روايات

رواية جنون العشق الفصل الخامس 5 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الفصل الخامس 5 بقلم إيمان شوقي

رواية جنون العشق الجزء الخامس

رواية جنون العشق البارت الخامس

رواية جنون العشق الحلقة الخامسة

في قصر الصياد :
الجد:اطلعي ياهمس اندهي زين
همس:حاضر يا جدو
طلعت همس ملاقيتش زين لسه جايه تخرج سمعت صوت باب الحمام
زين بخبث:اي بتدوري ع مين
همس: جدو بيقولك انزل علشان نفطر يلا
زين قرب منها ومسك ايديها وقربها منو : امم قوليلي بقا كنتي واقفه مع ادهم الصبح بتعملي ايي
همس ببرائه:عملنا فطار وكنا بنهزر حتي ابيه فهد نزل وقعدنا نهزر مع بعض
زين بعصبيه : انتييي هنا مرااتي يعني تهزري معايا انا وبسسس وكلامك مع زين وفهد واسد بحدوود والاا هعاقبك
همس بدموع:حاضر بس انا بعتبرهم اخواتي بس حاضر مش ههزر غير معاك بس انت اصلا عصبي
زين بهدووء:تعالي اقعدي وهفهمك بصي ياهمس انتي صغيره يعني الفرق بينا 10 سنين
همس:بس عمر السن مااكان عقبه ف حيات حد طالما انا بحبك يبقي خلاص
زين باستيعاب:امم قولتي بتحبيني

 

همس:اه حبيتك من اول مره شوفتك فيها ولما دافعت عني قدام بابا
زين:انا منكرش ان حاجه اتحركت ناحيتك بس انا مريت بحاجات كتيره وأولها اني مثقش ف اي حد بس جواياا شعور انك غير البنات كلهم
همس: انا عمر ماكان ف دماغي السن ولا اي حاجه وادي لنفسك فرصه واديني فرصه لبعض يمكن ربنا جعلنا من نصيب بعض لان انا وانت محتاجين بعض ع الاقل نبقي صحاب علي ماانتأكد من حبنا لبعض
زين بابتسامه:وانا موافق نكون صحاب لحد مانتعود علي بعض
زين حضن همس
الباب فتح كانت فرح
همس :احم انا نازله يلا يافرح وانت يازين البس وانزل علشان تفطر
كل ده وفرح واقفه فاتحه بوقها ومصدومه
نزلت همس وفرح وكل ده فرح م مصدقه نزلو تحت
نواره:اومال فين زين انتي ده كلو فوق بتناديه
فرح بهزار:ده أنا طلعت لاقيت ابيه زين حاضنها وهما ف وضع رومانسي اول مره اشوفو كدا وشكلي قطعت عليهم اللحظه
*وش همس احمر وقعدت تاكل بهدووء* (بقلم ايمان صبحي)
ادهم:بطلي هزار ياختي كلنا عارفين ان زين مش هيعمل كدا
الجد: بص لهمس وعرف ان الكلام اللي بتقولو فرح حقيقه وضحك هو وسيف عليهم
سيف بضحك:ابقي خبطي بعد كدا الباب
نزل زين ولقي همس قاعده جمب ادهم وفيه كرسي جمبها فاضي
زين بصوت واطي لايسمعه غير همس ولاكن ابتسم فهد لانو سمع بيقول اي بسبب خبرتو
زين:اقعدي ع الكرسي التاني والا هعاقبك وماادراكي عقابي بقا
همس بابتسامه:احم تعالي اقعد هنا يازين
*ابتسمو الكل عليه وقعدو يفطرو* ولاكن فاجأهم زين
زين:ان شاء الله هعمل الفرح بعد بكرا
ريناد:بس ياابيه احنا محتاجين حجات كتير عمر ماهنعرف نجهز اي حاجه ف يومين

 

فهد:اه يازين يومين صغيرين اووي
الجد:لا مش صغيرين انتي يااريناد انتي وفرح خدو ادهم معاكم جيبو البدل والفساتين بتاعتكم وزين ياخد مراتو ويروح يجيب الفستان والبدله
ادهم بسعاده: أخيرا هنفرح حاضر ياجدو هاخدهم ونروح
الجد:وانت يافهد روح مع اسد وغرام بقا وشوفو مصمم الحفلات كلموه ويجي هنا ف الجنينه هنعمل الفرح هنا
فهد:حاضر ياجدو كل اللي تطلبو
الجد بابتسامه:عقبالكم كلمكم وانتي يانواره شوفي الخدم يظبطو القصر واوض الضيوف الاكل وكلمي الطباخ يجي
نواره :حاضر يابابا هعمل كل حاجه طلبتها
زين:انا هكلم الواد اسد يجي هو وماما مها وغرام يقعدو معانا اليومين دول ويتعرفو ع همس
همس:طيب هو بابا هيجي هو وطنط نسرين وسمر
الجد:هكلمهم هما كدا كدا جايين دلوقتي يشوفوكي
همس بدموع : ماشي ياجدو انا هطلع البس علي مايجو
طلعت همس ودخلت الحمام وقعدت تعيط
الجد:قوم يازين اطلع شوفها
زين:حاضر ياجدو هطلع وهنلبس وهخرجها ونجيب الفستان والبدله
الجد بابتسامه:ربنا معاكم ياحبيبي
زين باس ايدو:يارب ي جدو

 

زين طلع و،مر عليها ف الاوضه ملقهاش بس سمع صوت عياطها ف الحمام زين خبط ع الباب
همس وهي تزيل دموعها: حاضر جايه
*طلعت همس لقت زين قاعد علي السرير*
زين:تعالي ياهمس اقعدي جمبي
همس:حاضر (بقلم ايمان صبحي)
زين:لي كنتي بتعيطي تحت وطلعتي علي طول
همس ببكاء:مش عاوزه اشوفهم يازين هما دايما مش بيحبوني وابويا اللي قتل امي
زين:اهدي بس وتحكيلي كل حاجه كانو بيعملوها وازاي ابوكي اللي قتل عمتو مع ان كانو بيقولو انها ميته طبيعي
همس وهي تزيل دموعها:هحكيلكك
*فلاش باك*
منار:ازااي يايحي عاوز تتجوز عليا ده انا بعت الدنيا كلها علشانك
يحي بعصبيه وهو يمسكها من شعرها: نعمممم يا روح امك انا مضربتكيش علي ايدك وهتجوز يعني هتجوز عاااوزه تخبطي راسك ف الحيطه اخبطي وطقيي مش نااقصك
منار بعياط وصوت عالي:انااا اللي سيبت اهلي وحزروني وقالولي انكك عاوز فلوسي ومش عاوزني وصدقتهم ولما خدت كل حاجه وبعد 16 سنه عاوز ترميني وتتجوز عليا
يحي:بقولك اي مش ناقصك وهتجوز يعني هتجوز
منار:مش هتتجوز يايحيي يبقي طلقني
يحي :مفيش طلاق عاوزانييي اطلقك يبقي اتنازلي عن البيت ده والفلوس اللي ف البنك ويلا هاتي فلوس علشان طالع اروح اجيب مراتي الجديد

 

منار:يعني انت متجوزني علشان الفلوس وبسس انا بقا مش هديك
يحي بعصبيه شدتها من ايديها وحبسها ف اوضه ضلمه
منار:افتح يايحيييي الباب
يحي:مش فاتح
همس بعياط: والنبي يابباابا افتح الباب لماما
يحي شدها من شعرها ودخلها الاوضه مع امها وقفل الباب وخرج
*نرجع من الفلاش باك*
كانت همس بتعيط وهي بتحكي وزين واخدها ف حضنو
زين:كملي ياهمس وانا والله هاخدلك حقك انتي وعمتي
همس:حاضر
*نرجع تاني للفلاش باك*
منار بتهب:ياهمس انا مش عارفه هعيش قد اي بس انتي خلس بالك من نفسك وعاوزاكي تبقي دكتوره واوصلي السن القانوني ودوري علي جدك وقوليلو يسامحني
همس بعايط:متقوليش كدا ياماما انتي هتخليكي معايا ولما نطلع من هنا هندور علي جدو سوا ونقعد معاها

 

منار بابتسامه:أشهد أن لا إله إلا الله وأن محمد رسول الله
همس بصويت وعياط: اصحي ياماما اصحي والنبي انتي اكيد صاحيه وبتهزري معايا يامااااماااا متسيبنيش لوحدييي
يحي:بطليييي نواح بقا ع الصبح
هنس: افتح يابابا الباب مانا ماااتتت
يحي فتح الباب وبص لقاها قاطعه النفس
يحي:اهي جت من عند ربنا وماتت وهتجوز براحتي
همس بعياط:يابابا ماما ماتت تتجوز اي وديها المستشفي ممكن تكون لسه صاحيه
يحي:مش مودي حاجه واقطمي علشان متحصليهاش
همس قعدت تعيط وبعد فتره ودو منار المشرحه وطلعت ماتت بسبب سكته قلب_يه وان هي عندها الكانسر حاله متأخره
همس:كل ده بسببك انااا مش هرحمك ياييحي وهجيب حقها
*كانت ساعتها يحي عمل العزا والناس مشيو ودفنوها وراك جاب مراتو*
نسرين:شوف البت قليله الادب بتعمل اي
سمر:دي معفنه وقليله الادب واهو امها ماتت وهتعيش ف جحيمنا
يحي :نورتو بيتكم يلا ياسمر ياحبيبتي روحي اختاري اوضه
سمر: هقعد يابابا ف اوضه همس هي واسعه وحلوه
همس :لا دي اوضتيي محدش قاعد فيها
نسرين ببرائه مصتنعه:خلاص ياسمر خلي اختك تقعد فيها مش فارقه انتو واحد
يحي: لا يااازفته روحي غوري روقي الاوضه اللي مقفوله واقعدي فيها ولو كلمه تانيه هتباتي ف البلكونه

 

همس بعياط :حاضر
*نرجع من الفلاش باك*
زين:والله هجيبلك حقك وحق عمتو بس متعيطيش تانيي مش عاوز دموعك تنزل
همس:حاضر
زين:وانتي ليه مجيتيش
همس:لا ياعم جيت وانت طردتني انت وبنت كانت معاك
زين :اناا
همس:اه ساعتها جيتلك وقولتلك اني عاوزه اشوف جدو احمد وانت مشيتني وقولتلي مش ناقصين شحاته والبت المسهوكه اللي كانت معاك زعقتلي وصدقني من شعري وطلعتني برا
زين بضحك:المسهوكه
همس:الله انت بتضحك
زين بغمزه:اه مع اللي بحبهم بس
همس:يلا ننزل انت بحالات ساعات بتبقي حلو وعسل وساعات بتبقي عصبي وعسل برضو
زين:عارف ياهمس اني جيت عليكي بس انا مريت بظروف صعبه هبقي احكيهالك بعدين

 

همس:اشطا يا قمر انت
زين:والله انتي اللي قمر يلا قومي البسي وعلشان ننزل نشوف يحي ومراتو
همس :ماشي يلاا بس مش عاوزاك تتكلم مع سمر
زين:سمر مين ياستي استغفر الله العظيم دي عامله زي ألبومه هو حد يبصلها
ضحكت همس وقامت تلبس (بقلم ايمان صبحي)
_____________________________________
في مكان اول مره نروحو في نيويورك
مجهول:زين هيتجوز ياندي
ندي ب شر:هو مبيتهدش ده ب 100 روح بس ع مين
مجهول: وهتعملي اي عاوزين نكسرو
ندي :هقولك ……………………………….
مجهول: دماغك سم
ندي:عارفه ياروحي احجزليي اول تزكره لمصر بقا
مجهول:حاضر وبدء يمشي ايدو ع جسمها
*ويفعلو ماحرمه الله*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!