رواية جنون الحب الفصل الثالث 3 بقلم سحر حسين
رواية جنون الحب البارت الثالث
رواية جنون الحب الجزء الثالث
رواية جنون الحب الحلقة الثالثة
طلعت منه وملك من المدرسه ولقت عز الدين واقف مستنيهم قدام المدرسه ومنه غمزت ملك عشان تروح تكلم المدرس قدام عز الدين عشان تحرك مشاعره جريت منه علي عز الدين عشان تقف تستنا ملك هناك معه .
عز الدين : مين ده .
منه : ده مدرس جديد معانا في المدرسه وشكله كده معجب بملك .
عز الدين : معجب ازاي يعني .
منه : اي عادي معجب مش عارف معجب ازاي يعني .
عز الدين : وهي واقفه معاه ليه بقا .
منه : مش عارفه هو قالها عايزك بعد المدرسه .
عز الدين : وهما بيضحكو علي ايه بقا .
منه : وانا اش عرفني من حاجه زاي كده منا واقفه معاك هنا اهو .
عز الدين : طيب اندهلها خلينا نمشي ونخلص .
منه : طيب براحه هو انت متعصب ليه كده .
عز الدين : انا مش متعصب ولا حاجه انا زهقت من الوقفه دي .
منه : طيب انا هروح اجبها .
عز الدين : طيب يلا .
منه راحت تجيب ملك وكانو ماشين وهما ماشين منه وملك كانو بيضحكو مع بعض وعز الدين ماشي مش طايق نفسه خالص .
عز الدين : امشو بقا وبطلو ضحك وهزار بقا .
ملك : مالك يا عز الدين في حاجه معاك ولا اي .
منه : مش عارفه ماله شكله مخنوق اووي .
عز الدين : لا انا مش مخنوق ولا حاجه امشو بقا .
ملك : طيب احنا ماشين اهو .
منه : المهم قولي اقالك المدرس الولهان .
ملك : متكسفنيش بقا يا منه .
منه : ليه هو في حد غريب ده احنا اخوات عادي قولي .
ملك : عادي هو قالي ان انا شطوره وهو معجب بيا اووي .
عز الدين : هو انتو رايحين تتعلمو ولا تتميعو .
منه : نتمايع الله يسامحك .
ملك : يعني هو حرام لو حد يعجب بيا ولا اي .
عز الدين : امشو بقا .
ومشيو فعلا لحد ما وصلو البيت .
ملك : سلام يا منه .
منه : مع السلامه .
ملك سابتهم ودخلت شقتها وهما دخلو شقتهم .
عز الدين : خد يا بت انتي هنا .
منه : يا نعم وبعدين اسمها يا بت .
عز الدين : خدي اخلصي .
منه : نعم عايز ايه .
عز الدين : ايه موضوع المدرس .
منه : مفيش موضوع ولا حاجه عادي هو معجب بملك عادي يعني .
عز الدين : والله وهي اي رأيها بقا أن شاء الله .
منه : والله هي مقلتليش بس انا حساها مبسوطه جدا .
عز الدين : يعني هي عجبها الموضوع علي كده صح .
منه : طبيعي يعني اي واحده هتكون فرحانه بحاجه زاي كده .
عز الدين : والله .
منه : اه وربنا .
عز الدين : طيب اتفضلي بقا اطلعي بره .
منه : هو اي أصله ده .
منه خرجت من غرفه عز الدين وراحت غرفتها هي وراحت تكلم ملك .
منه : الو .
ملك : ايوه يا منه في أي .
منه : الخطه نجحت يا بت .
ملك : ليه حصل ايه .
منه : هيفرع من الغيره والغيظ .
ملك : ايوه وبعدين .
منه : سبيه بس انا هخليهولك يقول حقي برقبتي .
ملك : هههههههههه ماشي .
منه : طيب سلام دلوقتي .
ملك : سلام .
تاني يوم :
عز الدين دخل يصحي منه عشان المدرسه .
منه : يا ابني انهارده اجازه انت نايم تحلم بالمدرسه .
عز الدين : والله .
منه : اه والله روح نام بقااا .
عز الدين : طيب خلاص نامي .
منه : طيب .
عز الدين : سابها ونزل يسأل علي المدرس وعرف أن هو فعلا مدرس جديد في المدرسه بس هو عريس جدا كمان يعني متجوز اول ما عرف كده اتصل بملك .
عز الدين : الو يا ملك .
ملك : ايوه يا عز الدين نعم .
عز الدين : عايز اشوفك دلوقتي .
ملك : ليه في أيه .
عز الدين : لما تيجي هتعرفي مستنيكي في الكافيه .
ملك : طيب حاضر انا جايه اهو .
ملك لبست ونزلت الكافيه ولقت عز الدين قاعد مستنيها هناك .
ملك : خير في أي .
عز الدين : تشربي ايه الاول .
ملك : اي حاجه مش فارقه .
عز الدين طلب ٢ عصير .
ملك : هاااا قول بقا في أيه .
عز الدين : قوليلي بقا انتي معجبه بالمدرس الجديد ده فعلا .
ملك : والله انا لحد دلوقتي مش عارفه .
عز الدين : وانتي معقوله هتعجبي بحد متجوز .
ملك : ايه متجوز .
عز الدين : يعني متعرفيش أنه متجوز .
ملك : لا والله معرفش حتي ولو كده هو اللي معجب بيا مش انا .
عز الدين : طيب انا هتصرف .
ملك : هتعمل ايه يعني .
عز الدين : ملكيش دعوه .
ملك : هو انت مالك زعلان ليه من حاجه زاي كده .
عز الدين : عادي انا هزعل كده برضو لو الموضوع مع منه اختي .
ملك : اه طبعا مش احنا اخوات .
عز الدين : اه طبعا انتي اختي زايك زي منه .
ملك : طيب وانا بقا اللي بقولك اهو متدخلش في أي حاجه تخصني .
عز الدين : يعني ايه .
ملك : يعني انا مليش اخوات وانت ابن خالي مش اكتر .
عز الدين : يعني انت شايف كده .
ملك : اه مش عايزه جو الاخوات ده ومتعش الدور اوي يا عز الدين .
ملك سابته ومشيت وعز الدين عرف أن دي لعبه منها عشانه هو .
وهنا تكون الحلقه دي خلصت .
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنون الحب)