روايات

رواية جوازه على ما تفرج الفصل السابع 7 بقلم لوجي أحمد

رواية جوازه على ما تفرج الفصل السابع 7 بقلم لوجي أحمد

رواية جوازه على ما تفرج الجزء السابع

رواية جوازه على ما تفرج البارت السابع

رواية جوازه على ما تفرج الحلقة السابعة

فتحت الباب كانت تعبانه ومش قادره تقف لقت محمود في وشها فضلت واقفه ومبرقه مش عارفه تقول ايه ومصدومه نطقت اخيرا وقالت له انت ايه اللي جابك هنا محمود المفروض انا اللي اسالك واقول لك بتعملي ايه في بيت الدكتور اسد
لوجي وانت مالك ما لكش الحق انك تسالني السؤال ده وامشي يلا بسرعه محمود امشي بسرعه ليه وقبل ايه
بس قبل ما لوجي تتكلم كان اسد رد وقال قبل ما انا اوصل قبل ما المغفل جوزها يوصل
وهو يخبط على كتف محمود وينظر للوجي بغضب ويقول
مواقفه بره ليه اللي خلاك اتصلت بيه يجي لك هنا مكسوفه تدخليه لوجي. وهي تتراجع بخطوتها للخلف لا يا اسد انت فاهم غلط انا ما قلتلوش تعالى بصوت غير مسموع
اسد بعصبيه غوري جوه انتي فاكراني هصدق ولا ايه
محمود طبعا مصدوم ساعه ما سمع كلمه جوزها
نطق وقال جوز مين انت قصدك انك متجوز لوجي ولا انا فهمت غلط
اسد انت كمان هتعمل شويه دول عليا ليه هو انت جاي هنا ومش عارف ان انا اتجوزتها

 

محمود لا انا ما اعرفش حاجه خالص من اللي انت بتقولها دي واتجوزتها امتى وازاي انا مش فاهم حاجه انا عايزه افهم ايه اللي بيحصل اسد انا اللي عايزه افهم ايه اللي بيحصل وايه اللي جابك هنا لحد بيتي
محمود..نادين هي اللي ادتني العنوان وقالت لي ان لوجي هنا
وقالت لي ان ده بيت لوجي مش بيتك انت
اسد..نادين بصدمه ازي
محمود.. والله هو دا ى اللي حصل بعد اللي حصل في الجامعه لقيتها هي وشهد بيكلموني وبيقولوا لي طالما بتحبها احنا هنساعدك عشان تتجوزها وادوني العنوان ده وانا جيت على اساس كده
اسد وانت فاكرني هصدق الكلام ده يا محمود جايه لمراتي لحد بيتي وكمان بتلبسها لنادين وشهد انا ليا تصرف تاني معاك ومعاها
محمود .والله دا الاحصل وانت طالما مش واثق فيها متجوزها ليه علشان انت ما تستاهلش واحده زي لوجي وفي ادبها وفي اخلاقها

 

اسد .وهو يض”ربه باللكمه انت كمان هتفهمني اعمل ايه وماعملش ايه امشي من هنا ومش عايز اشوفك تاني قدامي
وزقي محمود على السلم ومامته رحمه اخته طلعوا على الصوت ام ام اسد في ايه يا ابني ايه اللي بيحصل
اسد ما فيش حاجه يا امي
رحمه ما فيش حاجه ازاي مين اللي انت كنت بتتخانق معاه ده
اسد ده موضوع تافه ما فيش حاجه اتفضلوا انتوا ادخلوا شقتكم وكان هيدخل ويقفل الباب بس مامته طلعت وراه
وقالت له استنى ده انت ليك خبر حلو عندي قوي يا اسد
اسد. طبعا ما كانش مركز مع الكلام لانه مستحلف للوجي بس فاق من شروده على صوت مامته وهي بتقول له مبروك مراتك حامل
اسد بصدمه 🙄حامل
ام اسد ايوه يا حبيبي تعبت النهارده وجبنا لها الدكتور والدكتور قال لنا ان هي حامل ولازم النهارده تاخدها توديها العياده عشان تعمل تحاليل واشاعات عشان نطمن وعشان الدكتور يكتب لها علاج وتثبيت مبروك يا حبيبي عقبال ما يجي الدنيا ونفرح بيه يا رب
انت شكلك تعبان قوي يا اسد لما اسد سكت من الصدمه وما ردش انا هنزل واسيبك ترتاح بقى انت ومراتك ونزلت مامته واخته وسابوه في الشقه هو ولوجي
طبعا في الوقت ده صدق كله شكوكو وظنونه ان في حاجه من لوجي ومحمود وان هي حامل من محمود لان هو ما لمسهاش لسه يبقى حامل ازاي

 

مش في الصاله بهدوء جدا متجه للاوضه للوجي فيها وفتح الباب بنفس الهدوء لوجي كانت قاعده على السرير خايفه واول ما فتح الباب ودخل ارتعشت اكثر خايفه لا يعمل فيها حاجه والله يا اسد انت فاهم غلط والله ما عملت حاجه ولا اعرف هو جاي هنا ازاي ولا قلت لحد ان انا متجوزاك اساسا
لكن اسد ما ردش ولا كانه سامع حاجه وبدا يخ”لع ملابسه
طبعا لوجي فضلت تبص عليه وتقول له انت ما بتردش عليا ليه لكن هو ولا كانه سامعها خ”لع ملابسه
وش”د لوجي من ذراعها ح”دفها على السرير
وووووووهنا كانت الصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوازه علي ما تفرج)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!