رواية جميلة الصقر الفصل الأول 1 بقلم نور محمد
رواية جميلة الصقر الجزء الأول
رواية جميلة الصقر البارت الأول
رواية جميلة الصقر الحلقة الأولى
دخل الى قصره وهو يجرها خلفه بلا شفقه
-بت بطلي بقى تقاميني احسلك.. وفضل يشد فيها بقوه
-عمو خلاص انا مش عاوزه حاجه بس والنبي لتسيبني عاوزه امشي
-هو دخول الحمام زي خرجه ياشاطره انتى مش عاوزه فلوس علشان جعانه انا حديلك فلوس كتير بس تعملي الي بقوله
-لا خلاص انا مش عاوزه ياعمو بس سيبني امشي والنبي
-حسيبك بعد ماأخد الي عاوزه تعالى بقى
-بابا انت بتعمل ايه ومين البت دي مش حتبطل الي بتعمله ده بقي
سليم بسخريه: انت ملكش دعوه يازفت خليك في حالك ومتتدخلش ياصقر احسلك
صقر: بابا ارجوك كفايه كده بقى كل يوم يتجيب بنت شكل حرام عليك بقى
البنت بخوف: ياعمو الصغير قول لعمو الكبير يسيبني امشي والنبي
سليم بغضب: بت اخرسي احسلك فاااهمه.. سكتت بخوف منه
قصر بصدمه: بابا ارجوك سيبها بقى دي باين عليها غلبانه مش زيهم وكمان مريضه هي بتتكلم زي الاطفال رغم سنها الكبير
سليم بغضب: صقر خليك في حالك بقولك مالكش دخل في حياتي فااهم وانتي تعالى متغير مقاومه تعبت منك بقى.. وجرها خلفه لجناحه واغلق الباب خلفه ثم القاها على السرير بقوه وعينيه تتفحصها بخبث تقدم منها
سليم بخبث:اقلعي فورا يابت
البنت وهي تضم نفسها بخوف:لا لا ياعمو والنبي عاوزه امشي من هنا والنبي
سليم:بت قولتلك حتمشي بعد مااخد الي عاوزه.. انا جبتك هنا ليه يعني.. اقلعي بقولك احسن مانا أجي اقلعك بنفسي
البنت ببكاء شديد وخوف:لا لا انت عمو وحش وشرير وانا مش حعمل كده ابعد عني
سليم بنفاذ صبر:انا مش حصبر عليكي اكتر من كده..وقرب منها وهو يخلع قميسه ويلقيه ارضا
في الخارج **
صقر بخوف وقلق:ياترى بيعمل ايه مع المسكينه دي جوه.. انا كونت ساكت عليه علشان كان بيجيب بنات برضاهم وشمال وانا متكلمتش معاه بس دلوقتي لا مش حسكت ابدا انا مش حسيبه يعمل فيها حاجه انا لازم ادخل دلوقتي
في الداخل**
البنت بترجع بخوف:لا والنبي ياعمو ابعد عني انا مش عاوزه حاجه خلاص
سليم بخبث:بس انا عاوز انتي جميله اوي وانا مش حسيبك غير بعد ما أخد الي عاوزه منك..اقترب منها وكان قريب جدا امسك بها ليقطع هدوومها وهي تصرخ بهستيريه من الخوف ابتعد عنها عندما سمع طرقات الباب
صقر بصراخ:بابا حرام عليك متقربش منها والنبي سيبها بقولك دي مريضه حرام عليك
فتح الباب سليم بضيق:في أيه يازفت عاوز ايه تاني
صقر بخوف:ارجوك يابابا سيبها تمشي هي مش عارفه حاجه النبي
سليم:صقر غوور من وشي فورا من كفايه مستحمل قرفك السنين الي فاتت دي كلها بعد مامامتك ماتت وانا استحملت وسكت بس كده كفايه بقى انا حشوف حياتي بقى
صقر:بابا ارجوك سيبها هي ملهاش زنب في حاجه انت بتكرهني انا سيبها تمشي هي زنبها أيه
سليم:بقى بتعلي صوتك عليا كمان علشان المجنونه دي.. صقر لو مامشتش من قدامي حالا انا حعاقبك وانت عارف ازاي
صقر وهو يبلع ريقه بخوف:بس بس..اغلق الباب في وجهه ليسمع صوت صراخها مجدد وضع يديه على اذنيه كي لا يسمع صوتها
في الداخل **
عاد يقترب منها بخبث حتي وصل ليها وهجم عليها وهو بيقطع هدوومها وهي بتصرخ بخوف كان خلاص حيقرب علشان يبوسها غصب عنها بس بعد فجئه لما لقى صقر بيشده من عليها ووقعه في الارض وقرب عليها وغطاها بالحاف كويس ووقف قدامها يحميها
سليم بألم وغضب: انت بتعمل أيه ياصقر انت حابب ترجع الزنزانه الظلمه تاني مش كده
صقر بلع ريقه بخوف بعد مااتفكرها: لا انا بقيت كبير خلاص ومش حخاف تاني ومش حسيبك تقرب منها
وقف سليم بغضب: متأكد من كده ياصقر يعني حتي الكرباج مش خايف منه
صقر بلع ريقه بخوف اكبر لما باباه قال كده: ايوه متأكد انا مبقتش صغير علشان تعمل فيا كده ومبقتش بخاف منك خلاص ومش حسيبها ليك هنا كده
سليم بسخريه: بقى كده يعني بقيت مش بتخاف مني ماشي ياستاذ صقر وحتنقذها مني ازاي بقى دلوقتي
صقر ليسا خايف منه بس بيبين انه قوي ومبقاش بيخاف: انا انا حاخدها معايا وحطلعها من هنا كمان ححهربها منك
سليم وهو يتقدم منه ليرى الخوف في عنيه: متأكد من كده ياصقر طيب مدام كده اتفضل وريني حتاخدها مني ازاي
صقر بخوف وهو يرجع للخلف: انا انا مش حخرج من هنا غير وهي معايا
سليم: طيب حلو الكلام مدام بقيت كبير ومش بتخاف زي زمان انا عندي حل علشان تنقذها مني للابد
صقر: اي ايه هو الحل ده
سليم بمكر: تتجوزها لو اجوزتها انا مش حقرب منها علشان حتبقي مرات ابني
صقر بصدمه: انت انت بتقول ايه لا لا انا مش حعمل كده مستحيل
سليم بعصبيه: مدام كده غوور من وشي ومسمعش صوتك تاني بررره
صقر بخوف: طب طيب ماشي حجوزها بس متقربش منها ارجوك
سليم: مدام كده تمام بكره كتب كتابك على المجنونه دي واطلع بررره فورا عاوز انام تعبان
صقر بخوف منه: ح ح حاضر تعالى معايا يأنسه.. مسك ايدها وخرج فورا وراح على جناحه هو دخلها وقعدت على السرير بخوف
صقر بحنيه: انتي كويسه يأنسه ه ه هو أزاكي بحاجه
البنت: ل ل لا ملحقش ياعمو شكرا انت طيب اوي
صقر بارتياحيه: طيب الحمد لله انتي بقى اسمك ايه وايه الي حدفك في طريق بابا
البنت: انا اسمي جميله و و انا يتيمه وكونت هربت من الملجئ علشان كان في عمو شرير زي عمو ده وقعدت في الشارع اسبوع انا كونت جعانه اوي علشان كده لقيت عمو الشرير ده وطلبت منه فلوس علشان أكل بس هو سحبني للعربيه واجى بيا هنا
صقر بشفقه: طيب اهدى انا اسف هو مش حيقرب منك تاني وانا موجود انا حاجبلك هدووم علشان تغيري وأكل ماشي
جميله: شكرا ياعمو انت طيب اوي
خرج وبعد شويه رجع تاني ليها
صقر: خدي الفستان ده لماما الله يرحمها انا معرفش اذا كان على مقاسك او لا بس خديه وانا حجبلك بكره هدووم كتير
جميله: شكرا اوي اوي ياعمو.. دخلت تغير هدوومها وخرجت لقته جبلها أكل كتير علشان تأكل اكلت حتي شبعت خالص
جميله بشبع: اه الحمد لله انا شبعت اوي شكرا ياعمو صقر
صقر: بالهنا نامي دلوقتي علشان انتى تعبانه نامي هنا وانا حنام في اوضه تاني
جميله: لا انت نام هنا وانا حنام في اوضه تاني شكرا اوي
صقر: لا هنا امأن اكتر ليكي ولا بصي انا حفضل هنا معاكي علشان احميكي منه حنام هنا على الكنبه وانتي على السرير
جميله: تمام حاضر تصبح على خير
صقر: وانتي من اهله
في الصباح الساعه 6الصبح **
صقر:جميله جميله فوقي بقى بسرعه
جميله:ح ح حاضر فوقت اهو
صقر:تمام تعالى معايا فورا احنا لازم نمشي بسرعه..اخدها من ايدها علشان يطلعو بره للقصر
جميله:عمو احنا حنروح فين دلوقتي
صقر:انا حطلعك بره القصر قبل مابابا يفوق لازم تهربي قبل مايفوق بسرعه..قرب على باب القصر وفجئه لقاها وقفت
صقر :وقفتي ليه انتي لازم تمشي فورا قبل مابابا يفوق بقولك
جميله بتوتر:بس بس انا مش عاوزه امشي من هنا
صقر بصدمه:ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلة الصقر)