رواية جميلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية جميلة الجزء الثاني عشر
رواية جميلة البارت الثاني عشر
رواية جميلة الحلقة الثانية عشر
سالم : تمام انا جايلك
رجع سالم ليهم واستاذن منهم وخرج وراح علي المكان اللي هيقابل في مصطفي وصل لقي مصطفي قاعد مستنيه
سالم : اهلا ي مصطفي
مصطفي : اقعد ي سالم دا موضوع كبير اووي
سالم : قلقتني ي عم في ايه
مصطفي : وانا بدور علي معلومات عن جميلة اكتشفت حاجة هتنفعنا اوي في القضية اللي شغالين عليها
سالم : ازاي فهمني
مصطفي : المراة اللي اسمها حسنات دي طلعت متورطة مع شبكات كتيرة شغالة في الد*عارة
سالم : ي بنت ال***
مصطفي : اهدي لان في حاجات كتيرة
سالم : متنطق ي مصطفي
مصطفي : هي شغالة بردوا في تجارة الممنوعات بس في حاجة هتصدمك هي تبقي …….
سالم : ايه
مصطفي : هنعمل ايه دلوقتي
سالم : احنا اكيد هنقبض عليها بس بطريقة ذكية انا عندي خطة بص انت دلوقتي تروح وتجمعلي الفريق كله شكل ورانا طالعة كبيرة
مصطفي : انا احيانا بخاف من دماغك دي
سالم : روح انت بس واجمعهم وانا هروح واجي بعدك
مصطفي : تمام
مشي سالم وروح علي البيت علي طول لقي جميلة وسحر لسة بيتفرجوا علي الفيلم
سالم : ازيكم ي اهل البيت عاملين ايه
سحر : ما انت كنت معانا دلوقتي في ايه
سالم : انا بس جاي اقولكم اني مش راجع النهاردة ورايا شغل
سحر : في ايه ي سالم
سالم وهو بيبص لجميلة : مفيش ي امي انا هروح دلوقتي وعليكم بكرة باذن الله هكون جيت جميلة عاوزك في كلمة
سحر : روحي معاه ي جميلة
راحت جميلة معاه وهي مش طايقاه
سالم : جميلة انا مش عاوزك تخرجي من البيت
جميلة : ليه هو في ايه
سالم : مفيش اسمعي الكلام بس
جميلة : طب وشغلي انت وعدتني انك هتخليني اشتغل
سالم : بعدين ي جميلة بعدين بس دلوقتي اسمعي الكلام
جميلة : خلاص ماشي
باس سالم جميلة من خدها ومشي وسابها قبل ما تشتمه
جميلة بصدمة : هو الجدع دا مجنون واللا ايه حكايته معايا بس ليه مش عاوزني اخرج من هنا اكيد في حاجة كبيرة
اما سالم فراح علي المخابرات لقاهم كلهم هناك
سالم : انا جمعتكم عشان ورانا طالعة كبيرة
سليم : قصدك ايه
سالم : القضية اللي شغالين عليها ظهر جديد فيها هيقلب كل حاجة هيخلي الخيوط كلها في ايدينا
مالك : ي عم انت بتكلمنا بالالغاز ليه
سالم : بصوا احنا عرفنا طرف مهم في القضية دا ملف هديهولكم تقراوه وانتوا هتفهموا كل حاجة
عمر : مين حسنات دي ي سالم
سالم : دي اللي هتخلينا نقبض علي كل الشبكة اللي بقالنا سنين بندور عليها
مالك : انت بدال اتكلمت كدة يبقي اكيد في خطة
سالم : ايوة فيه بس انا محتاجلكم
سليم : واحنا معاك في كل حاجة
مصطفي : ايوة سليم معاه حق احنا معاك قولنا انت بس ايه اللي في دماغك
سالم : ……………..
عمر : دا انت دماغك سم جبت الفكرة دي ازاي
سالم : بصوا احنا هنفضل هنا لحد ما ان درس الخطة ونحدد الوقت اللي هنعملها فيه ولازم نعرف الرؤساء بكدة
مالك : انت عارف هما اللي ولونا العملية دي وهما عارفين اننا هنقدر نعملها
سالم : طب يلا عشان نخلص شغلنا
نسيبهم هما هنروح لجميلة اللي قاعدة من ساعتها بتفكر في كلام سالم ومن حركاته معاها
سحر : في ايه ي بنتي سرحانه في ايه
جميلة : لا ابدا مفيش ي ماما
سحر : احكيلي ي بنتي انتو فيكي حاجة غريبة من وقت ما سالم كلمك
جميلة : بصي ي ماما انا هقولك علي كل حاجة
حكت جميلة كل حاجة لسحر اللي كانت مبسوطة اوي بس قلقت من حكاية عدم الخروج دي
سحر : ان شاء الله خير ي بنتي
جميلة: انا خايفة اوي
سحر : سيبك انتي من الحكاية دي انتي قولتيلي ان سالم باسك ها
جميلة باحراج : ي ماما الله
سحر : انا بقي عارفة هو بيعمل كدة ليه
جميلة: طب ليه قولي والنبي
سحر : …………..
ياتري سالم عرف ايه عن حسنات (والدة جميلة)
وايه هي خطته عشان يقبض عليهم
وياتري سحر هتقول لجميلة ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة)