روايات

رواية جمعنا القدر الفصل السابع 7 بقلم إلهام علاء

رواية جمعنا القدر الفصل السابع 7 بقلم إلهام علاء

رواية جمعنا القدر البارت السابع

رواية جمعنا القدر الجزء السابع

رواية جمعنا القدر
رواية جمعنا القدر

رواية جمعنا القدر الحلقة السابعة

/اي الي بيحصل هنا
محمد/روحنا في داهيه🙂🤝
رعد/هنفهم…
ساره/تعالي ي ماما
ليان ببتسامه بلهاء/قلبي الي واحشاني
الام بصتلها بغضب
ساره/ليان اجري شباب أمسكوا ماما
إلياس/ليه؟ قطعتو الام وهي بتجري نحيه ليان وليان بتجري
ليان/اهدي ي ماما والله هفهمك عااا الحقوني
الام/تفهميني اي انك عيزا تسوائي سومعتنا هااا سبوني عليه
ساره/ايوا اديها احسن
ليان/والله مهسيبك 😑
ساره/خلصي نفسك الأول
ليان كانت لسه هتكلم راحت الأم مسكها

 

 

 

ليان/عااااا ونبي ي ماما خلاص ونبي
الام كانت مسكها من قفها وعماله تروج فيها وطلعها وتنزلها
ساره/خلاص ي ماما
الام/بس يابت
ساره/حاضر🥲
ليان/خلاص ي ماما هجيب الي في بطني
الأم/هاتي
ليان/منا كده هجيبو عليكو
الأم/اوعي جتك القرف
وقعدت علي الانترية وبدأت تبكي
ليان/ماما والله مكان قصدي سامحيني وقعدت عند رجليها
الام/كانو هنهون عليكي احنا ربناكي علي كده ي لي لي
ليان/لا ي قلب لي لي خلاص ونبي سامحيني
الام وهي بتمسح دموعها/طيب هسامحك المرادي بس
ليان/تعيش ماما تعيش
وراحت حضنها واحشتني أو ي ماما انتي وحضنك
الأم/وانتي اكتر كان اليوم ده سنه
ساره/ها من لقا احبابو نسي سارتو
الجميع/ههههه
الام قامت وحضنتها /وهو انا عندي اغلي من ساره حبيبتي
ساره راحت حضنه امها وطلعت لسانها لي ليان😝
ليان/دخلي لسانك جوا ي 🐶
ساره/اهو انتي
الأم/بس انتي وهي اه صح انتي جيتي ازاي
ليان كانت هتكلم
محمد قاطعها/بعد ازنك انا الي هحكي انتو هتاخد البارت كلو كلام
ليان/اتفضل😒😑
محمد/ملهاش نفس بس هتكلم بردو اصل قبل محضرتكو تيجو كنااا…
فلاش باك
رعد/نزلو

 

 

 

رفيده/طيب والعمل اي دلوقتي ي محمد
محمد طلع تلفونو/ايوا انتو فين امم طيب تعالو من باب الي ورا واطلعوا بسرعه وقفل
رعد/مين الي يطلعو ومن الباب الوراني مش فاهم حاجه
ساره/ولا انا
محمد/هتفهمو دلوقتي
وبعد دقائق خبط الباب
ودخل رجالة محمد ب إلياس وليان ونزلوا
ساره/ليان فيكي اي ي قلبي انت عملت اي فيها
رعد/إلياس قوم هما مش بيقومو ليه ي محمد
محمد/علشان متخدرين ي اغبيه
وراح جايب حبة ميه وبدأ يرش عليهم وبدأو يفوقو
ليان/انا فين
ساره حضنتها/انتي هنا في حضني ي روحي
ليان/ساره
ساره/ اه ي قلب ساره
إلياس بدأ هو كمان يفوق
إلياس بيفرق عينو وبص لقا رعد في وشو/اعوذ بالله ابليس
رعد/ابليس أما ينطتك زي منطتني كده
محمد/حمدالله على سلامتكو ☺️
ليان/اي الي جبني هنا
محمد/ده بيتك ي عروسه
ليان/عروسه في عينك
محمد/شكر
رفيده/اهدي ي ماما علي الواد بتاعي
محمد/اصيله
رفيده/حبيبي يناس
محمد/مش واقتو
ليان/ايوا افهم بردو انا بعمل اي هنا ونا فين اصلا

 

 

 

ساره/فين في بيتك ده لو كنتي حضرتي الفرح
رعد كمل/بتعملي اي هتفضلي هنا علي اساس مرات إلياس
ليان/نعاااااام انا ابقي مرت القرد ده
إلياس/نعم ي ختي مين ده الي قرد ي ينسناسه انتي
ليان بغضب/انا نسناسه طيب
وراحت مسكه طبق البيض الي كان عملوا رعد ورمتو عليه
رعد/فطاري🥺
إلياس/والله مهسيبك
وراح مسكو رعد ومحمد
ليان/اه هتعمل اي يعني مش تقدر تعمل حاجه يلااا
وراحة ساره وروفيده مسكها
إلياس/سبوني عليها
ليان/مش هضربو هعلمو غلطو بس
محمد/بس انت وهي خليني نعرف نفكر اهليكو زمانهم طالعين
هديو جميعا
ليان/انا مليش في انا همشي من هنا يعني همشي
إلياس/ده علي اساس ماسك فيكي
ليان/لا والله إن….
ساره/باااااس بقي اسكتو وانتي اي همشي دي انتي عرفه بابا لو عرف ممكن يعمل فينا اي ولا افكرك
رعد/وانت ي عم إلياس ناسي أن ابوك ممكن يروح فيها بسبب الموضوع ده ولا اي
محمد/فاهدو كده وخلينا نفكر هما ست شهور وابقي أطلقوا ولا موتو بعض بس لزم دلوقتي تمثلو انكو راجل ومراتو فاهمين
ليان/امم موافقه هما ست شهور بس
إلياس/لا ونبي اقعدي العمر كلو
ليان/شايفين
محمد/عم إلياس لم للتك ده انت لسه ليا كلام معايا بس اهدي عليا
وفجاه دق الباب
باااااااك
محمد/بس هو ده الي حصل

 

 

 

الام/خير معملت يبني طيب انا هنزل علشان ابوكي قولت دقيقة ونزله
ليان/طيب ي ماما
الام/اه صح ي ساره انا قولت لي ابوكي انك مسافره علشان تريحي اعصابك
ساره/تمام انا فعلا هسافر اريح اعصابي
رعد/ونا كمان الواحد عايز يرتاح من اليومين دول
الام/طيب خلي بالك من نفسك يلا سلام
الكل/سلام
محمد/وحنا كمان ي رفيده يلا علشان محدش يلاحظ غيبنا
روفيده/يلا ي حبيبي
محمد/يلا سلام
الكل/سلام
ساره/ونا الحق اروح في السريع اجيب هدوم وسافر يلا باي
رعد/خديني معاكي
بصتلو بأرف ومشيت
رعد/اختك شرسه اووي

 

 

 

ليان/ملكش دعوه😒
رعد/طيب يلا سلامووز
كلهم غادرو وتركو إلياس وليان سو واتجهت ليان نحو المطبخ
/واحشني اووي علي فكره
ليان/…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جمعنا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى