روايات

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثامن 8 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الثامن 8 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الجزء الثامن

رواية علمتيني ازاي احب البارت الثامن

رواية علمتيني ازاي احب الحلقة الثامنة

بصيتل و هتزيد براسي وطيت خدت تليفوني وحطيته في الشنطه من سكات وكملنا طريقنا عادي
كنت قاعده العب بصوابع ايدي متوتره المفروض اعتذرله ولا بلاش يا فرح هو مش طايقك اصلا
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
كنت شارده في افكاري فجاه العربيه وقفت ببص من شباك العربيه لقيت اللي احنا قريبين من البحر وكان حوالي سفن
كنت مستغربه احنا هنعمل ايه هنا مش مفروض احنا رايحين اجتماع اه يا وقعتك سوده يا فرح لا يكون هينتقم منك زي ما بيجي في الافلام
خرج استاذ احمد من السياره ونظر ليه ويكلمني بنبره صوت غضب مش هتنزلي ولا هتفضلي قاعده مكانك كده يا فرح
خفت من نبره صوته وكلمته وانا بتهته بالكلام لا انا مرتاحه في القعده هنا يا استاذ احمد لو حضرتك هتروح تجيب حاجه وراجع تاني انا هستنى حضرتك هنا
احمد نظر الى فرح وضحك على كلامها انتي بتهزري يا فرح صح انجزي يلا عشان هنتاخر على الاجتماع
نظرت الي وضحكت زي الهبله خرجت من السياره ومشيت وراها كان احمد خطواته سريعه كنت بمد ورا وانا نفسي مقطوع
احمد مد شويه يا فرح
ما انا بمد اهو يا استاذ احمد
وبكلم نفسي بصوت واطي الله يخرب بيتك قطعت نفسي مركب عجلات في رجليك
احمد نظر الى فرح بتقولي حاجه يا فرح
بصيتله وانا نفسي مقطوع هو انا قادره اخد نفسي يا استاذ احمد عشان اتكلم
احمد نظر الى فرح كلمه وهو يبتسم جايبه اللمضه دي منين يا فرح
نظرت اليه ما كنتش منتبهه الى كلامه لان ضحكته فظيعه شدتني اليه وبدلت نفس الضحكه
احمد فرح يا فرح شرده في ايه
ولا حاجه يا استاذ احمد
احمد طب يلا عشان وصلنا
نظرت لم ارى الا يخت كبيره فخمه لم ارى مثله كنت واقفه مستغربه
وصلنا على فين يا استاذ احمد مش فاهمه احنا مش مفروض عندنا اجتماع لازم نروحه.
احمد نظر الى فرح ولم ينطق باي كلمه وعدل وشه وكمل طريقه بالدخول الى اليخت
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
وانا بعدي عشان اخش اتكعبلت كنت هقع لكن احمد شدني اليه قبل مقع كانت يديه اليمين ملفوفه على وسطي كان وشه في وشي وانا انظر اليه درجه انفاسنا اختلطت ببعض شعرت شعور غريب اول مره احسه خوف على توتر على فرحه ملخبط في بعضيه كده بدات ضربات قلبي عم تنبض سريع
احمد كان ينظر الى فرح وهي باينه يدي كان مبسوط اوي بس مش مبين على ملامح وجه كان باين عكس الاحساس الجميل اللي هو عايشه اللي هو لسه واخد موقف من اللي قالته عليه فرح
فرح فاقت من الاحساس اللي كانت عايشه فيه
حم حم بعدت نفسها عن احمد وشالت ايه ده من عليها وقالتله بنبره صوت خجل شكرا
احمد نظر اليها لم ينطق باي كلمه بل دخل فورا الى اليخت
فور دخولنا الى اليخت كان المكان مبهر كان يشبه المطاعم من الداخل كنت مبهوره اوي من المنظر
اوبا فينك يا حنان شوفي اللي انا فيه
اتى رجال يرتني لبس جرسون اتفضلي يا استاذ احمد استاذ امجد مستنى حضرتك
احمد تمام
قبلنا استاذ امجد وعرفته عن نفسي
كان يبلغ في العمر 50 عاما ما كانش باين عليه سني كان جسمه رياضي ولديه شعره كثيف اسود يظهر في راسه من امام خصله بيضاء يرتدي بدله رسميه
كان جذاب جدا
امجد بدا الحديث وينظر الى فرح على فكره يافرح شكلك بنت متحمسه ومرحه
نظرت اليه وابتسمت ميرسي جدا على ذوق حضرتك يا استاذ امجد
احمد قطعها في الكلام حم حم حم نبدا في الشغل ولا ايه
امجد النظر الى احمد اوكي
نسيب فرح وناخد لفه عند حنان
حنان كانت جلسه في مكتبها و سرحانه في افكارها هو ليه كريم كان بيجري كده ليكون في حاجه معاه
ارن عليه اشوفه في ايه
طلعي التليفون ورنيت على كريم جرس
الوو
كريم الو يا حنان في حاجه ولا ايه
حنان لا يا حبيبي بس شفتك النهارده مش على بعضك وخرجت بسرعه خفت ليكون في حاجه
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
كريم لا يا حنان ما فيش حاجه انا على الطريق وبسوق مش عارف اكلمك هقفل دلوقتي
حنان اوكي يا حبيبي
حنان قفلت مع كريم وكانت مرسومه على وشها الزعل وشردت في افكارها
هو ما بقاش يحبني زي الاول ولا ايه يا حنان دايما بتهرب مني ولا انا يمكن يكون فعلا ظلمات وهو فعلا مشغول
سيب حنان وناخد لفه عند كريم
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
كان راكب جوه السياره جالي تليفون كان المتصل اياد
كريم ايوه يا اياد هركن العربيه وجاي
اياد اوكي منتظرك
بدا كريم بركن العربيه وذهب الى اياد دخل الى فندق وجد اياد جالس
و جلس كريم ايضا وبداوا يتحدثون
كريم مش قلت لك كذا مره يا اياد ما ترنش عليا انا اللي هكلمك
اياد في ايه يا كريم اتقل كده كلها يومين بالكتير واهخش الشركه زي ما انا عاوز والمبلغ اللي طلبته هتاخده
كريم بس انا خايف على احمد ما تنساش بردك ان احمد ده يبقى صاحبي
اياد ما تخافش يا كريم على صاحبك البضاعه هنحطها في السفن هنخرجها بره البلد من غير ما حد يحس وصاحبك هيبقى في السليم
كريم تمام رنيت على امجد بيه مضى العقود ولا لسه
اياد هو لما يخلص الاجتماع مع احمد هيرن عليا
كريم تمام همشي انا دلوقتي لحد يشوفني
اياد اوكي
نسيب كريم وناخد لفه عند احمد
امجد بس احنا اتفقنا الاسهم انت 50% وانا 50%
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
احمد ده اخر كلام عندي يا امجد انا هبقى 60% يعني اي حاجه تخص الشركه لازم ترجع لي انا الاول
والشروط والاحكام زي ما انت عارف
اكيد اتفرجت وشفت السفن عامله ازاي
امجد اوكي اتفقنا. هبعت المحامي بكره يقوم باجراء الاوراق القانونيه
احمد اوك
امجد فرصه سعيده باي يا فرح
قمت سلمت عليه وانا اسعد جدا يا استاذ امجد ويزيدني شرف اني تعرفت على حضرتك
خرج امجد
بعديها بشويه التليفون استاذ احمد رن اتشغل بالتليفون
خرجت انا بره من اليخت كنت انظر الى السماء وغروب الشمس كان المنظر جميل اوي خطر على بالي بابا الله يرحمه لما كنا بنصيف كنا نجلس انا وبابا اننظر الى غروب الشمس حسيتش بنفسي غيري وانا عمال اعيط
احمد خلص المكالمه خرج بيبص على فرح راحت فين لقيها واقفه على اليخت تنظر الى البحر قرب منها من الخلف وهمس في ودنها بصوت واطي حلو الغراب لما الشمس تغيب صح
فرح شهقت وخدت نفسها لفت نفسها بصت لاحمد وهي مخدوده
احمد اهدي يا فرح في ايه انتي دايما مخضوضه كده
فرح لا يا استاذ احمد بس اعتقد اي بني ادم طبيعي هيتخض لما يلاقي حد جاي من وراه وبيهمس في ودنه
احمد اوكي انا بعتذر لو كنت خضيتك
وانا كمان بعتذر لك يا استاذ احمد على اي اساءه قلتها في حقك
احمد قبلت اعتذارك يا فرح
فرح نظره اللي وهي مبتسمه مدت يديها اليه يبقى صافي يا لبن
احمد نظر اليها وهو مستغرب انتي بتشتميني تاني ولا ايه يا فرح
لا لا يا استاذ احمد انا بقولك صافي يا لبن انت ترد عليا تقول لي حليب يا اشطه يعني كده متصالحين
احمد نظر الى فرح وابتسم ماشي يا ست فرح حليب يا اشطه
فرح نظره اليه وهي عم تضحك ايوه كده يا استاذ احمد
نظرت الى احمد الذي كان يطلع اليه لم يحوش نظره الى عيونه شعرت بالخجل بعدت نظري عنه
اه صحيح يا استاذ احمد احنا مش خلصنا الاجتماع مش هنمشي
احمد لا خلينا قاعدين شويه الجو حلو
جلسنا وكنا ننظر الى السماء والبخت يمشي بينا في البحر وعدى الوقت بينا ومضى ساعه
غوطنا في البحر لجوه بالبخت شعرت بالخوف غير كده الوقت اتاخر قلت اتحجج باي حاجه عشان نمشي
اه صحيح استاذ احمد ما كده ممكن التكلفه بتاعه التاجير اليخت تيجي عليك كتير خلينا نرجع احسن
احمد بصلي هو مستغرب تكلفه ايه يا فرح اليخت ده بتاعي
بصيتله بدهشه لسه كنت راح اقوله اليخت بتاع حضرتك
الراجل اللي بيسوق اليخت خرج
استاذ احمد حصل عطل في اليخت وهنصلحه على طول
حسيت نفسي في وسط هدومي يافضايحك السوده يا فرح الراجل يقول عليك ايه دلوقتي عينيها وحشه
احمد غريبه اول مره تحصل
نظرت الى حسيته بوجه عليا الكلام ايه الفضيحه السوداء اللي انا حطيت نفسي فيها دي لازم افهم اللي انا عينيا مش وحشه
لسه كنت رايحه اتكلم قطعني استاذ احمد بالكلام
احمد صدفه حلوه كمان اليخت حصل في عطل عشان نكمل قعدتنا في الجو الجميل ده
بصيتله وانا مبتسمه وهزيت براسي من الكسفه ايوه صدفه وانا بردك كنت هقول كده
احمد احكيلي عن حياتك يا فرح
ليه يعني يا استاذ احمد
احمد عادي قصدي ندردش شويه عقبال اليخت يتصلح
اه عادي حياتي زي اي انسان
احمد نظر اليها وبدا بالضحك ما انا عارف يا فرح ان انتي حياتك زي اي انسان هو انا قلت ان إنتي جايه من الفضاء
بصيتلو وضحكت بصراحه عنده حق هو ايه اللي انا بقوله ده يعني احكي زي ايه مثلا
احمد عن حياتك ايه الحاجه اللي بتحبيها وايه الحاجه اللي بتكرهيها بتحبي تاكلي ايه ايه اكثر موقف حصل في حياتك بتضحك عليه زي كده مثلا ابدا باول سؤال ايه اكثر اكله بتحبيها
اه فهمت يعني انا اكثر اكل بحبها الملوخيه والرز يا لهوي فظيعه يعني دلوقتي لما جبت سيرتها حسيت ان انا جعت
والبطاطس المحمره يمكن اقعد بالسنين اكل فيهم ما ازهقش
احمد نظر الى فرح وابتسم السؤال اللي بعده ايه اكتر حاجه مش بتحبيها في شريك حياتك المستقبلي
فرح بصيتله وضحكه بعد الشر عليا لان انا مش بفكر في الجواز لان الرجاله دماغهم لسعه وما يطقوش
بعيد عنك
احمد نظر الى فرح ومرسوم على وشه الاستغرام
لا والله يعني الرجاله دماغها لسعه
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
بصيتله وانا متوتره شكلك عكيت الدنيا يا فرح طب ما هو راجل يا غبيه دايما تقولي الكلام قبل ما تفكري فيه
احمد في ايه يا فرح سكت ليه
بصراحه نظرت الى ما كنتش عارفه اتكلم اقول ايه اكتفيت بالسكات
احمد اوكي خلاص نغير الموضوع ايه اكثر موقف حصل معاكي بتضحكي عليه كل ما تفتكري

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمتيني ازاي احب)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى