا كل حاجه في سفريه دي ظش قادره اتخيل لو مكنش موجود كنت هعمل ايه ايان كان الشخص اللي ربنا بعته يساعدني
:جوري جوري
فوقت من سرحاني علي صوته
:اه نعم
:وصلنا
:اه يلا
نزلنا من العربيه
وطلعنا البيت
:هدخل اغير هدومي و انام بقي تصبح على خير
:وانتي من اهله
:ايان شكرا انك نزلت معايا كان وقت لطيف
:العفو يا جوري انا اللي بشكرك علي وقت ده
ابتسمت
:تصبح على خير
:وانتي من اهله
دخلت اوضتي غيرت هدومي الوقت لسه بدري بس انا فصلت من اليوم
نمت وانا فرحانه باليوم
صحيت الصبح وانا مبسوطه اوي انهارده عيد ميلادي بس للاسف يا جوري مافيش احتفال هحتفلي مع مين بس
طلعت من اوضتي بسرعه
بصيت علي ايان لقيته مش موجوده ياربي لا ميكنش تعب بقي
خبطت علي باب اوضته
فتحلي الباب
:صباح الخير
:صباح النور انت انت كويس
:اه كويس ليه في ايه
:لا بس خوفت عليك تكون تعبت بسبب امبارح
:لا متخفيش انا كويس
:طب الحمدلله بجد كنت هحس بذنب
:تحسي بالذنب يعني عشان هتحسي بالذنب لا يا ستي متحسيش
:طيب هعملك معايا فطار
:شكرا
روحت عشان احضر الفطار
وجهزت سندوتشات خفيفه وافتكرت يوم عيد ميلادي السنه اللي فاتت وانا بحضر الفطار
فلاش باك
كنت واقفه بحضر الفطار وبساعد مرات عمي عشان بنفطر انهارده عند جدتي
دخل عليا سيف :صباح الخير ي
سنيه :صباح النور يا حبيبي
:هو الجميل لسه زعلانه
:سيف فكك مني بقي بجد عشان مش طيقاك
يعني انا استناك امبارح و ا ادراي عليك عشان عمي ميعرفش انك راجع وعليت صوتي شويه الساعه ٣ الفجر وفي الاخر متجبليش الاكل اللي انا عايزاه
:اششش صوتك الله بخربيتك ويخربيت طفستك هتعرفي اسكتي
:متكلمش معايا وغور بقى شوفي ابنك يا مرات عني بيرخم عليا بقي الله
:ابعد عنها يا واد متزعلش الورده بتاعتنا في عيد ميلادها
بصيت لمرات عمي وضحكت
:الورده قاعده بتعمل بيض وفول انااا مالي مش مفروض اكون برنسس انهارده
:طبعا يا برنسس جوري عنك انا هعمل البيض و فول ده
:يأمن والله يا يويو محدش نصفني في البيت ده غيرك
خد اعمل
:كل سنه وانتي طيبه يا جوجو
:وانت طيب يا يويو
سيف بصلهم :كل سنه وانتي طيبه يا جوجو
:هتجبلي اكل انهارده
:حاضر
:وطاجن شوكلاته
:حاضر
:و حجات حلوه كتير
:اوف حاضر

:لا كده طمع بقي
:طيب خلاص كفايه كده
:كل سنه وانتي طيبه يا جوجو
:وانت طيب يا سيف
باك
افتكرت سيف واللي عمله
هتراضيني ازاي بقي يا استاذ سيف بعد اللي عملته بقي انا تسبني يا سيف الكلب
خرجت تدي السندوتشات لايان
:اتفضل
:شكرا يا جوري
:العفو
قعدت قدامه
:بجد مش مصدقه كلها يومين علي ميعاد الدكتور لقد هرمنا من اجل هذه اللحظه والله
:طيب كمان كمان يومين كويس انك اكدتي عليا
:هتيجي معايا
:اكيد يا جوري مش هسيبك لوحدك كده
: شكرا بجد يا ايان
:متشكرنيش انا معملتش حاجه شكرا علي سندوتشات
:العفو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى