روايات

رواية جوري الفصل الحادي عشر 11 بقلم رياس

رواية جوري الفصل الحادي عشر 11 بقلم رياس

رواية جوري الجزء الحادي عشر

رواية جوري البارت الحادي عشر

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة الحادية عشر

دخل ايان اوضته عشان يشتغل وانا فضلت قاعده زهقت
خبطت علي اوضته
:ادخلي يا جوري
دخلت لقيته قاعد في البلكونه اللي في اوضته وبيشتغل علي لاب توب
:زهقت ممكن اتفرج علي شغلك يعني اتسلي
:اكيد اقعدي
فضلت قاعده باصه عليه وهو بيشغل مش فاهمه ايه ده هو بيعمل سحر علي لاب
رجع ايان شعره لورا وهو مركز في لاب و كأنه بيفكر في حاجه
شعره ناعم ناعم يعني روتين شعرك يا فنان شعره انعم من حياتي
:ايان
:امم
:هو انت انت روتين شعرك ايه
:نعم؟
:روتين شعرك
:عادي يعني ايه سؤال ده
:اصل شعرك ناعم اوي ما شاء الله ما شاء الله يعني
:طب ما انتي شعرك ناعم بردو
:قول الله اكبر بس
بصله ايان وابتسم
:انتي شعرك حلو وناعم وطويل و لونه جميل عايزه ايه من شعري
اتكسفت وابتسمت علي كلامه
:شكرا
ابتسملها ايان ورجع كمل شغله
لحد ما نمت وانا بتفرج عليه
خلص ايان وشغل وبص جوري اللي مش سامع ليها صوت لقها نامت ابتسم علي شكلها وهو ملاحظ ان هي ديما بتنام في اي وقت و اي مكان
قرب منها ايان :جوري اصحي يا جوري
صحيت وانا بحاول افتكر ايه اللي نيمني كده
:انا نمت قد ايه؟
:٣ ساعات
:طب انا هخرج تكمل شغلك بقي
خرجت بره الاوضه وجريت علي موبيل :الحمدلله محدش لسه اتصل كويس اوي
قعدت اقلب في الموبيل لحد ما لقيت طريقه عمل اكله كان شكلها حلوه
:ايوه بقي لقيت حاجه اتسلي فيها
قمت وانا رايحه المطبخ
وقعدت اتفرج علي الوصفه وبعملها
خلصت وانا ببص للاكله بفخر فين سلمي تيجي تشوف الاكله
فلاش باك
في المطبخ
سلمى :ايه الريحه دي يا جوري
جوري:ريحه انجازاتك
:سلمى:انجازتك وجعتلي بطني من الريحه لو كلتها بقي هيجيلي تسمم
جوري:مش مصدقه دمك خفيف ازاي اضحك اطلعي برا انا عارفه انا بعمل ايه كويس
سلمى:متأكده
جوري :طبعا
قربت سلمي وفتحت الفرن
:الله تحفه كلي بقي اكلك المحروق ده عشان طلبنا اكل من بره
وخرجت
بصت جوري بصدمه للاكل اللي اتحرق :اكل من بره ؟
لا طب وانا
باك
ضحكت جوري لما افتكرت ان ازاي حرق الاكل ده حاجه طبيعيه معها
ابتسمت وانا ببص للاكل و مسكت الطبق وخرجت
ندهت علي ايان وانا في قمه حماسي
:ايان ايان
ايان:نعم
:انا عملت الاكله دي الحقيقه لما كنت في مصر ديما لما بعمل اكل جديد وبخليهم كلهم يقولي رايهم ممكن تدوق وتقولي
ابتسم ايان :OK دوقيني
ابتسمت جوري وقربت الطبق و المعلقه عشان يدوق
بصتله حماس وهي مستنيه رأيه
:جميل اوي
:نعم؟
:الاكل حلو
:جميل اوي و حلو فين الانبهار
:الاكل حلو جدا يا جوري فين المشكله في كلامي
بصتله بضيق لعدم انبهاره بانجازاتي وافتكرت يأمن الشخص المنبهر بيا في حياتي
فلاش باك
جوري :قولي بقي ايه رايك في الفستان ده
يأمن :تحفه جميل جدا طالعه زي سندريلا
جوري:بجد حلو
:اصلا اصلا واضح ان الفستان اتعمل عشانك
:يا يويو مرسي
:يويو تاني طب غوري بقي
ضحكت وانا ببصله وهو ماشي هو مش ببحب دلع يويو بس مش مشكله ما انا بحبه
باك
:طيب اتفضل كل
:انتي زعلانه
:لا ابدا هزعل ليه
بصلها ايان:الاكل حقيقي تحفه بنسبالي احسن من كل المطاعم اللي انا باكل منها انا مش بعرف اتكلم كتير بس هو حقيقي حلو جدا
ابتسمت بفرحه :بجد احلي من المطاعم بنسبالك
:اه بجد
:طيب تاكل معايا
:اكيد
روحت جبت طبق تاني ايه وقعدنا عشان ناكل
فضلت كل شويه ابص في الموبيل
لحد ما ايان لاحظ
:انتي في حاجه
:ايه حاجه ايه
:الموبيل مستنيه حاجه
:اه مكالمه من اهلي
:طيب بسيطه اتصلي انتي
:لا ما هو مش هينفع انا اتصل
:ليه مش لازم هما اللي يتصلوا ممكن انتي ايه المشكله
:لا مافيش مشكله
بس الفكره ان انهارده يوم عي
قاطعني رنت الموبيل
:اسفه يا ايان بس لازم ارد رجعالك
:اتفضلي
روحت للاوضه وانا متحمسه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى