روايات

رواية جواز الأتفاق الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الفصل السادس 6 بقلم فرح القصاص

رواية جواز الأتفاق الجزء السادس

رواية جواز الأتفاق البارت السادس

جواز الأتفاق
جواز الأتفاق

رواية جواز الأتفاق الحلقة السادسة

نور بصدمه: اياااد
زين بصلها بستغراب: انتي تعرفي
نور جريت عليه وحضنته
زين اتعصب جدا وشه بقا احمر وعروقه بانت
زين راح وشدها من ايدها
زين بعصبيه: مين ده وانتي ازاي تحضنيه كده
اياد: انا بكون… وقاطعه زين
زين بزعيق : انا مكلمتكش انت
نور: متزعلوش كده يا زين
زين ضغط علي ايدها: وده مين بقا انشاء الله علشان خيفه عليه كده
نور: ده اياد ابن خالتي
زين: ده اياد
اياد: ايوه يا عم مالك كده
زين لف ايدو علي وسط*ها وقربها ليه
زين: والله واحد وبيغير علي مراته عايز يعمل اي يعني
نور اتصدمت من تصرفه وبصتله
اياد: اه منا عارف اومال جيت ازاي…. والف الف مبروك
نور: ده جواز مؤق….
زين شد علي وسط*ها جامد علشان متكلمش
زين: الله يبارك فيك اعقبالك البيت بيتك انا بس عايز مراتي في كلمه

 

 

 

اياد: ماشي بس متتأخروش علشان الحق امشي
زين: تشرب اي
اياد: شاي بنعناع
زين: فريده
فريده: ايوه يا بيه
زين: اعملي الاستاذ عايزه
فريده: حاضر يا بيه
زين خد نور وطلعو الجناح
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الجناح
زين بغضب: انتي ازاي تحضني كده
نور: طب وفيها اي يعني منا بحضنك
زين بعصبيه : انتي متخلفه انا جوزك يا هانم
نور فرحت انو غيران: طب هو اخويا الكبير زيك بالظبط
زين بعصبيه اكتر: نورررر متعصبنيش ولو اتقررت تاني انتي حره
نور خافت من شكله وحولت متبينش
نور: طب.. طب يله ننزل ونبقا نتناقش بعدين علشان مينفغش نسيبه كل كده
زين: امشي قدامي
نور بتفتح الباب لقد فريده في وشها
نور بزعيق: انتي بتعملي اي هنا.. انتي بتسنطي علينا
فريده بتوتر وخوف: لا لا لا يا هانم بس كنت جايه اقولك الاستاذ التحت عايزك
نور بشك: امم تمام امشي انتي
زين: خلاص يله علشان ننزل
نور: يله ونزلو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فريده: الو ياهانم

 

 

 

نهي: ها اي الاخبار
فريده: حكت الي نهي الحصل من ساعة ما اياد جي
نهي بعصبيه:حصل كل ده
فريده:ايوه يا ستي
نهي: طيب سلام ولو في جديد قوليلي وقفلت
نهي: تنفذ الي هقولك عليه بلحرف الواحد
مجهول: تمام قولي
نهي:……………..
مجهول: أمرك
نهي: مش عايزة غلطه واحده مفهوم
مجهول: انفذ امتي
نهي: هبقا اقولك وقفلت
نهي بشر : انتو الي جبتو لنفسكو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اياد: مقولتليش بقا كنتي بتقولي جواز اي
نور قبل متكلم زين سبقها واتكلم
زين: قصدها يعني اتجوزنا بسرعه وكده ملحقناش نعزم الكل
اياد: جوز عن حب ولا صالونات
نور: جواز بالاجب…. قاطعه زين
زين حضن نور: لا عن حب طبعا
نور بصتله بستغراب وكانت فرحانه جدا
نور:اه صحيح عرفت ان اتجوزت ازاي

 

 

 

اياد: لمه روحت لي خالتي وملقتكيش سألتها وهي قالتلي
نور: طب هي عامله اي
اياد: كويسه الحمدلله
وفضلو يتكلمو
اياد: انا همشي بقا الوقت اتاخر
نور: طب متقعد معانا انهارده
اياد: مش هينفع يانور والله مره تانيه
نور: ماشي بس تعالي تاني
اياد: من عيوني وكان رايح يسلم عليها راح زين سلم عليه وحضنه
اياد : في يا عم والله مهاكلها
زين: معلش مش سلمت عليك مره… هي زيطه ولا اي
اياد: ماشي… باي يا نوري
زين: والله شكلك عايزه تضر*ب بقا
اياد بضحك: خلاص والله… باي يا نور ومشي
نور بضحك : باي
زين بص لنور
زين: تعالي وريا
نور: حاضر
زين بعد مالف
نور يس ييسس لولولوي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نور: انت مخالتنيش اقول الحقيقه ليه
زين مردش عليها
نور: علي فكره انا بكلمك
زين: نور انا مصدع وعايز انام
نور: ومين الي قالي تعالي وريا
زين: علشان تنامي
نور: امم برحتك يا زين وطلعت علي السرير ونامت
زين بتفكير: انا صح مخلتهاش تقول الحقيقه ليه منعتها معقول اكون حبتها.. طب ازاي انا بحب نهي ازاي حبيت نور وفضل يفكر لحد مانام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في صباح 🌤
نور صحيت وفضلت بصه عليه وعلي ملمحه
نور في سرها: يارتني محبيتك يا زين يارتني
ونزلت منها دمعه قبل متمسحها
لقت زين مسحها
نور : انت صحيت وقامت
زين: كنت بتعيطي ليه
نور بتوتر: لا. مكنتش بعيط دي دمعه عادي نزلت من عيني
زين: امم. وراكي دروس انهارده
نور: لا
زين: ماشي
نور: بس صحبتي جيالي انهارده

 

 

 

زين: مين
نور: قمر اكيد فاكرها
زين: اكيد هي عارفه
نور بعدم فهم: عارفه اي
زين: انا احنا مجوزين
نور: اه قولتلها
زين: ماشي و قام خد شارو ولبس وبيسرح شعره
نور: زين
زين لفلها: ايو….
نور كانت لبسه فستان ازرق قصير عند الركبه منفوش من تحت فرده شعرها كانت جميله جدااا بمعني الكلمه
نور: زين زينننن
زين استوعب: ايوه
نور: اي رأيك
زين: طالعه زي حوريات
نور بخجل: شكرا.. يعني حلو اخرج مع اياد بي
زين كرمش وشه واتعصب: تخرجي مع مين انتي اتجننتي
نور: اتجننت ليه اياد اتصل من شويه وقالي ان ينفع اخرج معاه وقولتلو ماشي فيها اي
زين بعصبيه: ليه متجوزه خرو’ف مش تخدي اذني الاول
نور: منا قولتلك اهو
زين: مفيش خروج
نور: ليه انشاء الله
زين: علشان انا قولت كده
نور بعصبيه: وانت لمه بتخرج مع الي اسمها نهي دي كنت بقولك لا وكل واحد وحريته
زين شد*ها قر*بها منه: لا يعني لا مفهوم وسبها ومشي
نور بفرحه اصبر عليه بس احنا لسه في البدايه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نهي بعصبيه: ساعه علشان تردي
فريده: اسفه ياهانم بس كنت بسمع بيقوله اي
نهي: طيب قاله اي
فريده: حكتلها
نهي بعصبيه شديده وشر قفلت السكه
فريده: الو الو ياستي.. يمكن الخط قطع
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نور: بس يا ستي
قمر: برافو عليكي الخطه بتنجح اهي خليكي ماشيه علي كده
نور: بجد فرحت اوي وكانت غيره بينه اوي
قمر: ده ولسه هيجي ويعترفلك انو بيحبك
نور: حسه بخوف مش عارفه حسه مش هلحق اعيش لحد الحظه دي ليه
قمر: بس يا نور متقوليش كده بعد شر عليكي ياروحي
وفضلو يتكلمو
~~~~~~~~~~~~~~~~~نسرع الاحداث شويه
مره اسبوع وزين حب نور اكتر وبغير عليها جدا

 

 

 

ونور كانت بتعمل كل حاجه قمر كانت بتقولها عليه و كانت بتغيظه ب اياد وجي يوم خطوبت زين ونهي
نور: انت بجد هتخطب انهارده
زين: ايوه
نور كانت حبسه دومعها: طلقني يازين
زين: مفيش طلاق لحد… نور قطعته
نور بعصبيه: لحد اي لحد متجوز صح انت مش مجبور انك تعيش معايا بالعفيه يازين طلقني خاليني اشوف حياتي بقا واعمل الي انا عايزه
زين بعصبيه: قولت مفيش طلاق يا نور
نور بعصبيه ودموع: لا ليه مش عايز تطلقنيي ليييييه …. اعنيلك انا اي قولي
زين بعصبيه: علشان بح….
نور: علشان اي قوووول
زين سبها ومشي
نور قعده علي السرير وفضلت تعيط
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نهي: زين حبيبي انت جيت
زين: انا عايز اتكلم معاكي شويه لوحدينا
سمر: تعالو يا بنات نسيب العرسان لوحديهم و طلعو
نهي: اي يا زين في حاجه
زين: انا اسف يانهي علي الي هقولهولك وبتمنه تسمحيني
نهي بستغراب: في اي قلقتني
زين: مش هينفع نكمل يا نهي في العلاقه دي
نهي بصدمه: اي
زين: انا اسف بس انا.. انا
نهي بزعيق: انت اي
زين: انا حبيت نور يا نهي حبيته مش هقدر ابعد عنها سامحيني وسابها ومشي
نهي وافقه مصدومه وعنيها كلها شر وكر*ه

 

 

 

نهي بكر*ه: وربنا مهرحمكو وهندمكو علي اليوم الي شفتوني في
نهي: نفذ الي قولتلك عليه
مجهول: امرك
نهي بشر وكر*ه: عايزاك تمو*تها مفهوم وقفلت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نور لمت هدومها ومشيت
نور: ده مش طريق الي قولتلك عليه
سواق: لا رد
نور بخوف: وقف عربيه.. وقف بقولك
سواق وقف العربيه ونزل وفتح الباب بتعها
نور بخوف وقلق: ابعد عني انت بتعمل اي ابعد وفاجأه لقته حط منيدل علي بؤ’ها
نور: اممممممممم وبتحاول تبعده بس اغمي عليها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في القصر
زين رجع ملقاش نور
زين بعصبيه: نوررررررررر
فريده: هانم نور مشيت يا بيا
زين بصدمه: مشيت
فريده: ايوه يابيا
زين: مقالتليكيش راحه فين
فريده : لا يا بيا
زين: راحت مع انهي سواق
فريده بخبث: مشيت لوحدها من غير سواقين
زين بعصبيه : طيب وراح يشوفها فين
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

فريده: عملت الي قولتيلي عليه
نهي : امم تمام وقفلت
نهي بشر: باي باي يانور وتضحكت بشر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فريده خلصت مكلمه مع نهي
وبتلف
فريده بصدمه: ان.. انت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية جواز الأتفاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى